Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Dacă vrei să mergi pe Varta în continuare cred că cel mai bine ar fi să mergi la reprezentanţa Varta din oraşul tău şi atunci ei ţi-o şi montează, îţi dau şi garanţia şi nu te doare capul. Nu cred că diferenţa de preţ faţă de una luată din alte surse este aşa de mare încât să merite bătaia de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul de pornire este mai mic pe bateria originala (540A) fata de 680 la Moll si 780 la Varta (cele recomandate pe site-urile Moll si Varta mentionate mai sus). Nedumerirea mea este daca incape baterie cu lungimea de 278mm (asta o sa verific imediat) dar cel mai important este daca alternatorul poate sa incarce o baterie de 77. Ca daca nu, atunci cred ca o sa i se scurteze durata de viata.

Modificat de Septimiu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat si montat Moll 83075 de 75Ah. A incaput la fix in cutie. Sper sa tina macar jumatate din cat m-a tinut cea originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/9/2019 at 12:09 PM, lupo_bv said:

Zilele trecute m-am învăţat minte, am făcut comparaţia asta şi am observat că încărcătorul de la brichetă arată cu vreo 0,15V mai mult (nici multimetrul nu este cine ştie ce, dar parcă am mai multă încredere în el). Deci ce am scris în posturile precedente trebuie corectat cu 0,15V în jos. Şi am mai observat că şi acumulatorul este totuşi obosit, după 3 zile de staţionare tensiunea a scăzut pe la 12,19V (măsurat cu multimetrul de data asta). Gerul va decide soarta lui.

O data pus contactul, voltajul apare si pe interfetele de diagnoza, eu folosesc una Bluetooth si Torque.

Mufa OBD e tot timpul alimentata, non-stop, dar nu stiu nici un soft care sa poata masura direct, fara contact pus, pt ca toate vor intai o conexiune cu ECU

Si bateria mea are mai nou doar 12,2V masurat la borne, masurat cu aparat masura. 

Intrebare: Poti sa imi spui la tine ce se intampla cand pui contactul?

La mine, tensiunea a scazut la 11.8! Masurata si pe mufa OBD, si la borne, tot 11.8V

Am stins ledurile de zi (DRL - am activata optiunea de stingere) dar nu s-a modificat deloc tensiunea. Probabil consumul venea de la bujii?

 

 

baterryStatus.jpg

IMG_20191205_160809.jpg

voltajPornit.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când pun contactul (în condiţiile actuale de temperatură) tensiunea scade pe la 11,1V (iniţial are cam 12,5-12,6V, toate măsurătorile făcute cu alimentatorul de telefon care arată şi tensiunea pt că mi-e lene să pun mereu multimetrul), situaţie normală (mă refer că este normal să scadă, acum până la cât depinde de starea bateriei şi a bujiilor)pentru că bujiile papă destul curent (se observă şi la plafonieră cum scade intensitatea luminoasă). Stă ce stă aşa câteva secunde după care creşte până aproape de 12V, dar nu depăşeşte. Pe timpul pornirii scade până pe la 9 şi ceva sau chiar 8 şi ceva în funcţie de cât de repede porneşte. Asta la o baterie de 6 ani vechime, dar care porneşte motorul destul de repede....încă.

La tine dacă scade numai la 11,8 este posibil să ai bujii mai performante cu consum mai mic sau bateria să fie în stare mai bună.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danutzn@yahoo.com
On 12/6/2019 at 6:01 PM, mad_kat said:

Ca idee - cei 0.05V sunt din cauza ca masori cu capota deschisa - switchul fiind activat, si "tinand treaz" CCM-ul. Plus ca daca vrei sa verifici consumul in gol - se masoara altfel - da un search ca s-a tot discutat.

De cand ai bateria?

Din 2014 e pusa pe masina. Nu stiu ce sa zic, am mai masurat dimineata la 7.30 inainte sa plec la serviciu, si imi dadea 12.03 V. La un automat (am stins tot, faruri automate, plafoniere, radio, ventilatie, tot) scade la 7 V si ceva ... variaza.

Sunt nedumerit total intr-un fel... Scaderea asta de 40-45% la pornire inseamna ca elementii nu mai "tin" curentul cum trebuie... 

Mai vedem pana in weekend

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am schimbat bateria originala 68Ah cu Varta Silver Dynamic AGM 70AH/760A.

Pentru codare am folosit 070 VA0 1111111111, dar imi pare ca nu e ok in sensul ca nu am vazut battery charge sa creasca peste 58Ah, ba chiar a scazut pana la 50 dupa 90 de minute de functionare.

Ati avut experiente asemanatoare cu aceasta baterie si codarea ei?

Edit: In mod normal as tine-o sub supraveghiere cateva zile dar in 2 zile plec din tara o perioada mai lunga si as vrea sama asigur ca totul e ok.

Inca un motiv pentru care nu cred ca e ok este ca desi battery charge e 51Ah, battery level este 91%. Clar diferenta de 9% nu corespunde cu 70Ah.

1.thumb.jpg.fe842d12d9b78fc90d7fa425a016b97a.jpg

Modificat de mada_eim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca m-am lamurit.

In afara de capacitate, celelalte valori nu au nici un scop decat sa ii spuna calculatrului ca s-a instalat o noua baterie si sa inceapa un tabel nou de valori.

Valorile bateriei originale erau foarte asemanatoare cu cele din postarea asta. Iar codul de pe masina era 068 JCB 1111111111. Citind prin alta postare ca dupa introducerea codului BEM de pe baterie in loc de 1111..., bateria a inceput in mod magic sa arate valori mai mari, am introdus codul de pe bateria mea si am observat acelasi comportament in sensul ca Battery Charge a crescut de la 37Ah la 51Ah.

Dupa ce am montat bateria noua si am introdus 070 VA0 1111111111 evident ca masina a continuat peste valorile stocate de bateria originala si nu aveau cum sa fie ok. Poate dupa o perioada mai lunga de timp s-ar fi reglat de la sine.

Acum am facut codarea cu 070 VA0 1111111112, Battery Charge a pornit de la 100Ah si a inceput sa scada, o sa mai urmaresc zilele urmatoare, macar sa imi confirm teoria.

Intre timp am fost la verificarea petru garantie (avand codarea noua) si totul e ok, inclusiv incarcarea baterie care e masurata ca fiind 100%, desi cu jumatate de ora inainte, pe codarea 1111111111 raporta incarcare 54Ah.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, danutzn@yahoo.com said:

Din 2014 e pusa pe masina. Nu stiu ce sa zic, am mai masurat dimineata la 7.30 inainte sa plec la serviciu, si imi dadea 12.03 V. La un automat (am stins tot, faruri automate, plafoniere, radio, ventilatie, tot) scade la 7 V si ceva ... variaza.

Sunt nedumerit total intr-un fel... Scaderea asta de 40-45% la pornire inseamna ca elementii nu mai "tin" curentul cum trebuie... 

Mai vedem pana in weekend

Si cand dai la automat, si scade tensiunea pana la 7v, nu ti se aprind in bord martorii? dupa ce initial sau stins.

Am masurat si eu de dimineata tensiunea in materie, dupa mai bine de 8 ore de pauza, era 12.2v... Am citit undeva ca o baterie AGM incarcata 100% ar trebui sa aiba 13v.

 

Modificat de CRiCU90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danutzn@yahoo.com
55 minutes ago, F l o r i n said:

Dănuțz, schimba bateria

Da, clar... si azi dimineata la 5,5 grade ... poc nu a pornit... missfire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru că ne-am cam întins la discuţii off topic am făcut puţină curăţenie şi am mutat postările care se refereau la încărcare pe topicul dedicat

Câteva postări care au devenit rupte de context sau off topic au fost şterse.

Ca idee, cei care aveţi probleme cu pornirea vedeţi că pe ariile de TDI şi Motoare pe benzină sunt topic-uri dedicate pornirii grele în diferite situaţii. Postaţi prima dată acolo şi dacă reiese că problema este la acumulator care necesită schimbare postaţi pe acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am schimbat Varta 56Ah 480A cu o Caranda 65Ah 500A. Trebuie codată pe mașină sau nu? Nu m-am uitat cu VCDS-ul, spre rușinea mea, la ce scrie la baterie. Parcă nici nu am văzut la Caranda BEM code. Sau doar cele cu AGM se codează?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O dif de aproape 20% intre bateria veche si cea noua (56Ah fata de 65Ah).

Mi-au atras atentia conditiile pt acordare a garantiei publicate pe site-ul unei firme oarecare:

Bateriile comandate cu montare la punctul nostru de lucru sunt masurate si verificate, atat inainte cat si după montare si se eliberează garanție pe loc, doar in conditiile in care valorile rezultate se incadreaza in limitele stabilite de producatori (tensiune incarcare alternator in intervalul 13,80-14,40 V si consumatori pana la maximum 0,04).

Recomandam achizitionarea de acumulatori auto cu aceeasi putere ca cea inscrisa in cartea tehnica a masinii (echivalenta cu modelul avut in echiparea originala). In caz contrar, prin achizitionarea de baterii subdimensionate sau supradimensionate, se pierde garantia si se pune in pericol instalatia electrica a autovehiculului.

Bateria veche, predata la schimb, trebuie sa fie de aceeasi capacitate +/- 5 Ah

A mai intalnit cineva asa ceva in certificatul de garantie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, grp said:

Ok. Am schimbat Varta 56Ah 480A cu o Caranda 65Ah 500A. Trebuie codată pe mașină sau nu? Nu m-am uitat cu VCDS-ul, spre rușinea mea, la ce scrie la baterie. Parcă nici nu am văzut la Caranda BEM code. Sau doar cele cu AGM se codează?

La Golf ul 5? Sau la care ai schimbat? Dacă mașina e fără start stop, vb de altele... Nu G5.... Nu trebuie AGM, nu se codeaza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am inlocuit si eu vechea baterie. Am montat o Varta 70 Ah AGM in locul celei vechi care era tot Varta AGM de 68 Ah (originala). Vechea baterie desi avea cod BEM pe ea, nu era codata cu codul BEM. Era doar 068 JCB 1111111111. Am incercat sa introduc codul dar imi aparea o eroare legat de numarul de caractere introdus, era max 18 caractere. Am codat noua baterie 070 VA0 1111111112 si a fost acceptat codul, la inceput era cunoscuta ca avand 47ah si in decurs de o ora a ajuns la 56ah.

Intrebarea este: Sa ajunga singura la 70ah dupa ceva timp?  

 

Odata cu schimbarea bateriei, a disparut problema martorilor din bord care se reaprindeau cand dadeam la automat.

Tensiunea unei baterii AGM incarcate complet trebuie sa fie in jurul valorii de 13v. Eu inainte de montare am masurat tensiunea si era 12.7v. Urmeaza sa mai masor dupa cateva zile, timp in care sper sa se incarce complet.

Modificat de CRiCU90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CRiCU90 pe la tine in certif de garantie ce zice?

Tensiunea unei baterii AGM incarcate complet este aceeasi ca la o baterie non-AGM, din cate stiu, si este de 12.8 - 12.9, nu cred ca o sa vezi 13v pe ea vreodata

legat de codare, BEM pe originala era VAO (litera O, nu cifra 0)

Se poate vedea asta in poza (0 este taiat, O nu este, si apare litera o in mai multe parti). Totusi, e posibil sa conteze mai putin asta.

 

IMG_20191211_153357.jpg

IMG_20191211_163631.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m am luat dupa asta: https://www.varta-automotive.ro/ro-ro/asistenta-baterii-varta/incarcare/incarcare-baterie-masina  in dreapta jos este un tabel.

Bateria mea originala, stantat saptamana(nu mai stiu exact care) si 10, deci 2010 are JCB in loc de VAO cum ai tu. Dar asta conteaza mai putin dupa cum ai spus. Cred ca important este de codat Ah ai noii baterii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/21/2019 at 6:19 PM, grp said:

Salutare tuturor!

Azi am schimbat bateria Banner de 680Ah

20190821_164336-1280x960.thumb.jpg.466ac9f7199140e98f102198541d5d1a.jpg

cu o Varta Silver de 760Ah

20190821_164437-1280x960.thumb.jpg.f495af5916427ae23b15527d6b09ecff.jpg

nu văd acel BEM code, ci doar Varta code, dar are 12 caractere. Trebuie codată în 61- Battery regulations? Mașina este Tigian 2.0TDI 110cp BMT cu start&stop. Bateria am ales-o căutând după codul original al Banner-ului pe site-ul Varta.

@F l o r i n da, cea de pe Golf am schimbat-o recent (Golf 5 1.4i 75cp BCA). Asta nu o codez, am inteles. Dar pe cea de pe Tiguan, pe care am citat-o mai sus, mai trebuie sa o codez? Multumesc

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O codezi, modifici val Ah din 60 in 78, si o treci VAO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, unde in Bucuresti as putea testa o baterie sa stiu daca ma tine iarna aceasta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificarea unei baterii - pentru a vedea cat mai are din capacitatea initiala - ma refer la curentul de pornire - se face cu scule de genul asta: https://www.emag.ro/tester-acumulatori-digital-12v-yato-yt-8311/pd/DVQ32NBBM/?ref=other_customers_viewed_go_3_4&provider=rec-go&recid=rec_golang_52_2c096a5e3a5284319ed23482cbf9e98a62ffed95a1808dcd19c018c2c89916c8_1576156577&scenario_ID=52

la orice reprezentanta care "face garantii" pentru baterii - au asa ceva - rogi sa iti faca un test

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar nimeni nu-i garanteaza ca-l tine cu adevarat la temperaturi negative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca daca iti "livreaza" sub 60% din CCA de pe eticheta, sansele sunt mari sa nu te tina - daca e peste, te scoate din iarna. Nu e bineinteles certitudine, ci probabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!