Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

Ba da, poti incerca si normal. Cu aceeasi indicatie, sa colectezi suficient lichid ca sa aiba timp sa iasa tot aerul.

 

Daca a tras pompa aer, a ajuns in ABS, ca ambele conducte din pompa trec prin ABS.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa iau un VCDS sa-i fac output test pe ABS.  Cu KKL meu nu cred ca merge...E posibil si daca nu era contactul pus sa intre aer in ABS daca s-a golit  partea din spate a rezervorului de lichid

?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu VCDS se intra pe 03 ABS>04 basic settings. >grup01>go.Vb. de aerisirea sist ABS? S au exista o alta procedura?MS!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, asta e procedura

Dupa ce faci procedura asta de 2-3 ori, mai faci si o aerisire clasica, sa scoti (daca exista) aerul expulzat din ABS catre conductele etrierilor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am facut de curand itp - ul la O2 tdi 1,9 si a fost ok

cu toate astea la testul de franare

am avut valorile din imaginea alaturata

ma intereseaza mai ales valorile reultate la ovalizare deoarece atunci cand franez incet apare un tremur in volan si defapt cred ca in toata masina

nu la fale se intampla cand frana este actionata ceva mai energic

 

IMAG0252.pdf

Modificat de y2r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati km are masina? 

cati km au discurile de frana, placutele ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica abaterea de la planeitate a ansamblului butuc-disc folosind ceasul comparator si apoi vezi sa nu existe bavuri neuniforme pe disc, bavuri ce provin de la uzura discului(in ambele cazuri daca se confirma se schimba discul si numai in pereche). de asemenea modul de strangere al rotii este foarte important. Ovalizare e impropriu spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atat placutele cat si discurile de frana sunt cele originale cu care a venit masina din fabrica

acum am 60.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut, am o problema mare cu o skoda octavia 2 model 2009.

de pe la 50000 km a inceput sa tremure volanul foarte rau la frane, simplu-schimb discurile, dupa 3-4 mii km incepe iar sa tremure, le-am schimbat pe garantie de 3 ori dupa care m-am lipsit sa fac drumuri la service, acum am 180000 km si vreo 6 perechi de discuri fata schimbate, problema nu se rezolva, intre timp am mai schimbat butucii, tot degeaba. Ar putea fi de la etriere? s-a mai confruntat cineva cu problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am mai intalnit problema asta la o Fabia ( 3 perechi de discuri schimbate , Brembo, TRW, OE, schimbat butuci, etieri , lichid de frana- nu s-a rezolvat problema) si o Octavia I ( la fel, inlocuit butuci, discuri inclusiv OE, lichid de frana - nu s-a rezolvat problema)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie din cauza cauciucurilor!

Inainte de a pleca in concediu aveam o bataie la franare, undeva pe spate dreapta parca se simtea. Concluzia unui mecanic, discurile putin ovalizate.

Am cumparat 2 cauciucuri noi, puse pe fata, pe spate stanga am pus rezerva(oarecum noua, aveam 5000 de km facuti cu ea, pe fata, intr-un concediu), pe dreapta spate a ramas unul din cauciucurile vechi. Aveam bataia la franare, si in plus, desi cauciucurile erau noi si de firma(Goodyear efic. Grip Perform) pe la 120 km/h masina tremura pana la 140. Am mers asa, in plus la franari puternice la viteza mare se simtea cat de tare tremura masina. Ma rog, concluzia mea, discuri ovalizate si gata. Dar cand m-am intors din concediu am reechilibrat cauciucurile fata ( au intrat cam 5 g de plumb in plus) si am schimbat acel cauciuc vechi de pe dreapta spate cu unul scos de pe fata, care mi s-a parut mai bun, Dupa o proba de drum facuta azi noapte am dus masina la 140 si parca nu mai vibreaza(n-am putut merge mai mult de catreva sute de metri, poate un km). In plus la franari de la viteze mari masina nu mai vibreaza si nici batai la franare nu mai aud. Concluzia e ca acel cauciuc era ovalizat.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fabia s.au pus si anvelope noi ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci? Sasiu stramb, sau ce alte explicatii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e problema.  Nu s-a gansit nicio explicatie.  Problema s-a studiat inclusiv la 2 reprezentante.

 

E foarte adevarat ca intotdeauna exista 0.01% cazuri in care nu se poate gasi solutia, defectiunea, etc.  Si raman asa atarnate.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut! Problema este urmatoarea: etrier dreapta spate (blocat total) + etrier stanga spate (blocat partial). Schimbati ambii etrieri cu TRW BHS 324, respectiv TRW BHS 325 (pe cutie scria ca vin deja plini cu lichid de frana - probabil pentru a evita ruginirea pistonaselor pe timpul depozitarii), aerisire clasica (nu a iesit nici macar o bula de aer). Am dat o tura si am observat ca nu sunt eficiente franele (adica acum trebuie sa duc pedala pana aproape de jumatatea cursei ca sa prinda bine - inainte doar atingeam pedala si frana puternic - am tinut pedala apasata 20 secunde si nu se duce mai jos - asta e un lucru bun). Am facut o aerisire si cu VAG COM, dar tot asa au ramas franele. La viteza mare imi da un sentiment de nesiguranta, adica nu sunt deloc eficiente franele. Ce recomandati? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisire clasica, apoi cu VCDS si apioi clasica iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca in week-end voi incerca si cum zici mai sus. Azi plec spre Bucuresti, sper sa nu am probleme pe drum. Ca si ordine a operatiilor ar fi asa:

1. Lichid frana la nivel maxim

2. Cateva pedale

3. Desfacut aerisitor dreapta spate (lasat deschis ?? si cu furtunasul in recipientul pentru lichid uzat), facut iar cateva pedale, inchis aerisitorul. Urmeaza stanga spate, dreapta fata, stanga fata (verificat permanent nivelul lichidului sa fie cat mai sus).

4. Cu VCDS e ok si pe output test sau trebuie pe basic settings (canal 01, 02, 04 ???)? Paremi-se ca pe basic settings nu ma lasa sa fac nimic (nu sunt sigur). Pe output test zice sa desfac aerisitoarele pe fata (trebuie ambele in acelasi timp sau pe rand?)

Multumesc! O sa va tin la curent.

Modificat de Ghost_rider
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Ghost_rider said:

Cred ca in week-end voi incerca si cum zici mai sus. Azi plec spre Bucuresti, sper sa nu am probleme pe drum. Ca si ordine a operatiilor ar fi asa:

1. Lichid frana la nivel maxim

2. Cateva pedale

3. Desfacut aerisitor dreapta spate (lasat deschis ?? si cu furtunasul in recipientul pentru lichid uzat), facut iar cateva pedale, inchis aerisitorul. Urmeaza stanga spate, dreapta fata, stanga fata (verificat permanent nivelul lichidului sa fie cat mai sus).

4. Cu VCDS e ok si pe output test sau trebuie pe basic settings (canal 01, 02, 04 ???)? Paremi-se ca pe basic settings nu ma lasa sa fac nimic (nu sunt sigur). Pe output test zice sa desfac aerisitoarele pe fata (trebuie ambele in acelasi timp sau pe rand?)

Multumesc! O sa va tin la curent.

Referitor la pct. 3 : dacă lași aerisitorul deschis si faci pedale nu-ți trage aer în instalatie? Cred că mai corect ar fi : aerisitor închis, făcut pedala până se întărește beton, ținut pedala apăsată, deschis aerisitorul până cedează pedala până la fund, închis aerisitorul si APOI eliberată pedala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, cum sa faci pedale cu aerisitorul desfacut ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Laurentiu Sorin

Salutare! Am schimbat în aprilie 2015 dicurile și plăcuțele pe fata cu TRW.După aproximativ 8 luni și 8000 km a început sa tremure volanul la frânare. În pedala nu se simte nici o vibrație,  dar la viteza mica parcă ar merge în hopuri. Sa se fi deformat așa repede discurile? Am văzut ca mulți lauda aceste TRW-uri,ca de asta le-am și cumpărat. Și pe mașină am avut tot TRW, cred eu din fabrica.Chiar așa slabe or fi sau am nimerit eu unele proaste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un subiect sensibil in ultimeii ani, din cauza a 2 factori  : calitate proasta a pieselor (inclusiv de firma) si montaj neconform... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am montat pe fostul Passat B5 discuri si placute noi TRW. Exact la fel au facut si ale mele dupa un anumit nr de km, tremura la franare, si n-am folosit masina in conditii de cursa ca sa incing discurile.

Parerea mea personala dupa aceasta intamplare, TRW nu e marca buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Sorin

Ce se poate greși la montajul unor discuri? Dacă nici firmele cât de cât cu renume nu-și mai respectă standardul ce să mai cerem de la ceilalți! ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suprafata de asezare a discului pe butuc prea putini o curata pana la luciu metalic , sa inlature orice impuritate / rugina. in al doilea rand verificarea etrierilor de frana si servisarea acestora ( ungere culisante , verificare stare burduf protectie piston, gresare capete placute unde e cazul), strangere prezoane de roata la cuplu si nu cu pistolul, etc.

Nu mai vorbesc de chestii sfinte, precum masurarea bataii axiale a butucului cu ceas comparator - asta in cazul in care discurile se inlocuiesc tocmai din motiv ca sunt deja ovalizate...

Multi nici nu se obosesc sa unga culisamtele unde e cazul cu vaselina speciala, ei pun de oricare pe urma cand se gripeaza culisantele... asta e, alt etrier. Un piston cu burduful spart va incepe sa se gripeze si va tine usor apasate placutele pw disc, ducand la uzura rapida si la ovalizare discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!