Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE

Recommended Posts

AM O SKODA OCTAVIA 1.6 MPI SI UN MOMENTUL CIND FRINEZ BRUSC SE AUDE UN ZGOMOT CIUDAT CA SI CUM AS AVEA PLACUTELE UZATE SI FREACA METALUL PE DISC,SE SIMTE SI PEDALA CA SI CUM ZGIRIE

Edited by voinea
Link to post
Share on other sites
  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andrei_221

    46

  • octavia 4ever

    23

  • adrian001

    18

  • saibot

    14

Top Posters In This Topic

Popular Posts

1K0611764L   .Si daca nu te gandesti la siguranta ta cand faci  o astfel de interventie la franele masinii,poate te gandesti la siguranta celorlalti.Nu degeaba dupa orice interventie la sistemul de fr

ca sa vina apoi sa se planga aici, pe forum....

Referitor la pct. 3 : dacă lași aerisitorul deschis si faci pedale nu-ți trage aer în instalatie? Cred că mai corect ar fi : aerisitor închis, făcut pedala până se întărește beton, ținut pedala apăsat

Posted Images

1. Nu cred ca este bine ca scrii cu majuscule.

2. Zgomotul pe care il auzi cred ca este de la ABS

Link to post
Share on other sites

Nu cred a fii de la abs,prima data cind am auzit zgomotul asta a fost pe zapada,dar am incercat sa vad daca se aude si pe uscat si acelasi lucru

Link to post
Share on other sites

@BLUE ONE: daca vrei raspunsuri cat mai bune iti sugerez sa-ti modifici atitudinea fata de forum:

- dupa cum ai mai fost avertizat atentie la majuscule si mai multa atentie la redactare mesajelor

- fara rautati gratuite ("aia de la AVIA din patelimon sunt vai de mama lor")

- foloseste butonul AddReply pentru a adauga un mesaj la un topic si NU Report

- momentan iti las deschis topicul desi nu am prea multe motive

Revenind la problema ta iti recomand sa dai o cautare pe http://www.google.com despre functionarea sistemului ABS si cel mai bine sa faci o vizita dealer-ului, descrierile tale referitoare la problema ta sunt precare si nimeni nu iti poate da un raspuns exact, e vorba de siguranta traficului, nu numai a ta.

:D

Link to post
Share on other sites
dar am incercat sa vad daca se aude si pe uscat si acelasi lucru

e abs-ul sigur

Edited by silviu66
Link to post
Share on other sites

stati mai, pana invata omul sa nu mai scrie cu majuscule hai sa incercam sa-i raspundem .. eu am avut o pietricica intrata dupa aparatoarea (tabla) care tine ceva pe la frana din fata .. au gasit-o baietii de la service .. o am si acum ca amintire .. este slefuita pe o parte de discul de frana .. @blue .. vezi sa nu fie aceeasi problema

Link to post
Share on other sites

Chiar azi vroiam sa scriu si eu ceva asemanator. Deci: nu sunt sofer de ieri-de azi, asa ca nu-mi ziceti ca e ABS-ul. La mine nu se aude zgomot, dar simt la pedala ca si cum ar vibra usor. Aceasta vibratie o simt in special cand pun frana si masina are turatie mare, si cand abia ating pedala de frana, deci nu la frana violenta. Ca si cum s-ar transmite turatia de la motor in pedala de frana. Aveti ceva idei?

Link to post
Share on other sites

Da, mergi la service si dupa ce rezolvi problema ne spui si noua.

Link to post
Share on other sites

Ma, faza e ca nu face tot timpul, sau poate mi se pare mie si asa fac toate. N-am chef sa ma duc si sa-mi pierd juma de zi ca sa-mi zica unul ca "n-are domne nimic." O mai las un pic pana se mai incalzeste afara. Eram doar curios daca mai are cineva aceleasi simptome.

Link to post
Share on other sites

Mda, pare a fi un disc de frana ovalizat. Se am potriveste cu ceea ce ai descris.

Link to post
Share on other sites

NU NUMAI DISCURILE OVALIZATE FAC ASA. CI SI CELE CARE AU MIGRATIE DE MATERIAL DE PE PLACUTA. Uneori e normal/inevitabil.

Link to post
Share on other sites

:)

String message = new String("NU NUMAI DISCURILE OVALIZATE FAC ASA. CI SI CELE CARE AU MIGRATIE DE MATERIAL DE PE PLACUTA");

System.out.println(message.toLowerCase());

Link to post
Share on other sites

OffTopic (dar trebuie)

this.Close(); :) (PS: Programezi in Java?)

Nu e voie sa scrii totul in majuscule plus ca semnificatia majusculelor e ca strigi iar asta era exact intentia mea, pls... am fost moderator vreo 2 ani jumate, mai stiu reguli pe ici pe colo.

Link to post
Share on other sites

Mai, din putinele mele cunostiinte mecanice, stiu ca la discuri ovalizate face urat masina la franare (vibratii puternice), ceea ce la mine nu se intampla. Nu mai vorbesc de faptul ca am doar 7.000 km. Practic eu simt ca o "gadilatura - bazaitura" in talpa cand franez. Se intampla doar la franare usoare, nu puternica, si doar cand masina e mai turata (peste 4.000 ture).

Link to post
Share on other sites

Am mai studiat problema: nu e o vibratie propriu-zisa, e ca si cum as simti in talpa fiecare zimt al placutei de frana, fiecare striatie, denivelare, presupunand ca ele ar exista. Ma gandesc ca, chiar daca ar exista, nu as avea cum sa le simt, nu?

Link to post
Share on other sites

Daca se intampla doar la franari usoare si turatii peste 4000, pot fi vibratii de la motor.

La mine la Peugeot, daca apas (ating) usor frana se simte tacanitul de la ralanti.

Acuma sa fie vorba de franari usoare pe asfalt uscat. Ca pe zapada, chiar daca franezi usor poate sa intre ABS-ul.

Link to post
Share on other sites
Am mai studiat problema: nu e o vibratie propriu-zisa, e ca si cum as simti in talpa fiecare zimt al placutei de frana, fiecare striatie, denivelare, presupunand ca ele ar exista. Ma gandesc ca, chiar daca ar exista, nu as avea cum sa le simt, nu?

Asa simt si eu, aceste vibratii f slabe, atat la pedala de frana, cat si la cea de ambreiaj :( ?!

Eu am pus-o pe faptul ca am jante de 17" + sasiu sport, dar cu posturile astea incep si eu sa ma ingrijorez :D . Vibratii mai am cateva si in volan si schimbator, tot slabe dar cu astea chiar nu ma ingrijorez: mai mult ca sigur sunt de la motor si/sau suprafata pe care rulez.

Link to post
Share on other sites

nu cred ca trebuie sa va ingrijorati, mai ales la vibratita din pedala de ambreiaj. e diesel si e normal. (presupun ca simti numai cand il apesi usor, incomplet). insa valix chiar ar trebui sa verifice in service. nu cred ca scria despre asta dupa 10.000 km. le simtea de la inceput.

Edited by audi_fan
Link to post
Share on other sites

Nu cred ca le-am simtit de la inceput, parca acum cu frigurile astea le sesisez. Nu le simt tot timpul, si doar la franari usoare si pe uscat, intr-adevar. Si eu am jante pe 16. O fii talonul mai mic cauza? Simte masina altfel toate vibratiile?

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Am avut si eu probleme de trepidatii in volan, la frinare, in jurul vitezei de 120km/h.

Problema s-a rezolvat cu schimbarea discurilor si a placutelor de frana, la reprezentanta - > 1500 RON

Link to post
Share on other sites

Eu aceleasi probleme de vibratii lla 120 km/h le-am remediat indreptand si echilibrand jantele de aluminiu.

Link to post
Share on other sites

enorm de mult 1500 ron costul acetora este undeva la 700-800 ron (discuri ate 380 + 230 placute ate si depinde unde le schimbi)

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...
MasinaPoporului

Salutare. De curand am intampinat o problema la masina prietenei mele. La o franare brusca(cate o data si usoara) imi intra ABS foarte repede si "caraie" iar masina aproape ca nu se franeaza. Am incercat aierisirea sistemului de franare dar tot degeaba. Amincercat si aierisirea cu VCDS-ul.

Am mai descoperit la etrierul stanga spate ca pistonasul nu mai are acel burduf sa nu intre praf si mizerie. De altfel am mai aflat ca la masina cu pricina s-a incercat schimbare aplacutelor de pe spate de cineva ce nu stia ca trebuie rotit si apasat acel pistonas(cilindru). Cine a incercat l-a fortat.

Tot atunci a sarit si cablul de pe partea stanga din locasul lui la frana de mana in momentul cand cineva se chinuia sa apese pe pistonas iar altcineva sa traga frana de mana :vaidecapulmeu: . L-am asezat inapoi iar in momentul cand trag frana de mana se trage doar cablul de pe partea dreapta.

Credeti ca daca cilindrul de pe etrierul stanga spate, este cumva blocat in pozitia foarte apropiata de franare(ne mai facand cursa conpleta), iar cand franez roata stanga se franeaza mai repede decat celelelalte 3 si sa intre ABS masina mergand de parca nu s-ar frana deloc.

P.S: din ce ma vazut eu pe spate, etrierul si placutele sunt ca la golf 4 (FS-III). Se potriveste si de la golf 4?

Multumesc

Link to post
Share on other sites

placuta de frana nu are cum sa fie mai aproape decat celelalte fara se frece permanent discul. Poti verifica daca freaca aiurea dupa un drum de 3-4km (mers la o viteza 50-70kmh eventual fara opriri) si o oprire in frana de motor. daca discul respectiv emana caldura multa (diferenta mare fata de celelalte discuri) inseamna ca pistonasul nu se mai retrage, fiind primul care reactioneaza la franare.

Daca anvelopa este mai uzata ca restul, iarasi e problema pentru ca pierde aderenta prima (am avut eu problema asta).

Nu ne-ai spus ce masina este, dar din cate stiu la masinile mai vechi gen Golf 4 pompa de ABS lua presiunea de pe toate rotile, astfel incat intr-un viraj roata spate din interiorul virajului pierde aderenta, iar sistemul slabeste franarea si pe restul rotilor care probabil sunt departe de ruperea aderentei. La generatia Golf 5, Octavia 2, etc stiam ca pompa este pe doua zone... fata - spate. Acelasi lucru si cu anvelopa tocita, din cauza ca aia pierde aderenta, franarea pe restul rotilor este diminuata din ABS.

Treaba asta o testasem pe o octavia slx ('99) prin franarea brusca combinata cu viraj astfel incat roata spate din interiorul virajului calca pe o portiune mica cu praf/pietris. Apoi acelasi test pe asfalt curat. Rezultatele mi s-au parut destul de clare.

Link to post
Share on other sites

ok, am si eu o problema legata de frane, si anume mi s-a aprins martorul de la abs, plus cel de asr!

franele inca merg, dar nu cred ca-mi mai intra si abs-ul cand calc pedala! si am calcat-o, credeti-ma... se opreste masina, dar cu scartait de roti, de cauciuc pe asfalt!

n-am facut-o in situatii limita, ci am testat-o sa vad daca-mi mai tin franele!

am vorbit cu unul dintre mecanicii de la skoda, din pitesti, si mi-a spus ca s-ar putea sa fie din cauza unui rulment ( :blink: ) de la una din rotile din spate!! dar ca rulmentul e bun, si ca nu merita schimbat acum, ca e si cam scump, la vreo 400 de lei!

si ca totusi senzorul abs-ului ar fi in regula... si ca pot sa merg asa cu martorii aiaaprinsi pe bord, fara probleme!

eu unul n-am inteles mare lucru, ca nu-s nici mecanic, dar totusi, ce legatura sa aiba rulmentul cu abs/asr-ul??

daca ati putea sa ma lamuriti/sfatuiti si pe mine, ar fi super!

multumesc frumos!

Link to post
Share on other sites
  • vdragos locked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri