Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Claudiu.Cristea
 Share

Recommended Posts

Salutare! Aceeasi problema am si eu, daca mut pe gurile centrale din climatronic, imi baga rece si la picioare, ce-i drept un flux mic de aer, dar suficient de enervant mai ales daca mergi cu AC-ul cuplat mai mult timp.

Am avut actuatorul blocat de la Front Air Distribution Flap (DENSO 5Q0 907 511A) si am cumparat doar motorasul de curent continuu din servomotor, dar dupa remontare pe masina nu-si poate face setarile de baza. Dupa ce ii dau Basic Settings din tester, pe langa eroarea de No basic settings, apare in plus si eroare de short to ground la potentiometrul din servomotor. E posibil sa nu fi nimerit pozitia corecta a angrenajului din servomotor? Servomotorul a intrat destul de chinuit pe cama angrenajului si se vede ca se misca lejer stanga-dreapta la actionare butoane climatronic. Exista vreo procedura de montaj referitor la alinierea angrenajului din cutia climatronicului si servomotor? Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

de verificat mufa care intra in servomotor?

Link to comment
Share on other sites

Mufa e ok, am testat servomotorul doar cu mufa bagata si se vede cum se misca la comutarea din panoul climatronicului.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, abpboss said:

Salutare! Aceeasi problema am si eu, daca mut pe gurile centrale din climatronic, imi baga rece si la picioare, ce-i drept un flux mic de aer, dar suficient de enervant mai ales daca mergi cu AC-ul cuplat mai mult timp.

Am avut actuatorul blocat de la Front Air Distribution Flap (DENSO 5Q0 907 511A) si am cumparat doar motorasul de curent continuu din servomotor, dar dupa remontare pe masina nu-si poate face setarile de baza. Dupa ce ii dau Basic Settings din tester, pe langa eroarea de No basic settings, apare in plus si eroare de short to ground la potentiometrul din servomotor. E posibil sa nu fi nimerit pozitia corecta a angrenajului din servomotor? Servomotorul a intrat destul de chinuit pe cama angrenajului si se vede ca se misca lejer stanga-dreapta la actionare butoane climatronic. Exista vreo procedura de montaj referitor la alinierea angrenajului din cutia climatronicului si servomotor? Multumesc.

motorasul se schimba complet, se pune nou, VALEO.

 

Link to comment
Share on other sites

Si oricum in general fix potentiometrul ala se strica, nu motorasul. Esti sigur ca la tine era defect motorasul ? 

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Se strica si motorase, se rup si rotitele, etc. Diverse. Recomand nou, original sau Valeo

Link to comment
Share on other sites

On 4/14/2023 at 8:48 AM, F l o r i n said:

Marius....daca derulezi o pagina inapoi, o sa găsești exact care este, ca s-a discutat despre acesta. Pozitia 3 din poza. Demontezi topedoul si il vezi sus, pe housing climatronic

Screenshot_20230414_084625_Chrome.jpg

Salut, 

Toate motorasele sunt la fel?

5q0907511a se poate folosi la oricare?

Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Recomand sa desfaci si verifici codul existent pe masina, dupa care comanzi si inlocuiesti

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua, de cand a dat caldura am observat si eu ca AC-ul nu mai face fata daca masina a stat in soare. Baga aer rece, dar nu cat ar trebui. Am vorbit la un service, mi-au zis ca daca in 6 ani incepe sa nu mai bage aer rece, inseamna ca are pierderi, noul tip de freon fiind mult mai coroziv. Mi-au zis ca, decat sa platesc manopera dubla, mai bine injectează ei o solutie din prima care astupa porii. Cealalta varianta ar fi sa puna o substanța de contrast, sa vada pe unde sunt pierderile si apoi cel mai probabil sa injecteze soluția. Ce știți despre aceasta solutie, astupa porii? Sau e ceva pe termen scurt?

Link to comment
Share on other sites

Service-ul nu știe ce cantitate de agent mai ai în intalatie, dar a venit cu soluția. O soluție care astupă porii la 13-14bar...

Link to comment
Share on other sites

Vezi care e problema în primul rând pe unde pierde... Soluția cu astupat porii nu cred ca e o soluție ok... Nici la instalația de răcire nu as folosi asta... 

Se bagă substanța de verificare și vezi pe unde scăpa, și se repară/schimbă... 

 

Link to comment
Share on other sites

@Raulbogdan Daca vorbesti de R-1234, da, devine coroziv daca se folosesc uleiuri altele decat pentru acest tip de freon, daca intra aer in instalatie din greseala  sau daca se introduce substanta de contrast. Daca se foloseste doar ce trebuie nu devine coroziv. Constructorii de aer conditionat auto cu R-1234yf recomanda verificarea cantitatii freonului cam la 3 ani, daca se simte nevoia. 

Link to comment
Share on other sites

Merci, deci atunci in prima faza o sa merg sa faca refill, si vad atunci cat s-a pierdut. Poate totusi, nu e mai mult de 100g

Link to comment
Share on other sites

Revin cu updates, am decis sa nu fac nimic cu masina pana nu o mai investighez eu putin. Astfel, am facut urmatoarele verificari:
-pe low, cu un termometru digital, am vazut ca temperatura aerului la grilele din fata este in jur de 6 grade.

-daca setez 20 grade in fata si low in spate, in spate merge fix acelasi aer ca si in fata. Climatronicul este setat pe auto.

-am verificat cu vcds, nu este nicio eroare logata, am dat un test si la servomotorul de pe spate, din nou, nicio eroare.
Cum ar trebui sa functioneze AC-ul pe spate? Eu ma gandeam ca indiferent de ce e setat in fata, pot fi setate chiar si 22 de grade, in momentul in care setez low pe spate, ar trebui sa am in jur de 6 grade aerul pe grile.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Am și eu erorile astea:

 

 

As vrea sa știu cum se rezolva problema. 

 

Simptomele le știu deja, le am trăit pe pielea mea week-end-ul trecut, plecat fiind într-un mini-concediu. Am dat de un service și am pus testerul și am șters erorile. Doar asa își revine dar pt moment.

20230706_174705.jpg

20230706_174524.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prin înlocuirea servomotorului defect 

Link to comment
Share on other sites

Unde este?

Are vreun cod ca să l identific? 

Ce trebuie să desfac să ajung la el?

Edited by ȘtefanB7
Link to comment
Share on other sites

Schimbi motorașul... Boală cunoscută la gama VAG... 

Tu nimic, un electrian știe... 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, ȘtefanB7 said:

Unde este?

Are vreun cod ca să l identific? 

Ce trebuie să desfac să ajung la el?

Numai dupa seria sasiu + identificarea vizuala a producătorului.  Numai seria sasiu nu ajuta, din pacate 

Link to comment
Share on other sites

În regulă.

Atunci ai idee care este motorașul cu pricina pt problema mea? Că am văzut că sunt mai multe cu mai multe funcții și măcar să știu. 

Link to comment
Share on other sites

PAi cel care a pus testerul ce a spus ? De la service .

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, ȘtefanB7 said:

În regulă.

Atunci ai idee care este motorașul cu pricina pt problema mea? Că am văzut că sunt mai multe cu mai multe funcții și măcar să știu. 

Sus, pe partea sofer. Normal ca am idee, daca vrei localizare exacta iti voi da miercuri,  cand ajung la mine la service.

Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 7 ore, Al Bundy a scris:

PAi cel care a pus testerul ce a spus ? De la service .

Am făcut eu diagnoza după un drum la București. Am observat ca nu baga aer mai deloc spre parbriz, pe grilele din mijloc și spre picioare, deși clima era la maxim.

Am șters erorile dar apar după o perioada de timp.

 

în urmă cu 2 ore, F l o r i n a scris:

Sus, pe partea sofer. Normal ca am idee, daca vrei localizare exacta iti voi da miercuri,  cand ajung la mine la service.

Sigur, aștept. 

Link to comment
Share on other sites

Cauta un meseriaș, dacă ești din București ai vreo 2 și pe aici gen Florin, cauta la aria servicii... 

E destul de greu de schimbat, dacă nu ai mai făcut posibil să-ți rupi coada la tesla... :)

 

Link to comment
Share on other sites

Salut . Am gasit erorile astea la climatronic si ca simptome nu pot regla ca aerul sa vina la picioare si in spate imi vine doar aer rece indiferent ce temperatura as da pe spate . Ce motorase trebuie schimbate ca si numar cand ma uit la diagrame motoraselor la b8.

Motorase.pdf

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!