Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

La dealer nu se poate face downgrade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/23/2023 at 10:04 AM, ford sierra tdi said:

Salut,

 

Am facut eu ieri update de soft (skoda karok 1.5TSI, 150cp, DPCA, cutie manuala MQ281-UET) de la versiunea 0863 la 1910. 

Am observat ca pleaca mai frumos de pe loc si pare mai silentios, revin cu update peste cateva zile, sa nu cumva sa fie efect placebo :)

la 1.5 TSI 150CP DPCA -ul ce e pe Tiguanul meu (MQ281) are Software version  0914  din fabrica. La dealer mi-au zis ca nu este update desi pe OBD11 zice ca ar fi  ceva versiune 1902. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
17 minutes ago, cos22tm said:

la 1.5 TSI 150CP DPCA -ul ce e pe Tiguanul meu (MQ281) are Software version  0914  din fabrica. La dealer mi-au zis ca nu este update desi pe OBD11 zice ca ar fi  ceva versiune 1902. 

-pai trebuie sa te plangi ca nu functioneza corect motorul la plecari de pe loc, in special la rece, face un test de drum si apoi vede ce apare cand conecteaza odis :)

 

-la mine e acum mai cursiv/mai lin la plecarea de pe loc, mai silentios motorul si am mai observat ca nu mai exista cursa moarta la pedala de acceleratie.

 

-consumul pare la fel dar nu sunt sigur 100%, cu clima si bara la bara, in ore de varf, start-stop OFF, in Bucuresti imi ia 13L/100.

 

-o sa testez si la drum intins si revin cu ceva concluzii.

 

Modificat de ford sierra tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
On 6/19/2023 at 4:36 PM, maimuza said:

Eu nu am 9692 pe un B8, ci doar 95xx sau ceva de genul, o sa ma mai duc si la un alt service, la Porsche Bucuresti Vest erau cam agitati cand ii am intrebat de actualizare, devenisera ostili rapid si incercau sa ma trimita acasa, mi-au facut doar verificarea, actualizare au zis ca nu e mai noua.

da asa sunt cei de pa PBV, exact la fel s-au comportat si cu mine, iti recomand Brady-Iuliu Maniu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, voinea said:

Update sau downgrade se poate face atat la dealer cât și pe la firme de chiptuning (noi la TCM facem periodic, asta dacă preferați sa săriți peste dealer Skoda-VW). Vânzătorii de retrofit cu cont ODIS online de asemenea pot face astfel de upgrade. Eu unul mereu recomand cel mai nou soft să fie instalat în ECU/TCU etc. Bugurile exista și o versiune noua în general rezolva problemele.

Ai gasit solutia ideala pentru 1.5 TSI cod DADA? Ceva mai bun decat ultimul soft pus de reprezentanta(9692)? Daca da, sunt interesat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
ford sierra tdi
On 8/24/2023 at 11:05 AM, ford sierra tdi said:

-pai trebuie sa te plangi ca nu functioneza corect motorul la plecari de pe loc, in special la rece, face un test de drum si apoi vede ce apare cand conecteaza odis :)

 

-la mine e acum mai cursiv/mai lin la plecarea de pe loc, mai silentios motorul si am mai observat ca nu mai exista cursa moarta la pedala de acceleratie.

 

-consumul pare la fel dar nu sunt sigur 100%, cu clima si bara la bara, in ore de varf, start-stop OFF, in Bucuresti imi ia 13L/100.

 

-o sa testez si la drum intins si revin cu ceva concluzii.

 

Update:

-motorul raspunde la absolut orice pozitie a pedalei de acceleratie, nu exista cursa moarta.

-efectul kangaroo s-a redus semnificativ, nu a disparut de tot.

-consumul in afara, mers normal 95-110kmph, 5-7-6.3 // consum in Bucuresti 9-13.

-se pare ca ECU are  o functie de invatare/adaptare, spun asta pentru ca dupa ~200km setarile ACT au ajuns ca inainte de update, (adica intra de la 1400-1500 rpm iar imediat dupa update ACT-ul intra de la 1800rpm)

-la fel si acel ghid de schimbare trepte, imediat dupa update imi arata treapta urmatoare dupa 2200rpm, dupa 200km ma pune sa schimb la 1600rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am cumparat recent un Golf 7.5 variant cu motorul 1.5 TSI 150cp DADA si trebuie sa-i fac revizia. Dupa ce am studiat topicul am ajuns la concluzia ca trebuie 0W20, desi masina pe istoric a avut si 5W30 si 0W30 (in Olanda). Ca si producator pana acum a avut doar Shell Helix Ultra Professional. Din ce am cautat Shell il gasesc cam greu de cumparat, mai ales 0W20, dar am gasit Ravenol, Fuchs sau Castrol. Voi de producator folositi sau recomandati. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai ajuns la concluzia ca trebuie 0w20? Cand inainte tot 0w30 sau 5w30 s-a folosit... Cati km are masina, si din ce an e? Are GPF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe istoricul masinii apare ca s-a folosit atat 0W20, cat si 0W30 sau 5W30. Am sunat la o reprezentanta si am intrebat ce ulei folosesc ei la acest motor si ei au zis 0W20. Am vazut ca norma de 508.00 sau 509.00 doar 0W20 o are. Masina este din 10.2017 si are 220.000 km si nu are GPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DADA are GPF, deci norma de ulei e  VW 508/509.

Mobil1 0w20 e foarte bun, am 4 schimburi cu el, practic, in afara de uleiul din fabrica, doar cu Mobil1  a functionat motorul.

Shell e uleiul original VAG, mai nou, doar ca vei plati in plus ambalajul fata de varianta cand ai cumpara Shell.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie seria de sasiu ca sa vedem daca ai sau nu GPF, dar eu cred ca nu ai , daca au folosit si norma 504/507 ( adica 5w30 sau 0w30)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nestiinta au folosit alt ulei decat cel recomandat. In 2020 cei de la reprezentanta  voiau sa-mi puna 5w30, le-am zis eu ca nu accept decat 0w20. Mai sunt destule exemple pe forum.

Nu crapa motorul cu 5w30/0w30, dar nu vad de ce s-ar pune altceva decat ce recomanda producatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, andrei_221 said:

trebuie seria de sasiu ca sa vedem daca ai sau nu GPF, dar eu cred ca nu ai , daca au folosit si norma 504/507 ( adica 5w30 sau 0w30)

 

 

Din 2017 mai mult ca sigur ca NU are GPF, dpmdv norma corecta este 504/507, adica ce au mai schimbat si afara... 0W30 sau 5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu are GPF, s-a verificat si fizic si dupa seria de sasiu, este DADA, dar fiind mai la inceput nu are. Conform istoricului s-a inceput cu 5W30 primele 2 revizii revizii apoi au trecut la 0W20 urmatoarele 3 si ultima la 0W30 vad ca, toate de la Shell. Pe toate sit-urile cu Oil finder, imi da 5W30 cu norma de 504/507 pt inteval de 15.000 km si 0W20 cu norma de 508/509 pt intervam de 30.000 km. La reprezentanta Skoda din oras ei folosesc Castrol 0W20 pt acest motor.

Modificat de Fane_05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul dezavantaj al 0w20 fata de celelalte este ca-i mai scump.

Curios cum a scapat 1.5 tsi-ul tau fara GPF, VW incepuse din 2017 sa puna pe benzinare  filtrul in vederea incadrarii in normele de poluare WLTP, dar asta e mai putin important in ce te priveste, important e ca ai verificat ca nu exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important e că după 220k încă merge 😁 Chiar sa le fi ieșit motorul asta?

Oare ultimul schimb cu w30 n a fost din cauza consumului? Rămâne să monitorizezi.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as pune 5W30 cu norma 504/507. Mi se pare cel mai echilibrat ulei, cu schimb la maxim 15k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem pe undeva ca motoarele care sunt concepute pentru norma 508.00 pot merge si cu 504.00, dar invers nu. 
Intrebarea e daca acel DADA are alte piese fata de unul cu GPF. Cel mai probabil nu, deci poate merge cu ambele norme.

Am deschis un topic aici daca sunt doritori 

 

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, akon said:

Important e că după 220k încă merge 😁 Chiar sa le fi ieșit motorul asta?

Oare ultimul schimb cu w30 n a fost din cauza consumului? Rămâne să monitorizezi.

Nu cred, nu au marit vascozitatea. Pe istoric nu apare niciodata cu completare, desi apar multe alte operatiuni, ca schimbare de stergator sau alte nimicuri, iar momentan uleiul e la max si are 25.000 km de la ultimul schimb facut in Olanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, akon said:

Important e că după 220k încă merge 😁 Chiar sa le fi ieșit motorul asta?

Oare ultimul schimb cu w30 n a fost din cauza consumului? Rămâne să monitorizezi.

EA211/211evo (cel cu distributie pe curea) cam le-a iesit. 

E plin pe mobile de Octavii cu 250.000+

 

Si chiar am vazut de curand doua in parcare: una cu 237.000, cealalta cu vreo 217.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la al meu 1.5 TSI 2019 cod motor DACA am pus doar ulei original VW 0w20.

Gasiti bidonul de 5l pe stoauto la 295 lei.

Eu fac schimburile la un an, adica maxim 12-13k km. Totul bine pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Fane_05 said:

Nu cred, nu au marit vascozitatea. Pe istoric nu apare niciodata cu completare, desi apar multe alte operatiuni, ca schimbare de stergator sau alte nimicuri, iar momentan uleiul e la max si are 25.000 km de la ultimul schimb facut in Olanda.

Chiar crezi că toți merg la reprezentanta pentru completare?

Am aproape 70k cu al meu 1.5TSI și e imposibil sa mergi 25k fara completare!

Mergi un 15k sa zicem dar după 18-20k consumul de ulei creste simțitor și nu e rentabil, mai bine îl schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon in mod normal, daca nu pui ulei de la butoi, iti mai ramane un 0.7l... ala este fix pentru completat. 

Pana acum, in 290.000 (cu doua motoare) - unu luat sh la 104k (eu zic un 120k) acum are 300k+, celalalt abia ce a terminat rodajul, are doar 90k, nu am completat. 

 

Incerc sa fac schimburile la an/15k dar.... se mai intampla si nefacute ;))

 

Mai conteaza si cat de mult il omori in oras. 300h de functionare sunt suficiente pentru uleiul asta. 

 

Ramane sa vad ce e cu 2.9-le.. ;))

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, akon said:

Chiar crezi că toți merg la reprezentanta pentru completare?

Am aproape 70k cu al meu 1.5TSI și e imposibil sa mergi 25k fara completare!

Mergi un 15k sa zicem dar după 18-20k consumul de ulei creste simțitor și nu e rentabil, mai bine îl schimbi.

La masinile de flota/leasing operational nu plateste nimeni din buzunarul lui ceva pt masina. Oricum ar fi nu conteaza, mai mult de 10.000 km nu va sta uleiul in motor. 

Am mai dat mail la o reprezentanta si ei mi-ai spus "norma 504 sau 508", deci nici ei nu spun ceva clar. Din ce am vazut la Oil finder-uri 0w20 este recomandat la interval de 30.000 km si 5w30 la cel de 15.000 km. In cazul asta o sa merg pe 5w30, cred 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!