Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

Sunt sub 1. Probabil undeva la 0.5mm. Chiar o sa ma uit cand voi ma da vreo roata jos ce marca sunt placutele si ce uzura au discurile pe interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea: doar o masuratoare cu micrometrul in mai multe puncte este relevanta pentru grosimea discurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia4ever

radioman

M-am dus la reprezentanta service si am spus ca bate volanul.

Nu stiu ce marca de disc au montat, pentru mine nici nu este relevant, eu am platit ca sa mi-se rezolve o problema.

La discurile mele la 60k km abia s-a vazut uzura, deci uzura nu poate fi cauza ovalizarii: atunci ce?

Nu cred ca volanul trepideaza la franare pentru ca discul s-a ovalizat intradevar, in sensul modificarii

cotelor in planul radial. Mai degraba este vorba de o calire neuniforma a suprafetei materialului, astfel placuta de frana cand tine mai tare, cand tine mai slab in timp ce parcurge discul. Ori asta se poate rezolva cu o rectificare de 0,2-0,3 mm.

Dar mare atentie: bataia nominala a discului este undeva la 0,15mm, ca altfel nu deschide placutele dupa franare.

La rectificare trebuie folosita ceasul comparator.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu se ovalizeaza de la franari obisnuite, se ovalizeaza daca dupa ce ai franat brusc discurile intra in contact cu apa, suprafata discului extrem de fierbinte in contact cu apa le termina. Bine acum mai depinde si de calitatea materialului, poate unele se ovalizeaza si fara a trece prin apa ... Nu prea cred ca are o vreo legatura cu gropile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca un disc de frana conceput pentru a prelua caldura de franare care are o grosime

de 20mm nu se ovalizeaza deloc. Doar i se caleste suprafata.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A ras mecanicul cu pofta cind i-am povesti ce scrie pe forum despre ovalizare ex. discuri incinse dai in balta si pac se ovalizeaza sau faze similare.

Razele care sunt intre cele 2 discuri au rol de a contracara deformarea discurilor, o buna ridigizare si in caz de uzura aproape de limita intre raze se produc deformarile care in mare sunt permanente si pe masura ce le folosesti mai apar si intre cele care inca nu a aparut.

Care este diferenta intre discuri normale si discuri sport.

Cele sport tind sa fie aproape ca si cele ceramice (dilatare de la supra incalzie aproape de zero vezi cele de avion)

Cele uzuale care sunt dintr-un material tratat ca deformarile sa fie minime si ca urmare cind sunt noi au o deformare insesizabila si pe masura ce se apropie de uzura maxima incep sa sufere deformatii care atrag atentia soferului prin trepidatii la frinare. (Nu le schimbi nici atunci vibratiile se amplifica cu fiecare utilizare a frinei)

Bafta baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Ai putea sa incerci sa-ti schimbi mecanicul daca iti da asemenea sfaturi, probabil ca a reparat doar dacii. Eu am ovalizat discuri noi la o singura franare. Aveam viteza si am franat, dupa 2-3 secunde de frana a inceput sa trepideze volanul. Dupa acea frana nu au mai disparut trepidatiile si a trebuit sa le schimb. Ai auzit de discuri sparte la viteza mare? Eu stiu pe cineva caruia i-au explodat discurile pe fata la o frana de urgenta de la viteza foarte mare(formata din trei cifre incepand cu 2). Masina era Premium si avea putini km, deci nu putem pune la indoiala calitatea pieselor. Ar fi bine sa dam atentie si sa protejam discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc si eu un posesor de Grand Cherochee din 2009 care la 40.000km a schimbat discurile fata pe garantie.Reprezentantii si mecanicii de la Jeep au spus...franari dese accentuate ..in conditii de umezeala.Mi-a spus ca a prins jumatate de transfagarasan pe ploaie.Nu au intrat pe garantie si sa platit lucrarea discurile si placutele.Masina premium de peste 60.000 euro ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dhas Am ras si eu cu pofta cand am citit de ce au pus astia "razele" in discuri :icon_thumright:. Spune-i mecanicului tau sa mai citeasca niste "almanahe" sau sa se lase de meserie ...

PS: De discurile care nu au "raze" nu l-ai intrebat, de ex. alea de pe spate sunt discuri compacte (pline) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:coffee_lol:

Oameni buni, am o rugaminte: discurile NU se ovalizeaza, discurile se DEFORMEAZA (axial, eventual, sau radial dar mai greu insa punem si radialul ca vine de la RAZE :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa recapitulam:

- Problema: bate volanul la franare

- Remediu: inlocuit disc si placuta fata

- Cauze:

- #1 unii spun ca discul s-a "ovalizat" in sensul ca din cauza solicitarii termice sau a unui soc termic

planul radial al discului s-a modificat, acest aspect se poate verifica cu un ceas comparator, montat

undeva pe caroserie, demontand roata si invartand discul. Daca bataia este sub 0,2mm

atunci discul este OK, d.p.d.v. dimensional.

- #2 altii spun ca discul se deformeaza axial care este idem #1

- #3 iarasi altii spun ca discul se caleste si nu-si se deformeaza deloc

Un lucru este cert.

Ceva nu este in regula cu calitatea discurilor pe care le vand noua, inclusiv cele OEM,

pentru ca noi nu folosim masinile la curse. Cu masini ca ale noastre unii din tari mai instarite

circula cu viteze medii mult mai mari si franeaza mult mai brusc in cazuri de urgenta.

Si nu ascultati de mecanici ca habar nu au. Cei batrini si buni s-au pensionat, scoli profesionale serioase nu mai sunt si degeaba fac cursuri de trei zile la producatori ca nu au bazele necesare sa inteleaga ce se povesteste pe acolo. Noroc nostru este ca Skodele sunt destul de bine facute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am mai studiat si eu treaba cu ovlizarea discurilor (in termeni tehnici deformare axiala) de frana pentru ca eram curios. Am dat peste un articol destul de bun http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml in care se explica ca oricat de tare ai frana nu poti deforma discurile, desi in articolul asta nu scrie am mai citit inca una in care se mentioneaza ca daca dupa ce franezi tare si discurile sunt incinse daca intra in contact cu apa se deformeaza. Dar revenind la primul articol se pare ca ovalizarea provine (in majoritatea cazurilor) de la depunerea neuniforma a materialul placutei de frana pe disc. Acolo se explica ca lucrul asta se intampla cand franezi tare si dupa ce te-ai oprit continui sa tii piciorul pe frana, temperatura mare a discului + presiunea exercitata de care placuta pe disc "fuzionand" o parte din materialul din care e facuta placuta cu discul. Articolul este destul de tehnic si e scris de un om care, dupa cum zice el, are peste 40 de ani de experienta in domeniu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant articol, mersi de postare.

Si eu afirm ca discul nu se poate deforma, fiind confectionat din fonta sau otel turnat.

Mai repede se sparge.

In orice caz inlocuirea discului nu este necesara, daca el nu s-a deformat.

Cred ca este suficient daca se demonteaza roata si pornind motorul, cupland viteza a treia,

invartim roata si discul, in timp ce cu un smirgel fixat de o bucata de lemn curatim usor suprafata discului.

Sau facut acelasi lucru pe un strung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus eu discurile pe strung si surpriza intre raze sunt ovalizate in interior sau in exterior nu toate la fel. Deci rectificare nu merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Rectificarea este o improvizatie, nu sunt de acord cu ea. Toata manopera si deranjul te duce la jumatate din costul unor discuri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Astazi mergand prin Bucuresti, dupa ce am redobandit masina dupa o pauza de 4 luni am observat un sunet ciudat la franare, sunetul seamana ca si cum ar agata ceva la rotile fata in momentul franarii chiar daca sunt cu 40km/h sau 110km, si chair daca sunt in viteza sau nu.Parca as avea rulmentul spart dar nu este, cei de la care am preluat masina au zis sa ma plimb cu ea ca sigur e de la placutele de frana ca nu s-a umblat cu ea(de verificat vezi de treaba nu este vreme :)) Oricum sunetul este oribil la franare, la un momentdat am coborat din masina in intersectie crezand ca s-a rupt ceva pe acolo. A mai intalnit cineva problema asta? Intreb deoarece maine sunt nevoit sa plec la Cluj si as vrea sa stiu daca ma incumet sau nu.

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a stat pe dreapta in toata perioada asta de 4 luni?

Daca da, atunci e cam problema, discurile de frana au ruginit si placutele NU mai prind pe metal, prind pe rugina => franare ineficienta pe langa zgomotul oribil ce-l auzi.

Uita-te la discuri cum arata, apoi apuca-te si arde-le niste frane mai lungi si mai hotarate, inclusiv franand masina doar cu frana de mana. Chiar si asa sunt sanse mari ca discurile sa fie compromise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar masina a stat pe dreapta 4 luni si banuiesc ca nu a fost mutata din loc, doar vreo 2 metri sa incapa si altele.Am sa incerc cu franari mai consitente sa vad ce iese. Multumesc pentru sfaturi sper sa fie aceasta cauza daca nu am sa le schimb la Cluj cand ajung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat zilele acestea discurile fata + placute ambele ATE, cost total cu tot cu manopera 600 ron (masina din 2008, km 50.000), earu foarte rau ovalizate (deformate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soryy m-am grabit ca fata la maritis - scuze

L.E. Acuma am observat ca de fapt nu este avertizare pentru senzor ABS ci este pentru uzura placutelor de frana. M-am speriat pe degeaba, era doar o mica alarma. :))

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
octavia 4ever

Revin din nou cu problema mea cu discurile "ovalizate". La 2-3 luni dupa ce le-am rectificat si am facut in jur de 3.000 km , incepe sa imi vibreze volanul si pedala... din nou . Deci nu recomand RECTIFICATUL la strung +ca nu mai am aceleasi frane. Cum mi le-au montat am simtit ca am frane de matiz nu de Octavia . Strang bani si imi cumpar discuri+placute noi ATE sau Brembo MAX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am 70000 km si singura problema din pacate o am cu franele. La 66K am schimbat discurile si placutele de frana de pe fata , motivul fiind ca la viteze mai mari aveam o trepidatie puternica in pedala de frana si in volan

Acum dupa 4000 km am iar trepidatii la franare la viteze de peste 80km/h , iar viteze mici de 30-40km/h atunci cand franez usor simt cum masina merge in hopuri , oare or fi iar discurille ovalizate ?

Discurile sunt zimmermann iar placutele TRW .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca totusi sa cureti discurile. S-ar putea doar sa ai depunezi pe discuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau...cauciucurile!

Eu cel putin asa am patit;

Schimbat discuri + placute fata OEM la reprezentanta..and...surpriza: trepida la frane;

Am schimbat cauciucurile -> no more "trepidations" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreo 3k km nu s-au simtit, e clar ca nu e din cauciucuri problema. Un set de discuri mai calitative si putina grija la mersul prin balti si cred ca nu ar avea de ce sa mai fie probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!