Jump to content

Probleme instalatie de climatizare


speedo
 Share

Postare recomandată

@corneliu01 - n-am cumparat conducta, am primit-o cand am cumparat masina de la "proprietar" - cica urma sa o schimbe

am platit doar manopera si reumplerea instalatiei, insa compresorul nu a plecat atunci.

Radiatorul climei a fost schimbat (cu filtru cu tot - fiind impreuna).

Rezultatele au fost aceleasi. Cei de la service au incercat si cu inca 2 radiatoare noi (alte marci) crezand ca radiatorul e problema (fiind vopsit de producator in negru), si acestea tot vopsite in negru. Cei drept radiatorul original nu era vopsit fiind lasat direct aluminiul liber.

Am doar un singur ventilator (mare), insa nu cred sa-l fi vazut ca are doua viteze. Ce-i drept la pornire l-am vazut ca are o usoara "potihnire", (se misca de 2-3 ori cate 1 cm, si apoi pleaca). E plasat in spatele radiatorelor de apa (2 radiatoare am vazut asezate la ~1 cm unul de celalt), iar cel de clima e in fata lor la alt ~ 1 cm. Asa ca trebuie sa traga aer prin toate 3, ca sa-l raceasca pe cel de clima, ceea ce nu cred ca reuseste sa faca.

Ma gandesc daca s-ar putea monta in paralel un ventilator chiar in fata radiatorului de clima care sa sufle aerul prin el catre ventilatorul original aflat in spatele celor 3 radiatoare.

Sau sa incerc inlocuirea vetilatorului original cu altul, desi vad ca au preturi exagerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu!!! Sharanul are 2 ventilatoare,nu stiu pe unde te uiti tu sau nu la montat baietii si normal ca unul singur nu face fata,deci repet,trebuie sa ai 2 ventilatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e doar un ventilator mare fixat pe un plastic (cu o usoara forma de palnie, ca sa traga de pe toata suprafata a radiatorului) care acopera intreaga parte din spate a radiatorul (de apa).

Nu am vazut alt ventilator sau gaura in acest plastic in care sa se poata monta un alt ventilator (al doilea).

Am sa ma uit mai bine si maine, dar 99% e doar acest ventilator mare, firul ducand de la motorul ventilatorului undeva in spatele bateriei.

Modificat de radanick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sant ventilatoarele colegu,daca sa trecut intre timp de la 2 la 1 ventilator chiar nu stiam,astazi m-am uitat la un face lift cum ai tu dar din 2005 si sant tot 2 ventilatoare,adevarat ca AUY nu ASZ. http://www.okazii.ro/climatizare-auto/electroventilator/ventilatoare-racire-vw-sharan-a111187357

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e doar un singur ventilator. Poate o fi modificat careva inainte sistemul de ventilatie de la doua ventilatoare la unul singur.

Poate un coleg cu ASZ dupa 2005 sa ne lamureasca cum are si el 1/2 ventilatoare.

Concluzia pe care o trag este ca ventilatia nu-si face treaba cum trebuie. Seara la ~25 grade afara merge perfect clima, ventilatorul nici nu mai ramane pornit la oprirea masinii. Oricum ziua nici nu i-am mai dat drumul ca sa nu omor compresorul degeaba.

O sa incerc sa dau jos - ventilatorul - sa vad ce-i cu el (poate il resuscitez).

Variante la care ma gandesc

1 - un ventilator nou (am gasit pe net unul dubios de ieftin 200 ron Ventilator radiator Sharan cod 6N0959455D THERMOTEC sau AIC - primul nu mai are pe stoc) pentru inlocuirea celui vechi sau pentru montarea in paralel, undeva in fata radiatorului de clima (cel vechi in spate cel nou in fata - cu acelasi sens de ventilatie)

_vyr_4329vent.jpg

2 - montarea a 2 ventilatoare SH ca cele prezentate de colegu

(vad ca oricum varianta asta e gandita cu alimentari separate la fiecare ventilator, acum ramane sa vad la mine cum sunt mufele - in principiu nu am vazut decat una dar cine stie ....)

In varianta cu 2 ventilatoare, fiecare ventilator are doua viteze, sau porneste mai intai unul si apoi al doilea ?

PS: O sa inebunesc cu masina asta, am scos al doilea rand de numere in asteptarea confirmarii seriei de caroserie din Austria - cifra 7 din model 7M (in total al 5 - lea de cand a intrat in tara) , intre timp pe centura in Chitila 3 bulgari au insistat sa schimbe la 180 grade directia de mers in timp ce-i depaseam, in plus erau bulgari originali (care stiau doar rusa / turca), in afara de asta am si planetara pe stanga care "caraie", cred ca partea dinspre cutie, e spart burduful si are ceva joc. Concluzie: Trebuie sa chem preotul sa-i zica de bine.

Modificat de radanick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele merg amandoua si pe o treapta si pe cealalta,raman la convingerea ca trebuie sa ai 2 ventilatoare,codul de ventilator postat de tine este de sharan,alhambra,galaxi pana in anul 2000,deci mare atentie

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul mi-am rezolvat problema cu clima... am mers la un service care cica era renumit pt remedierea oricarei defectiuni ce tine de clima.. si i-am zis ca pana nu scoate aer rece in masina.. nu plec... si asa a facut.... mi-a sudat teava rupta... a verificat tot sistemul daca nu scapa... a pus freon... si acum merge... in sfarsit dupa 4 ani in care nu mi-a functionat clima:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul meu pe ASZ are un singur ventilator se pare.

Am cautat pe ETKA si am gasit ca este un ventilator de 540W cu diametru ~ 42 cm.

La cele cu 2 ventilatoare acestea sunt de 300 W fiecare, cu diametru de ~ 28/30 cm.

N-am apucat sa-l dau jos in wk (m-am luat cu schimbatul uleiului la cutia de viteze si n-am mai avut timp)

1. Ma gandesc sa-l curat si sa-l ung putin poate se mai invioreza.

2.Varianta de a mai monta un ventilator in fata radiatoarelor (imediat dupa bara/grila ) care sa ajute la racire, cum vi se pare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are idee cineva daca furtunele de la o baterie de manometre se pot conecta direct pe mufele de AC, daca au sistem care sa apese acea bila care oprteste freonul sa iasa afara ?

Adica daca trebuie obligatoriu sa cumpar si 2 cuple auto (ma gandesc ca sunt necesare in cazul in care te muti cu manometrele mereu de pe o masina pe alta) ?

baterie-manometre-ct-536g-r134a~32021144.jpg

Macar asa pot verifica singur presiunea din instalatie (185 lei fara transport).

Am gasit si cuple auto la vreo 69 un set .

Modificat de radanick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca banii astia ar trebui sa-ti ajunga pt remedierea problemelor la AC intr-un service.De ce ai vrea sa-ti masori mereu presiunea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am reaparut dupa o lunga pauza sa va spun ca si la mine face probleme aerul , adica merg sa bag 'gaz'toate sunt ok dar dupa o luna nu mai are .Pierde pe undeva si dupa mai multe verificari cu ultraviolete nu stie nimeni pe unde pierde .

Asa ca probleme apar mereu .....bine ca baga caldura iarna .Va tin la curent peste 3 saptamani cand o sa merg iara la verificare daca pierd si gazul asta iara

Drumuri bune sa aveti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insista cu lampa aia ca daca ti-a pus substanta de contrast se vede clar pe unde pierde.Se vad petele cu lampa UV sau urme de ulei.La mine a fost o conducta din fata de la radiator am schimbat-o si nu am mai avut treaba de atunci.Schimba meseriasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut si eu am avut probleme cu ac-ul , dupa ce m-a lovit un destept in fata , am reparat masina pe asigurarea lui iar meseriasi de la servis mi-au montat sirena de la alarma intre grila si radiator dar fara sa o fixeze cu ceva, aceasta si-a facut de cap frecand pe radiatorul de clima pe care bineinteles ca mi la spart .

Am fost la ges service pe str vulturilor este in centru se ajunge de la unirii spre alba iulia a3a intersectie la stg si service-ul este pe drt intr-o curba , mi-au reparat(sudat ) radiatorul , au gasit si o conducta care era cam subreda si mi-au reparat-o si rulmentul de la compresor ca facea figuri si sunt super multumit ptr ca lucreaza repede si super bine.

Toti pe care i-am indrumat acolo au fost multumiti.

Daca sunteti din Bucuresti ......si aveti probleme cu ac-ul vii recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,am observat de ceva timp ca in momentul in care activez recircularea ,nu se intampla nimic , deci in concluzie nu functioneaza.

Ledul se aprinde in momentul apasariii butonului dar..... nu se simte nimic diferit si toate mirosurile de afara sunt si in habitaclu ,asta chiar daca am schimbat filtrul de polen.

aveti idee cum se poate verifica daca este vreo siguranta arsa ,sau cum pot ajunge la motoras, clapeta , ptr a putea remedia aceasta problema?

are cine vre-un manual de reparatii in acest scop?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica cu o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 2 zile am incarcat instalatia de clima la un sharan 2001,din cauza canu mai racea.dupa incarcare pe circuitul de inalta sm presiune 25 iar pe cel de joasa 0[zero].ce problema am?? va multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta trebuie sa ii intrebi pe mesterii care ti-au incarcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...... am si eu o intrebare ,,,

am un sharan 1 din 1998 cu ac manual si in momentul in care folosesc ac-ul si apas butonul de recirculare nu se intampla nimic inafara ca se aprinde ledul de pe butonu recirculare.

unde se afla clapeta de recirculare ptr a putea verifica daca inchide si deschide la primirea comenzii?

este destul de aiurea imi intra in masina toate mirosurile de canal si de fum de pe strada.

multumesc anticipat.

Modificat de popic32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, sunt nou posesor de Sharan 1.9 TDIdin 2001, si am o problema, sau poate mi se pare. Prin fantele de aer mari nu-mi vine aer de nici un fel. Sufla aer doar prin fantele mici si la parbriz. Va rog sa ma ajutati sa stiu daca trebuie sa merg la service sau pot rezolva eu. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asa e si normal,si la mine e la fel.Ceva aer tot sufla si pe alea din mijloc,dar foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am umblat un pic la masina si am constatat urmatoarele:

-nu am siguranta la ventilator, (33) nu sunt contacte in lacasul pt.siguranta,

-am sub bord o fisa neconectata, deasupra pedalei de acceleratie,

-am gasit in portbagaj un cablu cu multe mufe si nu stiu de unde este.

Am impresia ca masina nu mai are ventilatorul ce sufla aer prin fantele mari din bord. Va rog sa-mi dati un sfat.

nu stiu sa pun pozele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un singur ventilator care sufla aer in bord si clapetele il directioneaza.Siguranta aia care lipseste probabil e de la vreo optiune care tu nu o ai.La restul mufelor ar trebui sa constati ce nu-ti merge la masina ca sa-ti dai seama de la ce sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, o sa ma uit la cealalta siguranta de ventilator unde e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu update.

Intre timp am schimbat si compresorul cu unul reconditionat la 1200 lei plus 2-3 spalari la instalatie, si aceasi poveste presiune de 32bari, cap scala manometru.

Deci schimbat compresor, supape expansiune, condesator+filtru.

M-ai sunt de schimbat vaporizatoarele si tevaraia, si are instalatie noua. :dry:

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

Ma bag si eu in discutie cu o problema care ma framanta.Recent am facut un scan cu VAG com ul la sharanul meu si am prumit o eroare de G110.adica senzor temp motor .. ideea e ca nu il gasesc decat in varianta de g2/g62 (mufele sunt identice)si nu stiu daca e unul si acelasi.

Poate cineva sa imi spuna daca e acelasi senzor sau ce culoare ar trebui sa aiba eventual..

Am incercat cu unul galben dar imi mergea ac-ul tot timpul pe rece chiar daca era inchis.mai am albastru si atat.

Masina e sharan 97 motor 2.0 ADY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!