Jump to content

Trancane Prin Gropi Mici Si Dese


sorinc
 Share

Postare recomandată

Problema este ca bucsele din capatul bratelor, se rup partial si nu prea se vede. Cum am diagnosticat eu? Am pus un levier de cca 50 cm intre suportul de pe sasiu (brida) si brat (capatul unde este bucsa) si am miscat de ele. Am constatat ca unele cedeaza din guma mai usor ca si celelalate, la o constatare mai amanuntita am vazut ca bucsele sunt rupte partial. Daca misti roata din mana nu cedeaza dar in schimb sub greutatea masinii cand dai de o groapa se aude bataia, cred ca bate aluminiul in suport.

Nu stiu cat de corecta este metoda fiindca am o bataie pe dreapta la drum de tara sau gropi dar nu l-am remediat doar am constatat ca aproape la 3 brate am bucsele rupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea sunt urme de imbatranire nu de rupere. Ruperea intervine la inlocuiri facute de "meseriasi" care strang bucsele cu masina suspendata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rupere sau imbatranire asta nu stiu dar cu siguranta opun cu cca 70% mai mica rezistenta la proba cu levierul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare!

Inevitabilul s-a intamplat, de cateva zile se aude si la mine un troncanit la roata dreapta fata la gropile mici si dese si nu numai, si la plecarea mai brusca de pe loc si la franare...mi s-a mai intamplat si am fugit repede in service cu ea. Azi m-am hotarat sa dau roata jos in ideea ca o sa vad ceva daca misc bratele cu levierul...surpriza, imi lipseste siguranta de pe etrier, cea care tine placuta si etrierul fix. Placuta se misca destul de tare in etrier si face cam acelasi zgomot pe care il aud in mers. Intrebare, ala sa fie cauza? Poate sa imi spuna cineva de unde pot cumpara siguranta si cam cat costa? Sincer m-am panicat un pic cand am vazut ce joc are si etrierul ... :icon_thumright: Pe partea stanga siguranta e la locul ei, etrierul nu se misca iar bratele sunt ok ca si pe partea drepata.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut.

Sunt posesorul unui vw passa b6 din 2005 si la o verificare preventiva pe care am facut-o la o reprezentanta vw din tg-mures s-a constatat ca bucsa brat inferior anterior dreapta este cu joc si necesita inlocuire ( se modifica convergenta rotilor si apare uzura pe interiorul anvelopelor fata ).

Intrebarile mele sunt : unde se afla aceasta bucsa si daca operatia de inlocuire poate fi facut-a si de altcineva decat la reprezentanta care dupa cum stim are niste preturi la manopera...

Va multumesc.

PS. dupa schimbarea bucsei sunt necesare unele reglaje ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citi pe aici nici unul nu a spus daca a scapat de troncaniturile astea fier pe fier pe un drum cu gropi mici dese si indeosebi pe unul pietruit in urma schimbarii doar a capetelor de bara.Am mai avut troncanituri dar in viraje sau cand mergeam in sens giratoriu si am scapat de ele prin inlocuirea capetelor de planetara iar acum au aparut celelalte troncanituri cand merg pe drum pietruit. am fost la un mester si mi a zis ca troncanelile astea sunt de la bratele superioare .cele de sus.Am suspendat masina acasa si am miscat de roti stanga dreapta .Am observat ca am joc in special pe partea dreapta care este mai mare decat cel de pe partea stanga ce am citit e posibil sa fie 80% datorita capetelor de bara acel troncanit daca ai joc .O sa schimb intai capetele de bara ca asa e cel mai bine sa incepi cu lucrurile marunte si sa le iei prin eliminare .si apoi sa schimbi bratele.Eu cel putin asa o sa fac o sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Detin un VW Passat 1.9 TDI-PD 116 CP an 2000

am si eu un troncanit pe fata partea dreapta...am fost la o constatare la un service-auto si mi-a gasit 2 brate avariate,capul de bara si o bieleta...totul ma duce la 9 mil.mecanicul imi recomanda sa schimb tot kit-ul de fata al suspensiei...folosind kit-ul marca SWAG...facandu-mi un pret de 25.mil Lei.azi m-am uitat pe internet si am gasit pe acest site: http://www.magazinul-de-piese.ro/detalii_p...D=943&ID=61 tot kit-ul de fata marca SWAG la 12 mil +3 mil manopera.

ce parere aveti?

stiti ceva despre aceasta firma?

sunt de incredere?....ma intereseaza din punct de vedere calitativ!(sper sa nu fie turcisme)

astept recomandari!

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce baiat bun e mecanicul daca ti-a facut pret de 2500 ron.si 900 ron e f mult pe ce tre sas schimbi.la 2400 ron ti iei lemforder

poti gasi trw mai ieftin.

swag sunt bune si astea,nu cele mai bune dar nici slabe nu sunt.cat despre turcisme....mai bine asa decat sa fie chinezesti.cine mai stie acum pe unde se mai fac?toate magazinele sunt pline de surprize

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu fac parte din clubul tronc-tronc 'aniturilor!

La mine de asemenea mai face si la franare (mai exact cand iau piciorul dupa frana).

Am de gand sa schimb intreaga articulatie fata dar o iau si eu usor.

Momental am schimbat doar capetele de bara si burduf bielete. Zgomotul parca s-a diminuat la jumate as zice dar tot exista acolo :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un troncanit pe dreapta la gropi mai mari si la pietre mai marisore pe drumurile pietruite. La virare in curbe "romanesti" cu denivelari parca pierd din stabilitate la roata din dreapta adica imi scutura volanul. Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie amortizorul dreapta...stiu o cunostinta cfare tot asa patea,chiar daca nu avea mai mult de cateva luni de cand schimbase amortizoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul multilink... blestem ptr. drumurile Made in RO, excelent ptr. ai' vechi din UE... Am schimbat pe rand: brate, capete planetare, antiruliu, masina "tacea" 2~4 zile si ceda alta piesa slabita din sistem. Nu stiu cum sa procedez acum, astept sa-mi troncane toata sa iau kit-ul integral, sau le schimb cu taraita? Pana ajung la ultima piesa de directie crapa altele inlocuite... Prin topicul asta uni zic sa schimbi tot setul, alti pe bucati...chiar nu stiu ce sa fac. Troncanitul asta e ca durerea de masea nu te poti obisnui cu el :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba tot kit-ul , piesele uzate le vor uza pe cele noi si tot acolo ajungi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu stiu ce sa mai cred... imi troncanea in toate felurile, am schimbat capetele de bara si intensitatea sunet-ului s-a redus la jumate. Dupa ce mi-am facut unghiul de fuga au disparut complet si de 2 saptamani nu am mai auzit nici un tronc. :Driver:

Modificat de Firah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
ciprian_meme

Salutare,

Detin un Passat 1.9 TDI , an 2001, 131 CP , motor AWX

Aceasi problema o am si eu , troncane prin gropi mici si dese , din cate am observat doar pe fata partea stanga momentan

si sper sa scap de sunetul oribil doar cu inlocuirea bratelelor superioare ... :)

Alta problema care ar fi este atunci cand fac dreapta mai tare se aude un ticait mai pronuntat care inceteaza cand revin cu volanul drept...

Din auzite am inteles ar fi capul de planetara ... E doar asta sau si altceva ? Astept pareri de la voi...

Cei care ati inlocuit capul de planetara , cam cat ar ajunge asa ceva ?

Mersi !

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu un sunet ciudat care se aude in partea dreapta atunci cand ma duc prin gropi dese si atunci cand plec mai tare de pe loc si schimb mai brusc din treapta 1 in treapta 2. Sa fiu mai clar sunetul se aude tot timpul cand masina se ridica mai brusc de fata.

Trebuie sa mentionez faptul ca tocmai am fost la verificare si bratele sunt ok,cele superioare au un mic joc dar mi-a zis tipul de acolo ca nu de la ele se aude sunetul.Sa fie oare flansa de la amortizor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Pentru cei carora le troncane prin gropi mici si dese, la mine erau slabe bolturile culisante de la etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Am citit topicul asta de N ori...niciunul dintre cei care au scris mai sus nu spune un lucru cert, unii zic ca se duc doar cele superioare...etc!

Ideea e ca...ori trebuie schimbate toate bratele ori nu, si a mea troncane prin gopi mici si dese si urmeaza sa ma duc cu ea in service sa vedem care-i treaba

Poate sa puna cineva o poza eventual cu bratele care ar ceda printre primele...sau cand se duc...sunt toate duse, multumesc anticipat!

Modificat de Alex TAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei cad bratele superioare / capetele de bara, fiind mai firave. Dar nu e o regula.

La fel, poti sa ai toate bratele bune si sa-ti bata caseta in sine.

Dar sigur poti fi doar cand le demontezi pe toate.

Mai nou am auzit de standuri specializate in a determina EXACT bratele care au joc. Personal inca n-am ajuns sa incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa a inceput si la mine, in cateva luni s-a agravat zgomotul.

Am ridicat masina pe cric si am tras de roata. Avea un joc mare de la bratul de sus spre fata masinii. Le-am schimbat pe amandoua lemforder (370 lei) si au disparut toate trancanelile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am fost azi cu ea la doctor...toate bratele ok...bieletele anti-ruliu ok...captele de bara ok

Am schimbat flansele de la amortizoare...nicio schimbare...am luat si verificat fiecare brat in parte!

Nush ce ar putea fi...ca ma scoate din sarite :angry:

Bate doar la gropi mici si dese...in special pe piatra cubica

Modificat de Alex TAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba bratele superioare AMANDOUA de pe partea care iti troncane. Asa am patit si eu . Toti trageau de roti in toate felurile si "N-are domn'le nimic". Pana nu am schimbat bratele superioare nu am scapat de zgomotu de caruta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DECI...ca sa schimbi flansele din capul amortizoarelor...dai TOT jos...si am miscat de pivoti bratele superioare cu manuta mea...si nu aveau pic de joc :blink: nush ce sa mai zic...am vazut pe aici ca ar fi ambele 370lei pe LEMFORDER

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici la mine nu aveau joc asa de speriat , plus ca am schimbat si un "ciolan" si bieletele antiruliu care pareau imbatranite si tot nu disparuse zgomotu de caruta. alea sunt cele mai solicitate brate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!