Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Claudiu.Cristea
 Share

Postare recomandată

Salutare! Aceeasi problema am si eu, daca mut pe gurile centrale din climatronic, imi baga rece si la picioare, ce-i drept un flux mic de aer, dar suficient de enervant mai ales daca mergi cu AC-ul cuplat mai mult timp.

Am avut actuatorul blocat de la Front Air Distribution Flap (DENSO 5Q0 907 511A) si am cumparat doar motorasul de curent continuu din servomotor, dar dupa remontare pe masina nu-si poate face setarile de baza. Dupa ce ii dau Basic Settings din tester, pe langa eroarea de No basic settings, apare in plus si eroare de short to ground la potentiometrul din servomotor. E posibil sa nu fi nimerit pozitia corecta a angrenajului din servomotor? Servomotorul a intrat destul de chinuit pe cama angrenajului si se vede ca se misca lejer stanga-dreapta la actionare butoane climatronic. Exista vreo procedura de montaj referitor la alinierea angrenajului din cutia climatronicului si servomotor? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de verificat mufa care intra in servomotor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa e ok, am testat servomotorul doar cu mufa bagata si se vede cum se misca la comutarea din panoul climatronicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, abpboss said:

Salutare! Aceeasi problema am si eu, daca mut pe gurile centrale din climatronic, imi baga rece si la picioare, ce-i drept un flux mic de aer, dar suficient de enervant mai ales daca mergi cu AC-ul cuplat mai mult timp.

Am avut actuatorul blocat de la Front Air Distribution Flap (DENSO 5Q0 907 511A) si am cumparat doar motorasul de curent continuu din servomotor, dar dupa remontare pe masina nu-si poate face setarile de baza. Dupa ce ii dau Basic Settings din tester, pe langa eroarea de No basic settings, apare in plus si eroare de short to ground la potentiometrul din servomotor. E posibil sa nu fi nimerit pozitia corecta a angrenajului din servomotor? Servomotorul a intrat destul de chinuit pe cama angrenajului si se vede ca se misca lejer stanga-dreapta la actionare butoane climatronic. Exista vreo procedura de montaj referitor la alinierea angrenajului din cutia climatronicului si servomotor? Multumesc.

motorasul se schimba complet, se pune nou, VALEO.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si oricum in general fix potentiometrul ala se strica, nu motorasul. Esti sigur ca la tine era defect motorasul ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se strica si motorase, se rup si rotitele, etc. Diverse. Recomand nou, original sau Valeo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/14/2023 at 8:48 AM, F l o r i n said:

Marius....daca derulezi o pagina inapoi, o sa găsești exact care este, ca s-a discutat despre acesta. Pozitia 3 din poza. Demontezi topedoul si il vezi sus, pe housing climatronic

Screenshot_20230414_084625_Chrome.jpg

Salut, 

Toate motorasele sunt la fel?

5q0907511a se poate folosi la oricare?

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand sa desfaci si verifici codul existent pe masina, dupa care comanzi si inlocuiesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, de cand a dat caldura am observat si eu ca AC-ul nu mai face fata daca masina a stat in soare. Baga aer rece, dar nu cat ar trebui. Am vorbit la un service, mi-au zis ca daca in 6 ani incepe sa nu mai bage aer rece, inseamna ca are pierderi, noul tip de freon fiind mult mai coroziv. Mi-au zis ca, decat sa platesc manopera dubla, mai bine injectează ei o solutie din prima care astupa porii. Cealalta varianta ar fi sa puna o substanța de contrast, sa vada pe unde sunt pierderile si apoi cel mai probabil sa injecteze soluția. Ce știți despre aceasta solutie, astupa porii? Sau e ceva pe termen scurt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Service-ul nu știe ce cantitate de agent mai ai în intalatie, dar a venit cu soluția. O soluție care astupă porii la 13-14bar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi care e problema în primul rând pe unde pierde... Soluția cu astupat porii nu cred ca e o soluție ok... Nici la instalația de răcire nu as folosi asta... 

Se bagă substanța de verificare și vezi pe unde scăpa, și se repară/schimbă... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Raulbogdan Daca vorbesti de R-1234, da, devine coroziv daca se folosesc uleiuri altele decat pentru acest tip de freon, daca intra aer in instalatie din greseala  sau daca se introduce substanta de contrast. Daca se foloseste doar ce trebuie nu devine coroziv. Constructorii de aer conditionat auto cu R-1234yf recomanda verificarea cantitatii freonului cam la 3 ani, daca se simte nevoia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, deci atunci in prima faza o sa merg sa faca refill, si vad atunci cat s-a pierdut. Poate totusi, nu e mai mult de 100g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu updates, am decis sa nu fac nimic cu masina pana nu o mai investighez eu putin. Astfel, am facut urmatoarele verificari:
-pe low, cu un termometru digital, am vazut ca temperatura aerului la grilele din fata este in jur de 6 grade.

-daca setez 20 grade in fata si low in spate, in spate merge fix acelasi aer ca si in fata. Climatronicul este setat pe auto.

-am verificat cu vcds, nu este nicio eroare logata, am dat un test si la servomotorul de pe spate, din nou, nicio eroare.
Cum ar trebui sa functioneze AC-ul pe spate? Eu ma gandeam ca indiferent de ce e setat in fata, pot fi setate chiar si 22 de grade, in momentul in care setez low pe spate, ar trebui sa am in jur de 6 grade aerul pe grile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Am și eu erorile astea:

 

 

As vrea sa știu cum se rezolva problema. 

 

Simptomele le știu deja, le am trăit pe pielea mea week-end-ul trecut, plecat fiind într-un mini-concediu. Am dat de un service și am pus testerul și am șters erorile. Doar asa își revine dar pt moment.

20230706_174705.jpg

20230706_174524.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin înlocuirea servomotorului defect 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde este?

Are vreun cod ca să l identific? 

Ce trebuie să desfac să ajung la el?

Modificat de ȘtefanB7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi motorașul... Boală cunoscută la gama VAG... 

Tu nimic, un electrian știe... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, ȘtefanB7 said:

Unde este?

Are vreun cod ca să l identific? 

Ce trebuie să desfac să ajung la el?

Numai dupa seria sasiu + identificarea vizuala a producătorului.  Numai seria sasiu nu ajuta, din pacate 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În regulă.

Atunci ai idee care este motorașul cu pricina pt problema mea? Că am văzut că sunt mai multe cu mai multe funcții și măcar să știu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi cel care a pus testerul ce a spus ? De la service .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, ȘtefanB7 said:

În regulă.

Atunci ai idee care este motorașul cu pricina pt problema mea? Că am văzut că sunt mai multe cu mai multe funcții și măcar să știu. 

Sus, pe partea sofer. Normal ca am idee, daca vrei localizare exacta iti voi da miercuri,  cand ajung la mine la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, Al Bundy a scris:

PAi cel care a pus testerul ce a spus ? De la service .

Am făcut eu diagnoza după un drum la București. Am observat ca nu baga aer mai deloc spre parbriz, pe grilele din mijloc și spre picioare, deși clima era la maxim.

Am șters erorile dar apar după o perioada de timp.

 

în urmă cu 2 ore, F l o r i n a scris:

Sus, pe partea sofer. Normal ca am idee, daca vrei localizare exacta iti voi da miercuri,  cand ajung la mine la service.

Sigur, aștept. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta un meseriaș, dacă ești din București ai vreo 2 și pe aici gen Florin, cauta la aria servicii... 

E destul de greu de schimbat, dacă nu ai mai făcut posibil să-ți rupi coada la tesla... :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . Am gasit erorile astea la climatronic si ca simptome nu pot regla ca aerul sa vina la picioare si in spate imi vine doar aer rece indiferent ce temperatura as da pe spate . Ce motorase trebuie schimbate ca si numar cand ma uit la diagrame motoraselor la b8.

Motorase.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!