Jump to content

Seat Ateca 1.4 TSI 2wd 6mt


andrei0241

Postare recomandată

Mie-mi cam pare rau ca nu am luat incalzirea stationara. Ai folosit-o pana acum? Cum e?

Link către comentariu
12 hours ago, andrei0241 said:

Ah, ca tot veni vorba de incalzire, azi, dupa 2 minute si vreo 800mtr parcursi de la pornire, apa era deja la 90gr, fara a fi avut activata incalzirea auxiliara

FYI

"At temperatures below +5°C (+41°F), the auxiliary heater may switch itself on automatically when the engine is switched on. The auxiliary heater is switched off again after a certain time." Sursa (pagina 180).

Poate nu ai observat ca aceasta a pornit automat. Am intalnit acest comportament la toate masinile cu incalzire auxiliara pe care le-am condus. Un feature excelent atat pentru pasageri cat si pentru motor.

Link către comentariu

Si la a mea pornește automat când e foarte frig. Daca stai lângă mașina imediat după pornire se aude ca merge. Ca sa faci o proba, pornește webasto când e motorul oprit ca sa știi exact cum suna și încearcă sa asculți de afara după o pornire la rece, cu toate ca s-ar putea sa nu mai ai șanse pana la iarna viitoare.

Link către comentariu

@cris2109 Webasto e cea mai misto dotare pe care puteam s'o aleg, am folosit'o des luna asta. O sa vad ce influenta va avea la vara doar ventilatia, dar probabil ca nu voi apela la ea prea des

@wert: ieri erau 4.5gr cand am pornit masina si nu am observat aprins LED'ul care indica functionarea sistemului in cazul activarii din telecomanda sau din butonul de pe consola, dar nu e exclus sa'mi fi scapat mie acel detaliu

Link către comentariu

LED respectiv se aprinde doar dacă sistemul e pornit de către utilizator (din telecomanda sau pe direct din mașină).

În setările climatizării ai opțiunea de a permite sau nu utilizarea automata a sistemului auxiliar. 

 

Vara pe ventilație nu face mare lucru, dacă stai parcat în soare trebuie AC. Pt AC îți trebuie motor pornit. Dacă pornește motorul nu mai poți încuia mașina din telecomanda. 

Link către comentariu

Da, e clar ca vara nu va fi de mare folos sistemul, mai degraba deschid din telecomanda geamurile 5 minute si cred ca efectul va fi mai bun.

Tiguan are compresorul de aer conditionat actionat electric si asa sistemul e eficient si pe timp de vara ... dar vorbim de alte preturi, iar 1.4 tsi cu manuala nu este decat cel de 125CP Trendline, a iesit din calcule f repede

Azi mi'am facut timp si am montat pe fata suportul de numere luat de pe ebay, in speranta ca voi scapa de atentionarile de'aiurea ale senzorilor de parcare fata

Arata un pic ciudat, ramanand spatiu in spatele numarului, dar macar asa mizeria va putea fi curatata usor la spalatorie

IMG-20180308-_WA0004.jpg   IMG-20180308-_WA0006.jpg   20180308_170056.jpg

Azi masina a trecut de 3000 km, consumul mediu de la achizitie e pe la 8.4% daca retin bine, km facuti cam 90% in regim extraurban (din care ~900km pe A2).

Deocamdata sunt multumit de consum, posibil sa mai scada un pic spre 5000km, dar nu ma bazez pe asta, stilul de conducere e cel care influenteaza cel mai mult

Pe viitor urmaresc doar sa vad daca pot adapta un covoras de cauciuc de la Karoq ptr tunelul median din spate, in rest apa, paie si bataie

Link către comentariu

Azi a fost zi de curatenie, o spalare exterioara si o curatare temeinica la interior.

Am ramas insa un pic dezamagit de faptul ca ornamentele stalpilor centrali in acel piano black sunt deja zgariati serios, desi masina n'a primit decat o spalare in primele zile, inainte de aplicarea foliei pe caroserie si apoi doar spalari fara atingere.

Problema zgarierii fusese semnalata si de @ToniM, dar speram sa nu apara la nici o luna jumate si ~3200km. Las deocamdata asa, cand va fi cazul ii voi infolia, probabil impreuna cu ornamentele cromate (p'acestea nu le'am inspectat atent, nu am vazut urme clare de zgarieturi, totusi)

Link către comentariu

Stalpii aia se matuiesc si daca e masina murdara si ploua serios pe ea sau dai cu jetul la spalatorie .. am experimentat eu, spalata numai la jet , fara carpa, fara sa fie stearsa etc... erau matuiti dupa cateva luni de la ultimul polish.. :)) 

Partea buna e ca ies impecabili la prima mana de polish, poti sa le faci un polish si apoi infoliere.. cu siguranta vor tine mult mai bine.

Modificat de bubu182
Link către comentariu

Ma gandeam la o infoliere cu folie neagra, dar o sa iau in considerare si ceva self'healing, daca eram inspirat le ceream sa acopere si stalpii cand am facut caroseria. Inca nu e deranjant, se observa doar daca te uiti mai atent

Link către comentariu

Nu te stresa, daca consideri ceva cu self-healing, trage un polish anterior infolierii, si vor fi "ca noi" :)

Link către comentariu

Azi am schimbat ghetele cu sandale.

20180316_153412.jpg

Deocamdata trecerea de la 17" la 18" nu mi s'a parut c'ar avea vreun efect asupra tinutei de drum sau a confortului. Evident ca dupa inlocuirea rotilor am avertizare de la PMS, cine stie cu ce presiune a venit masina fata de 2.4 cat o pusesem eu la rotile de iarna

Am dat comanda si de un covoras pentru tunelul median de la fratele Karoq, 40 ron, pe saptamana viitoare ar trebui sa'l primesc, revin cu poze daca apare in timp util.

Link către comentariu

Vad ca de luni se strica vremea, insa de miercuri eu plec din tara vreo 2 luni si am preferat sa las masinile cu rotile de vara, sa nu o mai pun pe sotie pe drumuri si in incurcatura, cum e cazul cu TMPS (aici as zice ca e lipsa de profesionalism din partea dealer'ului, dar o sa vad mai intai ce presiuni am in roti)

Oricum, daca cumva chiar o ninge prin Constanta, nu e bai, poate sta si pe dreapta masina o zi, doua

Link către comentariu

Dupa schimbul de roti ramasesem cu avertizare de presiune in roti. Azi am zis sa pun 2.4bar in toate si sa dau reset.

Am facut presiunea la un Petrom, insa m'a mirat ca gasisem in toate rotile 1.6bar. Am pus totusi 2.4bar si am mai dat o fuga la un MOL. Acolo, surpriza, imi arata ca as avea 2.8bar in roti, am mai scos aer pana la 2.4 si am setat sistemul asa.

Concluzia acestei postari e sub forma unei intrebari: de unde pot cumpara un manometru de incredere, eventual care sa poata fi si calibrat? Tare mi'e ca daca merg la 3 peco si 2 vulcanizari o sa am 5 valori diferite a presiunii, as prefera sa am eu un manometru pe care sa ma pot baza

Google ar zice de manometre de la ARB, mai sunt si altele de luat in calcul?

Link către comentariu

La acesta te referi?

Ca solutie alternativa ma gandeam acum si la un kit de compresor cum sunt cele care vin pe masinile fara roata de rezerva. A folosit cineva asa ceva si eventual comparata presiunea indicata de manometrul acestora cu ceva de incredere? Pe Olx le vad la 100-150 ron, nu's scumpe tinand cont ca la nevoie poti si umfla roata, nu doar masura presiunea

O sa vad cu manometrul, poate ma lipesc de un ceas clasic de la Wika sau ceva de calitate si imi fac unul artizanal, p'asta eventual sa'l tin in casa, ferit de zguduituri, sa ramana de etalon

 

@vdragos: presupun ca recomanzi din experienta acel manometru...

Modificat de andrei0241
Link către comentariu

Da, recomand din experienta. Am si compresor cu tot cu robot de pornire si manometru digital, diferenta dintre cele doua este de 0,01 bar :)) suntem offtopic rau.

Link către comentariu

La compresoare trebuie sa iei in calcul ca citirea trebuie sa o faci fara sa mearga compresorul. Eu am cumparat unul AEG din carefour cu afisaj digital si chiar sunt foarte multumit. Poti pune prescrisa si se opreste singur, doar ca prescrisa trebuie sa o pui cu 0.2 mai mare fiindca dupa ce se opreste, presiunea scade cam cu valoarea asta. Am facut crosscheck si cu un manometru Draper(scule bune as zice) si nu sunt diferente sesizabile.

Link către comentariu

Compresoarele acelea de pe OLX sunt Ok. Vindea si Bwwlan asa ceva pe aici.

In schimb, presiunea se face cu rotile reci. Diferenta intre Petrom si Mol poate fi datorata si incalzirii intre timp a aerului. Cam mult diferenta de 0,4 dar nu imposibil.

Link către comentariu

Intre Petrom si Mol e o distanta de vreo 2km, iar la temperatura de aseara nu cred ca s'a incalzit aerul atat de mult incat sa dea o asemenea diferenta, pastrand aceleasi roti ar insemna iarna pe ger sa am rotile f moi, iar vara pe canicula sa fie beton

Link către comentariu

Ei, nu-i chiar asa. Tu ai pus rotile cu 1,6 si vizual diferenta de 0,8 nu ti s-a parut de luat in seama.

Link către comentariu

Pai 1.6 aia probabil erau un 2.2, asa am ridicat masina cu rotile de iarna de la dealer si acum tot la ei am facut schimbul de roti, probabil presiunea asta o folosesc ei (la Ateca asta cica e presiunea indicata pentru confort)

Vizual, dupa refacerea presiunii nu aveam ce sa vad foarte bine, era deja noapte, doar ca mi s'a parut ciudata diferenta asa mare si m'am gandit la manometru defect

 

Oricum, cu nici una din presiuni n'am sesizat o scadere a confortului in masina la trecerea de pe 17" pe 18", imi place cum e setata suspensia, ferma, dar fara a fi prea rigida

Link către comentariu

Am primit si montat covorasul pentru tunelul median din spate. Se potriveste bine (n'am mai facut poza, ma credeti pe cuvant), nu inteleg de ce in catalogul de accesorii pentru Seat nu e oferit. Costul a fost de 40 ron, de la dealer

20180320_150514.jpg

Link către comentariu

Comanda am dat'o la Seat, dar e o strutocamila, dealer'ul Seat din Cta face parte dintr'un grup care au reprezentante Skoda in alte zone ale tarii, iar in Cta ei au service autorizat combinat Seat/ Skoda.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!