Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Citesc de peste 2 ani forumul, insa asta este prima mea postare, din pacate vin la voi cu o problema care pare in acest moment fara rezolvare cu Polo 1.2 TSI din dotare, aflat inca in garantie pana la finalul lui 2016.

 

Imediat dupa revizia de 45000 km mi s-au aprins in bord deja faimosii martori de motor si EPC iar masina nu mai tragea. M-am intors in service si constatarea a fost foarte rapida: inlocuit turbina in garantie. La momentul respectiv mi s-a parut destul de ciudat cazul, masina mergea excelent cand am dus-o la service pentru revizie, iar problema a aparut in cativa km dupa ce am luat-o. Nu am dovezi ca s-ar fi intervenit in vreun fel asupra masinii pe durata reviziei, dar sunt o serie de factori care au contribuit la senzatia mea ca ceva a fost in neregula: am lasat masina de dimineata pana seara nesupravegheata, am luat-o cu 10km peste cu cat am lasat-o, nu aveau turbina in stoc iar masina mergea excelent inainte de revizie. In final insa intrucat reparatia s-a facut fara costuri din partea mea am zis sa nu fiu paranoic, am acceptat explicatia ca "turbina poate sa pice oricand" si nu am mai insistat pe tema asta.      

 

Totul a parut ok pana o luna mai tarziu cand dupa o pornire la cald s-a aprins din nou martorul de motor, masina nu mai tragea (la fel ca prima oara) si la ridicarea ambreiajului motorul murea. Am reusit sa ajung la service turand-o pe la 2-3000 de ture si ridicand usor ambreiajul, apoi mers incet cu treapta a 2-a. Dupa 10 zile de stat in service concluzia a fost urmatoarea: au pasat-o de la mecanic la electrician si inapoi pana s-au plictisit, nu au stiut ce are si nu i-au inlocuit nimic, i-au facut o resoftare sa dipara erorile si mi-au dat-o inapoi "sa vedem daca mai face", lasand fisa de service deschisa.

 

Am apucat sa fac 70 km si de data asta s-au intamplat urmatoarele: a pornit abia la a 3-a cheie si s-a aprins initial doar martorul de motor. La turare usoara pe loc (2500 de ture) se auzea un zgomot metalic puternic de la motor si se aprindea martorul de EPC, care se stingea apoi cand eliberam acceleratia. Ulterior cand am ajuns in service nu am mai reusit sa reproduc zgomotul metalic, insa a fost clar prezent, eram doi oameni langa masina si se auzea suficient de tare incat am oprit imediat motorul. Masina era nedeplasabila, in sensul ca nu reuseai nici turand-o la 2-3000 de ture sa pleci de pe loc, motorul murea indiferent ca apasai ambreiajul imediat la loc. Culmea, s-au aprins si martorii de ESP si martorul de presiune pneuri, care intre timp s-au stins pana am ajuns la service (evident tractat)

 

Momentan masina este in service in total de 3 saptamani, fiind pasata la fel ca inainte intre mecanic si electrician care ridica fiecare din umeri, fiind peste puterea lor sa isi dea seama ce are masina. 

 

Nu vreau sa dau public numele service-ului intrucat le acord inca prezumtia de nevinovatie, dar este una din reprezentantele oficiale VW in Romania, reprezentanta la care mi-am facut pana acum si reviziile de 15 si 30.000 km.

 

Imi puteti da un sfat ce as putea face sau o serie de posibile cauze, eu sincer desi am tot citit pe forum diferite probleme la 1.2 TSI combinatia de martor motor+EPC+senzor pneuri+ESP nu am mai intalnit-o pana acum. Stiu ca n-ar trebui sa vin eu cu propuneri de posibile cauze intrucat masina e la reprezentanta dar dupa 3 saptamani de ridicat din umeri din partea lor orice sugestie e bine-venita.

 

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul are probleme grave , nu mai functioneaza niste functii ce le realizeaza impreuna cu sistemul de ESP ABS. DEci e normal sa se aprinda acei martori.

 

Ori ai distributia sarita, ori ceva spart prin motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos,

 

Am gasit tot pe topicul asta ce a patit in 2014 colegul Phlom cu acelasi motor si tare mi se pare ca am acelasi simptome. Azi ma duc din nou la reprezentanta sa vad ce se intampla si va tin la curent cu rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am rezolvat problema, dupa indelungi cautari s-au descoperit pe partea electrica niste fire prost izolate care uneori faceau contact intre ele si evident dadeau tot felul de semnale ciudate in computer, de unde si erorile. A durat mai mult dar macar sunt fericit ca masina merge acum impecabil.

 

Mersi pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti doresc in 1000 de ani ce am patit eu. La mine a fost pur ne-noroc. Mie si altora din Grecia, Rusia si inca cativa (putini ce-i drept) am nimerit niște segmenti prost facuti. 2nd wost case e faza cu saritul distributiei. Ambele situatii nasoale ca si costuri de reparatie.

Faza cu prezumtia de nevinovăție nu le-as aplica-o reprezentantelor. Daca ai dat cu ochii prin calculatorul ala de service (eu am vazut pe un laptop de cateva mii de euro, avand aplicatiile VAG instalate), vei vedea ca din aproape in aproape merg multe metode de diagnosticare si explicatii pentru aproape orice. Am patit si eu sa vad mecanicul cand monta motorul pe cutie, va se uita la un furtunas ca la piese LEGO si am intervenit cu scuzele de rigoare, ca nu mai suportam sa-l vad asa neajutorat.

Astia ori nu participa la seminarii, ori pregatire = 0, ori nu-i duce mintea.

PS: voua vi s-a propus schimbarea uleiului cutiei de viteze manuale? Ajung la 90k km si vor sa-l schimbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul la cutia de viteze se schimba la Volkswagen la 100k de km sau 5 ani. Informație oferită de mecanicul meu ,CARE NU LUCREAZĂ la reprezentata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....

 

PS  fabrica nu prevede schimbul de ulei la CV, insa nu strica sa schimbi uleiul la cutie la aprox 100.000 km sau 5 ani 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am atins si eu vreo 9000 km si am observat ca a scazut consumul la exterior de la 5.5  la 5.1   in aceleasi conditii.  Ca idee 51km/h media de viteza cu consum mediu de 5.1, vreo 80 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

E un inceput consumul ala, dar e loc si de mai bine. Uite recordul meu absolut: http://vwforum.ro/topic/87050-golf-6-12-hl-candy-white/?p=2410835teoretic masina ta ar trebui sa fie mai aerodinamica fiind un sedan si probabil ar putea scoate un consum chiar mai mic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai jos de 4.2 nu am reusit. Dar cand ma simt bine la volan, la drum lung, seatul consuma 5.5-6 litri :)

E buna masinuta, sunt multumit de ea :)

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. Am postat in graba.

Primul arata jocul intre zalele lantului la 1.2 TSI. Destul de mare. Asta ca sa ne facem o idee...

In al doilea video arata cum se inlocuieste lantul cu tot kit-ul la acelasi motor.

De retinut ca vorbesc de 1.2 TSI generatia EA111.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jocul la zale nu e mare lucru, e vrajeala lui nea mecanicul. gandeste-te ca acele zale urmeaza conturul rotii dintate, daca nu ar avea joc intre ele se pot gripa. Problema putea sa o arate prim masurarea lantului ca si lungime, aici e buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot m-am invatat cu drumurile la service, am dus masina la reprezentanta PBN pentru zgomotul clasic de pornire de lant, zgomot care a inceput sa apara cam la toate pornirile la rece.

 

S-a filmat sunetul iar raspunsul primit a fost: Da, face zgomot dar pentru modelul dumneavoastra nu se schimba intrucat masina are varianta imbunatatita de lant care nu se rupe.

 

VW nu isi da acordul iar ei fac ce zice VW, altfel ar trebui sa il schimbe din banii lor cu acelasi model de lant care pana la urma ar face in continuare acelasi zgomot la pornire.

 

Concluzia lor dupa 1 saptamana de stat in service: desi porneste ca un tractor, e un motor fiabil si de incredere, sa merg linistit ca si daca se intampla ceva am garantie.

 

Concluzia mea:  Pe langa faptul ca au dat-o in bara rau de tot cu motorul, stau teribil de prost si pe partea de garantie si respect fata de client. 

 

Credeti ca exista vreo rezolvare a problemei cu lantul? Scrisoare la VW, alta reprezentanta, ANPC, dat foc masinii in curtea lor?

 

Sau pur si simplu exagerez eu cand vreau o masina care sa porneasca normal, asa cum pornea cand era noua, fara zgomot de tractor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai exista cazuri recente de distributie sarita de la punct sau lant rupt?

Daca da, aduna dovezi, daca nu, bucura-te.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat raspunsul primit este unul oficial, ai putea cere o hartie in aces sens, si masina are garantie de ce te agiti?

Daca nu se intampla nimic mergi linistit, daca se intampla te duci la ei si le dai masina, pe baza hartiei si a garantiei.

 

Ei au dreptate, lantul asta face zgomot dar nu se rupe, asa ca, in afara de un disconfort auditiv la pornire, masina nu are si nici nu va avea probleme din punctul asta de vedere.

Asa ca... unde-i problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema va fi daca se rupe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de rupt, ci sa sara de la punct. Rezultatul ar fi acelasi.

O hartie oficiala prin care ti se spune ca este un zgomot "normal" ce nu afecteaza sub nicio forma fiabilitatea motorului.

Desi daca doamne fereste se intampla, probabil vor zice a fost altceva.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cerut hartie oficiala si mi-au zis ca imi dau raspuns scris daca platesc constatarea (o ora de manopera). Treaba romaneasca pentru o masina cumparata de noua si cu revizii la zi in reprezentanta. N-am ce face cu foaia cat timp am garantie, iar ulterior nu ar valora nimic pentru ca si daca ar sari lantul ar zice ca defectul a aparut ulterior garantiei.

 

Sincer va zic, la inceput eram fericit cu masina si ma uitam detasat la ce au patit altii cu motorul asta, toate pareau povesti. Intre timp in 2 ani si jumatate de la achizitie am ramas de 3 ori cu masina nedeplasabila, am petrecut in total 6 saptamani in service (turbina, probleme electrice, zgomot lant), timp in care n-am putut sa folosesc masina, iar acum am o masina care huruie ca un tractor.

 

Deci disconfortul auditiv al motorului pune capac problemelor.

 

Dupa ultimele experiente imi e teama sa plec cu masina din localitate si sincer nu vad cum as putea financiar sa suport intretinerea masinii dupa ce iese din garantie, cu toate problemele ascunse pe care le are. Ramane deci o singura solutie, acceptarea pierderilor si vanzarea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai hartia aia dovedeste ca ai avut probleme in garantie deja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg... Ai un raspuns oficial atat din partea reprezentantei (asta nu e mare lucru) cat si din partea fabricii (asta e mare lucru) ca motorul nu are nicio problema si ca zgomotul este normal, si tie ti-e frica si te gandesti sa vinzi masina... ?

Ok...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, o sa o vand si imi asum pierderea de 50% din valoarea de achizitie a masinii. 

 

Fiecare are alte asteptari de la o masina si interpreteaza personal diferite situatii. Pentru unii e ok sa ai garantie si sa stai prin service-uri tocmai pentru ca e gratis, iar rolul garantiei e sa iti rezolve problemele, indiferent care sunt ele. Tot la fel altii considera ca e doar un mic dezavantaj ca masina face secunde intregi zgomot la pornire, pana la urma cat timp nu se rupe (cum au patit altii) te obisnuiesti.

 

Eu, in naivitatea mea, ma astept ca o masina noua sa fie o masina fiabila, iar garantia ar trebui sa acopere in principal erori de fabricatie ascunse, nu ca in cazul de fata erori de proiectare solutionate  "asa fac toate". Nu ma intereseaza ca in 2010 se rupea lantul si sarea distributia, iar acum doar face zgomot la pornire, vreau ca in garantie masina sa mearga la fel ca in prima zi. 

 

Din pacate mitul fiabilitatii masinii nemtesti a picat pentru mine, iar saptamanile pierdute prin service cu aceasta masina vreau sa fie ultimele. 

 

In 2 ani am avut urmatoarele probleme:

 - primii 15.000 de km am mers cu un zbarnait in partea dreapta, la Midocar nu s-au prins ce e (asa fac toate - raspuns oficial) si abia la a doua reprezentanta (PBN) au prins corect conducta de benzina care vibra. N-am mai calcat pe la Midocar de atunci.

- la vreme rece, pe loc, se aude in bord la nivel cu genunchiul stang un zgomot de releu care cupleaza (scurt electric) si toate luminile scad in intensitate pentru o jumatate de secunda (plafon, bord, faruri, stopuri) apoi isi revin, zgomotul se repeta non-stop la cateva secunde.  Solutia PBN: Asa fac toate care sunt Highline. 

- masina tragea dreapta, s-a facut geometria directiei si desi a iesit aproape perfect, PBN a propus: inlocuire amortizoare fata si schimbare punte spate, la o masina de 1 an si jumatate. De fapt masina avea 3 cauciucuri facute in China si unul in Taiwan, toate Hankook si toate 185/60/r15. Ala din Taiwan era insa cu 1 cm mai mare. Va dati seama ca daca nu ma prindeam eu singur de ce trage dreapta ca schimbam fara motiv amortizoare si punte spate contra-cost si la final masina tragea la fel?   

- EPC + motor aprins =  solutie PBN schimbat turbina, 2 saptamani masina a stat in service, iar eu cu masina imprumutata (garantia nu acopera mobilitatea)

- EPC + motor + ESP + pneuri =  solutie PBN  dupa 3 saptamani in service = problema electrica (la fel garantia nu acopera mobilitatea)

- zgomot lant = 1 saptamana in service  (asa fac toate), mi s-a spus ca am inca garantie si ca mai vedem noi pe parcurs, iar intre timp sa ma obisnuiesc cu zgomotul.

- zgomot in caroserie in partea dreapta, masina trosneste din drept cu stalpul dreapta pe drum denivelat. In timp ce faceam proba pe sosea, mi s-a sugerat de PBN ca mai bine o las asa, ca nu merg atat de des pe drum denivelat, iar lor le e complicat sa o solutioneze. Inca nesolutionat.

 

 

 

Repet, poate pentru unii sunt lucruri care pot fi trecute cu vederea, insa pentru mine e deja prea mult si voi vinde masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si scuze ca intreb, experienta si dezamagirile tale sunt, in ce fel de ajutor pentru restul colegilor, respectiv ON TOPIC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Master_Blaster

@andreid08: Te inteleg perfect si eu am aceleasi asteptari de la o masina noua. Si din pacate am avut suficiente surprize nepalcute cu Golful, pana in punctul in care sa nu mai am incredere in el. Desi nu mai este pe mana mea, masina este inca in familie si inca e "bolnava".

 

 

Ca sa nu fiu off-topic total: Problema cu intratul in limp mode devine din ce in ce mai acuta. Acum intra in limp la aproape orice accelerare pana la 6000rpm. Stie cineva care este procedura de inlocuire a turbinei? Trebuie umblat si la soft? Pot sa schimb doar acutatorul din moment ce turbina propriuzisa nu este defecta?

 

FYI Masina mea a primit minunata saiba distantier pentru acutator pe cand era in garantie. Iar masina isi revine la normal dupa cateva reporniri cosecutive.

Modificat de Master_Blaster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!