Jump to content

Motor 1.9 TDI AXR- functionare,probleme specifice


Dragosh26
 Share

Postare recomandată

Salutare !

Imi cer scuze ca postez aici dar sunt nou pe forum si chiar nu stiu unde as putea sa postez... Am un golf 4 1.9 axr,101 cp, pd .. si tot pierde ulei undeva prin stanga motorului cum te uiti la el si in spatele lui este balta de ulei.. chiar nu stiu pe unde ar putea sa dea cu el afara... am facut schimbul acum 3 saptamani si ieri mi sa aprins martorul de la presiunea uleiului in bord... si tot in spatele motorului cam pe unde este egr-ul am impresia ca pierde presiune de la turbo... am puso si pe tester si mi-a zis ca pierde presiune pe undeva .. si ma gandesc sa nu fie de pe acolo .. A mai patit cineva asa cu uleiul, sau ma poate ajuta cineva ?

Modificat de rzv2010
adaugare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se aude

La rece ca la cald se aude foarte incet

Masina trage bine nu scoate fum 

I-am facut si o diagnoza si nu a dat nimic 

 

Voce 002_sd.m4a

Nu stiu ce are am fost la service si mi-au zis ca turbina e pe picate

Dar daca ar fi nu ar da ceva semne de oboseala??

Insa masina trage bine nu scoate fum 

Modificat de Melmar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna bine daca nu consuma ulei exagerat si nu da cu fum eu recomand sa o lasi in pace. Au nevoie baietii de bani!

 

 

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut nimic trage bine nu scoate fum dupa mine

De sunat suna bine dar sper sa nu fie vreo problema 

I-am facut diagnoza si pe presiune 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.11.2016 at 0:33 AM, donny091 said:

 Cine ma ajuta cu problema asta nu înțeleg dc o face 

E bora 2003 combi  tip motor  axr 1j6 

Nu ma ajuta nimeni???

Am pus terster pe ea si nu da nimic ,fum nu scoate si sta prost si la vana 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr rzv2010, AXR pierd boost la furtunul care intra in corpul EGR, se uzeaza dintii de la furtun si scapa din siguranta aia ... poti lua alt furtun sau poti aplica ceva kit cu o flansa care strange definitiv acolo furtunul . Daca turbina scapa ulei acesta o sa-ti fie scos prin EGR si curge pe motor sau daca e etans o sa fie consumat de motor . Eu merg asa de la 200k si acum am 335k, atata timp cat masina merge ai grija la ulei si asta e . Depinde si cat consuma .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trece clinatronicu pe economic sa vezi daca iti mai face asa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus-o pe tester și îmi apare o eroare :

17964- charge pressure control 

P1556 - 35-00 negative deviation 

Pierde presiune de la turbo și mia dat eroarea asta, este posibil sa fie  vreun furtun crăpat și pe pe unde pierde presiune să-mi arunce și uleiul sau sa fie turbina de vina ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 15.11.2016 at 11:52 AM, bbogdanmircea said:

ptr rzv2010, AXR pierd boost la furtunul care intra in corpul EGR, se uzeaza dintii de la furtun si scapa din siguranta aia ... poti lua alt furtun sau poti aplica ceva kit cu o flansa care strange definitiv acolo furtunul . Daca turbina scapa ulei acesta o sa-ti fie scos prin EGR si curge pe motor sau daca e etans o sa fie consumat de motor . Eu merg asa de la 200k si acum am 335k, atata timp cat masina merge ai grija la ulei si asta e . Depinde si cat consuma .

Pai cat îți consuma de la schimb la schimb ? 

Mie în 3-4 săptămâni mia mancat/ am pierdut mai bine de 3 l de ulei . .. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand ia toate furtunele de la iesirea din turbo si pana la codpul EGR la verificat inclusiv intwrcoolerul s ar putea sa fie plin cu ulei, daca pierzi presiune turbina lucreaza mai tare ca pompeaza sa compenseze si o nenorocesti ...ah da s ar putea tot uleiul ala sa fie in intercooler, sau il scoti si il cureti sau dai o gaura mica de 1-2 mm in punctul cel mai de jos al lui si vezi ce curge apoi bagi un surubel autofiletant ca si dop asta daca e greu sa l dai jos .

Pe de alta parte verifica axul la turbina, la sa consum clar ceva e dus rau si iti tragw uleiul din motor ... singurele locuri unde se intersecteaza traseul de aer si cel de ulei sunt axul turbinei si furtunul prin care se ventileaza gazele de carter cel de la capacul supapelor .

Toate motoarele TDI papa ulei, mai alea daca mergi turat 1 litru la 15k e ok dar 3 litrii e enorm, asa patisem si eu la inceput cand era furtunul ala care intra in corpul EGR sarit si pe acolo pierdea presiunea si consuma si ulei la greu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El a zis 3 litri în 3-4 săptămâni nu la 15k km. 

Eu zic sa nu mai mergi cu mașina aia așa pentru că riști să o ia pe ulei si atunci sa vezi distracție.

O altă cauză pentru negative deviation poate fi si lipsa vacuumului la actuatorul de la turbină

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, bbogdanmircea said:

Pai in primul rand ia toate furtunele de la iesirea din turbo si pana la codpul EGR la verificat inclusiv intwrcoolerul s ar putea sa fie plin cu ulei, daca pierzi presiune turbina lucreaza mai tare ca pompeaza sa compenseze si o nenorocesti ...ah da s ar putea tot uleiul ala sa fie in intercooler, sau il scoti si il cureti sau dai o gaura mica de 1-2 mm in punctul cel mai de jos al lui si vezi ce curge apoi bagi un surubel autofiletant ca si dop asta daca e greu sa l dai jos .

Pe de alta parte verifica axul la turbina, la sa consum clar ceva e dus rau si iti tragw uleiul din motor ... singurele locuri unde se intersecteaza traseul de aer si cel de ulei sunt axul turbinei si furtunul prin care se ventileaza gazele de carter cel de la capacul supapelor .

Toate motoarele TDI papa ulei, mai alea daca mergi turat 1 litru la 15k e ok dar 3 litrii e enorm, asa patisem si eu la inceput cand era furtunul ala care intra in corpul EGR sarit si pe acolo pierdea presiunea si consuma si ulei la greu ...

Ai idee unde gasesc o schita ceva cu tot ce mi-ai zis sa verific? :)

3 hours ago, lupo_bv said:

El a zis 3 litri în 3-4 săptămâni nu la 15k km. 

Eu zic sa nu mai mergi cu mașina aia așa pentru că riști să o ia pe ulei si atunci sa vezi distracție.

O altă cauză pentru negative deviation poate fi si lipsa vacuumului la actuatorul de la turbine

Si cum aflu daca e asta cauza ?

 

Am avut siguranta rupta de la furtunul de la intercooler, ala mare de e in stanga motorolui sus cand te uiti la el.. si imi sarea furtunul din cauza presiunii si pierdeam ulei pe acolo.. am rezolvat problema asta, dar in spatele motorului spre bord, cam pe unde se alfa egr-ul tot e ud de ulei si pare proaspat....

#bbogdanmircea  Cat ulei iti manca si in cat timp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti trebuie o schita, pur si simplu urmaresti de la turbina furtunele, cred ca este unul sau 2 furtune intre turbina si intercooler si inca unul cel de sus la 90 de grade sus .

Intr-adevar ai nevoie de o diagnoza mai sanatoasa la ce consum de ulei ai, ori e turbina dusa ori se intampla altceva .

Masina mea consuma acum 500 ml la un schimb de ulei, asta la 335k km . Pierderile de presiune pot duce la consumuri mai mari, nu inteleg cauza exacta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu suieratul meu nu stie nimeni ce este??

Eu banuiesc ca ar fi turbo ca nu mai are zvac , de duse se duce ca iam dat 180 dar parca nu mai are zvac 

O turbina cand e pe duca ce simptome ar da? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o turbina ori merge,ori nu merge...cu conditia sa fie bun actuatorul si sa nu agate geometria...de verificat jocul in ax

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

#bbogdanmircea  când am avut siguranța rupta de la furtunul de la intercooler mai mult de 80-90 nu se înfigea. .. am făcut-o pe aia, după mi se ducea în 100 km ... am pus-o pe tester și ca și erori mia dat egr și debitmetru, senzor temperatura apa, senzor temperatura combustibil și cam atât . .. am schimbat debitmetru și am făcut iar test și a dispărut și eroarea de la egr doar ca atunci mia apărut eroare ca pierde presiune de la turbina ... acum mașină la relanti îmi sta puțin furata pe la vreo 930 ture.. sica ar fi din cauza senzorului de la temperatura apa ... am tras de el lam mai împins și sa rezolvat problema ca ba îmi arata apa la 90 grade ba scădea la 30 ba urca iar .. de când am umblat la mufa nu mai face figuri .. am schimbat și ala de la temperatura combustibil ca zicea ca nu-și face amestecul cum trebuie .. și tot sta turata la relanti... ideea e ca acum se după abia în 130-140 km cu pedala în fund ... la un moment dat se ducea în 180 și mai mergea dar nu mai aveam drum drept ... ideea e ca în 1,2,3 o duc furata pana la 4 și ceva de ture și cu a 3a aproape de rosu se duce în 110-120 km ... dacă e o panta ușoare de 2-3-4%  abia o urca nu are vlaga deloc ... și cum ziceam la turații normale abia se duce în 120-130 și nu sare mai mult nici cu a4a nici cu a5a ... știți pe cineva care ma poate ajuta cu problema asta ? care să-mi verifice turbina și egr.ul sa vadă dacă are ceva ? 

Si ca și eroare pe tester acum a rămas ca pierde presiune și senzorul de temperatura care nu umblasem la el . exista vreo posibilitate ca pe unde pierde presiune sa dea cu ulei ? sau uleiul sa îl arunce pe eșapament ca tot îmi murdărește haionul și luneta de praf cu ulei ... și dacă da care ar fi cauza și rezolvarea ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rzv2010 eu nu sunt nici mecanic nici specialist, esti in Bucuresti sunt acolo ceva membri care chiar se pricep ...

Problemele tale cred ca duc spre o turbina terminata daca ajunge ulei pana pe esapament e grav rau ... cum au spus si colegii nu mai tura motorul in asa hal daca nu trage ca mai rau ii faci si poate o ia pe ulei si ai terminat cu ea de tot, du-te si fa o verificare la cineva care se pricepe poate se mai poate rezolva ceva . O turbina nu e un capat de tara daca asta e problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primu rand salutare la toata lumea. De ceva timp am o problema la masina si anume la Golf 4 1.9 TDI 101 CP - AXR  din 2002. Cand motorul este rece foarte rar imi da limp mode insa cand e cald mai ales pana cand a venit frigu imi dadea foarte des chiar daca opream si porneam iar, nu faceam 100 m si imi dadea limp mode iar. EGR am curatat, filtru de aer e in buna regula iar debitmetrul daca il deconectez se simte. Nu am curatat galeria, turbina si eventual intercoolerul. De obicei cand trec de 3000+ rpm da limp mode.

Inca ceva am o electrovalva N239 cu un capacel alb pe care scrie MADE IN USA iar dupa un timp ce motorul sta la relanti pe acolo incepe sa se auda un hisait si tot dupa ce sta la relanti in momentu in care accelerez se aude in hisait ca si cand se desumfla o roata daca accelerez dintr-o data daca accelerez usor nu se aude in schimb daca accelerez dintr-o data se aude hisaitul acela. 

Care ar putea fi cauza? Am sa fac si un Log eventual sa postez daca ajuta.

Precizez ca am verificat furtunasele de vacuum dar nu par a fi fisurate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am facut o diagnoza cu andrei 21 

Ce se intampla: acum 2 ani am curatat geometria si am schimbat actuarorul insa cel nou a fost reglat cu rigla dupa cel vechi 

Din aceasta cauza imi da eroarea 17965 charge presure control pozitiv deviation

Ce am inteles presiune mai mare 

Insa eroarea o am de atunci 

Dar acum 2 saptamani a aparut acel suierat ,la rece se aude mai tare fata de cand se incalzeste apa 

Si mai nou cand si cand intra in limp cu a 4a la 3000 

Opresc notoru pornesc isi revine si o duc si pe a 4 a  

Ce zici se poate sa faca figuri actuatorul si de la el sa vina si acel suierat ?? 

 

Voce 002_sd.m4a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


 

"Positive deviation" inseamna ca presiunea masurata este mai mare decat cea pe care urmareste ECU sa o primeasca. Adica vanele turbinei sunt deplasate spre pozitia "boost mare" fata de cat ar fi cazul. 
Cauze: 
- Excess de vacuum inspre membrana actuatorului. (decupleaza furtunul de vacuum si astupa-l apoi vezi daca mai reapare eroarea) 
- Membrana actuatorului ruginita/murdara/gripata intr-o pozitie diferita de cea de repaos 
- Depuneri in mecanismul vanelor iar acestea sunt agatate intr-o pozitie de "boost crescut" 
- Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul orpit fata de presiunea atmosferica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 15.11.2016 at 0:39 AM, donny091 said:

 

Am rezolvat problema a fost din cauza la avans care era prea mic 

Daca va faceti distributia aveti grija ca mecanicul sa refaca de la 0 toata operatiunea ,eu am dus masina in service sa faca aceasta operatiune si apus distributia noua  exact cum a fost cea veche si numergea deloc cum trebuie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare ! a montat cineva la AXR asa zisul sistem de oil catch can la epurator ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Da eu,insa nu are nici o legatura ca este axr sau alt cod de motor.

2017-01-07 19.36.11.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata bine acum traseul de admisie?sunt si eu intresat,imi scuipa ceva ulei pe la gaura clapetei.Ce filtru ai folosit?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!