Jump to content

AC/Climatronic - probleme


Claudiu.Cristea
 Share

Recommended Posts

Claudiu.Cristea

Salut,

De vreo saptamana Passatul meu B8 nu mai baga aer la picioare in spate si foarte putin la picioarele din fata. De asemenea prin cele 2 guri de aerisire de deasupra navigatiei abia trece aer.

Am sters eroarea si se aude o clapeta care se misca incontinuu cand selectez sa dea doar la picioare si directioneaza aerul cand jos cand sus. Dup ce da eroare aerul nu mai ajunge la picioare.

Codul de eroare care ramane dupa stergere este: 328965 - Motor reglaj clapeta distributie aer

B109154 [009]- necalibrata

A mai patit cineva ? E greu de schimbat acel motor reglaj clapeta?

multumesc

Edited by Manuel N.
Link to comment
Share on other sites

Probabil servomotor defect. Da, e greu de schimbat.

Edited by Manuel N.
Link to comment
Share on other sites

As incerca un basic settings la clapete, poate ca ai noroc, mai ales ca scrie ca e necalibrata.

In 08 HVAC, Basic settings Adapt flap end stops, astepti cateva secunde si vezi daca-si revine

Link to comment
Share on other sites

Da, poate încerca.... Dar dacă nu comuta, mai rar sa scape

Link to comment
Share on other sites

Claudiu.Cristea

Nu comuta nu face nimic. Am incercat recalibrare, basic settings si manual si din vcds. 

Este cel central si conform ELSA este singurul pt care se da jos bordul ca sa poata fi inclocuit. 

Este in jur de 800 ron motorasul + mana de lucru care este destul de mult.

Edited by Claudiu.Cristea
Link to comment
Share on other sites

Corect. 

Link to comment
Share on other sites

Care ar fi? Nu am VIN-ul tau sa caut exact dar din desenul asta ce l-am gasit ptr masini din 2017 vad numai 3 motorase si un sistem de parghii. Am lucrat la Denso si stiu HVAC-urile, stiu sa-ti spun ca pentru a nu avea multe motorase, se folosea un sistem de parghii (ca la clima manuala cand invarti de un buton si ai mai multe variante insa mult mai avansat pentru a avea mai multe optiuni).
Deci un motoras avea mai multe "functii" pentru ca prin parghii deschidea niste clapete sau inchidea altele. Nu vreau sa vb prostii dar asa era... acum 6 ani cand lucram la ei. (rosu motorasele, verde sistemul de parghii). Oricum la motorasul ala ce actioneaza parghiile ajungi fara sa dai jos tot bordul, prin lateral, ceasuri si guri de ventilatie si probabil lateralul de sub volan.
image.thumb.png.74a73a4c42db411df05e7acd1852c119.png
 

Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata temporar. 

Demontarea motorasului de directionare aer se face doar dupa ce se demonteaza bordul. DAr am demontat plasticul de la picioare, tubulatura de aer si am ciocanit in el in timp ce ma jucam la tastele de directionare aer, dupa 3-4 ciocaneli si-a dat drumul si lucreaza bine acum. I-am facut calibrarea. Daca I se mai blocheaza, solutia este inlocuirea cu demontarea bordului, nu este o alta solutie de inlocuire.

Link to comment
Share on other sites

Va face iar. Poți face asta și demontant ceasurile. Am avut și eu problema acesta la un B8.... Îl păcălești temporar, in final tot acolo se ajunge..... 

Link to comment
Share on other sites

Claudiu.Cristea

Inca merge. Multumesc @Al Bundy

nu il mai folosesc pe auto sa se miste cat mai putin motorasul.

Sper sa tina. Daca nu, asta e. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, F l o r i n said:

Va face iar. Poți face asta și demontant ceasurile. Am avut și eu problema acesta la un B8.... Îl păcălești temporar, in final tot acolo se ajunge..... 

Adica poti sa schimbi motorasul cu ceasurile date jos ? 

Link to comment
Share on other sites

Nu... Poti sa bați în el... Sa încerci sa îl deblochezi, etc. Sa îl schimbi, doar cu bordul jos

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare , de cca o lună am o problemă cu încălzirea în habitaclu,  nu mai baga căldura la capacitate ,  am un B8 din 2015 , motorizare diesel , 1,6 pe tester mi-a dat următorul mesaj 

Poză de la Leonard

Link to comment
Share on other sites

nu are legatura lipsa de caldura cu acea eroare

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Leon75ro said:

Salutare , de cca o lună am o problemă cu încălzirea în habitaclu,  nu mai baga căldura la capacitate ,  am un B8 din 2015 , motorizare diesel , 1,6 pe tester mi-a dat următorul mesaj 

Poză de la Leonard 94.67 kB · 7 downloads

Verificati temperaturile afisate de senzori, servomotoarele, etc....cu vcfs ul 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare!

Am si eu problema asta la mașina,nu vine aer deloc la picioare si e cam deranjanta, mai ales iarna.

In zona Sibiului recomandați pe cineva ?

Multumesc

FA889039-E70C-4A3B-B427-42FF2AC1C759.jpeg

A0750905-309C-4785-A91B-412187AEC14F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutare. Este vorba de un Passat B8 2.0 TDI CUAA din 2015, iar de aprox 1 saptamana, dimineata dupa ce pornesc motorul, si incepe clima sa functioneze, se aud din zona bordului/torpedoului o groaza de pocnituri, par a fi plasticoase. Sigur tine de partea de clima, pentru ca daca opresc clima, nu se mai aude nimic, daca o repornesc reapar, si se aude cateva minute bune daca o las pornita.
Aceste zgomote/pocnituri, se aud doar dimineata, dupa ce masina sta parcata peste noapte. Peste zi, nu am remarca astfel de zgomote. 
De auzit de aude FOARTE TARE, prima data am crezut ca pocnit ceva la roata/suspensie.

Am facut si un scan cu OBD, si singura eroare este: B108D71 - Right temperature flap positioning motor / Actuator jammed / static

Am si un filmulet, dar are cam 25mb, nu stiu cum l-as putea trimite, sau unde l-as putea uploada.

Nu am gasit o problema similara in aria de Passat B8.

Va multumesc anticipat.
 

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Este vb de srrvomotorul de reglare temperatura, pe partea dreapta. Trebuie desfacut si vazut daca se poate repara sau daca s-au rupt rotitele si nu mai ao ce sa ii faci

Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Multumesc @F l o r i n ! Il voi schimba, nu vreau sa ma complic cu reparatii, sa crape ulterior. 

Link to comment
Share on other sites

Am fost ieri pana la VW, le-am spus despre ce e vorba, le-am zis ce eroare am, dar au zis ca sunt 4 motorase, si ca ei nu stiu care din ele trebuie inlocuite, decat dupa o diagnoza, si aia doar pe Vineri ca nu au timp... ?

 

Link to comment
Share on other sites

Florin are dreptate. 

Motorasul dr de clima este vinovat.

Nu trebuie sa iei nou ca dupa o vreme risti sa patesti la fel.

are un sistem foarte prost de prindere al rotii dintate si aceasta din urma sare  , trebuie dat jos si lipit cu Picatura sau ce ai prin casa un plastic, acolo si nu mai iai treaba.

Eu am facut asta de cca 2 ani ...fara probleme

Edited by cascadoru
Link to comment
Share on other sites

Nu am zis ca Florin nu are dreptate,  doar ca am ramas putin ... socat ... de "reprezentata" VW... :) desi le-am spus piesa, si le-am oferit si un cod ( 2Q0907511D - sper ca cel bun :lol: ), si tot e nevoie de diagnoza, ca sunt 4 motorase, si degeaba le spun eu care e defectul si codul de eroare, si ce piesa e defecta, ca poate eu "nu stiu bine", si trebuie sa verifice ei peste cateva zile ce si cum... facepalm!

Nu ma complic cu lipituri, daca e ceva de inlocuit, se inlocuieste. Oricum, multumesc @cascadoru pt sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n
3 hours ago, acidone77 said:

Am fost ieri pana la VW, le-am spus despre ce e vorba, le-am zis ce eroare am, dar au zis ca sunt 4 motorase, si ca ei nu stiu care din ele trebuie inlocuite, decat dupa o diagnoza, si aia doar pe Vineri ca nu au timp... ?

 

asta este...reprezentanta...daca ti-l schimba, lasi vreo 1000 lei pe acolo.

Cum sa nu stie...se verfica exact, in blocurile de masura, etc

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la programare, mai mult de curiozitate... am lasat masina, m au sunat dupa 2 ore, ca daca nu se aude nimic ei n au cum sa si dea seama, iar dupa codul de eroare ei nu stiu ce sa schimbe. M am oferit sa le trimit pe whatsapp filmuletul cu zgomotele, si le am spus inca odata despre ce piesa e vorba si unde sa caute, dar nu i a interesat, sa le las masina pana luni dimineata sa auda ei cum face, si atunci sa puna testerul pe ea. Ok. Le am multumit frumos, si am mers sa ridic masina. Am apreciat totusi faptul ca nu m au taxat cu nimic pt diagnoza. Am mers direct la un service langa birou, ownerul si el proprietar de Passat B8 ( chiar 3 exemplare in familie ) si a stiut exact despre ce e vorba ( intalnind si el aceeasi pb ). A comandat piesa, am inteles ca ar trebui sa vina pe luni, sa o pot schimba. Voi reveni dupa rezolvare.

Multumesc inca odata @F l o r i n !

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat pana la urma, s-a inlocuit piesa defecta. Azi dimineata a fost liniste in masina. Nu am sesizat alte modificari de comportament ale climatronicului.

N-am fost pe faza sa fac o poza la piesa nou, sa vad ce cod avea, dar piesa veche era Valeo, 5Q0907511K, Swiss Made.

Va multumesc inca odata pt ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!