Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Recommended Posts

De ce as vrea sa desfac motorul dupa cateva sute de mii de kilometri? Fara suparare, dar o alta vorba din popor spune ca motoarele turbo pe benzina oricum nu tin prea mult si se strica, astfel incat nu inteleg de ce ar trebui sa imi bat capul cu ele?

Am grija de masina in limite normale, nu imi bat joc de ea, dar nici nu o bibilesc 🙂

Link to comment
Share on other sites

Faci ce vrei si cum crezi, eu dezbateam doar ideea cum ca producatorul e singurul care stie care e intervalul "corect" de schimb al uleiul. Eu nu am nici o problema nici cu cei care schimba uleiul la 7000 de km, nici cu cei care schimba la 30 000 km. Oricum intervalul optim nu e asa usor de determinat cum pare.

Link to comment
Share on other sites

Vorbim de masini noi, cred ca nu crapa motorul nici daca schimbam la 40k, primele 2 schimburi, oricum in 40k completezi cu ~1.5-2 litri de ulei nou.😀

 

 

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eu am masina din Decembrie 2019 si abia acum ii fac prima revizie. Nu am reusit sa merg cu ea decat 14000 km, deci nu am atins nici cei 15k de care se vorbeste aici, dar nici la un an nu m-am dus sa-i schimb uleiul. Eu cred ca uleiul pe care il pun in fabrica este cel mai de calitate pe care o sa vada motorul vreodata - din moment ce dau termen de 2 ani sau 30k pentru prima revizie cred ca au prevazut ca se va intampla acest lucru.

In perioada aceasta nu am completat cu un gram uleiul, iar cantitatea din motor cred ca este suficienta din moment ce nu mi-a aparut nici o notificare pana acum.

 

Iar discutia legata de faptul ca un motor este mai afectat de traficul din oras decat atunci cand merge pe autostrada, cred ca trebuie sa va ganditi astfel: pe autostrada merge la turatii mari - deci nevoia de ungere este mai mare si temperatura uleiului este mai mare in mod constant, asa ca este posibil sa consume ulei din aceasta cauza -, pe cand in traficul din oras nu ar trebui sa treaca de 2300-2500 RPM - deci temperatura uleiului nu ar trebui sa depaseasca 90 grade, asa ca nu ar trebui sa consume ulei (nu asa de mult astfel incat sa necesite completare).

Link to comment
Share on other sites

Sunt multe inexactitati - in primul rand la uzura motorului contribuie numarul de porniri, implicit in oras fiind un numar mult mai mare al pornirilor. Motorul este mai afectat in 5000km mers in oras fata de 5000km mers in exterior. Sigur ca acest aspect incepe sa se simta poate peste 60k km.

In al doilea rand, tocmai ca motoarele mai noi sunt facute sa mearga cu temperatura uleiului ceva mai mare de 90 de grade.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

eu pe autostrada nu trec de 3000rpm ca sar de 130 si in oras sar de 3000 rpm pentru ca mai am nevoie sa ma strecor. plus ca una e sa ai regim constant, chit ca mai sus, si alta regim alternativ turatii mari-turatii mici-turatii mari si tot asa. si ai si drumuri asa de scurte uneori ca nu se unge motorul cum trebuie. am colegi care vin cu masina la servici si stau la 1km!!!! se unge motoru ala ciuciu in distanta aia. cati dintre noi nu avem cateodata drumuri scurte in oras? cred ca e prima oara cand aud ca e mai bine pt masina in oras.

Link to comment
Share on other sites

Salutare, tocmai ak fost azi la un update de soft pentru Passat 1.5 150CP la PBV1.

Din pacate cei de la service nu au fost foarte de ajutor, au incercat sa ma convinga cu nu e nimic in neregula cu motorul si ca nu stiu eu sa conduc, apoi mi-au spus ca daca nu e versiune mai noua se plateste, am aflat ca am versiunea 9583, cred, insa stiam ca ultima e 9800 sau 9900.

Pana la urma am achitat 200 lei si am ramas tot cu versiunea veche, cei de la Porsche Vest negand existenta problemei de bruscare in viteza 1 si expresiei "cangur", devenind putin ironici cand au auzit termenul.

Ce pot face pentru a beneficia de ultima versiune? Intradevar asta e ultima la 1.5 tsi 150cp manual?

Un service unde a reusit cineva sa faca updateul recent puteti recomanda?

Va multumesc.

Edited by maimuza
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Schimbat ulei + filtru la ~16k km cu Castrol 0w20( verde!? ) .Totul ok pana acum,nimic schimbat in functionare/zgomot.

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Are cineva informatii despre un soft mai nou de "9692" pentru 1.5TSI 150CP?

O sa am putina treaba pe la Avia si vreau sa stiu daca insist pentru o verificare sau nu. 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

halamadrid

Daca se conecteaza la computerul de bord, le apare sigur un mesaj cu existenta unui update.

Altfel, habar nu au, decat daca au facut recent acel update altei masini.

 

 

Quote

Schimbat ulei + filtru la ~16k km cu Castrol 0w20( verde!? ) .Totul ok pana acum,nimic schimbat in functionare/zgomot.

@akon, uleiurile 0w20 au un pigment  in ele  care le da o tenta de verde cat sunt in bidon, dar uleiul devine rosiatic in relativ putin km. Dupa 50 km de la  schimb uleiul din motor nu mai avea tenta aia verde.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept