Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Claudiu.Cristea
 Share

Postare recomandată

Problema mea și cum am rezolvat-o.

 

Astăzi  am observat că numai bagă căldură în partea din spate.

 

Am dat jos motorașul care pe schemă are codul v137. Pe el scrie Denso 5q0907511a.

 

Potentiometrul e bun, însă când am alimentat motorașul, am văzut că nu pleca în turație, ci se mișcă stânga-dreapta, câteva grade.

Prima dată am crezut că este motoraș pas cu pas (deși dacă ar fi fost așa, nu mai avea nevoie de potențiometru), însă după ce l-am desfăcut am observat că este un banal motoraș în curent continuu, mai prost făcut decât cele chinezești.

 

Nu are lagăre, nu are rulmenți, nu are cărbuni, ci niște lamele care presează pe colector.

 

Problema a fost la magneții cu rol de stator, care s-au desprins de carcasa din tablă și s-au deplasat de pe poziție. Pentru că a ieșit din câmpul magnetic rotativ, rotorul nu mai lua turație.

Cred că asta este problema la majoritatea, când rămân blocate. Nu sunt blocate mecanic, ci ieșite din câmp.

 

Am pus magneții în câmp (nu e chiar ușor, pentru că o rotire de câteva grade în plus sau în minus poate face ca rotorul să se învârtă invers sau deloc), l-am lipit de carcasă, am montat rotorul la loc și am testat. Funționează.

 

Montarea la loc a fost chinul de pe lume, pentru că trebuie să nimerești la fix.

Greșeala a fost că nu am demontat și tabla care este prinsă vertical în două șuruburi. Dacă o demontam, aveam mai mult loc. Abia după ce am prins motorașul am dat mocheta puțin la o parte și am văzut că tabla nu este sudată, ci prinsă în șuruburi.

 

La final, am rămas cu mirarea că de atâția ani, puse pe atâtea mașini, în cele mai nasoale locuri posibile, după atâtea probleme VW încă montează porcării din astea.

 

Măcar de le-ar monta în locuri mai accesibile. De exemplu, pe cel de astăzi, cu un ax de 5 cm, l-ar fi putut monta imediat după capacul din plastic. Ar fi mers schimbat cu o singură mână.

 

Mai jos sunt 3 poze cu motorașul.

 

 

20230208_112947 (1).jpg

20230208_114227 (1).jpg

20230208_114255 (1).jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! 

Am aceste 2 erori la B8 ul meu. Am sezizat ca astazi la volan imi inghetau picioarele, iar dupa o verificare rapida pe teater, am dat de aceste 2 erori legate de clapeta de directionare aer. 

Imi puteti spune care este locatia ei? 

Multumesc! 

IMG_20230213_141005.jpg

IMG_20230213_141018.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Emy_ said:

Imi poti da si locatia lui? 

Sus, pe partea soferului. Cel de sus. Se scot plasticele, tubulatura aer picioare,  etc...si si acces, chinuit, la el

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/13/2023 at 6:08 PM, F l o r i n said:

Sus, pe partea soferului. Cel de sus. Se scot plasticele, tubulatura aer picioare,  etc...si si acces, chinuit, la el

 

Salut! Am reusit sa-l dau jos, am curatat potentiometrul pentru ca era full de vaselina si a functionat 2 zile. Nu mai am cele 2 erori, doar una (Motoras blocat). 

Il voi da iar jos sa ii verific periile motorasului. 

Intre timp, am comandat altul aproape nou de la Dezmembrari Brehuiesti. Daca nu-i dau de cap, il schimb... 🤷🏻 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jangabriel.drind

Salutare baieți!!!

Am citit tot ce ați scris voi înainte despre demontare servomotor v 137 cel responsabil cu ventilația pe spate la pasageri 

Nu știu cum ați reușit voi să schimbați servomotorul v137, eu am turbat vreo 3ore de muncă și tot nu am reușit să-l dau jos, am demontat și navigația și climatronicul și la picioare șofer așa cum am văzut că au făcut alții, pe unde ai acces limitat ,zic eu. Majoritatea spun că trebuie dat bordul jos, nemții ăștia sunt ciudați rău, să muncești o zi să dai tot bordul jos , mi se pare strigător la cer!!!

Pt prima oară am renunțat, am bătut în el când făceam setări de bază climatronic și a lucrat de vreo câteva ori ,dar rămânea tot în poziția închis, așa că am găsit o soluție de compromis , am blocat tija servomotorului v137 cu un șoricel de plastic pe poziția deschis, iar acum am aer rece și cald pe spate!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E genul de lucrare care merge din ce în ce mai repede cu cât desfaci de mai multe ori.

 

Demontarea / montarea se face doar pe partea laterală, dinspre șofer. Trebuie dat jos doar plasticul de pe lateralul tunelului unde este maneta schimbătorului de viteze. Motorașul este sub schimbător, puțin mai în față. Nu are nicio treabă cu bordul sau navigația.

 

Dacă ai mâini subțiri, un prelungitor subțire (pentru șurubul dinspre partea din spate a mașinii trebuie să bagi prelungitorul între o tablă și niște cabluri care sunt prinse cu coliere de ea), capete cardan și torx T20 (parcă ăsta era) magnetizat (l-am ținut câteva ore pe un magnet puternic), ca să nu cadă șuruburile jos după ce sunt desfăcute, ar trebui să dureze câteva minute.

 

Mai greu e cu montatul, pentru că trebuie nimerit motorașul pe camă. Acolo am pus motorașul pe poziție și cu mâna stânga am mișcat de pârghie până am nimerit pe poziție.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 2/21/2023 at 1:26 PM, Emy_ said:

Salut! Am reusit sa-l dau jos, am curatat potentiometrul pentru ca era full de vaselina si a functionat 2 zile. Nu mai am cele 2 erori, doar una (Motoras blocat). 

Il voi da iar jos sa ii verific periile motorasului. 

Intre timp, am comandat altul aproape nou de la Dezmembrari Brehuiesti. Daca nu-i dau de cap, il schimb... 🤷🏻 

Salut,

Vorbim de motorasul 2? V426?

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am 2 erori si din ce am citit pe forum sincer nu prea am inteles exact care motoras trebuie schimat,as aprecia daca ma poate ajuta cineva , erorrile sunt

9474161 - motor reglaj clapeta dezaburire

B1090 71[009]-actuctor blocat

 

9472881- motor reglaj clapeta aer proaspat/reciclare/presiune dinamica 

B108B 71[009]-actuctor blocat

 

Modificat de Marius914
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi cine a pus testerul nu ti-a spus ?

unul este cel de dezaburire si celalalt de distributie aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, Al Bundy a scris:

PAi cine a pus testerul nu ti-a spus ?

unul este cel de dezaburire si celalalt de distributie aer.

Pai și care este cel pentru dezaburire,ca sunt 5 motorașe? Am căutat după cod eroare și nu am găsit exact care este motorasul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius....daca derulezi o pagina inapoi, o sa găsești exact care este, ca s-a discutat despre acesta. Pozitia 3 din poza. Demontezi topedoul si il vezi sus, pe housing climatronic

Screenshot_20230414_084625_Chrome.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si 4, ca are 2 erori.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Marius914 said:

care este cel pentru dezaburire

Corect, dar se pare ca acesta il intereseaza, avand in vedere postul sau.

Va doresc Paste fericit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

daca a schimbat cineva din galati/braila motorasele cu pricina il rog sa-mi spuna unde anume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Stie cineva ce motoras e defect la mine ? Golf 6 1.4 mpi 2009 CGA goilf6.thumb.jpeg.1e867e511a56c1d50f44cf5f11832996.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SHARANMAN2018
în urmă cu 6 ore, opleistul23 a scris:

 

Cred ca e vorba de V71 .

Dar la golf 6 nu știu exact unde este situat (din ce știu e in partea dreapta / trebuie dat torpedoul jos) .

Mai așteaptă totuși si alte păreri !!!

+ ca ar trebui sa dai si tu mai multe detalii (cum baga cald / rece, etc) .

 

 

Modificat de SHARANMAN2018
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua.Am deschis acest subiect pt mașină din semnătura,nu îmi mai racea săptămâna trecută și am reîncărcat cu freon.Raceste acum dar parca nu aud ventilator sa pornească atunci când pornesc clima AC.Mentionez că la service au recuperat doar 100 g R134A și au introdus 500 g.Am nedumerirea asta că nu aud ventilator la pornirea ac.Este normal?Afara sunt in jur de 27..30 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti deschide capota si verifica daca ventilatoarele se invart sau nu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat,se învârte dar am impresia că nu la turația care cred eu că ar trebui, adică ceva mai tare având în vedere că e și foarte cald in jurul a 31 grade afară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!