Jump to content

Sfaturi achizitie Polo 9N si 9N3


skandalouz
 Share

Postare recomandată

Daca mergi frumos si la consum cu 1.2-ul intr-un oras normal, fara aglomeratie bara la bara, va consuma ~ 8% ; dar in aceleasi conditii dieselul va sta in ~5-5,5% ; eu as alege masina in starea cea mai buna, pt ca important este sa nu necesite investitii mari ;

Btw, polo 9n / 9n3 nu cred ca exista 1.2 tdi ; motorizarea aia o gasesti pe lupo / audi a2 ;

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai nu mai exagera ! Sunt alte topic-uri unde sa ne laudam consumurile... In aceleasi conditii si 1.4-le meu scoate ~5-5,5%. :icon_rendeer:

 

Din experientele mele:

In legatura cu motorizarea, iti recomand sa-ti iei masina care are motorul in mintile lui, degeaba te gandesti de acasa ce vrei daca nu gasesti in targ. Dar mai important e cum se prezinta restul masiniii, sa fie ingrijita sa nu arate ca dupa razboi, sa nu aibe in prezent sau viitor probleme cu rugina, sunt detalii care iti vor da satisfactie in anii urmatori versus cheltuieli suplimentare si nemultumire. Atentie caroseria e mai scump de reparat ca motorul!

Masina trebuie sa fie si frumoasa sa-ti placa, nu doar cal de bataie, ca altfel iti luai un motor de la dezmembrari si gata. Simt mila pentru cei care au luat o masina uzata doar pentru ca avea motorul laudat de romani, eu in dreapta ma simt ca intr-o coaja zgomotoasa si vibratoare din cauza interiorului uzat dupa km multi afara... :RO flag:  Iar din motorul acela de cuplu mare chiar daca s-a pierdut mult, tot mai ramane sa vrajeasca cumparatorul ca "trage".

 

In concluzie masina buna e aia care nu se strica, versusul benzina-diesel la fiabilitate nu isi are rostul la o masina de ~10 ani, iti recomand sa iei ce gasesti bun ca masina cu totul dar tine cont ca multi s-au fript cand au mers la pomul laudat si celebrul "5%" nu le-a iesit, pentru ca motoarele nu merg doar cu aer, si un cuplu/putere mai mare nu se face fara cheltuiala, mai ales daca din start nu faci multi km atunci criteriile prioritare sunt altele. Testeaza niste masini si apoi avem ce sa mai vorbim, altfel ajung useri sa se contrazica aici pentru alt user care apoi face cu totul altceva.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exagerez cu nimic ; e parerea ta si ti-o respect ; insa vorbesti in necunostinta de cauza ; eu am detinut fiecare masina 1 an de zile si mi-am facut o parere despre fiecare ( 1.2 12v am si la servici de 3 ani de zile si o conduc zilnic si pe a mea, deci diferentele le simt instant ) ; consumul ala e ; se stie ca benzinarele de la vw sunt mai gurmande ; eu i-am spus o parere obiectiva ; acelasi lucru i-am spus si eu, sa aleaga masina cea mai buna care nu necesita investitii ; doar ca nu am inflorit prea mult povestea cu rugina si aratatul ca dula razboi ; cum adica un cuplu / putere mai mare nu se face fara cheltuiala?? A mea e resoftata, drumurile le fac fix cu aceeasi cheltuiala, doar ca mai rapid si cu alta senzatie cand apesi pedala ; am consum mediu pe spritmonitor.de de 6.3% din decembrie si pana luna trecuta, mers agresiv dupa ce urca apa si drumuri scurte prin oras ( 3 km zilnic dus / 3 intors la munca), plus cat a stat pornita sa se dezghete s.a.m.d ; si vara atat ia, 5%. Pe cand cea de la servici ( 1.2 12v 64cp) ia 10% in aceleasi conditii ; eu nu laud nimic, pt ca nu am niciun interes ; masina mea nu e de vanzare sa o laud ; spun doar adevarul si concluziile pe care le-am tras ; 1.4 tdi am avut si la DHL si pot sa-ti spun ca se comportau foarte bine si pareau indestructibile in regim de curier…masini cu 250.000+ km, asta va venise vorba de fiabilitatea in timp ;)

Un 1.4 16v scoate 5.5% la mers constant extraurban legal, 60-70 localitatile, 90 afara ; eu iti compar consumurile in acelasi regim de mers cu toate masinile ; ceva mai relevant de atat nu iti pot spune ; daca esti din Bucuresti, da-mi un p.m si faci un test drive cu masina mea, poate iti schimbi parerea :)

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic!

Nu e relevant consumul masinilor tale pentru colegii care cauta raspunsuri, ei nu le cumpara pe ale tale si doar tu sti cum le-ai scos.

 

On topic!

Motorizarea e un aspect important dar nu e totul, eu recomand colegilor interesati de subiect 1.4 16v deoarece e mai fiabil decat 1.2, mai potent, mai silentios, si la consum sta mai bine, eu scot acum 7 urban, vara am scos si 6 urban.

Iar fata de diesel un benzinar e mai simplu in caz de orice se intampla... Diesel recomand daca se fac minim 15k pe an si naveta mai mare de 3 km la servici. De asemenea in caz de achizitie nu recomand mersul subturat, preponderent urban sau rece, am cunostinte care in acest fel au ancrasat turbo (binenteles ca si admisie si egr, etc) plus ca zona subturata e zona in care turbo isi schimba turatia cel mai mult, aceste doua efecte secundare nedorite adunate duc la fortarea excesiva a axului turbinei, ceea ce a dus intr-unul din cazuri cunoscute la hidro-blocarea motorului cu ulei si explozia blocului motor a acestuia. In cauza e un amic care se forta sa scoata celebrul 5% cu mers cam subturat. Altii au avut noroc ca au stiu sa omoare motorul bagand in viteza si tinand frana, altii mai nestiutori nu, si au topit motorul. Exemple sunt destule.

 

In 2 usi gasesti mai ieftin masina dar sunt mai incomode la utilizare.

Nu recomand masina fara AC.

Fata de fabia calitatea e net mai buna la polo si mi se pare ca si fata de ibiza, oricum la polo de 75cp deja ai discuri si pe spate fata de fabia.

Atentie mare, cand testati o masina, sa verificati martorii in bord daca se aprind toti care trebuie (in functie de dotari) la punerea contactului!

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica eu stiu cum le-am scos???? Domne, ca sa numai vorbim vorbe, pt ca vad ca orice vorba de-a mea pare incredibila, comparam direct datele tehnice si cifrele date de producator :

1.4 tdi - consum urban declarat 5.5%

http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=8444

1.4 16v - consum urban decladat 8.8 ( 10.2 )

http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=8442

1.2 12v - consum urban declarat 7.6%

http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=8440

Situatia reala este asa : in Bucuresti la mers normal, in trafic normal ( nu bara la bara ) consumul pt ambele benzinare este intre 8.5-10% , pt tdi este 5.5-6.5% ; cu asta punem punct ; daca o ti pe-a ta in continuare ca tu scoti cu 3% mai putin decat datele tehnice declarate de producator, bravo tie, ce sa zic, ar trebui sa te angajezi la fabrica in domeniu de testare al consumului pt ca ei sunt prea prosti si isi dau foc la valiza singuri ;

Turbina este cu geometrie fixa ; este destul de fiabila, nu am auzit de exemplare picate sub 200-250.000 km, exemplu le-am avut si masinile de la dhl ; oricum, se repara cu 800 lei sau gasesti cu 150€ peste tot in dezmembrari ; banii astia imi raman in buzunar dupa 3-4 luni DOAR din diferenta de consum ! Inchei aici contrazisul cu tine pt ca nu are rost ; nu e prima oara cand nu vezi decat parerea ta si ma contrazici aiurea ; scopul posturilor mele este acela de a ajuta pe cei in cauza, nu de a-i mintii sau a le promite consumuri urbane de 6% cu o benzinara ; costurile de intretinere nu difera de la tdi la benzina, cum sunt la 1.9 tdi, unde o volant cu masa dubla de costa 1000 lei ; omul e liber sa aleaga ce vrea ; sunt atatea topic-uri despre consum pe forumul asta si nu numai ;

In functie de buget, poti gasi un polo foarte bine dotat ; exemplu :

http://www.autovit.ro/volkswagen-polo-C36289327.html

Nu am nicio legatura cu anuntul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca va certati dar va multumesc pentru informatii. Pentru mine sunt constructive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:  din nou - bgd - te rog linisteste-te, ce scriu nu e pentru tine si masoara-ti mai atent cuvintele...

 

ONTOPIC PENTRU CEI CARE CAUTA MASINA - in link e o benzinara gata inmatriculata e cu 1000 de euro mai ieftina decat cea diesel de mai sus + taxa

http://www.autovit.ro/volkswagen-polo-C36149446.html

La o diferenta de consum mediu general luata de mine din viata reala in cel mai bun caz de 2 litri la 100km, si daca consideram: benzina = cu motorina = 5,6 lei/L, rezulta ca amortizarea acelui diesel se face in 40k km PLUS diferenta in plus la asigurare fiindca motorul e cu o clasa mai mare la capacitate, si abia apoi se poate merge pe profit adica dupa foarte multi ani daca faci km putini. Toate astea bune si frumoase daca nu cumva repari/schimbi turbina, MAF, injectoare, bateriile se schimba oricum mult mai repede... etc Binenteles ca riscuri sunt si la benzinare, dar la diesel second sunt mai mari si mult mai costisitoare.

 

Recomand calduros sa testati cat mai multe masini sa va faceti o parere, veti descoperi mai usor ce vi se potriveste.

 

LE - varianta diesel de mai sus are si DPF deci inca o bataie de cap mare si cheltuiala in plus

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre…nu am stat sa caut ; am dat un exemplu ca se pot gasi masini dotate foarte bine ! Depinde de buget ; avantajul pe piata SH este ca poti gasi masini la preturi apropiate, depinde ce ofera piata la acel moment ; adica sa gasesti una tdi la 3000€ si benzinara la 2900€ ; pe cand din fabrica diferenta este de ~ 2000 euro intre benzina si motorina ; ia in calcul si valoarea la revanzare care se pastreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD sicde exemplu cea din linkul tau nu e "dotata" cu DPF? Ca-i tot 2007. Ma gandesc serios sa caut un 9N numai sa nu aiba DPFul ala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista polo 9n / 9n3 cu dpf ( filtru de particule ) ; dpf-ul il gasesti doar pe masinile diesel ; benzinare de pe aceste modele de polo cat si dieselurile sunt euro 3/ euro 4 si nu asa ceva ; costurile suplimentare intervin la motorizarea 1.9 tdi care au volant cu masa dubla, si un kit complet de ambreiaj probabil sare de 1500 lei fara manopera ; 1.4 tdi nu are volant cu masa dubla, si nicio benzinara nu are asa ceva.

Daca vrei masina ieftina, gasesti 9N din 2002-2004 neinscris la ~ 2200-2400€ ; fereste-te de motoarele de 1.2 55 cp ! Sunt foarte lesinate si nu merita banii ;

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt polo 9n cu dpf, cele blue motion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma, dar am scris destul de clar ca polo modelele 9N si 9N3 nu exista cu dpf ; nici macar nu au avut vreun motor CR in gama lor ; cele de care zici tu sunt polo V, modelele incepand cu 2009. Spor

Cele 9N s-au fabricat intre anii 2000-2005…pe atunci abea se inventase tdi-ul

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tdi ul a fost inventat cu min 10 ani inainte.

De altfel, exista 9n3 bluemotion cu motor de 1.4 si 80cp, cu aerodinamica imbunatatita si setari tehnice modificate. .

Modificat de Georgik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD sicde exemplu cea din linkul tau nu e "dotata" cu DPF? Ca-i tot 2007. Ma gandesc serios sa caut un 9N numai sa nu aiba DPFul ala...

 

GiorgiosM - DPF au doar modelele 9N3 diesel de 80 CP, pe 9N nu s-a pus

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bgd_b92 mi-e teama sa o iau asa veche parca....grea cautarea si decizia cu shul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei te poti uita si la seat ibiza ; pt diesel te poti uita la motorizarea de 1.4 tdi 75 cp pt 9n si 70 cp pt 9n3 ; in rest, pt benzinare eu m-as uita la 1.4 16v :cauta un 9n3 din 2007, cu taxa platita, benzina / motorina ramane la alegerea ta ; gasesti la 3000-3500€.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da bysus, tu spusesei 9n ; oricum versiunea asta cred ca este destul de scumpa si foarte rara pe piata noastra. In consecinta, asta e singura motorizare cu dpf, care din cate stiu d prezenta si pe ibiza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Fara blue motion atunci. Nu-s chiar multe oferte faine de diesel 1.4 dar pandesc la cotitura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca ma bag in seama, pe data de 01.06.2014 am cumparat un polo 9N 2003 1.4 TDI 75CP, am rulat un pic mai mult de 22k km doar cu uleiurile filtrele schimbate iar in rest nicio problema, felul cum trage motorasul ala dupa 2200 rpm mi se pare un mare fel avand in vedere ca este 1.4, vreau sa spun ca nu as da-o pe nicio benzinara, mentionez ca masina are in prezent 248k km si nu da semne de oboseala. Acum tu stii cam cati km faci cu ea,am avut aceeasi dilema din cauza faptului ca nici  eu nu credeam ca fac mai mult de 15 mii pe an dar la ce consum are..:D

 

 

Succes in luarea deciziilor!  Stima !

Modificat de paraplac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faaain! Multumesc paraplac! Pai o dieselara 1.4 75 CP astept si eu ca m-a convons bgd :D 3500 maxim! N-as vrea sa bag mai mult de atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3500 e ok ; dar ai grija sa pui testeru pe ea sa vezi parametrii la injectoare si turbo, sa nu aiba zgomote suspecte sau tremurat la ambreiaj ; spor la cautat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa iti tai din elan dar,,, eu nu m-as extazia la un diesel de 75 CP,, sau la o benzina sub 100 CP. La nivelul asta de putere, sunt lenese rau de tot si nu iti aduc nicio satisfactie

Cu cat sunt mai batrane, cu atat creste riscul de defectiuni grave la diesel: EGR, Turbo, DPF, etc. Benzina se tine bine si dupa 8-10 ani pentru ca e simpla - aspirata, tehnologie destul de solida

In afara de polonic (1.4 16V, 80 CP pe benzina), mai am un FOCUS diesel - cu care fac in jur de 10.000 km/an. Imi aduce satisfactii mari atunci cand ma aventurez pe autostrada la 150 km/h, dar in oras ma enerveaza rau. Prefer benzina - mult mai elegant, mai rafinat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!