Jump to content

Trancane Prin Gropi Mici Si Dese


sorinc
 Share

Postare recomandată

La passatul din semnatura, cand trec prin gropi mici si dese incepe sa trancane suspensia pe fata. Daca e o singura groapa nu se aude nimic.

Am fost la service si deja am schimbat bratele superioare si bieletele (aveam jocuri mari), dar trancaneala tot nu a disparut.

Pe standul de testare a amortizoarelor nu se aude nimic, iar amortizoarele au iesit in jur de 60%.

Dati-mi o idee ce bucse / brate ar trebui sa testez sau cum pot pune in evidenta sursa zgomotului, inainte sa termin de schimbat toata suspensia fata (sau banii :( ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten de-al meu pe un bmw avea aceleasi simptome, a mers in service si a schimbat bieletele din capatul barei de torsiune (sper sa ma fi exprimat corect) si nu mai are probleme! Sper sa-ti fi fost de ajutor... Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceasta problema pe care am descoperito la un test cu acele platane de la atelierul de revizie tehnica unde iti misca rotile masini in plan orizontal in toate directiile.Acolo am vazut ca bucsa bratului inferior deapta din spate avea un joc foarte mare in comparatie cu omologul lui din stinga.Am schimbat doar bucsa aceea groasa din brat si totul este ok.Pret 1milion, doua ore de lucru la mine in garaj si

o presa improvizata dintr-o menghina de banc mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu. Am schimbat un cap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e un capat de bara se vede usor, suspenda roata respectiva si misca de ea stanga-dreata si vezi daca are joc, daca da e posibil sa fie capul de bara sau bieleta de la caseta de directie, dar in 80% din cazuri e caul de bara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca pana nu vei schimba capatul de bara si celelalte brate nu vei scapa de problema.

si daca scapi e doar ceva temporar...bratele nu "se lasa" pana nu le schimbi pe toate (asta daca nu le-ai schimbat pana acum). Stiu ca nu sunt ieftine, dar trebuie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo am vazut ca bucsa bratului inferior deapta din spate avea un joc foarte mare in comparatie cu omologul lui din stinga.Am schimbat doar bucsa aceea groasa din brat si totul este ok.Pret 1milion, doua ore de lucru la mine in garaj si

o presa improvizata dintr-o menghina de banc mare.

Nu cred ca e indicat sa te joci cu improvizatii de acest gen. Ca sa nu mai zic ca e posibil ca in f scurt timp sa pice si pivotul de la capatul celalalt al bratului ceea ce duce la repetarea operatiunii. Costurile totale, exceptand timpul de lucru care va fi (per total) mai mare, vor fi similare, adica aproximativ 100EUR. Personal, prefer sa schimb bratul cu totul si scap de o grija.

In cazul acesta as merge pe capetele de bara. Bratele nu prea troncane si sunt oricum greu de diagnosticat datorita sistemului multilink, eventual scartaie.

Putin OT: desi masina are 11 ani si e in RO din 1999, inca am pe ea 2 brate originale ceea ce spune multe despre calitatea lor si fiabilitatea articulatiei multilink de la Audi si VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat in final si bratele inferioare si am scapat de probleme.

Initial am schimbat numai bratele din partea din fata, cel de pe dreapta fiind intr-adevar foarte uzat. Trancaneala s-a redus in intensitate, insa nu am scapat de ea decat dupa ce am inlocuit si bratele din partea din spate. Dupa ce le-a desfacut mecanicul nu era convins ca sunt terminate, deoarece nu se simteau jocuri in pivoti sau in bucse. De altfel si la service-ul dealer-ului au spus ca sunt bune!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
locdeparcare

ce firma au bratele pe care le ai cumparat ? niste preturi orientative? si eu am trocanituri.. si trebuie sa schimb ceva... multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate piesele sunt SWAG si mi le-a recomandat un amic care este consilier de vanzari la firma de piese auto. Nu stiu daca sunt neaparat cele mai bune, stiu insa ca nu sunt cele mai ieftine. Toate cele 8 brate plus 2 bielete si 2 capete de bara m-au costat in jur de 1750 RON (sper sa nu gresesc cu foarte mult, nu am facturile la indemana), iar la manopera (in jur de 350RON) am avut ceva discount dearece le-am montat la un service din aceeasi retea cu magazinul de piese auto.

Poti cere o oferta de pret la Volksparts

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

eu azi mi-am luat de la o firma din bucuresti tot kit-ul articulatie fata marca bildstein,ca pret m-a dus la 12.300.000

sper sa scap si eu de trancanitul infernal cand da de vreo groapa sau gropita,de asemenea vreau sa-mi reconditionez amortizoarele si am inteles ca ar costa in jur de 750.000 bucata/operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

vad ca se schimba brate la greu asa ca va recomand ceva:

- acum vreo 10 luni am luat si eu un kit de brate pe la 12.000.000 care continea

si capetii de bara si tirantii. Am mers la un amic mecanic si mi-am schimbat tot la

un pret de 1.000.000. Totul bine si frumos, dar dupa 6-8 luni am inceput sa am iar

batai si trancaneau bratele. Am avut noroc ca am avut o factura de atunci de la montaj

si cu factura de pe brate + o constatare care brate bat am mers la magazinul auto de unde

am luat piesele si mi le-au schimbat. Deci, daca luati brate sau kituri de brate intrebati cat

este garantia, pastrati factura atat de la piese cat si de manopera ca nu se stie niciodata ce

se intampla.

numai bine.

P.S. Inca ceva ... dupa ce va schimbati , stringeti suruburile la brate cu masina lasata pe roti,

nu suspendata pe un elevator sau cric ca sa nu aveti surpriza ulterioara sa va paraie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu aceeasi problema cu trancanitul prin gropi dese. Mai mult, atunci cand plec de pe loc "mai brusc" mi se aude acelasi zgomot. Masina am cumparat-o acum 3 saptamani , iar vechiul proprietar doar ce schimbase capetele de bara. Puteti sa ma indrumati catre vreo piesa defecta tinand cont de faptul ca aud zgomotul si la plecarea de pe loc? Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu troncaneala stressanta o am de vreo 2 luni. Operatiuni:

1) amortizoare noi -> zgomotul a disparut ptr 1 saptamana

2) brate superioare dreapta (localizarea zgomotului) -> zgomotul a disparut ptr 1 saptamana

3) cap bara de directie dreapta -> zgomotul a disparut ptr 1 saptamana

4) acum a reaparut zgomotul si o sa schimb bucsele de pe bara antiruliu

Concluzie: de fiecare data cand am schimbat ceva a cedat alta veriga slaba a sistemului -> luati kit reparatie (iese si mai ieftin - eu am aflat tarziu de solutia asta)

Intrebare: uneori am un mic joc in volan (max 3 grade). Din schema am vazut ca exista un steering dumper; zgomot + joc poate fi cauza piesa mentionata anterior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Legat de acest trancanit prin gropi mici si dese am observat urmatoarea chestie. Las masina sa mearga la relanti iar eu tip apasata frana astfel incat sa nu mi se opreasca motorul. Nu se mai aude nici un trancanit. Deci in cazul meu este clar de la sistemul de franare, nu stiu de unde exact pentru ca nu cunosc in detaliu partea mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa iti faci timp intr-o zi si sa te uiti sub masina-se poate sa ai ceva parti sau surube,piulite desfacute.Eu aveam un trancanit si aveam slabit surubul de la bratul ce duce la incuietoarea de la capota+ ceva surub lipsa de la aparatoarea de sub cutie.Si azi am auzit iar ceva bataie metalica asa ca sapt. asta iar trebuie sa ma uit sub ea.De vina-drumurile de calitate euro din zona de N a tarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Legat de acest trancanit prin gropi mici si dese am observat urmatoarea chestie. Las masina sa mearga la relanti iar eu tip apasata frana astfel incat sa nu mi se opreasca motorul. Nu se mai aude nici un trancanit. Deci in cazul meu este clar de la sistemul de franare, nu stiu de unde exact pentru ca nu cunosc in detaliu partea mecanica.

Nu stiu daca n-ai descoperit cauza pana acum, dar ar putea fi placutele. Trebuie date jos si ridicate lamelele astel incat sa nu mai joace in etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aceeasi problema o am si eu cu zgomotul de la etrierul din stanga fata. Cred ca joaca placuta exterioara in suportul de etrier, dar nu are nici o lamela flexibila pe ea si nu stiu ce sa fac sa-i limitez jocul. Zgomotul e de-a dreptul ucigator, parca conduc o masina din evul mediu. Cum sa scap de stres?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema. Era unul din bratele superioare. Cred ca atunci cand apasam frana roata statea cumva fixata si de aia nu mai trancanea. Multumesc tuturor care mi-au raspuns. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zgomote mici si infundate pe partea dreapta fata.Am scimbat toate bratele si amortizorul pentru ca am considerat ca la 172000 km rulati e necesara o astfel de operatiune.Acum din pacate am aceeasi problema.Zgomote mici infundate se aud tot pe dreapta.Am schimbat capatul de bara (bieleta) si aceeasi problema.Poate fi joc ,uzura in caseta pe capat?Burdufurile sunt bune,vasilina au.Interesant ca aceste zgomote apar la gropi mici si denivelari ale asfaltului.

am zgomote mici si infundate pe partea dreapta fata.Am scimbat toate bratele si amortizorul pentru ca am considerat ca la 172000 km rulati e necesara o astfel de operatiune.Acum din pacate am aceeasi problema.Zgomote mici infundate se aud tot pe dreapta.Am schimbat capatul de bara (bieleta) si aceeasi problema.Poate fi joc ,uzura in caseta pe capat?Burdufurile sunt bune,vasilina au.Interesant ca aceste zgomote apar la gropi mici si denivelari ale asfaltului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Stimati forumisti...alte "problemutze":

Schimbat complet suspensie fata/spate, respectiv amortizoare, arcuri, brate fata, capete de bara. Bieletele din capul barei de torsiune si bucsele de la acceasi bara schimbate cam cu vreo 1000 de km inainte. Nu am schimbat bucsele din capul amortizoarelor pe fata si bucsele de la punte pe spate. De asemenea placute frana fata/spate plus cauciucuri noi.

Toata bune si frumoase, costul pieselor total 3.000 RON, cauciucuri Michelin Energy 205/65/15 1.400 RON. mai nasol la manopera la Gerimpex in Targoviste (sa nu dea draq sa va duceti la ei, ca patiti ca mine) 1.275 RON ????? + plus lasat scos una bucata senzor G47 pe fata stanga si una bucata mufa spre senzor G45 fata dreapata = nefunctionare ABS+ESP...plus ca aveau si testerul bulit, n-au putut sa-mi spuna ce are....asta intra in pret...

Dupa toata operatiunea, a ramas un "pleoscanit" enervant pe fata si spate dreapta. Initial mai discret, dar acu' dupa vreo 2000km devine mai insistent. Se produce la trecerea peste o gropita sau denivelare de max 2-3 cm (aproximativ), daca gropitele sau denivelarile sunt mai mari, e liniste...

Ce draq o fi, ca ma enerveaza rau? Sa fie doar bucsele din capul amortizorului? Le-am luat deja sa le schimb si inca un rand pt bara stabilizatoare....poate fi si altceva? Plasticaraie exterioara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din ce am citit eu aici trebuie sa schimb aproape toata articulatia fata pentru aceasta trancaneala.Am si eu aceeasi problema numa ca nu este permanenta trancanae cand are ea chef,am schimbat placutele pe fata ( era timpul lor) si a tacut o perioada apoi a aparut din nou iar a disparut.Cand ajung cu ea la doctor tace zici ca-i noua.... :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am bagat sub ea aseara...la prima vedere totul este OK, dar bucsele de pe bara stabilizatoare arata cam "bulite"....destul de ciudat...e o distanta intre capetele lor (sub brida de prindere) cam 3-4 mm. Ori le-au montat aia prost, ori erau ele asa de la inceput...vad astazi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ati rezolvat pana la urma problema? A schimbat vreo cineva doar capetele de bara si a scapat de acele trancanituri scoase pe denivelarile mici si dese?

Eu as vrea sa schimb doar capetele de bara, bratele atat superioare cat si cele inferioare (stanga/dreapta) au 15000km de cand le-am schimbat dar as vrea sa schimb acum si capetele de bara sa scap de trancaniturile stresante, mai ales ca de ceva timp imi da si o bataie in volan :). Merita investitia sau mai bine sa il mai las iarna asta si in primavara sa ii schimb tot kitul?

PS- Bataia in volan de la ce o mai fi? Volanul nu are joc deloc doar ca se simt in "mitraliera" batai (ca niste trancaneli dar fara zgomot) metalice extrem de enervata la denivelarile mici si dese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o "trancaneala". La apasarea usoara a franei disparea. am fost in service iar problema era ca nu era bine pusa o placuta de frana pe dreapta spate. pus bine placuta = rezolvat problema cu trancanitul... sper ca data viitoare in service sa nu uite sa-mi puna bine si roata... nu ca si placuta era o problema desi saraca masina frana bine si asa... pana cand....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!