Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Imi scrii pe PM si ne vdem undeva in oras, sa ascult zgomotul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ceau ,

 

Se mai confrunta vreun posesor de 1.2 TSI CBZB cu problema mea ?

 

Cand am cumparat masina sotiei , avea problema cu actuatorul turbo si imi taia puterea in sarcina , l-am schimbat cu unul original OEM ( Mahle fiind productorul ) . Totul frumos pana acum , dupa 3 ani si 15.000km aceeasi eroare sporadic si in sarcina la >3500 rot/min.

 

1 cod a gasit:

11417 - Reglaj presiune supra-încãrcare;presiunea depãºitã în sus

P155A 00 [237] - -

MIL aprins - Confirmat - Testat de la stergere de memorie

împrejurari cod:

Stare defect: 00000001

Prioritate defect: 2

Frecventa defect: 3

rulaj: 183474 km

 

Am cerut oferte pt unul nou si am 2 variante OEM ( MAhle ) 1350 ron si Evoron 800 ron . Ma bate gandul sa nu mai iau original !

 

A montat cineva actuator Evoron ? Sfaturi , idei , asa slabe sunt actuatoarele la CBZB ?

 

Multumesc anticipat.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am avut probleme cu actuatorul, masina fiind din sept 2011. Masina nu mai este la mine, dar tin legatura cu actualul propietar si nu mi-a spus sa aiba probleme cu actuatorul. Deci nu as zice ca sunt slabe, poate cel pus de tine sa fie slab. Cel mai bine este sa faci operatiunea de schimb la reprezentanta, dupa parerea mea. Sa nu fie si alte probleme in afara de actuator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mai ajuta cineva cu o parere , sugestie ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, La un G6 1.2 TSI 105 CP cu bujiile,fisele si bobina schimbate in 2023 am urmatorul simptom:

la acelerare moderata apar ezitari / intreruperi; fara martor motor aprins sau eroare pe calculator motor .

Ce ar putea fi ? Tot fisa de la cilindrul 3 sau clapeta de acceleratje ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce ar putea fi, dar eu as exclude fisele de la bujii. Si mie mi s-a ars fisa nr 3, dar pana in momentul respectiv nu am observat niciun simptom. Cand s-a ars, motorul a pierdut din putere si s-a aprins martorul in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, dupa mai bine de o luna masina a dat in sfarsit martor EPC in bord (sters singur dupa repornire motor.

Am zambit chiar caci deja banuiam ca este o fisa. Evident pe OBD11 : missfire cilindru 3.

Fisa BERU montata in ianuarie 2023 fara protectie termica era ciupita.

Am montat setul de fise NGK cu protectie termica incluse. Sa speram ca tin mai mult.

 

La 3 set-uri de fise aftermarket schimbate in 4 ani, deja regret ca nu am cumparat OE de prima data.fise.jpg.97c86ba1c96adc5d6c70846e009b24ea.jpg

 

Modificat de Nicotine1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este, omul din greseli invata. Pacat ca de cele mai multe ori greselile costa. Fisa nr 3 mi s-a ars prin anul 2017 (daca nu ma inseala memoria). Am fost cu masina pe platforma la Avia Motors, mi-au schimbat tot setul de fise cu unul original, si de atunci nu au mai fost probleme. Deci inclin sa cred ca daca dadeai mai multi bani din prima pe un set de fise originale, stateai linistit pana acum. Nu-i nimic, stim pentru data viitoare. 😄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vizitator multumesc pentru ajutorul acordat de-a lungul timpului. Pot sa va ajut si cu experiente legate de cutia manuala 6MT  NBW. Din experientele proprii la un moment dat  cu 2 1.2 TSI (100k fara schimb ulei MT si respectiv 180k cu schimb ulei la 150 k) vor necesita un schimb rulmenti grup plus cutie). Veti constata ca si in Bucuresti optiunile sunt limitate. Daca aveti un zgomot de rulaj ca de rulment ce nu se rezolva cu schimbarea rulmentilor fata (desi pe elevator nu fac zgomot dar insistati pentru schimbarea rulmentilor) acestia sunt rulmentii din grupul fata. Am cautat mult in Bucuresti un service specializat pe cutii manuale si l-am gasit pe DNCB Cernica. Cu ambreiaj nou e altceva.

Modificat de Nicotine1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
robert.alexandru
On 10/9/2024 at 8:46 AM, Nicotine1 said:

Salut, La un G6 1.2 TSI 105 CP cu bujiile,fisele si bobina schimbate in 2023 am urmatorul simptom:

la acelerare moderata apar ezitari / intreruperi; fara martor motor aprins sau eroare pe calculator motor .

Ce ar putea fi ? Tot fisa de la cilindrul 3 sau clapeta de acceleratje ?

Eu cand am avut problema asta pe o Skoda Rapid 2013 CBZB la cateva luni a picat pompa din rezervor si modulul de comanda pompa.
Partea proasta e ca nu iti da eroare pe tester cand crapa, in ultimul timp primeam niste erori pe senzorul de presiune rampa (G247 daca nu ma insel), dupa care a inceput sa fie puturoasa iar la final nu a mai pornit si pompa nu mai mergea.

Modificat de robert.alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutari, detin o skoda octavia 2, 1.2tsi, fabricata in data de 1.12.2011, avand 93000km. Acum 1.5 ani am fost la Brady, mi-au verificat alungirea si au zis ca-i ok. Acum am obs ca pe la unul din suruburile capacului de sus de la distributie imi curge ulei. Am fost la mecanic, am desfacut capcaul si am observat ca nu pe toate laturile capacului fusese pus mastic plus ca am gasit si niste mastic pe patine.  Vizual s-a verificat la partea de sus si distributia si era foarte bine tensionata in zona patinelor. Chiar si asa, de la un timp, mai ales cand e foarte cald si masina sta mai multe zile in soare, a inceput sa-mi faca si mie zgomot la pornire. Intrebarile mele ar fi urmatoarele:

 

1. se poate verifica distributia si cumva pe tester? de la avia mi-au spus ca nu se poate, ca-s povesti, singura varianta e sa se dea jos capacul de sus 

2. stiu ca la masinile astea sunt mutle tipuri de distributii c-au fost probleme, eu ce cod ar trebui sa am? daca-l stiti, bineinteles

 

filmulet  (linkul filmuletului cu zgomotul facut la pornire este de onedrive, nu stiu altfel cum pot uploada filmulete)

 

Am atasat si o poza cu distributia, bine, doar partea de sus unde s-a dat jos capacul.

 

Multumesc,

 

20250614_092943 (1)-min.jpg

Modificat de micutu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu o poti verifica cu testerul decat cand a sarit deja lantul sau s-a rupt.... si genereaza eroare de sincronizare ax came / arbore cotit

 

daca face caraitul la pornire, inseamna ca deja s-a alungit suficient lantul

Fa-ti timp si buget pentru inlocuire. Se schimba cu  kitul imbunatatit, lantul la pompa de ulei, ulei + filtru.

 

Una din problemele acestor motoare, care a "mancat" multe lanturi, este garnitura de la filtrul de ulei , pe care uneori mecanicii o uita in suportul de filtru de ulei si motorul merge cu ungere deficitara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e că nici nu știu care ar trebui sa fie zgomotul la pornire, de aceea am pus și un filmuleț. 

 

Deci singura varianta de verificat lanțul este sa se măsoare alungirea

Modificat de micutu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du te la reprezentanta, si spune le ca exista procedura de msurare a alungirii. Procedura oficiala, pe vreo 6 pagini, cu poze si detalieri

 

Se demonteaza intinzatorul, care arata ca un pistonas, si pe urma , cu o scula se masoara alungirea. daca e in parametri nu se schimba

 

Vizavi de zgomot, aceste motoare fac zgomot si cu distributie schimbata, dupa 2-4000 de km, daca e cald afara si masina intr o anumita pozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 1.5 ani doar cei de la Brady au zis ca mai fac asta dar nu mi-au dat nimic scris, mi-au spus doar verbal ca nu-s probleme cu distributia. Aia de la Avia si Porsche au spus ca nu se poate..

 

Cand se da jos pistonasul se demonteaza capacul de jos, nu?

 

LE

 

Stiu ca la un moment dat se discuta si in grade, nu doar alungirea. Aia cu gradele oare nu pote fi data prin diagnoza?

Modificat de micutu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se da nici un capac jos, doar scut motor

Eu faceam asta la 2 revizii, la Piatra Neamt, pein 2017 acesta operatiune era vreo 60 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 1.5 ani am dat 350 la Brady. Alungirea se măsoară pe întinzător?

Modificat de micutu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se trage motorul la punct, se demonteaza intinzatorul de lant si se masoara alungirea cu un inlocuitor al intinzatorului si cu un subler de adancime

 

Dar din punctul meu de vedere este subiectiva treaba. Pentru ca zice daca "intinzatorul" are pana in 74 mm, este in ordine. Daca are peste 74 mm, lantul este alungit. Deci daca are 74.1 nu mai e ok.... si ce e o zecime de mm? 

 

Cea mai buna diagnoza ramane zgomotul la pornirea la rece. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, dar chiar și cu zgomotul la pornire, din ce am citit ele încep să fac destul de repede zgomot și fără să fie nevoie sa fie schimbate. Pe urmă mă gândesc că intră în calcul și vâscozitatea uleiului. Mă gândesc că vara daca o mașină sta 4-5 zile l in soare și uleiul poate își mai "pierde" din proprietăți.

 

In alta ordine de idei, daca este mai "alungit" acest întinzător, ar însemna să se "apropie" și patinele una de cealaltă și spațiul să rămână mai mic, cele două fete ale lanțului apropiindu-se una de alta.

 

Nu știu dacă m-am exprimat cum trebuie 😁

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e asa cum zici

 

PS la motorul asta lantul este consumabil de max 100.000 km

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cu masuratorile efectuate cu metoda de mai sus, lantul al doilea a tinut 68000 km, dupa ce primul a fost schimbat la 20000. Al treilea lant , pana la 120000 nu a scos zomote suspecte.

Ulei am folosit doar 5w40, la recomandare reprezentanta, Mobil S 3000 x1

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, andrei_221 said:

da, e asa cum zici

 

PS la motorul asta lantul este consumabil de max 100.000 km

 

Având 93000 😁 mă gândesc că..na...consumabil. Am cerut o oferta la Porsche. Nu știu dacă sa fac la un service mai mic sau să mă duc în reprezentanta 

 

@skodaman, presupun că mașina este din 2010. Deci reprezentanta ti-a recomandat 5w-40. 

 

Mașina mea a fost servisata până în 2020, parca, la Brady si I s-a pus doar norma 504/507 adică 5w-30. După ce am luat mașina prin 2023 i-am făcut schimburile de 2 ori la avia și i-au pus tot 5w-30. 

Anul asta am cerut și la Porsche și mi-au dat în oferta norma 502, adică 5w-40.

Până la urmă am făcut schimburile la un service de cartier și am pus 5w-30.

 

Recunosc că m-am mirat la faptul că Porsche a recomandat altceva, și nu ce ar fi in manual

Modificat de micutu82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!