Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Raf
 Share

Postare recomandată

Auzi ce zice ala, ca e mai relaxanta si "cu adevarat distractiva" vacanta cu masina electrica decat cea cu combustie. Probabil ca (pentru a-l cita tot pe el) e foarte fun sa tot bei cafele de 15m din 100 in 100 Km - uite ce prostii ajungi sa debitezi!

:))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Da-mi 6-7 cafele intr-o zi de la Bucuresti la Viena si mor inainte sa ma intorc din vacanta :sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu exageram... A zis ca in 15 minute masina castiga 100Km range, nu ca s-a si oprit la fiecare 100 Km.

De aici ar trebui sa intelegem ca, daca vrea cineva mortis sa faca cei 1.000 Km Wolfsburg - Nordul Italiei dintr-o singura bucata, trebuie sa se opreasca 1 ora la fiecare 400 Km. Prima pauza poate fi folosita pentru a te intalni cu niste prieteni pe care nu i-ai vazut de mult, a doua pentru a lua masa si a treia pentru o plimbare. Daca cineva are de gand sa se opreasca sa incarce si sa stea sa astepte in masina, e gresit din start. Timpul acela poate fi folosit intr-un mod mult mai util si placut...

Plus ca odata ajuns la destinatie, daca iti cauti un hotel care are punct de incarcare (majoritatea au acum), ai in fiecare dimineata bateria plina si masina pregatita pentru alti 400 Km (pe care, cel mai probabil, nu o sa-i faci zilnic). Asa ca da, se poate! Ba chiar se poate transforma drumul dintr-o fuga nebuna catre destinatie intr-o experienta la finalul careia ajungi mult mai relaxat si implinit, chiar daca mai tarziu.

Asta pe langa faptul ca nu prea merge nimeni atat de mult dintr-o singura bucata. Am batut toata Europa cu masina, am facut un tur lung acum cativa ani, si faceam cam 500 Km/zi pentru ca peste tot erau chestii pe care voiam sa le vad si orase interesante de vizitat. Anul asta am facut 1.100 Km dintr-o bucata, pe drumul retur Grecia-Romania, si a fost un chin cu masina termica (era altceva daca erau autostrazi peste tot) asa ca nu as face asa ceva cu o masina electrica... As prefera sa iau ce economisesc din banii de benzina si sa-i dau pe o noapte de cazare undeva (asta ca sa nu afecteze cumva bugetul concediului)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ce sa zici si tu, subiectiv fiind... :) - te intelegem.

Una e vacanta road trip in care te opresti pe drum sa vezi una alta, alta e daca vreau naibii sa merg la destinatie direct si sa nu pierd timpul aiurea (ca ce sa vezi, am zile limitate de concediu de ex). Caz in care 400Km sunt un nimic. Evident insa ca masina nu este pentru asa ceva, dar chestia asta cu aratatul "ia sa vedeti voi ca se poate si asta" (si ce sa vezi?!, este chiar minunat! ) mi se pare penibila. Se poate, normal ca se poate, pot sa merg si cu Dacia 1300 daca vreau neaparat.

 

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma na... oameni diferiti, masini diferite, pareri diferite! Aceleasi divergente le pot avea si fanii TDI fata de fanii TSI. "Da' de ce sa plateasca ei 1-2 l/100 Km in plus la combustibil ca sa mearga fix la fel?" Sau fanii iPhone vs Android. Sau... sau...

Masinile termice nu vor muri prea curand, vanzarile de masini termice noi vor mai continua vreo 15-20 de ani si pana atunci infrastructura si tehnologia masinilor electrice se va dezvolta destul cat sa "rezolve" cumva problema incarcarilor, ca autonomia e intr-o pozitie decenta deja.

Pana atunci... Cui nu-i place Coca Cola, sa bea Pepsi! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa nu facem un versus aici. 

Este mai relaxantă prin prisma liniștii din masina, a prețului, sunt mulți factori. 

Dacă vrei sa mergi 800km dintr o lovitura nu e de tine electrica. In România pt a merge oricum mai mult de 400km fără oprire deja e greu doar pe DNuri. 

Pentru destinații la distanta de peste 1000km se prefera avionul de obicei in vest. 

Norvegia cu cel mai mare nr de mașini electrice din Eu are foarte puține autostrăzi. Tocmai de asta. 

Dar pentru unii vacanta e si relaxarea pe drum. Nu doar destinația. Si asta vine spusa de la cineva cu câteva mașini sport pe mana și care a făcut Barcelona - București cu doar 3h de pauza. 

Electrica nu este încă pentru oamenii care vor 1000km repede. 

58 minutes ago, voinea said:

Da-mi 6-7 cafele intr-o zi de la Bucuresti la Viena si mor inainte sa ma intorc din vacanta :sick:

Teoretic Buc - Viena ai avea nevoie de 3 opriri de cate 45min -1h fiecare. Mai o cafea, mai o masa, mai un Parndorf si aia e :P. 

Dar ia in calcul ca pt unii conteaza si costul. Si cand ajungi acolo sj vezi diferența de bani...si nu ai nevoie sa ajungi în 12h urgent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Barcelona - Bucuresti cu doar 3 ore pauza...?

Poate cu 20 grame de cocaina atarnate la oglinda,un sfert de drum cu teleportare si inca un sfert pe platforma.

 

Masina electrica in momentul de fata nu este o alternativa viabila pt distante lungi sau pt concediu nici macar daca pleci in Grecia care vorba aia e aici aproape de noi in curtea scolii...si mai ales in Europa de est unde statiile de incarcare sunt doar la "deal si la vale".

Daca mai pleci si iarna la drum si folosesti multi consumatori electrici se schimba si mai mult datele problemei.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Bogdan_wrc said:

pentru unii vacanta e si relaxarea pe drum. Nu doar destinația.

Nu conteaza destinatia.

Nu conteaza drumul.

Cel mai mult conteaza cu cine calatoresti. ;)

 

....

Asta daca tot am dat-o in diverse, electrica vs. TSI vs. TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, CristiALF a scris:

Auzi ce zice ala, ca e mai relaxanta si "cu adevarat distractiva" vacanta cu masina electrica decat cea cu combustie. 

Modul cum accelereaza o electrica la viteze legala este chiar placut. Combinat cu faptul ca suspensia este mult superioara fata de a unui Golf (chiar si 8), placerea condusului chiar este.

Daca lumea inghite km pe paine, atunci de ce parcarile de pe A2 sunt pline???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, IRONICK said:

Modul cum accelereaza o electrica la viteze legala este chiar placut. Combinat cu faptul ca suspensia este mult superioara fata de a unui Golf (chiar si 8), placerea condusului chiar este.

Daca lumea inghite km pe paine, atunci de ce parcarile de pe A2 sunt pline???

de unde ai gasit-o pe asta cu suspensia? ca tot ce am citit eu despre suspensia la id.3 e ca este un pic aspra si nici nu ma mir compromisuri au trebuit facute pentru pretul ala. de la mai slaba la "mult superioara" cum ai ajuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu suspensia pe id3 este mai dura, din prisma greutatii masinii. a bateriilor. fata de golf are cam 150-200kg in plus.

nu inseamna ca au fost facute compromisuri acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca fata de golf are cam 400kg in plus. un id.3 e intre 1700-1800kg. 

au fost facute compromisuri daca de exemplu nu are multilink (si tin minte ca nu are). in sensul asta ma refeream, ca nu au pus suspensie mai buna (deja disponibila in conceernul lor) ca ridicau pretul prea mult si ii inteleg. nu ma refeream ca au ieftinit si mai mult o suspensie (facand-o mai proasta) doar ca mai scada pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu ok, eu luam in calcul variante similare de putere. gen Golf 8 GTI care are cam 1500kg. vs ID3 1st de 204 cai care are 1650.

dar sa zicem 300kg diferenta. 

de unde stii ca nu are? eu stiam ca da. chiar si asa, ia in calcul ca bateriile ocupa altfel spatiu decat rezervorul care poate avea o forma neregulata (cum e la modele 4x4 unde e impartit in 2). 

https://www.buyacar.co.uk/cars/economical-cars/electric-cars/1419/new-volkswagen-id3-range-charge-times-prices-and-pics

Although the powertrain of the ID.3 is very much new, Volkswagen is using a tried and tested setup for the suspension – multi-link at the rear and MacPherson struts upfront. Being an electric car the ID.3 is expected to be significantly heavier than a similarly sized petrol- or diesel-powered equivalent, albeit with a relatively low centre of mass thanks to the batteries being mounted underneath the cabin.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acestea fiind zise, acum putem sa ne rezumam la ce detalii găsim despre ID.3 anterior lansării (thread-ul va fi închis când încep livrările). 

Dacă vreți sa facem un thread Pro/Contra mașini electrice în care sa discutam mai multe pe subiect și în care sa aducem critici (constructive) si/sau laude, putem.

Dar haideți sa nu aglomeram acest thread cu informații inutile! Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, mandelu a scris:

de unde ai gasit-o pe asta cu suspensia? ca tot ce am citit eu despre suspensia la id.3 e ca este un pic aspra si nici nu ma mir compromisuri au trebuit facute pentru pretul ala. de la mai slaba la "mult superioara" cum ai ajuns?

Ce iti spune imaginea asta? Dar sa nu incurcam taria unui arc+amortizor cu compromisuri/superioara si modul de functionare.

Volkswagen-ID.3_1st_Edition-2020-1600-85.jpg

Volkswagen-ID.3_1st_Edition-2020-1280-7e.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să clarificam, totuși. Nu s-a plâns nimeni ca suspensia este dura sau aspra, ci ca ținuta de drum este dura/aspra. 

Și asta are mai multa legătură cu jantele de 20" pe care le avea mașina de test (practic niște jante 18" pe un Golf, alta mașina despre care lumea zice ca e dura) decât cu setup-ul suspensiei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinuta de drum este data de toata legatura cu solul.

Incepe de la materialul anvelopei si se termina la strutbar-ul fata care este acum piesa turnata. Iar la G8 peretele de foc are rol si de 'strutbar'. Evident, nu cu aceleasi rezultat.

 

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e irelevant ce imi spune o poza, o poza nu e ceva ce simti fizic. relevant e ce spun aia care au testat. de asta te si intrebam unde ai vazut tu ca e cum zici tu, am crezut ca ai testat/citit undeva sau ai vazut asa, nu ca ai dedus tu dupa poza. dar hai sa o lasam asa ca suntem offtopic. asteptam sa conduca colegii care au comandat si discutam dupa.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am crezut ca daca, cum, este irelevant, testat, fizic, ai vazut, nu ai vazut, bla bla ...

Sasiul este de tip scara, un sasiu foarte rigid care este imprumutat de la masinile off-road. Nu, nu este separat si caroseria este construita astfel incat sa se apropie cat mai mult de tipul ala de sasiu.

Suporta o greutate mare si ii ofera masinii o rezistenta la torsiune foarte buna.

Continam cu informatiile sau ne oprim aici pentru ca bla, bla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sa vorbit despre compromisuri la ID3....puntea fata si sistemul de franare spate.

id3.png

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine, bucse de bascula pe o singura axa > directie mai precisa in viraj cu denivelari. Carenajul aerodinamic pe bascula nu conteaza aici.

Pune si tot cadrul motor cu prinderile de caroserie. Sa se vada bine bucsele de cauciuc si prinderile supplimentare (care lipsesc la G7 sau G8, dar sunt prezente la Passat). Ajungem si la spate, dupa ce terminam fata.

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca s-au ales pentru franarea pe puntea spate acei tambure, pt ca discurile sunt f slab utilizate iar multi proprietari de Tesla se plang ca ruginesc.

Sunt multe discutii pe forumurile de tesla despre asta

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca-s slab utilizate, se merge cat mai mult pe recuperare de energie la o masina electrica.

Mi-ai stricat ordinea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33.thumb.jpg.3f4e9385f53ea9a9a33845124f14c11a.jpg

34.thumb.jpg.5a859e94fcc011ee506d725b1c280267.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!