Jump to content

maricim
 Share

Postare recomandată

Astazi mi`a venit buja...Nerabdator dupa ce am terminat munca sa ma apuc de sharan chiar daca eram plecat de dimineata de la 4:30..Demontez repede tot si ma blochez la panaramele alea de suruburi in stea de la capacul pentru bujie ! Abia am reusit sa desfac 3 iar la al 4 lea cel de langa firul de la mufa m-am blocat.Pur si simplu e sudat acolo,am stricat o surubelnita care deja incepuse sa se invarta in gol in maner,am incercat cu o surubelnita electrica,asta nu avea destula putere iar pana la urma am reusit sa ii stric capul de la surub,am bagat o panza de bomfaier sa ii fac capul pentru surubelnita dreapta si degeaba ! Nu pot sa il desfac...Nu stiu pana la urma ce o sa fac...poate veniti cu vreo solutie.Stau cu bujia la caldura in casa si eu inghet de frig in masina :D

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare baieti!!!

am un sharan de din 98 19 tdi si are acest sistem de incalzire auxiliara. nu prea stiu cum functioneaza, porneste automat in momentul in care dai drumul la aeroterma ?

Pe masina am a/c manual. iarna trecuta l-am auzit pornind dar acum cu temperaturile de -3 nu a mai pornit, este normal sau s-a stricat ceva .

Va rog sa imi explicati si mie cum sta treaba.

va multumesc anticipat

salutare baieti!!!am un sharan de din 98 19 tdi si are acest sistem de incalzire auxiliara. nu prea stiu cum functioneaza, porneste automat in momentul in care dai drumul la aeroterma ?Pe masina am a/c manual. iarna trecuta l-am auzit pornind dar acum cu temperaturile de -3 nu a mai pornit, este normal sau s-a stricat ceva .Va rog sa imi explicati si mie cum sta treaba.va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am tot citit ceea ce ati discutat pe acest forum,dupa cum am mai scris ,am si eu un sharan din 97 1.9tdi de 90cp.

nu ma prea pricep asa de bine la mecanica dar incerc sa invat de pe unde pot.

Dupa cum am mai scris anul trecut in iarna am auzit webasto-ul pornind dar acum cand au fost temperaturile astea de -3 nu a mai pornit.

Mentionez ca am a/c manual pe masina.

am cautat senzorul acela despre care ati scris voi si no am gasit nimic ,nici in bara nici pe la stergatoare ,deoarece ma gandeam ca poate pot sa il pornesc manual,facand o punte intre ele, dar nimic.

Am schimbat de curand in service antigelul si mi-a pus cu punct de inghet la -45gr sa fie asta problema de nu porneste webasto-ul?

Ajutati-ma si pe mine cu cev a informatii, sau spuneti-mi si mie daca exista vre-un atelier specializat in asa ceva ,unde sa ma pot duce sa imi rezolv aceasta problema.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

popic fa si tu o scanare la cineva cu vag-com sa vezi ce erori ai acumulat.Cam asta ar fi primul pas.Senzorul trebuie sa fie acolo la stergatoare e in acelasi loc si pt sharan 1 si pt sharan 2 (facelift).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Speedo!

In seara asta am vorbit cu cineva ptr a face o scanare ,si sa vedem ce rezultate da.

Este un deealer de la webasto am sa ma interesez si cat costa sa imi monteze un swich ptr a putea activa webasto-ul manual si am sa va tin si pe voi la curent.

Am citit toate topicurile de pe forum si am cam invatat cate ceva despre acest automobil.

Inca o data multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in jur de 200 euro costa toata distractia popic32,am vb eu la webasto Arad fata in fata si masina martor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

popic, nu ai un ceas digital la parasolar?Astea pre-facelift cam au toate...daca da,poti sa-l pornesti de-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa primele zile de ger, pot sa spun ca izolarea tevilor de sub masina e o idee foarte buna, asta deoarece pe acolo circula apa calda din motor, iar aluminiul are un transfer de energie termica foarte mare (mai mare decat cupru), deci tevile alea de 4m total racesc destul de mult apa

din dedeman am cumparat izolator din cauciuc 9x42 lung de 2m si am izolat tevile asa cum trebuie, diferenta se simte, apa urca mai repede la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa primele zile de ger, pot sa spun ca izolarea tevilor de sub masina e o idee foarte buna, asta deoarece pe acolo circula apa calda din motor, iar aluminiul are un transfer de energie termica foarte mare (mai mare decat cupru), deci tevile alea de 4m total racesc destul de mult apa

din dedeman am cumparat izolator din cauciuc 9x42 lung de 2m si am izolat tevile asa cum trebuie, diferenta se simte, apa urca mai repede la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

speedo am facut scanarea respectiva si vag-ul nu se poate conecta la modulul 18 care am inteles ca se refera la incalzirea auxiliara.

am desfacut mufa de la webasto (cea de sub masina/prag stg cum stai la volan) si am pus un aparat de masura care imi indica 14v si ceva, am dat cu spray de contacte in interiorul mufei care se prezenta foarte bine (nu avea pic de calamina),am montat-o la loc si am mai facut un test si la fel nimic,nu se putea conecta la modul.

baiatu cu testerul a spus ca nu comunica vebasto-ul cu calculatorul masinii.

ce poate sa fie ?????

ai vreo idee??????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai citeste si la Info sharan ca s-a discutat.La mufa respectiva (mufa dinspre instalatia masinii nu dinspre webasto) este un fir rosu mai gros (+) care se rupe frecvent...multi colegi au rezolvat problema in felul asta:indepartezi izolatia de la mufa cativa cm si o sa gasesti ce ti-am spus.

Lipesti ala si o sa te poti conecta.Contactele mufei la interior normal ca sunt impecabile,mufa e izolata impotriva apei.

Sa ne spui daca a fost asa.

Edit.poate tii minte la care pin ai masurat aia 14v si pe care parte a mufei.

Modificat de speedo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus aparatul pe primi pini din mufa mama ,- stg si + drt (sper sa nu gresesc).

bine dar unde se afla mufa de sub capota dar.... nu stiu care este si unde este amplasata, am citit pe topicul info si intradevar baietii spun de aceasta mufa si de acest fir dar unde este .....nu.

razvi_gyl - merci de informatie deealerul de la webasto a spus ca nu fac ei asa ceva si nici cat costa nu stie.

speedo - am un ceas electronic intre parasolare dar are functia doar de ceas, se poate porni vebasto-ul de acolo? cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da,ceasul trebuie sa fie cu 4 taste ca sa aibe si functia de pornire a webasto.Daca nu inseamna ca e cu 2 taste si e doar ceas.

Cu mufa mai insista,e aia de sub prag la care ai umblat.Uite aici un link

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa primele zile de ger, pot sa spun ca izolarea tevilor de sub masina e o idee foarte buna, asta deoarece pe acolo circula apa calda din motor, iar aluminiul are un transfer de energie termica foarte mare (mai mare decat cupru), deci tevile alea de 4m total racesc destul de mult apa

din dedeman am cumparat izolator din cauciuc 9x42 lung de 2m si am izolat tevile asa cum trebuie, diferenta se simte, apa urca mai repede la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat pe link-ul de la tine ,la mine firele din mufa par ok dar am sa verific mai amanuntit (cand imi va permite timpul) oricum super ,iti arata mura in gura cum se poate serfiza webasto-ul multumesc frumos inca o data si am sa va tin la curent cu ceea ce mai descoper. daca am timp am sa il desfac pe tot ptr a verifica si bujia si sita de ardere si ptr ai curata si camera de ardere.

multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa primele zile de ger, pot sa spun ca izolarea tevilor de sub masina e o idee foarte buna, asta deoarece pe acolo circula apa calda din motor, iar aluminiul are un transfer de energie termica foarte mare (mai mare decat cupru), deci tevile alea de 4m total racesc destul de mult apa

din dedeman am cumparat izolator din cauciuc 9x42 lung de 2m si am izolat tevile asa cum trebuie, diferenta se simte, apa urca mai repede la 90°

inainte sa izolez m'am bagat sub masina sa vad daca tevile sunt calde ..si erau, deci circula apa pe acolo, prin urmare IZOLATI-LE!!

webasto sincer nu cred ca am sa il repar vreodata..nu cred ca merita

Salut ! Citind cele de mai sus azi am facut lafel , am cumparat ezolatie si am imbracat acele tevi care traverseaza masina pe dedesupt sper sa se incalzeasca mai repede acuma , sharanul meu nu este dotat cu WEBASTO asa ca fiecare grad in plus e ceva ! va recomand la toti sa faceti aceasta operatiune , pe timp de iarna merita !

Modificat de iulistil2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci ce tevi ai izolat daca masina ta nu este dotata cu webasto ? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea de evacuare? blah.gificon_biggrin.gif

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luati l usor ca se pierde,lamureste ne colegu care tevi ai izolat ca ne ai bagat in ceata :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci ce tevi ai izolat daca masina ta nu este dotata cu webasto ? :blink:

Salut , de la motor pleaca 2 tevi la o aeroterma din spate ( prin tevi circula antigelul ! ) pentru cine nu stie la sharan sunt 2 aeroterme : una in fata pentru sofer si pasagerul din dreapta si una in spate pentru ultimele locuri si acele tevi sunt din aluminiu si se pierde caldura pana acolo au o lungime de aproximativ 4 m , daca le ezolam nu se mai pierde caldura pana la aeroterma din spate si se incalzeste si motorul mai repede pe timp de iarna cu geruri mari, repet inca odata : sharanul meu nu este dotat cu WEBASTO ( adica acea "soba" cu bujie si injector ) pentru incalzire stationara am doar aeroterma

Modificat de iulistil2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e colegu,eu unul m am lamurit,nu stiam ca fara webasto au montat aeroterma in spate :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut speedo

astazi am demontat webasto-ul si l-am facut bucati .

am verificat firele in mufa exterioara (tata) pana in cea interioara care iese di placa electronica de sub primul capac si firele sunt ok.

am scos bujia si am vazut ca avea depusa mai multa calamina (arsura )pe o parte a electrodului ,am curatat-o dar nu stiu cum pot sa o verific sa vad daca este buna,banuiesc ca daca o pun la bateria masini care are 12v se va arde.

langa bujie mai are un senzor si cam atat.

NU AM GASIT PE NICAIERI SITA ACEEA DESPRE CARE AM CITI PE LINK.

bujia si senzorul sunt in compartimentul cu ventilatorul iar in partea din spate (cea cu arzatorul mai are 2 senzori.

am curatat tot ce era de curatat.

intrebare- trebuie sa existe aceasta sita? cum testez bujia?

speedo la mine webasto-ul nu are acea reductie cu sita in interior ,in care se infileteaza bujia eu am gasit bujia infiletata direct in capacul acela

este ok sau nu??????????????????????????????????????????????????????????????????????' :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sita trebuie sa fie acolo.Am citit undeva ca daca nu iese odata cu bujia trebuie sa bagi o sarmulita cu varf intors (un croset) o agati si o tragi afara.Ce tip de webasto e la tine?Ce scrie pe placuta lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujia poti sa o verifici pe un transformator 220v-8v. si trebuie sa se inroseasca varful, daca nu, nu e buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se testeaza bujia aia pe 220-8v? Daca vrei sa ajuti cu ceva spune cum trebuie pana la capat...

Bujia este de 11 v si se poate verifica alimentand-o in orice fel cu tensiune de 11 sau chiar de 12 v daca nu se tine mult se vede imediat daca isi face treaba.

Poate te ajuta poza de mai sos si specificatiile bujiei cred ca le vezi foarte bine in pagina 4 postul nr 66 .

post-2238-0-68324800-1291938730_thumb.jp

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lucaflo26 locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!