Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Claudiu.Cristea
 Share

Postare recomandată

Am dat low dar nu se modifică turația la ventilator, răcește dar nu cum o știam eu.Doar sâmbătă după ce am încărcat cu gaz r134a a răcit mai tare  .eu vad doar un ventilator mare.Trebuie sa mai fie unul?Nici nu are 120 mii km și deja e a 3 a oară când încarc instalația.

Modificat de ionica39
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci verifica iar instalatia ,vezi daca a pierdut din freon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveai doar 100g din 500g inseamna ca pierzi freon pe undeva.

Eu as zice sa cauti pe cineva care sa iti verifice instalatia cu substanta de contrast.

Degeaba tot reincarci cu freon daca il pierzi asa de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pataniile mele cu ac-ul verifica radiatorul din fata sa nu fie ciuruit sau filtrul acela care vine prins tot de radiatorul de ac, in general astea pica primele, se pune substanta de contrast si se uita ulterior. Si de asemenea sa verifici cum lucreaza electrovalva de pe compresor daca spui ca tot nu esti multumit de cum baga rece dupa ce ai umplut instalatia, eu dupa ce am schimbat electrovalva este cu cu totul alta masina la capitolul racire.
Spor.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Știe cineva caracteristicile de funcționare ale unui compresor la Passat B8?

 

La al meu, la peste 33 de grade temperatură exterioară, în mașină apar problemele, când turația la ventilatorul din interior este peste treapta a treia. Bagă aer cald.

 

Am făcut o diagnoză și am observat următoarele:

 

- temperatura agentului refrigerant nu scade niciodată sub 17 grade. Am alte mașini la care temperatura ajunge sub 14 grade.

- presiunea făcută de compresor stă între 15-17bar, însă dacă ventilatorul din interior este pe treaptă mai mare, ajunge la 19bar și după aia scade imediat până la 13bar, scade și sarcina, scade amperajul (de la 820 mA la 700 mA), iar temperatura agentului refrigerant ajunge la peste 26 de grade. 

 

Toate astea durează câteva minute, după aia o ia de la capăt. 17 grade, apoi iar 26 de grade.

 

Dacă țin ventilatorul pe treapta a treia sau mai jos, compresorul stă la 14-15 bar, temperatura agentului refrigerant între 17-19 grade. Ar fi OK, dar trebuie să țin climatizarea pe manual.

Dacă temperatura exterioară este sub 30 de grade, nu am observat probleme.

Am verificat cât agent refrigerant este în instalație. Erau 450g. S-a completat până la 500 grame (așa scrie sub capotă). Problema persistă.

 

La diagnoză nu apare nicio eroare. Radiatorul din față nu pare a fi înfundat pe dinafară.

 

Am fost la 3 centre în Craiova și de la fiecare am plecat cu altă soluție, fără ca cineva să garanteze rezolvarea problemei.

 

Înainte să mă apuc să schimb compresor, radiator, vaporizator, ventilator, supapă, motorașe, calorifer etc, aș vrea să am o idee despre parametrii la care funcționează un compresor (în principal presiune și temperatură agent refrigerant) și de ce se întâmplă ce se întâmplă când ajunge la 19bar. Poate așa îmi dau seama de problemă.

 

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu nu masori temp freonului, ci a aerului dupa vaporizator.

 

cand creste presiunea, radiatorul nu mai asigura racirea freonului si acesta nu se mai transforma in lichid, deci scade randamentul instalatiei 

 

demonteaza radiatoarele si curata intre ele, e ceva normal la platforma MQB sa se colmateze spatiul intre radiatorul de clima si cel de apa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate, este temperatura aerului. 

O să mă duc undeva să-mi desfacă radiatoarele. Mă gândesc că trebuie recuperat agentul și abia apoi demontate radiatoarele. 

 

M-a indus în eroare faptul că nu e nicio diferență dacă mașina stă pe loc sau circulă cu 100 km/h, iar temperatura la antigel este OK. Mă gândeam că la 100 km/h ar trebui să se răcească radiatorul, însă poate că este prea multă mizerie și aerul nu circulă deloc prin el. 

 

 

Modificat de crazyAlex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu te apuci sa desfaci radiatorul de AC inainte sa rezolvi problema principala.

Trebuie sa mergi la un service de AC, poate si la tine este o electrovalva cu probleme.

 

La un AC care functioneaza corect, pe vremea asta ar trebui sa ai pe vaporizator 4-5-6-7gr. C in functie de pragul de ventilatie.

Tu cat ai acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 25 grade temperatura exterioară sunt 9-10 grade la vaporizator. 

La peste 33 de grade temperatură exterioara sunt 17 grade la valorizator.

Dacă dau pe treapta 4 la ventilatorul din interior, temperatura se duce brusc la peste 26 de grade. Apoi revine pentru câteva minute la 17, iar 26 și tot așa. 

Cu ventilatorul pe treapta 3, stă constant sub 17 grade. 

 

O să încep cu curățirea radiatoarelor. Este cea mai puțin costisitoare și cred că e necesară. Mașina are 8 ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curatarea radiatorului este o operatiune de intretinere si creste eficienta instalatiei de AC cand aceasta functioneaza, la tine insa trebuie rezolvata problema primara.

Nu stiu la MQB cum se desface, dar la PQ35 se da jos spoiler-ul fata, trager-ul, farurile, este o operatie destul de laborioasa.

 

In cazul tau cred ca este electrovalva, cu asta trebuie sa incepi, adica o vizita la un service care doar cu asta se ocupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să văd dacă găsesc în Craiova un service care să schimbe doar electrovalva și nu cu tot cu compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauti pe OLX sau suni la un site de asta care vinde electrovalve, cum ar fi piese clima auto, ii suni si ii rogi sa-ti spuna ce service din Craiova cumpara de la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Am observat, în urma unui drum la București, ca temperatura în habitaclu nu se simte ca cea afișată pe ecranul digital de la clima. În urma investigației de moment am observat ca pe pozițiile de aer spre parbriz, grile mijloc de pe bord și spre picioare nu baga aer. Ajuns acasă am pus testerul și am erorile: B1091 71- Actuator blocat; Motor pentru reglaj clapeta distribuție aer fata și B1099 51- intrer/scrt la +; Potențiometru pentru reglaj clapeta distribuție aer fata.

Am șters erorile, am pornit mașina și clima și am verificat toate pozițiile de distribuție aer. Totul a funcționat corect. Am făcut acest lucru de doua ori și nu au mai apărut erorile. Voi mai circula și următoarele zile și voi observa dacă problema persista. Deși tind sa cred ca va apărea din nou deoarece în decembrie am schimbat bateria și facand si o diagnoza am observat ca erorile erau și atunci dar nu le am băgat în seama deoarece totul părea sa funcționeze corect. 

 

As vrea sa știu, de la cei care s au confruntat cu aceasta problema, cum se rezolva problema exact, cat de complexa este operațiunea, dacă se poate face acasă și dacă nu, cât ma costa aceasta operațiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema.

 

Așa cum a menționat Dolfin, a fost electroventilul de la compresor.

 

Problema e că în Craiova am găsit doar două centre care schimbă acest electroventill (am fost la vreo 5 centre), însă după ce s-a demontat, nu am găsit acest model pe stoc la magazinele cu care lucrează centrul.

Am ales să cumpăr compresor Denso nou (1.080 de lei + 150 de lei manopera) și să caut pe viitor electroventil și să fac compresorul care a fost pe mașină, ca rezervă (avem două B8 în familie). 

 

De menționat că pentru garanție la compresor trebuia schimbat radiatorul și spălată instalația. Prețul s-ar fi dublat, așa că am am zis pas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea radiatorului și spălarea instalației nu este numai pentru garanție... E spre binele tău... Te duci spre 2000ron toată distracția... O faci pe riscul tău... Sa se ducă prematur... 

Știu pentru ca a făcut-o un prieten... Iar recomandarea a venit de la un mecanic, prieten, care Se ocupă de ac-uri... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O faci pentru ca nimeni nu verifica care a fost problema pentru ca a trebuit inlocuit compresorul si nu respecta procedurile producatorilor in ceea ce priveste interventiile asupra instalatiei de AC. S-au saturat si aia sa care produc compresoare sa le inlocuiasca pe garantie din cauza incompetentei altora. Asa ca si-au luat masuri de precautie ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă spălarea este făcută ca să fie și nu se folosesc soluții și proceduri VW, poate fi mai rău. La fel cu radiatorul, sunt șanse să nimeresc unul mai slab calitativ decât cel cu care a venit mașina din fabrică.

 

Mi-am asumat un risc. Mai mult de un compresor de 1.000 de lei nu prea am ce să stric, iar compresor ca nou o să am în câteva zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spalarea instalatiei s-ar cere daca compresorul vechi a facut pilitura, insa este o chestie in afara procedurilor.

 

Adevarul este ca daca un compresor face pilitura se schimba radiator AC, condensator, valva expansiune si se curata restul instalatiei...si doamne ajuta.

Cel pus acum, Denso, nu face pilitura, nu stiu ce a fost inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înainte a fost tot Denso (6SES14C). Din locul de unde am scos electroventilul uleiul este curat.

 

L-am găsit în Polonia la 50 de euro și pe AlịExpress. 

20230713_074519.jpg

20230713_080433.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai demult de problema asta si tot nu sunt lamurit.

La mine functioneaza toate gurile de ventilatie dar pe auto baga prea mult aer rece la picioare.

Daca pun din panoul de comanda ca aerul sa vina din fata se reduce fluxul de la picioare dar nu complet.

Doar daca pun ca aerul sa vina pe parbriz nu mai baga deloc la picioare.

Am eu un defect sau asa e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-ai specificat daca erai cu pantaloni lungi sau scurti, eventual sandale/slapi :). si eu am aceeasi senzatie, dar cred ca sistemul AUTO stie mai bine ce are de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai m-am intors din Grecia, am fost in adidasi tot drumul si nu am putut folosi AC-ul pe auto.

Chiar si pus sa bata in fata cateodata aveam senzatia de frig de picioare. Nu mai vb de nevasta-mea care e si friguroasa.

Eram doar curios daca e cazul sa ma duc la service sau asta e comportamentul normal. La vechea masina daca puneam sa bage aer in fata doar pe acolo baga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o diagnoza pe mașină și vezi dacă ai vreo eroare. 

Eventual fa un basic settings... 

Posibil sa ai vreun motoraș blocat, stricat etc... S-a scris destul de kktul ăsta de climatronic de la gama VAG... E boala lor... Si Skoda 1 și B6, acum la B8... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Basic settings nu rezolva nimic iar erori nu am.

Am avut motoras intepenit in iarna dar si-a dat drumul cand s-a incalzit afara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala care zici ca era intepenit, o să-ți facă probleme in continuare, posibil sa funcționeze intermitent, dacă nu ai eroare. Trage cu ochiul la unghiuri, temperaturi, joacă-te la butoane și vezi care nu merge... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!