Jump to content

Motorul 1.2 TSI (distributie pe curea) - probleme si rezolvari


Merlinboy

Recommended Posts

Toate motoarele cu turbina consuma ulei, mai mult sau mai putin. Si 1.2 TSI consuma ulei. Acum depinde si la cati km faci schimbul si cum il conduci. Daca faci schimbul la 30.000 km poate sa iti consume 0.5 L - 1 L de ulei daca motorul nu are uzura.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • minu94

    30

  • Ebi

    28

  • Merlinboy

    21

  • Lyxi

    19

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Au fost schimbate si garniturile, as fi pus poze cu factura de la ei insa am dat toate facturile noului proprietar al masinii. Da, am scapat de acel misfire la rece. Si da, au fost curatate mecanic. a

In fata este radiatorul de AC, iar inspre motor este radiatorul de racire motor. Cum a ajuns pietricica acolo?

Asta cu estimatul...poate avea si 300k. 

Posted Images

  • 2 months later...

Va salut 

Va solicit atenția în legătură cu o Octavia 3 1.2 tsi 105 HP. Mașina are 22300km și este achiziționată în noiembrie 2014. Acum câteva zile mașina a început să tremure la turații mici și să scoată un zgomot metalic destul de "îngrijorător" dacă-mi este permis termenul. Zgomotul din păcate nu pare a veni din vibrația anumitor componente ale motorului ci pare a veni cumva din el. 

Mașina tocmai ce a ieșit din garanție, are toate reviziile la zi  in service autorizat (mobel auto in acest caz) și a fost ultraprotejata ( de aici și nr. mic de km).

Mentionez că nu sunt bujii, bobine, senzori etc deoarece au fost verificați deja.

1. Din toate informațiile și asigurările primite când am cumpărat mașina acest motor 1.2 nu mai are problemele specifice la data apariției

2. Nu pot sa nu-mi exprim dezamăgirea vis a vis de calitatea slabă a acestei masini...in 22000 km aceasta fiind a 2-a problema semnificativa (prima a fost timoniera iar faptul că scârție enervant spre exemplu canapeaua spate deja a devenit nesemnificativ)

3. Daca este așa cum bănuieste toată lumea (ceva structural la motor ) ce ar fi de făcut tinand seama de costurile de reparatie postgaranție...adică este posibil ca constructorul sa suporte ceva?

Va mulțumesc și vă urez cat mai puține probleme. Daca este cazul o sa revin și cu un filmuleț.

Edited by ncristi
Link to post
Share on other sites
andrei_221

daca ai toate reviziile facute la timp si la reprezentanta, mergi la ei sa desfaca motorul. Oricum trebuie sa stii ce are, deci chiar daca nu iti suporta producatorul nimic, tot  trebuie sa platesti o constatare.

Dar... ai mai mult de 50% sanse sa suporte.. doar ca cei de la repr trebuie sa stie sa puna problema. 

Link to post
Share on other sites

Eu de ex. nu cred ca ai zgomot metalic provenind din motor la 22.000 km. Pune o inregistrare. Motoarele cu injectie directa zbarnaie si tacane de la 0 Km. Sa nu spun ca daca bateria-i descarcata parca zbarnaie mai tare.

Link to post
Share on other sites

Motorul a funcționat perfect și știu despre ce vorbești insa zgomotul apărut dintr-o dată nu este nici un țăcănit....face de te sperii , intensitatea scăzând la turații mari.

Și oricum nu este numai zgomotul - motorul parca merge in 2-3 cilindrii la relanti.

O sa pun mâine un filmuleț mai elocvent.

 

Edited by ncristi
Link to post
Share on other sites
andrei_221

pai primul lucru, trebuia sa faci o diagnoza... chiar la reprezentanta, sa ramana in istoricul electronic al masinii, ca sa vada producatorul ca ai avut continuitate la lucrari. 

Link to post
Share on other sites

pai primul motor pe curea de 1,2 tsi nu a avaut ceva probleme chiar la distributia pe curea?

Eu zic sa nu mai mergi cu masina sau sa mergi de urgenta la service

Link to post
Share on other sites

Se pare ca zgomotul este produs de supapa variator faza + supapa control. Pana la finaul saptamanii o sa aflu verdictul final si o sa va tin la curent. Nu este caz singular fiind chiar o problema des intalnita la tipul asta de motor. 

PS

Multumesc colegului andreirc care m-a lamurit inainte sa jung la service :). Macar acum stiu cum sa abordez problema.

Link to post
Share on other sites

Mașina a fost reparată și se pare că am scăpat ieftin. Defectul a fost undeva la "instalatie sistem presiune înaltă" (conform factura service).

Reparația a costat 621.39 roni.

 

Link to post
Share on other sites

Daca insistai, si aveai toate reviziile la ei, cred ca o reparai gartis.

Aveau ceva "rechemare tacita" pentru acel variator.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Salut Colegi,

Am o octavia 3 (10.2013) care prezinta aceleasi simptome conform TPI 2036579/5, consuma 1l la 600 km.

Aveti idee daca prin reconditionare chiulasa consumul de ulei se reduce semnificativ sau poate nu mai consuma deloc?

 

Multumesc.

 

Edited by Claw2
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
spiderman07

@Claw2 scuze ca ma bag. dar cati km ai/estimezi la motor? 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
c_gabriel

Salutare colegi ! La schimbul de distributie trebuie schimbata si pompa de apa cu cureaua ei ? Sau se schimba doar distributia principala ?

Link to post
Share on other sites
spiderman07
Posted (edited)

doar distributia. pompa de apa si cureaua este in partea cealalta a motorului. daca vezi umed pe sub ea, pe cutie schimba.

Edited by spiderman07
Link to post
Share on other sites

@spiderman07 masina are momentan 272000 KM

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Jalea Dan

Bună ziua. Pana la urma dacă ma puteți lamuri. La 1.2 TSI vw polo an 2016,distribuție pe curea, la câți km trebuie făcută? La cât e indicat sa o faci? 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
albertone
On 11/5/2019 at 11:34 AM, spiderman07 said:

@spiderman07 - Poti sa imi spui te rog unde ai facut decarbonizarea si cat te-a ajuns toata treaba. Multumesc!

On 10/28/2019 at 2:53 PM, spiderman07 said:

@albertone am schimbat eu cureaua de distributie. masina cumparata in octombrie anul trecut si nu era portalul RAR sa vezi km de la ITP. Cred ca are undeva la 170-180k km. Am schimbat-o sa dorm linistiti. Uzura era normala, nu era crapata sau altele in schimb se vedea cauciucul ca e imbatranit, cum se fac cauciucurile la masina cand sunt vechi.

 

Stie cineva cauza pentru tremur la ralanti dimineata la rece? Coduri de eorare am random miss-fire pe toti cilindrii.

 

Multumesc! Momentan am 65 000 Km. La ce service ai facuto si cat te-a costat? La service-urile la care am fost sa fac revizia anuala nu prea am vazut motorul asta si nu m-am riscat sa o schimb la ei.

Am si eu problema cu tremuratul la relanti . Recent imi palpaia si martorul de motor dupa care s-a stins. Stie cineva care ar fi cauza?Multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites
spiderman07

@albertone acasa am facut operatiunea. am folosit CRC GDI VALVE CLEANER 500. Dar nu cum spun aia pe net sa dai pe admisie cu motorul turat.

 

Eu am dat galeria de admisie jos si am bagat solutie acolo la valve, pana sa dea afara, sa curat si apoi cu periuta de dinti,soricei de prins sub forma de manunchi functioneaza misto ca perie. O lasi vreo 5 minute sa stea sa isi faca efectul, mai freci, mai bei o bere si o tragi afara cu ceva vacuum(seringa mai mare) si mai bagi o data. am facut de vreo 6-7 ori per cilindru. Am rotit motorul sa fie inchise valvele si am curatat. am iesit foarte foarte bine.

 

Am folosit 2 tuburi din acea solutie. A fost suficient cat sa fac de cel putin 5 ori per cilindru. Merge si spray de curatat carburatorul. Nu cu spray de frana ca nu curata asa bine si se evapora.

 

Am folosit un tutorial pe youtube. de la cineva care face asta la N35 la un BMW. se pare ca la motorul ala e foarte intalnita problema.

 

As fi cumparat set-up-ul sa fac cu coji de nuca dar nu am compresor. Si daca il cumpar nu am ce face cu el.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
On 09.03.2020 at 10:11, Claw2 a scris:

Salut Colegi,

Am o octavia 3 (10.2013) care prezinta aceleasi simptome conform TPI 2036579/5, consuma 1l la 600 km.

Aveti idee daca prin reconditionare chiulasa consumul de ulei se reduce semnificativ sau poate nu mai consuma deloc?

 

Multumesc.

 

Eu am Leon 1.2 tsi și al meu consuma 1 litru la 1000-1200 km, de unde sa fie problema?

Link to post
Share on other sites
spiderman07

@rossy12 Cati km are masina?

Edited by Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri, cum am facut eu
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
On 10/21/2020 at 4:34 PM, rossy12 said:

Eu am Leon 1.2 tsi și al meu consuma 1 litru la 1000-1200 km, de unde sa fie problema?

Segmenti blocati in canale din piston, cilindri ovalizati , turbina cu joc in ax mare, simeringuri de supape sarite. 

Edited by rafa6
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salutare colegi, dețin un VW Jetta 1.2 tsi bluemotion 2016 si recent am început să mă gândesc la un schimb al distribuției având la bord 127.000 km, din auzite stiu ca limita recomandată de producător ar fi de 180.000 km dar sceptic fiind nu stiu ce sa zic. Mentionez ca mașina funcționează în parametrii normali. Mulțumesc. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri