Jump to content
DJ47AUG

Sfat achizitie auto

Recommended Posts

DJ47AUG

te referi la consumul de benzina? ca imi cam papa..

unde si cum pot sa o rezolv?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jade

Va salut domnilor,

Doresc sa achizitionez o masina intre 1500-1800 euro, ceva cu care sa ma invart in oras fara sa am prea mari batai de cap. De vreo 2 saptamani am inceput sa caut mai serios, pana acum m-am lovit numai de bisnitari cu masini lovite si refacute(prost).

Din ce observ eu pe piata sunt prezente, preponderent modelele Ford Ka(1.3), Opel Corsa(1.0, 1.2), Ford Fiesta (1.3), Vw Polo (1.4). 

As vrea sa cred ca voi gasi un Golf IV sau o Astra G, insa din ce am vazut, sunt sanse mici.

 

Ce parere aveti? ce stiti despre aceste modele si ce ati recomanda ca si alternativa.

Va rog pe cat posibil sa evitati sfaturile:(mai strange bani, sau ce vrei frate la banii astia?), sunt dileme pe care le am si eu.

 

Va multumesc si ca de obicei imi sunteti de mare ajutor! :RO flag:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Salut. Nu iti recomand sub nicio forma corsa C . Este o masina rigida si scumpa la intretinere pt clasa din care face parte. Un prieten a vandut o C 1.0 in 3 cilindrii care era mult mai lesinata ca un matiz recent...kitul de ambreiaj era ~ 1500 lei , deci ~ 1900 lei cu tot cu manopera si distributia ( pe lant ) cam tot pe acolo. Eu aveam seatul ibiza din semnatura ( care acum a ajuns la el ) ; un cap de planetara m-a costat 110 lei la ibiza din 2007 ! Pe el 170 lei. Si destule diferente de pret. Eu iti recomand un matiz din 2007-2008 la banii aia varianta se power cu ac , servo si geamuri electrice. Nu prea vei gasi o alta masina corecta in banii astia..fiat punto sunt niste masini pacatoase rau la electrica si bucsaraie asa ca ia-ti gandul de la ele daca nu vrei batai de cap. Eu as alege dintre matiz, primul model de polo ( anii 2000-2001), seat ibiza 6K ; ford ka dupa parerea mea e o masina hidoasa, mica rau si gurmanda.. ford fiesta nu vei gasi una buna in banii aia..dar daca vei gasi atunci nu rata ocazia ! Nu te astepta sa gasesti vreo masina inafara de matiz la banii astia care sa nu necesite reparatii..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mumus.

LA matiz trebuia inca o caroserie noua, nu exista matiz fara rugina multa.

Edited by Mumus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stealth

Polo 6n2, 1.4 AUD adus din afara,il inscrii, e ieftin,sa verifici cutia,in rest motorul si la 300mii merge stuning.

Edited by stealth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

+1 la ce a zis Mumus si bgd_b92.

 

Totusi cred ca poti gasi un Matiz fara prea multa rugina si e o varianta de luat in calcul. Masina este destul de simpla, piesele ieftine si destui mecanici ce o pot repara.

 

Tin minte si acum cand avea sotia matiz ca toate cele 3 injectoarele de la matiz costau jumatate fata de un injector de focus diesel ce aveam eu pe vremea aia :)

 

Dintre modelele listate mai sus, cred ca matizul e cea mai ieftina la piese si cea mai fiabila (stiu ca toata lumea imi recomanda 10W40 si sunt 2.7 l ulei. Il schimbi la 10.000km si e suficient si ieftin). Un motor de matiz cu peste 70.000Km era considerat oarecum uzat (de mecanicii ce i-am intalnit eu). 

 

Al meu avea cam 80.000km, consuma cam 1l ulei la 10.000Km si scotea putin fum albastru turata tare la relanti. O segmentare ar fi fost 900 RON la un service mic.

 

Un model cu A/C si servo pentru oras este ideal. 

Edited by iwolffy

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

daca ai bani de investit in masina, iti poti lua lejer ceva strain. bugetul chiar daca pare mic este destul pt o straineza "corecta". dar la vechimea asta poate pica orice oricum.

daca la doar 1500-1800 ai pretentia sa nu iti dea de cap atunci ia matiz. desi sincer matizul vine cu multe, multe bube. incepand de la spatiu mic, confort 0, motor slab, frane slabe bla bla bla ....

o "straineza" este de 100 de ori mai masina dar ai toate sansele sa investesti (mult) mai mult in ea :(. asa e in viata calitatea se plateste.

asadar acum tu stii ce apreciezi mai mult. calitatea sau strict costurile de intretinere. de asemenea daca faci drumuri des extraurbane ar fi un alt minus pt matiz.

 

bine, mai ramane si varianta sa iei o masina straina la banii astia si sa ai noroc si sa nu se strice :)

 

http://www.autovit.ro/ford-fiesta-C34518095.html

 

se gasesc masini corecte (adica nu daune totale sau praf mecanic) la banii astia, contrar asteptarilor. dar pe termen mai lung totul tine de noroc !

Share this post


Link to post
Share on other sites
-A L E X-

Recomand Polo sau Ibiza.Nu ai precizat daca doresti 4 sau 2 usi. Daca nu ti-ar displacea 2 usi, gasesti si Ibiza din 2003 cu AC 1.4 benzina 75 CP adusa din afara pe la 1700 negociabil. Eu de exemplu am luat prietenei mele un Ford Focus in 2 usi din 2003 1.6 benzina foarte foarte frumos la 1700 euro adus din DE. Nu am avut probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
terminatoru

Eu mai am un Ford Ka , an 2001 , 1.3 benzina,cu Ac ,geamuri,oglinzi electrice-incalzite,parbriz incalzit,etc...in stare fff buna , l-am luat anul trecut in aprilie daca nu ma insel si de atunci am schimbat placa de presiune(sh) .Am dat 1000 Euro plus vreo 170 taxa,e euro4.Ca masina de oras pt mine e ideala si am 1,90 m , chiar nu e mica sa zic asa si daca cauti cred ca gasesti una la pret decent.Te-ai gandit la Vw Lupo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
davydsss

Corsa C am avut eu 1.2 75cp 16 valve...Dupa ce ca intr-un oras ca Drobeta imi manca 9-10%.Bagam 1 mil pe saptamana,mai putin nu!,in afara daca mergeai cu mai mult de 80 km/h(in vit 5 normal) incepea sa consume mai mult decat trebuie...la intretinere nu m-am plans pentru ca nu am schimbat distributie,ambreiaj sau de astea.Am vanduto cu 1650 Euro cu 129.000 km reali in ianuarie 2014 si cumparato cu 5000 E(in 2004-2005).Deci Corsa C acel motor imi placea ca rupea asfaltu,dar te rupea consumul.Eu zic sa scoti din discutie cum a zis si bgd.Ford fiesta sunt masini bunicele din ce am auzit,la fel si vw polo.Totodata iti recomand si diesel...Corsa pe diesel de exemplu 1.3 am mers mi sa parut foarte ok,consum ,tras,tot ce vrei,dar nush daca te incadrezi cu banii...Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mishutz

O Solenza? Are un amic una cu care-si face treaba prin Bucuresti de aproximativ 3 ani. Nu a schimbat decat o toba finala si un cablu de ambreiaj. Tipul se ocupa cu calculatoare si case de marcat, deci se plimba prin tot Bucurestiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

problema la solenza este taxa de mediu. ca asa gasesti si logane bine intretinute din 2004-2005, cu putini km, unic proprietar etc. dar ramane taxa de mediu care este imensa. la solenza vreo 600-700euro iar la primele modele de logan cele pana in 2007, vreo 1000-1500.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mishutz

6-700, dar si la altele platesti taxa, plus ca reparatiile strainezelor pot sa fie mai costisitoare. Eu cred ca iesi pe + cu o Solenza, chit ca dai 3-400 in plus la taxa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

nu are rost sa dai taxa 600-700 cand la un polo, corsa,bla bla etc, cu motoare mici, taxa este de 100-200-300. de diferenta de taxa mai bine bagi banii in reparatii. plus ca nici solenze nu cred ca au mai ramas multe ingrijite, prim proprietar, km putini. sa nu mai zic ca solenza e o masina 2003-2004 in timp ce o straineza tot este 2001-2002, deci o diferenta deloc mare de ani.

atentie ca la masinile recent aduse sa ii scoti cartea +itp (adica drumul la rar) costa cam 100 euro. o cheltuiala deloc de neglijat pt un buget mic. dar un avantaj la cele recent aduse este ca daca nu au numerele rosii scoase, poti scoate 3 luni deci teoretic mai ai ceva timp in care sa strangi bani de taxa.

am calculat taxa la solenza si este minim 1000euro,deci varianta cam pica total.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mishutz

Surpriza mare a avut si tatal unui amic ce a luat polo de 1.0 si consuma cat logan 1.4 mpi ( in oras )

Share this post


Link to post
Share on other sites
florin03

Si eu sunt in aceiasi situatie ca si tine, caut ceva ieftin pentru taica-miu,face naveta 30 km pe zi, 50 lei motorina ajung doar pentru 3 zile.

 

Ma uitam la un Vauxhall astra G 1.6 cu gpl pe el. Il iau de aici cu maxim 650 de lire +300 de lire adus acasa. Consum 8% la drum lung,=>24 lei 100 km cu GPL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

Surpriza mare a avut si tatal unui amic ce a luat polo de 1.0 si consuma cat logan 1.4 mpi ( in oras )

era de asteptat sa consume atat. motoarele de generatie veche consuma multicel toate, degeaba este de 1.0.

 

 

 

Si eu sunt in aceiasi situatie ca si tine, caut ceva ieftin pentru taica-miu,face naveta 30 km pe zi, 50 lei motorina ajung doar pentru 3 zile.

 

Ma uitam la un Vauxhall astra G 1.6 cu gpl pe el. Il iau de aici cu maxim 650 de lire +300 de lire adus acasa. Consum 8% la drum lung,=>24 lei 100 km cu GPL.

 o combinatie foarte proasta. dai 1000lire, adica 1200-1300 pe o masina neinscrisa cu volan pe dreapta (pt mine ar fi un mare mare minus asta. cum naiba sa iti iei volan dreapta?!)

merita sa faci asa ceva in conditiile in care gasesti masini ca astea de mai jos ?:

http://www.autovit.ro/opel-astra-C34572511.html

http://www.autovit.ro/ford-focus-C34624779.html

Edited by bossake

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Nu va bagati la masini complicate si cu preturi minime pe piata..masinile alea le iei cu 1500 neinscrise..mai te duce 500 euro inscrisul cu toate actele + inca 500 o revizie minima de filtre + ulei + distributie si consumabile..inevitabil mai sunt si altele de reparat ( poate nu musai )...si ajungi sa dai per total ~ 2500-2700 euro pe o masina cu o motorizare veche si o masina de 15 ani vechime...luati-va un matiz sau ceva asemanator..omul a spus ca are 1500 euro. Un matiz il repari tot cu 1000 lei ( consumabile + distributie + ambreiaj )..cauciucuri ieftine, taxe mici, iei o masina buna si corecta in banii aia. Diferenta de 7-8 ani de zile se va resimtii la fiecare intrare in servis..la alea vechi repari intr-una..si matizul consuma mult..( ~ 7.5-8 pe oras ) ..dar are demaraj bunicel. Si motoarele alea mici de 1.0 sau 1.2 sunt anemice rau si consuma mult..deja multe cer o segmentare si cu siguranta nu vei gasi o masina ok la 1500 euro sa aiba si dotari. Dar tu faci cum crezi...mai asteapta sa mai strangi macar 500€, sa zici ca iei un polo neinscris sau o ibiza / fabia..o ibiza 6L din 2002, chiar si 1.2 12v merita 1800-2000 euro neinscrisa. E o placere sa o conduci si e o masina simpla si foarte ieftina la intretinere. Daca numai ai de unde sa faci rost de bani, nu te complica...pt ca altfel o sa stai mai mult prin servis si cand tragi linie si vezi cat ai investit iti dai seama ca iti luai altceva..parerea mea..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jade

Baieti, mersi pentru sfaturi in primul rand.

Astazi am gasit o masina, am fost cu ea si la DVM Auto center, pentru verificare si diagnoza. Sunt mici defecte estetice interior/exterior, investitii pentru viitorul apropiat, ulei+filtre, 2 telescoape fata, distributia, filtru epurator.

Am negociat cu omul am ajuns la pretul 1550euro, taxa este achitata.

 

http://www.autovit.ro/volkswagen-golf-C34309331.html 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

golf 4 la banii astia inscris cu taxa platita e pomana..dar..pretul e suspect de mic ! In fine, masina impecabila nu vei gasi. Tu stii mai bine ce vrei...in primul post vroiai masina din clasa mica, asta e medie. Consumul va fi foarte mare pt ce ofera, tine cont si de asta daca te intereseaza. Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites
florin03

 

Surpriza mare a avut si tatal unui amic ce a luat polo de 1.0 si consuma cat logan 1.4 mpi ( in oras )

era de asteptat sa consume atat. motoarele de generatie veche consuma multicel toate, degeaba este de 1.0.

 

 

 

Si eu sunt in aceiasi situatie ca si tine, caut ceva ieftin pentru taica-miu,face naveta 30 km pe zi, 50 lei motorina ajung doar pentru 3 zile.

 

Ma uitam la un Vauxhall astra G 1.6 cu gpl pe el. Il iau de aici cu maxim 650 de lire +300 de lire adus acasa. Consum 8% la drum lung,=>24 lei 100 km cu GPL.

 o combinatie foarte proasta. dai 1000lire, adica 1200-1300 pe o masina neinscrisa cu volan pe dreapta (pt mine ar fi un mare mare minus asta. cum naiba sa iti iei volan dreapta?!)

merita sa faci asa ceva in conditiile in care gasesti masini ca astea de mai jos ?:

http://www.autovit.ro/opel-astra-C34572511.html

http://www.autovit.ro/ford-focus-C34624779.html

 

 

 

Ai dreptate, acum m-am uitat si eu pe siturile din RO.

 

Ce masina a-si putea sa iau in 1500-2.000 euro cu tot cu inscriere? Eventual sa permita instalatie gpl monopunct (mai ieftina) decat secventiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Opel vectra A sau B / golf 3/ dacia supernova / matiz / renault clio / ford focus 1..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian Florea

Vrei sa te invarti prin oras? Cea mai tare masina pe care am avut-o vreodata: TICO. Faci ce vrei cu ea, service ieftin, dar sa cauti pe cat mai este posibil sa gasesti una cat de cat intretinuta. iti spun ca am detinut o asemenea masina si este exceptionala. Totul depinde de ce vrei sa faci cu ea. Daca ar fi sa aleg Tico vs Matiz as alege fara niciun fel de dubiu TICO.

 

Ce faceam cu Tico prin oras, fac acum cu Skoda, dar cu alte costuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jade

Dezbaterea este interesanta, eu momentan sunt multumit de decizia pe care am luato, am de gand in urmatoarele luni sa aduc masina la un standard superior d.p.d.v mecanic si estetic.

Ramane de vazut daca a fost decizia corecta, spuneam chiar la inceput ca sper la un Golf 4 dar sunt constient ca e greu sa gasesti in limita bugetului meu. Am mai avut un golf 4 din 1998, tot 1.4i in familie pana in 2007, cunosc cat de cat motoarele si la ce sa ma astept vizavi de consum, costuri de intretinere.

 

 

Revenind, Adrian Florea sunt de acord cu tine cand vine vorba de Tico, am colegi la munca care folosesc zi de zi masina si sunt foarte multumiti de ele, fiabile si usor de intretinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri