Jump to content

Motorul 1.2 TSI (distributie pe curea) - probleme si rezolvari


Merlinboy
 Share

Postare recomandată

Sunt curios daca se lasa cu schimbat de pistoane si segmenti. Iti manca ulei?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, de la bun început  cam până la un litru la schimb. Raspunsul cu "consum tehnologic normal" îl știi. Acum consuma ceva mai mult, undeva la 1,5 l la schimb. Dacă aveam mai multă distanță pe autostradă,  era ceva mai mare.? precizare: masina e fabricatie 2013(livrată în octombrie 2013, în carte 2014) motor CJZA 

Modificat de Lyxi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Oare cat costa reparatia? Sunt motoare de vanzare de VW CJZA cu 5000 lei. Este clar defect de fabricatie, dar nu te incalzeste cu nimic. Masina cum a fost condusa de obicei, normal sau in zona rosie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat-o de noua, rodajul facut ca la carte. Am condus normal, ba chiar cu grija, la pornirea la rece pana inchid garajul si deschid poarta are timp sa isi faca ungerea si sa stabilizeze turatia (preincalzirea catalizator) apoi nu vede turatii mari sau accelerari bruste pana nu ajunge uleiul la temperatura de lucru. In general am un stil de condus fluent, normal. Nu cred ca a vazut vreodata zona rosie, doar in depasiri a mai urcat pe la 3-4.000 rot, in rest schimb pe la 2500-2700, daca situatia  nu impune altfel. Revizii facute la reprezentanta cat a fost in garantie, apoi la service multimarca autorizat. Nu pre depasesc vitezele legale pe autostrada, pe DN-uri stiti si voi ccum poti circula. Ca idee, inca sunt cu placutele originale si cauciucurile (vara-iarna)cu care am luat-o. Deduceti ca nu merg cu scartatit de cauciucuri.

Cat despre costuri, inca nu pot zice nimic, abia luni sau marti o sa stiu cam ce e de facut. Despre motoarele de care pomeneai poti sa-mi dai niste orientari, n-as vrea, eventual, sa iau unul la fel ca al meu. Am inteles ca ar fi ceva probleme la ele pana prin luna 04.2014

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca tu ai 2 TPI-uri pe codul de motor daca iti consuma ulei :

1. verificare depuneri pe electrozii bujiilor, daca sunt depuneri -> inlocuire chiulasa + bujii.

2. verificare consum ulei ; inlocuire ulei, sigilare motor, parcurs 1000km , scos ulei si masurat ce cantitate s-a scurs+ ceva calcule dupa TPI. Daca e mai mare ca in TPI -> inlocuire chiulasa + bujii.

Tie trebuiau sa-ti faca cel putin 1 dintre cele 2 verificari abia apoi puteau spune daca e sau nu normal consumul de ulei.

Problema consumului de ulei la 1.2 si 1.4 TSI ea211 este cunoscuta la primele loturi si poate fi rezolvata prin inlocuire de chiulasa ( ea vine echipata cu tot cu supape ) conform producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti shareui aici TPI-urile respective? Ma refer sa fie in format pdf, docx etc.

 

LE: Presupun ca acel TPI se aplica in cazul in care masina consuma de noua mult ulei, nu?

Modificat de minu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am vreo sansa acum la inlocuire daca nu mai am garantie? Eu am intrebat la reprezentanta, pe cand imi faceam reviziile la ei, daca sunt ceva TPI-uri care mi se aplica si ziceau ca nu. La 90.000 km la inlocuire bujii, cele vechi erau curate, le-am vazut. Nu prea am dovezi scrise care sa ma sustina. sa vedem ce-o fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le pot face publice. Poti sa iti faci tu cont pe skoda erwin , sa platesti 8,33 euro / 1 ora si sa iti iei ce documente vrei de acolo.

Kulanz partial poti primi daca ai revizii facute la ei in retea si daca service-ul / importatorul il aproba. Depinde in ce an ti-a expirat garantia de 4 ani.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc, e pierdere de timp.

 

1. Chiar daca ii facea testul pe perioada garantiei cu consumul de ulei nu avea peste 1 litru/1000km ci avea asa cum a mentionat 1-2 litri la 10-15.000km. Departe de 10 litri/10.000km.

2. Schimb bujii si chiulasa costa ceva, chiar daca nu platesti tu piesele sa zicem (el nu mai este in garantie- deci platea piesele ori 70% din ele) se ajungeau la sume astronomice. Reprezentanta are un protocol de reparatie/diagnosticare masina. Urmeaza niste pasi peste care nu sare. Tu poti sa ai a 6a problema pe list lor de reparatie si sa platesti alte 5.

 

Cel mai convenabil pentru el este sa vada ce a patit motorul lui, sa cumpere motor si sa-l monteze. O reparatie cu pistoane+ segmenti+ refacut blocul motor - alezat- garnituri si toate nebuniile ajunge la peste 2500e.

 

Un motor e 5000ron, la care mai adaugi manopera, si e gata in 2-3 zile, nu in 2 saptamani cat dureaza operatiunea de refacere motor.

 

Cel mai simplu, cauta motor la dezmebrari, fa un test de compresie pe el daca poti, si cumpara-l.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In TPI nu este mentionat 1l/1000 km ci o valoare mai mica , mai exact 0,5 l/1000 .

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabip- garantia a expirat in octombrie 2017-4 ani

m-am gandit la kulanza, dar cum zice deenman...slabe sanse, plus ca duraza foarte mult. Sa vedem ce imi estimeaza service-ul ca si costuri si luam decizia. Oricum, apreciez orice parere, sfat sau experienta impartasita.

nu am ajuns la 0,5 l/1000 deci nu cred ca era vreo sansa, mai sper doar ca nu e ceva foarte grav, vorba ceea, speranta moare ultima.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un coleg de forum cu 1.2 tsi pe aria masina mea, care a patit fix aceasi problema si a rezolvat in ultimele zile inainte sa expire garantia. Ca i-a bubuit motorul pe autostrada.

A facut chestia cu schimb ulei + sigiliu la buson, insa a platit din banii lui de fiecare data.  Asa cum am zis, procedura reprezentantei este una standardizata, si exista niste etape. Aceste etape dureaza, pentru ca service-urile sunt foarte aglomerate, iar daca vrei sa-ti faci o programare pentru ceva nu poti imediat. Astea fiind zise, chestiile astea dureaza mult, iar masina fiind iesita din garantie nu mai conteaza acum.

Si un alt punct de vedere, sa zicem ca iti ofera discount/kulanz  asta inseamna ca suporta ei o parte din cheltuieli. Daca reparatia ar fi 5000e (nu cred ca e mai ieftin de atat in reprezentanta) si tu trebuie sa achiti 70% asta inseamna ca platesti 3500euro.

Un motor e 1000E iar manopera cateva sute de euro, in plus timpul conteaza. Vorbeste cu colegul Cristi, si iti spune el mai multe.

 

Hai sa-ti dau un exemplu de "reparat" in reprezentanta, am avut o problema cu stopurile spate, trebuiau schimbate pt ca aveau fisuri mici. Am fost la ei, mi-au facut poze, am completat un raport, ca apoi sa-mi zica ca ei platesc o parte si eu alta. Partea mea era de vreo 1800ron si ei plateau diferenta de vreo 1000ron. La astea se mai adauga montaj pe care evident il plateam eu.

Stopurile costa noi 450 ron bucata si sunt originale facute de Valeo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, ai dreptate.

Cristi e colegul care a patit-o si are topic in aria masina mea?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiM este colegul patit. 

@deenman, nu a avut aceeasi problema. Lui CristiM incepuse sa ii consume mult ulei si i s-a rupt biela si i-a spart baia de ulei. Colegul @Lyxi nu a avut aceste simptome

Modificat de minu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit topicul lui CristiM,  nu am avut aceleași simptome.  Încă sper ca nu e foarte grav.  Dar vă țin la curent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Ceva nu foarte grav ar putea fi depozite de carbon pe o supapa de admisie care sa zicem o impiedica sa se inchida complet si de acolo compresia 0. Depozitele de carbon sunt problemele specifice la toate motoarele cu injectie directa GDI indiferent de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ar putea fi. Dacă tot da jos chiulasa si sunt depozite,  o sa cer să le curețe.     Minu94 are ceva experienta în problema asta,  poate ne împărtășește și nouă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am avut probleme de la depunerile pe supape, aveam misfire-uri intermitente, mai ales la prima pornire. Dupa ce am efectuat curatarea, nu am mai avut acele probleme si masina functiona mult mai lin la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutăți. M-au  sunat de la service, o supapă (de admisie)dacă am înțeles bine, e găurită si bonus joc in axul turbinei. Turbina se va recondiționa, se vor monta supape noi, cu verificarea chiulasei, toate garniturile, semeringuri,etc. Mâine cred că o să am și un deviz dar cam știu la ce să mă aștept. Mi-au zis că am garanție un an. Sper să ajung pe acolo să fac și poze.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu pistoanele ai vreo poza  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  De ce s-a gaurit acea supapa si nu alta? Cauza? Ai tempomat si s-a mers constant si injectorul a sprituit stramb exact pe ea? Daca pui una noua nu se va intampla la fel? 

   Probabil nu a inchis bine de mult timp si gazele au erodat marginea care nu etansa.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna intrebare, nu stiu cauza. Am tempomat dar il folosesc destul de rar, nu cred ca am facut mai mult de 1000 km pe autostrada cu el. Mereu apare cate ceva care te obliga sa reduci sau sa accelerezi, mersul constant, la noi, e o utopie. Daca ma gandesc mai bine, mecanicul zicea ca e supapa de evacuare si ca temperaturile pe ea sunt mai mari. asa o fi??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!