Jump to content
DJ47AUG

Sfat achizitie auto

Recommended Posts

bgd_b92

Bossake...acum depinde si cat de "disperat" este cel ce vrea sa vand masina ; timpul pierdut si gazul ars pe deplasari ti-l asumi de prima data de cand ai pus masina la vanzare..sau nu...eu personal ii chemam pe strada in care locuiesc sau ma deplasam ~500-700 metrii pana la cel mai apropiat punct de reper ; dar asta tine de fiecare cum vrea sa isi vanda masina ; conditiile le-am stabilit de la inceput, le-am spus oamenilor sa vina strict daca sunt hotarati si stiu ce vor sa cumpere fiindca eu le-am prezentat masina exact asa cum este, si mereu am vandut la PRET FIX pt ca nu imi place tiganeala si oamenii inteleg diferit o negociere..adica daca am cerut 4200 euro negociabil pe masina el a venit sa imi ofere 3000...maxim 3300...asta dupa ce mi-am racit gura cu el 20 minute, dupa ce a facut test drive cu masina mea s.a.m.d ; putea sa spuna de la inceput, "domne, in cazul in care masina este cum spui dumneata si nu are probleme, accepti suma de Xxxx euro ? " ; si stiam de la inceput si nu ne mai pierdeam timpul ; si mai sunt si cei care vin doar asa sa vada pentru prima oara acea marca de masina si total neinformati ; se lasa uimiti de faptul ca " wowww, are dublu clima ?! si 6 trepte ? dar vai..ai autorizatie pt folii? tapiteria e cam murdara...." si multe chestii de genul care te face sa iti pierzi rabdarea ; multi isi merita tepele de la samsari, mai ales ca masinile de import sunt impecabile estetic si cu kilometraj injumatatit le fac cu ochiul tuturor ; iar cei care cred ca exista masina SH ieftina si foarte buna..se insala amarnic ; pt fiecare masina trebuie facut un compromis...ori mici detalii tehnice / estetice, dotari, pret de achizitie, etc; 

Repet, cel mai bine in cazurile din tara noastra este sa ceri cat mai multe detalii de la telefon si sa stii cum sa pui problema ; mai rau imi pare de cei care vin din provincie si bat drumul degeaba pt niste cocalari infecti care nu vor sa spuna de la telefon ce toroapa vand..eu personal nu m-am deplasat niciodata din Bucuresti sa imi cumpar masina pt ca as cheltui multi bani pe drumuri in zadar ; pur si simplu nu ai cu cine ! 

 

p.s : si mai incetati cu treaba asta cu intepatul in privinta greselilor gramaticale ; lasati-ne pe noi astia mai analfabeti in pace sau daca nu, restrictionati-ne accesul pe forum ! 

Edited by bgd_b92

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Printre cei care cauta masini de 10-14k sunt destui care se lamenteaza la orice si pentru 50e. Genul acesta sunt snobii ce isi permit spre exemplu VW Golf, Passat, dar trag si ultimul leu atat de la ei cat si de la vanzator pentru un Audi A3, A4. Genul care vin sa faca testdrive cu 2.0tfsi quattro si intai intreaba de consum.

 

Zici un pret, initial sunt de acord, insa ulterior ofera cu 1000e mai putin fara motive intemeiate. De aici nu se incepe o negociere.

Te intalnesti cu omul, vede si analizeaza masina optic din toate unghiurile, vede actele, cartea masinii. Se urca sa faca testdrive si totul e ok, insa la service o bucsa de 70.000km care necesita inlocuire si sa platesc eu toate investigatiile ca tie nu iti convine. Practic stai la mana lui, cum i se scoala lui. Evident ca daca nu ai bani de o bucsa ca na' ai vrut BMW, Audi la buget de VW o sa zici nu.

 

Zic sa fim oameni unii cu altii. De la telefon iti pot da seama cu cine discuti, din acte vezi ca nu e vreo samsareala. Sa aplici acelasi sablon cu toti e cea mai mare greseala. Am fost si de partea cumparatorului, e adevarat nu pt o masina, dar pt altele sh.

 

De bun simt cand cumperi o masina SH este sa ai 800-1000e pt o revizie completa ulterioara, bucsele si alte consumabile in functie de varsta/km si evident de masina. Asta daca nu negociezi o revizie la vanzare sau variante.

Insa cautam masini rulate in Germania cu 150k (reali sau nu e pe planul doi de multe ori) si fara nimic schimbat. Ne pute o masina cumparata si folosita in Ro la 70-80k reali, dar care a avut anumite lucruri schimbate chiar daca au fost pe garantie ori ca uzura si nu in urma unui accident.

Pentru cine cauta sa stie ca bara revopsita ori o portiera nu inseamna ca a fost dauna totala. Pentru cine vrea sa arate perfect o masina de 4-5 ani, ii doresc sa caute in continuare! :))

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr.Chow

Salutare tuturor,

 

De ceva vreme ma gandesc sa iau o masina SH pentru nevasta. Si cum o sa dam actuala masina, care e o berlina medie, ma astept ca masina achizitionata sa vina “macar” cu o parte din optiunile de la actuala. Sa zicem ca nu pot cere oglinzi retractabile electric, senzor de lumini, senzor de ploaie, xenon, cruise control, speed limiter, oglinda interioara antiorbire.. etc

 

Din motive ce tin de fiabilitate, costuri de intretinere, cost de achizitie, dimensiune exterioara, eventuale reparatii exterioare ce cred ca vor fi iminente.. am ajuns la VW Golf IV hatchback. E destul de solida, oarecum ieftina la intretinere si nu atat de complexa ca si actuala.

 

Trebuie mentionat ca sotia nu intelege nimic din ceea ce inseamna ambreiaj. A condus de cateva ori sedanul actual, plecarile sunt cu "mare cantec", dar sincer nu cred ca va reusi sa invete ceva din transmisia manuala. Au trecut cativa ani de cand a luat permisul si in acest timp nu a condus mai deloc. doar cateva sute de km langa mine. Oricum ea vrea automata. Masina in principal va fi folosita de ea doar sa ducem copilul la gradi si la cumparaturile saptamanale. Nu as lua masina dar locuim la 7 km de un oras mare si nu prea putem altfel.

 

Masina ideala pe care ne-o dorim ar trebui sa fie un GOLF IV din 2003-2004, hatchback in 4+1 usi, benzinar 1.4 sau 1.6 automat, cu clima automata, oglinzi reglabile electric cu degivrare, cat mai multe airbag-uri, ABS, ESP, 4 geamuri electrice, trapa, pana in cca. 160k km reali, computer de bord. Avem intentia sa tinem masina cativa ani buni. Diesel-ul iese din discutie din cauza pretului de achizitie si al numarului mare de km. La cel putin 10 ani masina are deja de la 300k km si va fi de bagat in ea turbo, injectoare si altele. Nu inghit pastila cum ca masina din 2001 e la 90k km si a avut-o un mos ce a mers cu ea doar la cumparaturi de 2 ori pe saptamana. Am lucrat in Germania si astfel de masini nu exista! Sunt sigur ca un diesel ar fi un chin pentru mine. Acum si km astia sunt relativi. Important e ca masina sa fie ok dpdv mecanic si sa functioneze totul bine pe ea.

 

Asadar inainte de a incepe vizionarea catorva masini, am cateva intrebari (mai multe de fapt :D ):

 

  1. Ce nivele de echipare au fost pe Golf 4 intre 2002 si 2004 pe hatch?

  2. Cate airbag-uri are versiunea de baza?

  3. Care nu au ESP? ESP a fost standard?

  4. Cele ce scriu ca au 8 airbag-uri, au intr-adevar 8 sau e o strategie de “geambas”?

  5. Daca are AC manual, il pot inlocui ulterior cu clima automata perfect functionala? E scumpa modificarea? - piese din SH.

  6. Cele cu 4 geamuri electrice sunt cu impuls toate?

  7. Cheile tip briceag sunt optionale sau sunt doar dupa un anumit an sau pe un anumit nivel de echipare?

  8. Daca nu are geamuri electrice, e scump de montat “ca de fabrica” cu piese din dezmembrari, evident?

  9. Cutia automata cate trepte are? Am inteles ca ar fi de 2 tipuri. Care ar fi mai fiabila? Vizual cum imi dau seama ce cutie are masina dintre cele doua? Cum imi dau seama daca nu schimba cum trebuie sau “smunceste”? Cele de 1.4 sunt si automate?

  10. Am vazut niste anunturi pe net cu scaun copil integrat in bancheta spate. Pe ce nivel de echipare e asta sau e optional?

  11. Au sistemul ISOFIX? - pentru montare scaune copil rigid cu masina.

  12. Motoarele de 1.4 si 1.6 sunt de mai multe tipuri, coduri, diferind de achipare, norme de poluare, piata de desfacere etc. Care sunt motoarele cele mai ok de luat in seama si care sunt cele de evitat. Ma refer la codul motor.

  13. Cele cu trapa, in afara de infundare scurgerii, ce alte probleme mai au la trapa?

  14. La ce ma sfatuiti sa fiu atent per general la toata masina? Ce ar necesita un control f amanuntit, pe care daca nu il fac acum sa fie f costisitor de reparat dupa?

  15. Cunoasteti un site ceva unde pot verifica serii de caroserie cu exista deja la alte marci(mercedes de ex), unde pot verifica ce optiuni reale a avut acea masina.

  16. Daca pe viitor vreau sa instalez GPL pe ea, ce motoare ar fi de evitat? La GPL in timp se uzeaza ca la LOGAN 1.4mpi si tb sa reglez la fiecare 10-15k km tachetii sau sunt hidraulici si se regleaza singuri?

  17. Daca nu are proiectoare in far, se pot monta ulterior?

  18. Pe spate are discuri sau tambur?

Multumesc anticipat pt raspunsuri!

Edited by Mr.Chow

Share this post


Link to post
Share on other sites
iuliu1984

doresc sa ii cumpar sotiei o masina pana in 2500 de euro si obligatoriu cutie automatica.din primele cautari pe internet am gasit 2 variante: Vw Lupo 1.2 TDI si Opel Corsa 1.2 benzina, ambele an 2001 de fabricatie.nu stiu, mai exista si alte variante? ce imi recomandati?

Share this post


Link to post
Share on other sites
eug-vw

Eu zic sa te uiti si la un yaris.sunt fiabile si destul de dotate.Uita de corsa.nici cutia si nici motorul nu sunt reusite.nu mai zic de confort si tinuta de drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Omul a specificat PANA IN 2500 € + automata...corsa e cam singura care se incadreaza...oricum cutia e slaba rau..atat la fiabilitate cat si la rapoarte..mai poti gasi Astra G automata la banii aia, dar in 4 trepte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
iuliu1984

de lupo ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
eug-vw

Din câte știu motorul este fiabil însă de cutie nu știu. Vorbesc de motorul în 3 cilindri. Destul de mică la portbagaj și dezavantajul ca este doar în 2 uși.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Patronu

Seara buna.

 

Din moment ce nu pot crea subiect nou m-am gandit sa postez aici, sper sa nu se supere nimeni.

 

Caut o masina 'de student', cu care sa merg cat mai mult cu costuri cat mai mici. Evident nu vreau orice hârb dar varsta nu e neaparat o problema. O masina fara prea multa electronica, EGRuri si tot felul de artificii care mai mult incurca decat ajuta. Vreau sa o pastrez cat mai originala si mai curata, fara nicun bodykit sau alte magarii. Sa duca cat mai multi km fara interventii la motor. Adica bagat combustibil, revizii facute la timp si mult condus.

M-am gandit la un golf mk1 sau mk2 neaparat cu motor diesel, mai exact 1.6TD sau 1.9TD daca merita diferenta.

Sunt curios care ar fi costurile de intretinere la o astfel de masina, consumul, fiabilitatea, costul pieselor si daca sunt usor de reparat personal.

Pana acum am gasit din intamplare un golf mk1 in doua usi, cel cu stopuri late si si din ce am inteles si cum arata tinichigeria facuta recent. Are momentan 1.6d pe ea dar proprietarul imi ofera la pachet si un 1.6td complet pt swap adus din germania pe care nu a mai apucat sa il puna. Are chiar si jante de aliaj si baterie noua. La prima vedere masina are nevoie de un interior nou complet si de o vopsire datorita unor puncte mici de rugina pe exterior, si evident schimbat motorul cu TD-ul. Interiorul sunt increzator ca il pot reface complet personal la o astfel de masina, motorul ma gandesc ca nu costa o avere sa il schimb din moment ce am tot ce trebuie, singura dilema ramanand costul unei vopsiri complete. Marele inconvenient pe care il vad ar fi ca nu e platita taxa iar cel care o are acum nu e pe numele lui. Vrea 20 de milioane pe masina cu tot.

Sincer modelul acesta de mk1 imi place cel mai mult, mai mult decat mk2. Ce ma framanta pe mine e tabla care nu as vrea sa imi dea batai de cap dupa ce as vopsi-o complet. Sau sa pice zilnic pe rand rulmenti, furtune si lucruri de genul. Ce spuneti, 'sa ma bag manilor' sau gasesc un mk2 mai bun? Bugetul e undeva sub 2000e dar cu cat mai putin cu atat mai bine, evident.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Sub 2000€ poti sa-ti iei ub ford fiesta facelift din 2000, fiat seicento, chiar si punto dar e problematic la electrica si directie, ford ka, polo, golf 3, lupo, chevrolet spark ( 2007/2009) ,seat ibiza 6k, seat arosa, cielo / solenza cu gpl, si probabil si altele care nu prea imi trec acum prin cap ;

P.s : sau twingo

http://olx.ro/i2/oferta/renault-twingo-taxa-platita-urgent-ID1CfIF.html

Edited by bgd_b92

Share this post


Link to post
Share on other sites
tiburonul

Salutare tuturor. De ceva vreme vreau sa-mi cumpar o masina SH din clasa mica. Oscilez mult intre Fiesta si Polo. Ar merge si Corsa sau Fabia. Nu sunt lamurit nici daca sa fie benzina sau motorina. Dispun de aprox. 5.500 euro. De preferat adusa si nerulata in RO.

Ce parere aveti, ma incadrez?

Cum e cu testele astea la reprezentanta?

Pot avea incredere ca iau o masina verificata daca o duc la tester?

Din experienta voastra, care e diferenta la intretinere intr-un an intre benzina si diesel (revizii s.a.m.d.) ? Dar consumul?

MULTUMESC.

 

PS: masina din semnatura nu e a mea :winter:

Edited by tiburonul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Patronu

Sub 2000€ poti sa-ti iei ub ford fiesta facelift din 2000, fiat seicento, chiar si punto dar e problematic la electrica si directie, ford ka, polo, golf 3, lupo, chevrolet spark ( 2007/2009) ,seat ibiza 6k, seat arosa, cielo / solenza cu gpl, si probabil si altele care nu prea imi trec acum prin cap ;

P.s : sau twingo

http://olx.ro/i2/oferta/renault-twingo-taxa-platita-urgent-ID1CfIF.html

Cum spuneam, nu vreau mizerii de motoare pline de electronica. Caut ceva cat mai mecanic, fara ECU, senzori cretini si electronica. Si diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
terminatoru

Ceea ce vrei tu este aproape imposibil! Dupa mine ai avea de ales undeva in zona Vw Mk1-Mk2 si alte marci din acea vreme ,nu vei avea electronica si Ecu si altele ce nu mai vrei dar vei avea o masina (in bugetul tau) trecuta de prima tinerete care s-ar putea sa aiba alte probleme "mecanice" destule , tinichigerie cu probleme ,care ar putea costa mai mult decat un sensor,o adaptare,etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Patronu

Pe partea de caroserie iti dau dreptate. Nu am nimic impotriva masinilor mai noi, am ceva cu motoarele si electronica lor. Daca as putea pune pe un lupo de exemplu un 1.9 TD de golf mk3 as fi cel mai multumit om. Nici nu mi-as mai bate capul cu omologarea ca oricum e imposibil, dar macar stiu ca am un motor fiabil care consuma putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Ma abtin sincer pt ca este alegerea ta...nush ce siguranta iti ofera tie un mk1 sau mk2, sau daca tu crezi ca alea mai sunt masini de mers daily..tu iti dai seama ce inseamna o masina de 30 ani? Ce crezi ca mai e bun de motoru / cutia / trenu ala de rulare? Conducte si furtune imbatranite, frane slabe, rugina si cate si mai cate...crede-ma ca nu vb aiurea, si-a luat o cunostinta un polo dala vechi din 89 cu motor diesel de 1200 cmc..pai pe un drum de 20 km am zis ca imi bubuie creierii de zgomot..cutia avea mici scurgeri, motorul si-a dat duhul dupa 3 luni ( si crede-ma, a luat-o de la un mos mai mult cu japca, ca era fanatic dasta nebun care nu vroia sa-si vanda masina din tinerete ) si cate si mai cate..eu n-as merge cu asa ceva in ziua de azi ; asa iti iei un polo din 97 1.4 tdi si n-ai treaba daca esti atent la achizitie, iei compresia pe cilindrii, tot tacamul ; cu ce te deranjeaza ecu? Ala nu pica asa cu una cu doua..te tine toata viata masinii..

Avem multi colegi pe forum cu mk1 si mk2 frumoase DAR reconditionate ! Si deja vb de sume de 3000-5000€, rabdare si multe altele ; si pana la urma una e sa conduci o masina cu minim de dotari, sa ai si tu servo si ac vara, sa nu dai la geamuri la manivela si sa nu se inchida usile fier pe fier ; si referitor la toate masinile care ti le-am spus mai sus, cu inca 500€ iti iei o masina de piese..demontezi " partile interesante " de pe ea, vinzi caroseria + interiorul, scoti jumate din bani si de restul esti asigurat cu tot ce vrei tu..plus ca piesele in dezmembrari sunt minine ; spor la cautat !

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Poţi lua în calcul şi un lupo sdi, dacă găseşti unul ok şi cu taxa plătită.

Dacă te uiţi la mine în semnătură (dai click acolo unde scrie consumul) o să vezi cam toate informaţiile despre maşină (când treci cu mouse-ul peste balonul de pe ultima coloană din stânga apare ceea ce am schimbat/reparat). După cum o să vezi nu este nimic de electronică sau motor şi trebuie să ţii cont că multe au fost schimbate din eroare sau că aşa mi s-a pus mie pata. Înainte de a o lua nu s-a umblat decât la capul de planetară din stânga tot din eroare.

În rest apă, paie şi bătaie :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ASLAN_B4

Salutare tuturor.

Doresc sa schimb si eu masina si m-am oprit la o bora break 2002 motor AZD,1.6 16 valve,masina este a unui vecin adusa anul trecut din italia si inmatriculata,arata foarte bine interior/exterior ,cere 3000 pe ea fix(omul pleaca la munca afara).ce probleme pot aparea la acest tip de motor?

multumesc anticipat pt sfaturi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Pai, nu prea multe ; e un motor clasic aspirat, la care singura problema ar fi consumul relativ mare, specific benzinarelor ; totusi ar fi ok sa ii iei compresia pe cilindrii si sa ii faci o verificare intr-un servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iuliu1984

referitor la VW Lupo 1,2 TDI.Este vreo varianta cu mai multe dotari ? servodirectia este pe toate? clima, ESP?

Edited by iuliu1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Vezi aici despre maşină

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_218.pdf

La pagina 2 mai sunt nişte SSP

Servo au avut numai primele modele până prin 2000, era o servodirecţie electromecanică.

La motor sunt ok, dar dacă nu ştii istoricul maşinii eu zic să te fereşti pentru că au probleme la cutie (nu cutia propriuzisă care este de fapt o cutie manuală cu comandă electro-hidraulică ci partea de comandă a acesteia). Pe unii i-au dus la disperare problemele la cutie şi le-au trecut pe manual.

Plus că este scumpă la unele piese, de exemplu un amortizor pe faţă cred că se învârte pe la 700 lei şi nu găseşti decât pe original.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danutzZeu

Salutare tuturor.

Doresc sa schimb si eu masina si m-am oprit la o bora break 2002 motor AZD,1.6 16 valve,masina este a unui vecin adusa anul trecut din italia si inmatriculata,arata foarte bine interior/exterior ,cere 3000 pe ea fix(omul pleaca la munca afara).ce probleme pot aparea la acest tip de motor?

multumesc anticipat pt sfaturi...

Cred ca aici vei gasi raspunsurile la toate intrebarile :

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/page-245

Share this post


Link to post
Share on other sites
ASLAN_B4

multumesc @danutz

Share this post


Link to post
Share on other sites
smokeybandit

Ma poate ajuta cineva cu o verificare de VIN? Am gasit un Golf V la vreo 300 de km de mine si nu as vrea sa fac drumul degeaba.

Imi cer scuze daca era un topic dedicat pentru asta dar nu l-am gasit.

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri