Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Recommended Posts

Uitați aici o comparație între ID.3 și alte masini: http://www.zeperfs.com/en/match8463-7609-8766-7837-7806-8632.htm

 

In cazul in care va entuziasmati pentru Opel, sa stiti ca toate review-urile mentioneaza ca are ruliu mare, nu puteti intra in viteza in curbe, acea acceleratie puternica e exclusiv folosibila in linie dreapta. Masina hibrid e mult mai grea decat cea non-hibrid, dar suspensiile sunt aceleasi, de aici si inclinarea cand tragi de volan.

 

Edited by Rave
Asa suna mai bine
Link to post
Share on other sites
  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    88

  • Rave

    66

  • mandelu

    60

  • IRONICK

    25

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care

Cred ca aici își are locul. Înțeleg ca testul are loc la 130kmh    

Posted Images

Daca te uiti doar la lista de dotari, clar Plus-ul este cel mai echilibrat model si cel care ar trebui ales de cam toti cumparatorii asa ca decizia lor de a construi mai multe Plus-uri, daca este adevarata, este destul de logica. Daca ridici ochii de pe lista de dotari si ii arunci la pret, mai ales comparativ cu ce mai e pe piata (mai ales Kona), nu mai e atat de ok Plus-ul.

 

Dpmdv, daca Volkswagen tot vrea sa vanda milioane de ID.3-uri si vrea ca ID.3 sa devina urmatorul model de succes, Plus-ul trebuia sa iasa la pret de 1st Base, adica 27.000 de euro la noi in tara, si Base-ul putea sa fie la 25.000 de euro. La preturile astea cred ca vindeau cel putin de doua ori mai multe masini si, astfel, dadeau drumul acelei revolutii si imaginii de "masina electrica pentru toata lumea" pe care vrea sa o creeze acest model.

Asa... Plus-ul este la pret de Kona cu range mai mic si mai putine dotari. Adica l-au pozitionat asa cum au pozitionat si Golf-ul, mai scump decat aproape orice pe piata pentru ca se vrea o masina semi-premium. Ceea ce, oarecum, functioneaza pentru ca Golf-ul are un nume in spate si o imagine buna, desi la VIII cam incepe lumea sa faca scandal ca altii parca sunt ceva mai premium decat masina asta care se vrea semi-premium. Doar ca ID.3 nu este o masina semi-premium, nu are numele Golf-ului, nu are imaginea Golf-ului, nu are nimic care sa-l ridice in ochii oamenilor.

 

Cred ca trebuia pozitionat mai agresiv acest model, chiar cu riscul unor marje mai mici, doar pentru a putea garanta reusita lui si viitorul platformei MEB. Daca faceau asta, ID.3-ul iesea clar cu un pas inaintea tuturor. Asa cum e pozitionat acum... e doar unul dintre ceilalti. Si ceilalti vor fi din ce in ce mai multi, din ce in ce mai repede!

Link to post
Share on other sites

Poate vor fi reduceri in curand a.i. sa poti lua Plus-ul cu 27k. Daca base-ul il vindeau la 25k ar fi concurat direct cu cel mai scump e-208/Corsa si e clar ca le-ar fi furat clientii.

Link to post
Share on other sites

Cei de la Automarket au un test cu mai multe modele electrice prin tara. ID3 obtine autonomii reale intre 320 si 390km, mers incet, analizand vitezele medii.

Link to post
Share on other sites

Mai trebuie adaugat ca in test au VW ID 3 cu varianta medie de baterie, cea de 58 kw, cu autonomie declarata: 424 km WLTP.

 

Consumul realizat pana acum se situeaza intre 14.8- 18.3 kWh/100 km:

 

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 - 322.22 km (vit. medie 69 km/h, 18 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 - 318.68 km (vit. medie 33 km/h, 18.2 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 - 391.9 km (vit. medie 55 km/h, 14.8 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 - 391.9 km (vit.medie 49 km/h, 14.8 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3 - 379 km (vit. medie 48 km/h, 15.3 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 - 384.1 km (vit.medie 43 km/h, 15.1 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 - 316.9 km (vit.medie 40 km/h, 18.3 kWh/100 km)

Edited by cj.Paul
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

si sigur toti care au condus id3 in testul ala de la automarket au mers incet :) de aia toti lauda cum sta pe curbe, cum accelereaza. Viteze medii mici sunt pentru ca au mers pe DNuri. si cu multe curbe in unele zile. plus mega aglomeratie pe DN1 sambata, dupa cum stim. 

 

"astăzi, pe șosea mi-a demontat câteva preconcepții. Este singura din #ElectricRomania cu tracțiune spate, ceea ce elimină subvirarea supărătoare regăsită pe celelalte câteva modele cu tracțiune față, dar o și face mai manevrabilă în oraș, având o rază de bracare mai mică. Comportamentul pe viraje este precis, înclinarea caroserie fiind minimală, iar răspunsul pedalelor și al direcției este ferm și îți oferă încredere să folosești modul Sport"

 

sigur reactiile astea (mai ales subvirarea, si inclinarea pe curbe) le-au obervat mergand "la consum" :)

 

 

13 hours ago, Rave said:

Daca te uiti doar la lista de dotari, clar Plus-ul este cel mai echilibrat model

serios. eu incep sa regret ca nu am luat Plus. Poate cei 2 din TM/CJ vor schimb ? :))

 

legat de VS cu Kona, mergi cu ea, vezi nu doar diferenta de marime (locuri spate in special) dar si diferenta de reactii. sau poti citi chiar review celor de la automarket in care toti se cam plang de reactii si ca nu e chiar sportiva, si ca 204 cai pe FWD cu cuplu de la 0 nu e chiar asa placut mereu.. 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Daca era sa iau ID.3 si eu luam tot 1st, nu Plus, pentru ca are tot ce ma intereseaza si tot ce vreau neaparat la o masina. Dar este putin trist ca o masina de 27.000(38.000 pret intreg) de euro vine fara camera marsarier, Keyless Access sau lumina ambientala. Si da, daca aveam optiunea, luam si farurile Matrix pentru DLA si pentru ca arata senzational. Si, probabil, si interiorul portocaliu cu alb. Da, sunt superficial, pun pret si pe cum arata o masina :))

 

1st:

first-interior-schwarz-gletscherweiss-2y

 

Plus:

first-plus-interior-orange-weiss-mangang

 

Dar nu la 32.000 de euro... Mi se pare un pret destul de mare cat sa ma faca sa-mi doresc autonomie mai mare. Si de aici a plecat comparatia cu Kona, strict de la baterie si range. Stiu atat avantajele ID.3-ului cat si dezavantajele Konei dar 100 Km range in plus... suna bine. Da, as prefera oricand un ID.3 fata de Kona din toate punctele de vedere in afara de baterie.

 

Puterea si tinuta de drum nu ma prea intereseaza, daca iau o masina cu range mare o iau pentru drumuri lungi si acolo ma intereseaza mai mult range-ul decat puterea. Pe mine m-ar interesa fix un ID.3 (Base) cu bateria de 77kWh si motorul de 150CP :)). Si daca asta iese la 30-32.000, cam asa ma astept, cred ca ar fi foarte ok pentru ce vreau eu de la el si suficient sa ma si distrez, cand e cazul.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

in oferta si in brosura, scrie ca lumina ambietala e standard:

"Iluminare ambientala 10 culori".

cel alb, de la PBN, care este prima varianta avea aprinse pe albastru cand l-am vazut. 

 

am mai aflat de curand ca BASE nu are difuzoare pe spate (asta chiar e suparator) si nu are "cortina" aia de plastic sub cotiere. 

 

bordul portocaliu nu cred ca merge pe orice masina, si doar la culoarea alba. si nu cred ca este f rezistent in timp. eu prefer piano black :) 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Eh, daca are standard 10 culori sunt ok cu ele, nu am nevoie de cele 30 de culori de la Plus. Portocaliul nu cred ca o sa se murdareasca foarte usor, restul elementelor, in schimb, cele albe adica, da... nu sunt ideale. Dar arata prea bine si mi-as asuma riscul! Si da, masina as lua-o alba, clar!

 

Restul, boxe / cotiera, se rezolva cu retrofit-uri simple. Si as pune cotiera de pe Cupra el-Born

 

152882-cars-news-cupra-el-born-image3-mq

 

152882-cars-news-cupra-el-born-image4-bt

 

Deja am in cap cum o sa arate masina, trebuie doar sa se lanseze acum :))

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

eh da, scaunele alea ar merita retrofit. oricum pe lista de retrofit ar fi keyless acces, boze spate si scaunele ( in poza imi plac mai mult 2 cotiere, dara astept sa vad live).

Link to post
Share on other sites

Am formatat autonomiile estimate in fiecare zi pentru ID3, Zoe, Niro si Kona in testul de la AutoMarket:

 

image.png.b30d43021cdb7a8c0f3c60862bde7886.png

 

Iata si grafic:

1153595750_2020-09-1813_42_08-AutoMarketElectricROmania2020-Autonomii.ods-LibreOfficeCalc.png.1b5090be95ddde14f748cdc3a14187e6.png

 

Si un grafic cu cat peste 300km au fost acele autonomii:

927655494_2020-09-1814_00_25-AutoMarketElectricROmania2020-Autonomiidelta.ods-LibreOfficeCalc.png.207f0e6b9a22b16cf71acc253e1c6068.png

 

ID3 a avut autonomie medie mai mica decat Zoe!

 

Asta a fost cea mai mare surpriza pentru mine, sa vad cat de putin consuma Zoe si ce autonomie mare are (oficial 400 km din bateria sa de 52 kWh). Nu am vazut atat tam-tam in jurul lui Zoe la noi in tara, dar e clar ca practic cu Zoe poti merge chiar un picut mai mult decat cu ID3.

 

Niro si Kona au fost masinile cu autonomia cea mai mare, Kona a avut in permanenta cu 100 km mai mult autonomie decat ID3, in timp ce Niro cam 60-140 km. Exceptia sunt zilele 3 si 4, cand diferentele nu au fost mari intre masini. Autonomia mai mare trebuie privita si prin prisma ca viteza medie cu Niro si Kona a fost mai mare decat cea cu ID3. Fara suparare Bogdan, dar nu poti spune ca doar ID3 a fost condusa sportiv, celelalte nu, si cu toate astea nu stiu cum dar viteza medie cu ID3 a iesit mai mica decat cea cu celelalte masini...

 

Kona are un cuplu motor mai mare decat ID3, are 400 Nm, care se simte cand accelerezi, rupe aderenta la rotile din fata mereu daca apesi pedala la fund cum esti obisnuit la termice. Cine vrea mers in confort fara asa ceva si cu suspensia setata pe confort are Niro, dar e la un pret la noi intentionat pentru ca masina sa nu se vanda in Romania, cum am spus in alt comentariu de pe un alt thread.

 

Cum spera VW sa vanda Plus-ul, cand cer aceiasi bani pe el ca pe o Kona Luxury+, care are autonomie mai mare cu 100 km, reprize mai rapide (vezi clasificarea de pe zeperfs) si vine cu mai multe pe ea?  ID3 are intr-adevar mai mult spatiu in spate, si portbagajul un pic mai mare 385l fata de 332l, dar tot putin e.

 

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

De ce nu si Mini SE? (pentru ca ala este chiar comun cu BMW i3 si poate unele persoane ar fi fost inca interesate de aceste doua modele)

Link to post
Share on other sites

@voinea, am vrut sa am in lista doar masinile "affordable" cu autonomia cea mai mare, dar pot face si comparativ cu toate.

 

Autonomia tuturor masinilor din test, de la cea mai mica la cea mai mare:

image.thumb.png.0681bd86c65bab4d68b28ec8d3d50a4b.png

 

Grafic:

image.thumb.png.fc466b829fea29cce044c5166c3d3109.png

 

Si diferentele peste 171 km (care a fost cea mai mica autonomie estimata inregistrata la o masina in test - Mini SE in ziua a 6-a):

image.thumb.png.a024622ca03362134b386133f22b710d.png

 

Ordinea intre Taycan si eTron mi-a pus un pic de probleme, Taycan-ul nu a fost fortat in primele trei zile, din cauza asta bara de autonomie a Taycan-ului e mai mare decat a eTron-ului la inceput (si relativ la celelalte masini, de asemenea). Pe urma, s-au dus emotiile si se pare ca au calcat acceleratia testerii... :)

 

Uite si un link catre un comparativ cu performantele dinamice ale modelelor din lista (cu exceptia e2008 care nu e in baza de date, si Taycan care e de pe alta planeta): Audi e-Tron 55 Quattro vs Hyundai Kona Electric 64 vs VW ID.3 1st vs Kia E-Niro vs Mini Cooper SE vs Renault Zoe R135

 

Am atasat si fisierul cu datele, daca doriti sa va jucati cu ele.

AutoMarket ElectricRomania 2020 - Autonomii.ods

Edited by stama
am adaugat coparatia cu toate masinile din test
Link to post
Share on other sites
kolfleading

Alt test care pune in evidenta avantajul de autonomie pt. Kona si e-Niro este aici, la minutul 17:27 (am pus si captura de ecran)

https://www.youtube.com/watch?v=EuFN_CUwV64

Cu verde deschis este autonomia reala obtinuta in test. Cu verde inchis este autonomia declarata WLTP.

autonomie.jpg

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Masina vazuta in Cluj, pe trailer. Cineva, undeva, e fericit :)

IMG_20200919_193559.jpg

Link to post
Share on other sites

Am văzut-o și eu Vineri, la Nurvil. O frumusețe cu interiorul portocaliu cu alb. 

Link to post
Share on other sites

@Rave ca el dorea asa ceva.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
On 9/18/2020 at 1:54 PM, stama said:

Fara suparare Bogdan, dar nu poti spune ca doar ID3 a fost condusa sportiv, celelalte nu, si cu toate astea nu stiu cum dar viteza medie cu ID3 a iesit mai mica decat cea cu celelalte masini...

dar nu am spus asta. nu am spus ca DOAR id3. eu am spus ca cel putin ID3 a fost condus sportiv. 

legat de postul asta

  

On 9/17/2020 at 7:59 PM, dercos said:

Cei de la Automarket au un test cu mai multe modele electrice prin tara. ID3 obtine autonomii reale intre 320 si 390km, mers incet, analizand vitezele medii.

 

  

On 9/18/2020 at 1:54 PM, stama said:

Cum spera VW sa vanda Plus-ul, cand cer aceiasi bani pe el ca pe o Kona Luxury+, care are autonomie mai mare cu 100 km, reprize mai rapide (vezi clasificarea de pe zeperfs) si vine cu mai multe pe ea?  ID3 are intr-adevar mai mult spatiu in spate, si portbagajul un pic mai mare 385l fata de 332l, dar tot putin e.

e greu de crezut ca o masina cu FWD , cu aceeasi putere, scoate acelasi timp ca una RWD (nici macar nu au cutie sa spui ca aici e diferenta). cand toti din test se plang de cat de greu se conduce sportiv Kona ca rupe aderenta usor. 

 

si iar comparam (desi nu e topicul bun) niste cifre virtuale (nu stim pretul exact la id3 PLUS la lansare in RO, varianta de serie, nu 1st) cu ceva care e pe piata acum. pt ca daca vei compara id3 PLUS 1st, atunci ia in calcul si beneficiile "1st" cand compari pretul, sau statia de 1000e si 600e de incarcari nu conteaza? :) 

 

VW ID.3: Erste Testfahrt & Kostenvergleich

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

legat de zgomot si rulare, comparatie cu M3

 

Link to post
Share on other sites

At 4.26 meters long, the VW ID.3 is 23 centimeters shorter than a Nissan Leaf

 

Cred ca era o miscare buna daca il faceau un pic mai lung, puneau si in fata un loc de depozitare (pare extrem de practic sa ai in fata un spatiu pt cablarie, prelungitoare, adaptoare, si nu sub podeau portbagaj) ca la Model 3 si chiar si Leaf am vazut ca are ceva.

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

nu ar fi stricat un frunk...dar,pe leaf il ajuta sa aiba spatiu in fata, pentru ca acolo are mufa. dar id3 are mufa in spate. deci ar fi trebuit sa te duci la frunk sa iei cablurile sa le legi la spate (la 10cm de portbagaj)si probabil oricum treci prin fata portbagajului sa o legi la incarcator, ocolesti masina prin stanga. 

mai lung insemna poate mai scump...nu mai era asa usor de utilizat in oras (unde il ajuta mult raza de bracaj f mica). scopul era Golf size la exterior. 

Link to post
Share on other sites

oricum e spatios. iar fiind mai scurt inseamna si intoarcere completa in mai putini m, din ce am vazut e super misto la capitolul asta. plus ca daca il faceau mai lung nu inseamna ca ceva ii forta sa iti puna frunk la ea. putea sa aiba si 5m si ei sa o gandeasca fara portbagaj frontal ca asa au vrut ei sa o gandeasca. nu e o garantie ca daca e lunga are spatiu in fata.

Link to post
Share on other sites

Reminder pentru cei ce vor sa testeze Id.3-ul, saptamana aceasta se poate solicita un test drive in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta si Timisoara prin aplicatia Bolt. 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

poate testezi tu si ne aduci niste pareri :) ca nu toti avem acces. 

Link to post
Share on other sites

App-ul de la Bolt ma localizeaza la marginea orasului si nu intru in zona de acoperire pt test drive ca sa am optiunea disponibila (am verificat cu alti colegi situati mai in centru, lor le apare). Incerc dupa programul de munca si revin cu impresii. 

 

 

Edited by cj.Paul
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • kolfleading
      By kolfleading
      Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.
       
      Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:
      cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans  
      Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...
      Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.
      Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri