Jump to content

Golf 6 - Probleme EGR


StefanSSD
 Share

Postare recomandată

 Buna,

Sper sa nu deranjez pe nimeni ca postez aici, dar nu pot deschide un topic nou, iar problema mea s-ar putea sa aiba legatura cu EGR-ul.

Detin de patru luni de zile un Golf VI Variant, 1.6 TDI Bluemotion (inmatriculat in DE - 04.2010). Am o problema cu martorul "avarie motor", iar problema se manifesta in felul urmator: daca parcurg distante scurte in oras - se aprinde martorul, daca ies in afara orasului si parcurg 15-20 km (la o turatie constanta) - dupa ce iau contactul il pun din nou se stinge martorul. Singura simptoma este faptul ca se aprinde doar martorul (nu a scazut puterea motorului, se tureaza peste 2800 rot./min., motorul trage, consumul nu a crescut).

Prima data cand s-a aprins martorul a fost cand am plecat intr-o excursie, iar la intoarcere s-au aprins martorii "avarie motor" si "nivel ulei scazut". Am parcurs aproximativ 80 km. pana acasa, fara a tura motorul (1800-2400 rot./min.), iar a doua zi a urmat schimbul de ulei. Dupa ce am efectuat schimbul de ulei, martorii respectivi s-au stins si au ramas asa vreo doua saptamani pana cand s-a aprins din nou martorul "avarie motor". Am crezut ca e de la compustibil (am alimentat pana atunci doar de la OMV), asadar am schimbat "producatorul", dar aceleasi simptome.

Se poate sa fie din cauza faptului ca se infunda filtrul de particule datorita distantelor scurte si incearca sa se regenereze? Atunci de ce nu se aprinde martorul de la filtrul de particule? Daca ar fi ceva legat de admisie/evacuare nu ar trebui sa scada puterea motorului?

Sper ca am fost cat se poate de explicit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai oameni buni, masina inainte de a se aprinde becul fe filtru , intra in protectie si incepe regenerarea, relantiul creste, stop and go se anuleaza, atunci turati, si nu se va aprinde becul, daca lasati asa, se va aprinde becul, in momentul in care sa aprins,musai turati si nu mai opriti masina pina nu se stinge.

Andrei, este senzor la filtru particule, si ala distruge dpf ul, mare grija, fa diagnoza la reprezentanta, schimba senzorul la alt service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut o diagnoza sa vezi ce problema este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As paria ca e dus g450, se duce primul, nemtii se sperie de serviceuri si o vand :) dar sa vedem diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut inca o diagnoza pentru ca as fi vrut ca prima data si stiu cu aproximatie despre ce este vorba. Nu detin cunostinte temeinice de mecanica si nu as vrea ca astfel sa ma duc la vre-un "mester" care sa-mi bage pe gat vrute si nevrute. Am mai intrebat in stanga si in dreapta despre diferiti mecanici de firma si am observat ca toti au un tipar: te intreaba ce are si apoi vin cu povestea, "pai asta e de cand lumea la marca X", "e normal sa fie asta, toate au problema asta". Pana si cei de la reprezentanta "dau in ghioc" uneori, se intampla sa nu poata sa-ti spuna exact ce are si te trezesti ca te intorci in service pentru lucrari "auxiliare".

L.E.: @ mit78 pai pana cand isi tot face regenerare? ies cu ea afara din oras, o turez 2000-2500, vin acasa (iau contactul - pun contactul) toate bune si frumoase, dupa doua zile de mers in oras se aprinde din nou (in oras nu o duc subturata ca sa fie vorba de ardere incompleta, o tin cel putin in 1800 rot./min.).

Modificat de Razvan_Andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de sus, ce costa 500 lei la pravalie, nu reprezentanta, sunt 3 pe dpf, asta este cel mai ieftin dar si pica cel mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri. Am sa revin cu rezultatul diagnozei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai, nu intelege gresit, ai stop and go? cand incepe regenerarea se tureaza putin peste relanti, adica undeva la 1000 rpm, relantiul este sub 750rpm, si motorul merge putin anormal, adica trepideaza putin, cand vezi faza asta, ii dai ture, nu ca schimbi la 2500, dai si 3000 afara, merge cu a 4 a pina la 120 130 , cam vreo 10km si ai rezolvat problema, in oras slabe sanse sa cureti filtrul, si la semafor nu este bine sa o turezi, creste temperatua mult la toate subansamblele, si apar uzuri premature. Regenerarea se face in functie de acei senzori de care vorbeam, care sunt montati in 3 zone la dpf, daca unul e futut, regenerarea nu se face deloc sau nu se face corect, ceea ce duce la infundarea dpf ului.

Masina trebuie sa o simti, si atunci are viata lunga

 

Sa explic mai pe indelete ce inseamna regenerare, motorul masoara parametrii de temperatura la intrarea si iesirea din toba dpf, daca se inregistreaza diferente, atunci incepe postcombustia, adica pe romaneste, o pre injectie, ce incinge foarte tare dpf ul, adica peste 600 grade, la iesirea din dpf, ca la intrare este mult mai mare, asa filtrul se arde, se autocurata, ajungand la parametrii normali, masina scade la relanti si intra in functie din nou stop and go! orice senzor defect sau egr sau debitmetru sau ulei de [cenzurat], duc la scurtarea drastica a vietii dpf ului, care atarna cel mai greu la buzunare.

uleiul este foarte important in viata dpf ului , turbo si restul componentelelor. Ulei recomandat la 1,6 tdi sau 2.0 tdi castrol edge 5w30 fst, nu titanium, ala face varza filtrul , urmariti cifra API de pe cartea tehnica a masinii

Modificat de mit78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,


@ mit78 - Da, am "Stop and Go" adica "Auto Start/Stop" (cred ca la asta te referi). Ai dreptate, am observat uneori dimineata cand opream la semafor, functia "Auto Start/Stop" era dezactivata.


  Am efectuat diagnoza. Mecanicul mi-a spus ca e totul in regula, nu trebuie sa inlocuiesc senzorul, de vina e EGR-ul. Am fost intr-un test dinamic pe autostrada (aprox. 90 Km - distanta Turda - Cluj dus-intors pe A3) si a verificat diferite valori la motor, EGR. Concluzia e ca trebuie curatat EGR-ul deoarece "in limita de jos / plaja inferioara" (am uitat exprimarea folosita de mecanic), EGR-ul are o presiune de aer scazuta (deschide cu aprox. 1 sec. intarziere clapeta la valoarea nominala, astfel rezulta un debit mai mic de aer). In rest masina s-a comportat normal in acest test (toate celelalte valori au fost la parametru).


Atasez eroarea data pe stand in service, inainte de a pleca in test.


 


https://plus.google....sts/PSLnf691au2


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA CR nu ajuta cu nimic curatarea EGR, doar inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Poti sa-mi explici te rog, de ce nu ajuta cu nimic curatarea lui si e nevoie de inlocuirea acestuia?

Modificat de WVWZZZ
Nu mai da quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu am vazut un EGR de CR cu depuneri substantilale,ca la PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles nu prea e problema cu imbacsirea EGR ului la Cr , ci mai mult ar cadea partea electronica......oricum aiurea cu EGR ul asta la cine are ghinionul si cand spun aiurea ma refer mai mult la pozitia lui ca tre sa desfaci jumate de masina ca sa l scoti. Daca ar fi intro zona accesibila si as avea probleme sa mi cada l as schimba eu fara probleme, dar asa......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa cureti egr de CR trebuie demontat iar acest lucru se face destul de greu. nu de alta dar sa nu dai o gramada de bani pe manopera si sa constati ca a fost doar o frectie la piciorul de lemn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, inteleg ca e greu sa demontezi EGR-ul si ca se poate sa nu fie cazul, dar ce alta varianta am. Care sa fie cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am crezut ca merge facut ceva la egr dar din pacate nu merge,eu l-am schimbat si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista aer la egr, doar la debitmetru, doar gaze.stop and go nu merge tot timpul, daca motorul este rece, nici gand, sau clima nu a ajuns la temp setata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa sfaturile voastre,

 

Am scos-o un pic pe autostrada si s-ar putea ca asta sa fie solutia... dar am verificat un pic cu VAG-COM-ul si nu prea crestea temperatura inainte de filtrul de particule, chiar daca o turam tare... 3.000, 3.500.

 

Acum de doua weekenduri o scot regulat la plimbare si o turez dar merg si tare, ceva in genul un pic la 100Km cu 2.500 turatii apoi trec intr-a cincea si incerc pedala la fund pentru 1-2 Km, nu prea mult ca prinde viteza prea mare (160Km) apoi o las pana la 120 apoi iar la 150... si cel putin asa vad ca nu se mai aprinde beculetul cu pricina... sau poate sunt eu norocos.

 

Am impresia ca face o regenerare pasiva a filtrului, cu toate ca din cate am observat eu pe VCDS temperatura inainte de DPF a urcat pana pe la 200grade nu 600 cat parca am citit eu ca trebuie sa ajunga ca sa arda tot... dar partea buna e ca dupa o asemenea plimbare de vreo 40-50Km valuarea actuala a cenusii din filtrul de particule scade la zero...

 

Parca as da o fuga pana in Germania :) sa o las la 160 vreo 30 min :) - glumesc

 

Ma simt cam ciudat ca nu sunt vitezoman de meserie dar daca nu crestea temperatura intr-a patra la turatie mare...  si ma tot enerveaza beculetul asta... sper sa nu vina amenda acasa...

 

Am postat si pentru ceilalti care poate au aceeasi problema


Acum sincer nu stiu daca era de la filtrul de particule sau poate e doar de la fluxul de gaze de esapament care presupun ca e mai mare daca ti pedala la maxim... dar deocamdata de 2-3 saptamani functioneaza si in timpul saptamanii conduc aproape cum conduceam inainte, adica pe aceleasi distante foarte mici dar un pic mai sportiv... plus ca acum cand e mai frig afara las motorul 5-10 minute sa se incalzeasca la relanti, e bine si pt copii cand merg la scoala e cald in masina :)

 

Poate am scapat de belea ca m-a tinut treaz multe nopti si am citit pe multe forumuri ca si-au schimbat tot EGR-ul tot filtrul de particule de 2-3 ori si tot aveau eroarea, si apoi au scapat de masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform manualului, pentru curatarea pasiva a DPF-ului turația motorului trebuie sa fie intre 1800 si 2500 rpm, cel putin pentru 1.6 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este, dar temperatura dinaintea DPF-ului nu creste daca stai la turatia asta, deci nu poti sa faci o regenerare pasiva... sper sa nu vorbesc prostii pentru ca nu sunt un expert...

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: nu mai da quote la postul anterior.

Nu prea inteleg ce vrei sa spui... Esti de acoord cu manualul dar apoi spui ca nu se intampla ceea ce spune producatorul. Te contrazici singur.

Am gasit un link in care de prezinta regenararea pasiva, si poate fi de 2 tipuri:

1. Pe baza de oxigen la temperaturi intre 400 si 600 grade celsius.

2. Pe baza de dioxid de azot care se intampla incepand cu 250 grade celsius.

http://www.jmdpf.com/diesel-particulate-filter-DPF-passive-systems-johnson-matthey

Stiu ca site-ul respectiv este al unui pruducator de filtre pentru vehicule industriale dar principiile banuiesc ca sunt aceleasi.

Nu stiu insa care este cel implementat pe motoarele noastre.

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un 1.6tdi CAY cu ~150 000 km si are 2 erori:

 

7563 EGR sensor 1 : Implausible signal; P046c Open circuit si

7343 EGR potentiometer (G212): Signal too High; p0407 Cannot be tested at this time.

 

Am citit tot threadul acesta si este clar ca trebuie sa schimb EGR-ul, care ma costa in jur la 1500 lei.

 

Cateva pagini inainte se vorbea de versiuni ale coolerului, si anume 03L 131 512 CF, DQ, etc.

 

Daca am pe masina de ex 03L 131 512 BJ si montez un model imbunatit, adica 03L 131 512 DQ, atunci am nevoie de update de software? Daca da, de ce program am nevoie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice cod  ai pune tre sa faci software....mecanici de la vw mie mi.au facut... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!