Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Recommended Posts

detinator

"VW a spus si ca va instala puncte de incarcare rapida la dealerii VW. Nu stiu cum e in alte orase din Romania, dar la TESS Brasov nu am auzit sa aiba."

absolut toate reprezentantele de masini au sau daca nu au isi monteaza cat de curand statii de incarcare, pt ca toate au la vanzare modele plug-in.

spui ca nu stii cum e in alte orase, poti verifica pe aplicatia Plugshare situatia. Am fost in ultima vreme in Buc la o reprez Skoda, avea statie, una Nissan, avea statia, si Porche Buc Nord, avea statie.

La Porche Buc Nord am incercat sa incarc, dar mi-au spus ca nu se poate, ca nu e publica. Totusi cumparasem eGolful de la ei si ma chemasera sa iau o hartie pt inmatriculare, ca deh, in Romania nu s-a auzit de posta/curier. Deci faptul ca au sau vor avea statii nu inseamna ca le vom putea noi folosi. Vor fi mai mult pt ei pt maisnile din showroom, la vanzare si in service.

"puncte de incarcare incete de 22kW curent alternativ.... iti ia o eternitate sa incarci bateria mare a unui EV cu asa ceva."

in multe tari s=a mers pe montarea de statii AC in zone publice, gratuite, teoretic orice stalp de lumina ar putea deveni si statie incarcare.

Eu parchez pe strada in fata blocului, nu m-ar deranja sa incarc chiar si la 7,2kw (maxim la eGolf), pana dimineata tot plina ar fi.

Nu putem avea pretentia si la gratuit si la rapid/statii DC, dar statii AC gratuite ar putea monta si ar trebui sa incurajam toate primariile sa se apuce sa monteze.

Primaria Voluntari are 4 prize AC, ieri eram in zona si nu am gasit nimic altceva, am stat acolo vreo 30 min, suficient pt vreo 40-50km adaugati.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    88

  • Rave

    66

  • mandelu

    60

  • IRONICK

    25

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care

Cred ca aici își are locul. Înțeleg ca testul are loc la 130kmh    

Posted Images

Multumesc de link-ul la thread-ul despre statii de incarcare!

E super ca se face ceva privind constructiile noi, dar doar 20% din locuri de parcare sa fie electrice la cladirile noi mi se pare putin considerand planul european de a renunta complet la motoare termice in viitorul apropiat. Trebuie neaparat de facut ceva si la parcarile existente la constructiile vechi, sau la orice stalp de iuminat cum fac prin alte tari.

Problema cu statiile de incarcare cu curent alternativ care sunt de maxim 22 kW este ca ia foarte mult sa incarci la ele o baterie de vehicul pur EV - si asta in cazul fericit in care incarcatorul masinii chiar incarca la 22 kW ca multe sunt limitate la mai putin.

Intr-un oras precum Brasovul erau in primavara inmatriculate cam 60 masini electrice, iar acum sunt sigur mai multe. E deja o problema sa gasesti un loc liber de incarcare de la un anumit numar de masini in sus, cand majoritatea punctelor de incarcare nu sunt statii de incarcare rapide de +50 kW DC. Iar daca cei care au PHEV-uri isi incarca si ei masinile la asemenea statii, practic un PHEV blocheaza o statie ore intregi pentru a incarca o baterie de 14 kW. In acest timp cateva EV-uri cu baterii mult mai mari s-ar fi putut incarca.

Mai sunt si alte probleme: se intampla ca statiile de incarcare sa nu functioneze (si asta nu numai la noi, am vazut multi din UK care fie se plang de statiile din UK, fie spun ca au mers in concediu prin Franta si multe statii nu mergeau). Se mai intampla si ca unii cu masini cu motoare cu combustie interna sa fi parcat pe locurile de parcare din dreptul statiilor de incarcare - asta e destul de des intalnit la statiile din parcarile supermarket-urilor. Foarte periculos daca esti la limita cu bateria, mai ales pentru cei care incearca sa mearga cu masina electrica dintr-o localitate in alta.

Referitor la ID.3 1st edition, care vine cu bateria de 58 kWh, acestia sunt timpii oficiali de incarcare publicati de VW:

- 0 h 35 m intre 5-80% la o statie de 100kW DC
- 0 h 30 m pt 290km la o statie de 100kW DC
- 0 h 08 m pt 100km la o statie de 100kW DC
- 25 h 0 m intre 0-100% la priza (sau wallbox) de 2.3  kW CA
- 9 h 30 m intre 0-100% la 7.4 kW CA
- 6 h 15 m intre 0-100% la 11 kW CA

Nu am vazut date despre incarcarea la 22 kW CA, nu cred ca se poate pe ID.3. Am cules aceste date din mai multe surse, si din pacate nu am pastrat link-urile la toate. Una din surse este brosura ID.3 First ce se gaseste pe site-ul VW Irlanda: https://www.volkswagen.ie/en/models-and-configurator/id3-1st.html si cea generica ID.3 de la VW Germania: https://www.volkswagen.de/de/modelle-und-konfigurator/id3.html

La noi sunt putine statiile fast charge de macar 50 kW DC. Majoritatea par sa fie de curent alternativ. Si o ora e mult pentru a incarca o masina, in jur de 6 ore la 11 kW CA e prohibitiv. Ai o masina ca sa mergi cu ea, nu ca sa astepti dupa ea ore intregi sa se incarce. Incarcarea la curent alternativ e potrivita doar pentru cei care stau la casa sau au la servici statie de incarcare. Pentru cineva care sta la bloc si foloseste masina, nu prea e o solutie.

Intr-adevar, eu am renuntat sa cumpar un ID.3 deoarece mi se pare ca e safe momentan doar pentru cei care stau la casa, sau care au ID.3-ul ca masina exclusiva de oras. Cam toate parerlie super pozitive pe care le gasesc pe net par sa fie din partea celor care isi incarca masina EV acasa sau la servici.

Alt motiv care m-a facut sa renunt e ca a merge dintr-o localitate in alta mi se pare riscant. Ce ma fac daca ajung intr-o localitate in care exista doar cateva statii de incarcare si nu merg sau sunt folosite de altii fix atunci? Apoi vine faptul ca autonomia WLTP raportata oficial se refera la un parcurs preponderent citadin, cu viteze de pana la 50 km/h. La viteze mai mari autonomia scade mult. Cineva pe un forum din irlanda spunea ca la 120 km/h ai cam jumatate din autonomie.

Tot referitor la autonomie, pentru cine nu sta la casa si poate lasa masina in priza sa se pre-incalzeasca bateria inainte de a pleca in sezonul rece, se pierde din autonomie si din cauza temperaturii scazute.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Hai că încerc să răspund eu, ca posesor de mașină electrică, și ca om care stă la bloc și nu are posibilitatea de a încarcă mașina acasă sau la birou (ba și una cu ~120Km range vara...) și care s-a descurcat 3 ani cu ea fără probleme. 

1. Mașina nu trebuie încărcată zilnic.

ID.3 are 410 Km declarați WLTP, care sunt calculați și extern, deci în oraș este posibil să ajungi la range-ul ăsta sau, în funcție de stilul de condus, chiar să-l depășești. Exceptând oamenii care fac naveta sau cei care folosesc mașina la taxi/uber mai nimeni nu depășește 50 km / zi... Știu că mai niciun șofer nu știe câți km face zilnic, pentru ca nu suntem obișnuiți să ne uităm după așa ceva(nici măcar eu nu mă uit câți km fac când merg cu termica), dar câteva zile de verificat câți km ai mers aceea zi îți pot spune dacă o electrică este, sau nu, pentru tine. 

Asta înseamnă că mașina ar trebui încărcată săptămânal. Cum mașina se poate încarcă oricând, nu doar când ajunge la un anumit nivel al bateriei, nu cred ca este foarte greu de găsit o stație libera cândva... Ca este posibil sa nu găsești fix când vrei, da, dar utilizatorii mașinilor electrice se mulează pe mașini / încărcare, nu invers. Da, încă este mai complicat să deții o mașină electrică în România dar are și avantaje. 

2. PHEV-urile nu contează. 

Stațiile de incarcare sunt de 2 feluri: AC și DC. Cam toate PHEV-urile au doar incarcare AC, excepția fiind Outlander PHEV care are DC și încarcă în vreo 30 min, și cam 98% din stațiile DC pot încărca, în același timp, și AC și DC. Așa că indiferent dacă este sau nu o mașină la stație care încarcă AC tu poți încărca DC. Sunt foarte puține stații care nu permit încărcarea AC și DC concomitent. 

3. Drumurile lungi sunt mai grele într-o electrică. 

Da, dar nu imposibile! O combinație de planificat traseul anterior plecării, cu verificat pe Plug Share existența stațiilor, și văzut când au fost ultimele încărcări la ele pentru a confirma ca funcționează, și căutarea mereu a unui plan de back-Up te poate duce la destinație. Nu, nu e la fel de ușor ca a te urca într-o mașină termica și te opri oriunde sa bagi benzina, deși sunt destui care au rămas fără benzina ici-colo și în termice, culmea...

Dar mașina electrica este totuși o mașină și nicio mașina nu este perfecta. Toate sunt compromise, într-un fel sau altul, și au avantajele și dezavantajele lor. Pentru cei care cumpără mașini electrice avantajele sunt superioare dezavantajelor, dar asta nu înseamnă că acest lucru este valabil pentru toți. Sunt destui oameni care nu iau în considerare o mașină electrica din comoditate sau, pur și simplu, nu vor să-și bata capul cu căutarea unei stații și lăsarea mașinii la încărcat cât timp fac cumpărături. Ba chiar sunt destui care stau la casa, și au și o a doua mașina de drum lung, care nu vor sa ia în calcul o mașină electrica ca daily, deși acest caz este unul ideal pentru o mașină electrică.

Ce e important acum este că avem opțiuni! Suntem toți diferiți și asta este foarte bine. Chiar suntem într-un moment în care orice am vrea să cumpărăm, avem șanse sa găsim la un preț decent. 

Link to post
Share on other sites
detinator

Cred ca e cam offtopic discutia... 

Cat de cat ontopic, din cifrele de mai sus: 25 h 0 m intre 0-100% la priza (sau wallbox) de 2.3  kW CA inseamna ca si la ID3 vor da incarcatorul limitat la 10A.

Acesti 10A sint mai siguri pt prize si prelungitoare, dar daca iti tragi o priza bine facuta, merg si 13A si chiar 16A daca iti place riscul :)

Orice priza normala are rating pana la 16A, dar nu pe perioade lungi de timp. E posibil ca una buna sa reziste si la 13A. In acest sens insa va fi nevoie de achizitia unui incarcator capabil de 13 si 16, evident.

12 minutes ago, Rave said:

Hai că încerc să răspund eu, ca posesor de mașină electrică, și ca om care stă la bloc și nu are posibilitatea de a încarcă mașina acasă sau la birou

si eu sint in aceeasi situatie... multi mi-au zis ca sint nebun dar pana acum (2400km parcursi) m-am descurcat cu electrica. Nu mai am alta masina (passatul l-am vandut)

Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru feedback, e important de vazut care e punctul de vedere al cuiva care chiar foloseste o EV.

Ce sa zic, poate ca eu nu sunt omul potrivit pentru o EV in zua de azi. Nu-mi vine sa renunt la convenienta de a nu avea grija de masina. Poate un PHEV e mai potrivit pentru mine.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

In completarea la ce a zis Rave. 

Eu mi am făcut calculul si in ultimii 2 sau 3 ani nu am făcut mai mult de 200...250km in Ro fara pauza. Si pauza asta o pot alege unde am incarcator. Pauza de 30 min. 

Exista aplicația ABRP care iti poatw face un traseu convenabil si mai usor de acceptat.

 

Dacă vreau sa fac 400km in Romania inseamna lejer 5h de mers. Dacă nu ma grăbesc exagerat atunci e mai mult decat nevoie de o pauza in 5h de mers pe DNuri. 

Am cunoștințe care au facut Ploiești Brașov cu e golf fara încărcare. Fac des Ploiești Sibiu. Deja acolo sunt nevoia de pauza. Si sunt doar 260km. 

 

Da. Nu e pt toata lumea masina electrică dar cu puțină obișnuință, devine o placere sa o conduci. Mai ales dacă nu depinzi de stațiile publice. 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Un review obiectiv

 

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

 

Link to post
Share on other sites
detinator

Articolul de mai sus, care ia Golful ca un etalon de tinuta de drum si insonorizare ma bucura ca proprietar de eGolf.

Chiar asa groaznice sint fetele alea de usi? A condus cineva efectiv masina? 

Se bucura si de existenta coastingului, se pare ca vw a nimerit-o la faza asta.

Si eu m-am gandit ca nu am mai mers drumuri lungi de ani de zile, de peste 250km, asta inainte sa iau masina.

Dupa ce am luat masina, mi-am dat seama ca totusi acesti km devin mai putini daca calculezi autostrada... unde consumul creste vertiginos.

Si iarna scad si mai mult din alte motive si tot asa. totusi, am facut pasul si acum trebuie gasite solutii

Ma uitam la oferta de incarcare gratis de 2000kw, exista o steluta care schimba lucrurile: mai e si o limita de 600euro. La 2ron pe kw, limita de 600euro se va atinge prima, inainte de 2000... s-au gandit la toate :)

Edited by detinator
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

unde ai vazut steluta aia? eu in oferta nu vad detaliul ala. sau in ce ofeerta te-ai uitat?

din pacate tocmai am ratat o ocazie sa conduc masina mai mult, fiind cu treaba. eu m-am suit in ea, in germania si nu mi se par asa rau. da, calitativ cred ca sunt sub e-golf. 

Link to post
Share on other sites

lane assist este in standard, din ce vad. Atunci de ce mai apare la MAX ?

 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

@Al Bundyla MAX ai Travel Assist care le include. 

@detinator succes cu asta. e prima masina la care cererea este mare pana expira RABLA+, si ei sunt convinsi ca va creste dupa ce masina va iesi pe strazi, incat la acest moment discountul este ff greu de obtinut. si eu am obtinut la toate masinile luate de la ei, ..mai putin la id3.

Link to post
Share on other sites

nu indrazneste nimeni sa posteze din valul de articole despre calitatea slaba a constructiei ID3 si sistemelor infotainment, din testele Auto Motor und Sport? 

https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-id3-has-quality-issues-that-must-be-fixed-immediately-says-review-148506.html

Edited by detinator
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

masina testata nu era varianta finala, era inca in stadiul prototip. Cauta detaliile.
in TOATE reviews avute, masina depaseste 420km in utilizare normala. chiar si masina testata in RO scoate peste 400km, inclusiv cu 150km pe A3 cu viteze de 150kmh.
nu ti se pare dubios, ca problemele astea le-au gasit doar ei? si doar la un exemplar? Nicuiun alt video review nu le are...

sunt o gramada de poze de la livrari sau vizionari prin showroom-uri puse pe grupurile de FB din toata Europa, si niciuna nu are problema aia cu capota.
si eu am fost surprins de reviewul AMS, dar nu caut motivele.

 

 

 

Planul cu incarcarea noaptea ar fi bun, dar ai vazut vreo petitie sa duca undeva?

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Tin minte ca VW au spus atunci cand au lansat precomenzile ca exemplarele 1st vor fi hand-made, asa ca nu ma surprinde ca nu sunt imbinate perfect.

 

Referitor la modul in care presa auto germana se ia de VW, e sigur din cauza a ceea ce s-a intamplat datorita VW. Producatorii auto germani nu au dorit sa renunte la motoarele cu combustie interna si transmisiile pentru ele in care au avantaje competitive mari fata de alti producatori. Masinile electrice produse de ei pana nu demult erau doar de complezenta, sa mentina nivelul de emisii de CO2 la nivelul intregii flote de masini vandute intr-un an sub un anumit nivel. Intre timp au tot facut loby-ul pe langa guvernul german si implicit la EU sa prelungeasca cat de mult se poate intervalele de timp pana cand noile norme EURO intrau in vigoare, tot plangandu-se cat de mult ii costa si amenintand ca se vor pierde job-uri din industria auto. Scandalul cu VW insa le-a forat mana politicienilor in cele din urma si i-a prins pe producatorii auto europeni (nu numai pe nemti, ci si pe francezi si italieni) pe picior gresit, chiar nu se asteptau sa li se traga presul de sub picioare asa repede. Producatorii auto din Europa au crezut ca lucrurile se vor calma dupa furtuna insa, si vor putea continua sa faca ce au facut si pana atunci. Vedeti cat de nepregatiti au fost anul trecut cand testarea WLTP a devenit obligatorie - aceeasi aroganta ca vor reusi sa faca loby si sa evite introducerea noului regim de testare i-a facut sa se trezeasca in septembrie ca nu au omologat mai nimic si nu aveau ce sa vanda, desi se stia de doi ani de intrarea in vigoare a normelor WLTP la finele lui august. N-a mai mers cu loby-ul sa tot intarzie introducerea de noi restrictii de emisii sau sa le reduca prevederile, n-a mai mers cu testele alea de forma NEDC unde umflau cauciucurile cum nu face nimeni cu masina cand ruleaza in realitate, ca sa nu mai spunem de softul de control al motorului care se comporta diferit la toti producatorii in teste fata de conditii reale. Iar politicienii nemti si-au dat si ei seama in cele din urma ca daca industria auto din Germania nu e fortata, vor ajunge intr-o situatie in care nu vor mai putea sa isi revina in fata Tesla si a coreenilor. Madam Merkel isi exprima prin primavara nemultumirea de cat de greu se misca ceilalti cu exceptia lui VW. VW e acum paria la nemti, nu numai ca vremurile bune la toti cei care traiau din mulsul motoarelor termice s-au terminat din cauza lor (e o intreaga armata in spate, nu numai marcile vizibile gen BMW, sau Mercedes, dar o multime de suppliers de componente auto) dar sunt si singurii care sunt pregatiti in prezenti in Europa pentru trecerea in masa la modele electrice. Tineti minte cum Sergio de la FCA se ruga sa nu cumpere lumea Fiat 500e ca fiecare masina vanduta insemna bani pierduti pentru FCA, sau cum Tavares de la PSA se plangea anul asta prin primavara ca e prea scump sa faca modele elctrice...

 

Anyway, sa vorbim despre altceva...

 

Zeperfs e un site francez care urmareste datele referitoare la performantele dinamice ale masinilor publicate de revistele de specialitate auto, le inregsitreaza si si iti permite sa compari masinile intre ele pe baza lor. Asteptam ca sa preia datele despre ID3 de undeva, si se pare ca le-au luat de la AutoBild.

 

Iata un comparativ al performantelor dinamice ale ID3 vs Kona EV 64kWh si cateva modele hibride si plugin-hibride: http://www.zeperfs.com/en/match8463-7609-8766-7837-7806-8632.htm

 

Tip: in comparativ sunt listate doar item-urile pentru care exista date la toate masinile din comparativ (de pilda, se arata care este timpul de accelerare de la 80 la 120 km/h doar daca au gasit aceste date la toate masinile intre care se face comparatia). Momentan, nu au prea multe date despre ID3, asa ca sunt listate putine item-uri in comparatie. Puteti sa deschideti pagina fiecarui model auto in parte ca sa vedeti mai multe date pentru acel model.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

@stama nu vorbim despre presa germana, ci doar de acest articol de AMS. Din cate stiu ei au mai avut unul, mai vechi, in care erau multumiti.  in rest, toate reviews, fie de la firme mari (ADAC, AutoBild) sunt pozitive. Nici nu mai zic de cele cateva zeci de reviews de la vloggeri independenti, e plin YT de ele. Sau de la primele test drives sau vizionari din showroom. Poti vedea si cateva livrari (oficial incep azi) si vei remarca ca acele minusuri nu exista.

 

Link to post
Share on other sites

si in testul asta sint multumiti de anumite aspecte. 

Sint doar nemultumiti de alte aspecte. 

 

E adevarat ca titlurile din presa au retinut apoi doar aspectele negative. Ceea ce e oarecum normal.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

ChooChoo

8d8f941.jpg

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

@tudy_cnua mea trage tot trenul:))

 

e deja la Curtici. Pleacă spre dealer. Probabil apare in filmul ala postat mai jos. :)

am deja VIN

 

Si daca ne întrebam de unde vine. VW Futura din 1989

94473e4.jpg

 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Cei care si-au configurat masina in iulie in Germania o primesc luna viitoare in octombrie, la doar o luna dupa inceperea livrarilor celor care si-au comandat 1st acum 2 ani (vineri a fost prima zi oficiala de livrare). Asta e spus in acelasi video de mai sus. E unul din motivele supararii tipului din video, celalalt fiind pretul.

 

Iar daca intrebi la dealerii din tara, iti vor spune ca o configuratie pe care o faci acum o primesti in 3 luni. Ca pana atunci s-a terminat de mult Rabla+, asta e partea a doua... :)

 

Acelasi tip a facut ieri un live stream dupa ce si-a preluat masina de la dealer si a condus-o pana acasa. Autonomia pe care a obtinut-o a fost de 444km@90km/h; 284km@122km/h viteze medii.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Pari surprins de toate aceste lucruri...

Pai daca vrei (chipurile!) masina noua primul, asta patesti. Mie de la inceput nu mi s-a parut mare smecherie sa iei primul, fara sa vezi masina live, sa o conduci, sa ai un pic de feedback real. Personal nu as fi facut niciodata acea precomanda (chiar daca da, iti puteai lua banii inapoi).

 

Link to post
Share on other sites

Teoretic, 1st trebuia sa se livreze din primăvară, parca, dar au fost întârziate livrările și, da, au ajuns apropiate de comenzile normale. Dar, cumva, nu cred ca dacă dau acum comanda de un ID.3 normal o sa vina în 3 luni... :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • kolfleading
      By kolfleading
      Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.
       
      Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:
      cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans  
      Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...
      Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.
      Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri