Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

Cauciucurile sunt noi , de trecut prin balti m-am ferit cat am putut . Data viitoare o sa aschizitionez discuri mai bune, dar mi-ar fi ciuda daca ar trebuii iar sa le schimb dupa doar 4k km

Discurile pe spate daca se ovalizeaza ce simptome as avea ? ma gandesc ca poate ar trebuii sa le schimb si pe cele de pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat discurile pe fata pe niste discuri Brembo, care au canale de racire. Am montat si niste placute adegvate.

Nu mai am probleme cu franele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si alea stock au canale de racire, de aia se numesc discuri venitlate ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astea Brembo au canale pe suprafetele radiale unde calca placuta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 70000 km si singura problema din pacate o am cu franele. La 66K am schimbat discurile si placutele de frana de pe fata , motivul fiind ca la viteze mai mari aveam o trepidatie puternica in pedala de frana si in volan

Acum dupa 4000 km am iar trepidatii la franare la viteze de peste 80km/h , iar viteze mici de 30-40km/h atunci cand franez usor simt cum masina merge in hopuri , oare or fi iar discurille ovalizate ?

Discurile sunt zimmermann iar placutele TRW .

Cu siguranta sunt ovalizate discurile. Exact la fel facea si a mea pana cand am schimbat discurile pe fata.

Ca un sfat(luat de la un mecanic priceput zic eu): incearca sa folosesti discurile si placutele facute de acelasi producator. Se pare ca sunt probleme atunci cand se "imperecheaza" producatori diferiti din ce spunea el, in speta unele placute sunt mai dure, altele mai moi si atunci conteaza discul pe care ruleaza(apasa) acele placute.Vezi cazul depunerilor pe discuri(de la placutele "moi"), sau supraincalzirea rapida a discurilor(si scartaitul) de la cele tari.

Asa cum am mai scris pe undeva pe aici eu am revenit la Ate care dpmdv mie mi-au oferit cel mai bun raport calitate/pret.

Bafta!

Astea Brembo au canale pe suprafetele radiale unde calca placuta,

Brembo are in oferta si discuri clasice ventilate asa cum spunea un coleg mai sus, are si ce spui tu. Insa si alti producatori au genul pe care-l spui tu insa problema este de costuri, acestea costa un pic mai mult, nu stiu exact cat e diferenta. TRW, Ferodo, Ate.. fac si ei genul asta de discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

srudolf ai pus discuri brembo max ? daca da , cat au costat cu placute cu tot ???ceva impresii despre ele ? Eu inclin din ce in ce mai mult pe ATE (power pad sau normale) + placute ATE si le pun sigur saptamana viitoare ca nu mai rezist sa imi trepideze volanul la orice frana .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discuri_de_frana_Brembo_Max.jpgParca in jur de 300 lej bucata+ inca vrea 80 lej placutele ca sunt speciale.

Le-am comandat de la un magazin de piese.

Mi le-am montat singur si am curatat foarte bine etrierele cu perie de sarma montat pe

un flex. Etrierele erau pline de rugina si tind sa cred ca partea mobila se bloca din can in cand.

Etrierele au niste tije de ghidare. Astea se desfac cand schimbi placuta.

Am curatat foarte bine aceste tije, cu smirgel de 600gr si le-am uns cu o vaselina speciala cumparata tot de la magazin.

Cred ca discul nu se ovalizaza.

Am dus un set de discuri bulite la rectificat, la un strungar bun, si mi-a spus ca nu bateua, dar a luat din ele un span de 3 zecimi.

Este o treaba delicata, tind sa cred ca discul se arde, se caleste si pe o zona forta de frecare nu este suficienta.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci nu te-ai exprimat corect pentru ca, canalele sau acele gauri care le vedeti la masinile high performance de pe suprafata discului nu sunt pentru a raci discul, sunt pentru a curata placuta si implicit pentru retine pulberea care se aduna in timpul franarii, astfel discul sa fie in cotact cat mai bun cu placuta. Chiar prin faptul ca ai acele santuri piezi putin din puterea de absortie/disipare a caldurii (totusi nesemnificativ) pentru ca cu cat suprafata de contact dintre placuta si disc e mai mare cu atat poate absorbi mai repede caldura generata in urma franarii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect ce spune adrian cu pierderea din eficienta, insa compenseaza prin faptul ca se inlatura mult mai bine praful de placute rezultat in urma franarilor. Si eu ma gandesc tot la un set de asta de discuri cand va veni vremea inlocuirii. Srudolf, ceva impresii pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu pe masina brembo maxx cu placute brembo.Initial placutele din cutia de brembo am crezut ca sunt ATE..dar in cele din urma am constatat ca sunt Brembo.Doar clemele lor sunt facute de Ate.Sunt foare ok si eficienta sistemului de franare a crescut cu 5-10%.In schimb se incalzesc foarte tare la franari violente si repetate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am pus astazi discuri Ate Power Disc + placute ceramice Ate ... Nu sc

post-24988-13341504963553_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce pret le-ai luat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

980 Ron cu manopera + test frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este a doua oara cand mi se intampla urmatoarea chestie, apas pedala de frana si este foarte sus si se simte destul de tare la apasare. Urmatoarea apasare este normala.

De la ce sa fie? Oare trebuie schimbat lichidul de frana?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand trebuie sa apesi cu forta pe pedala de frana problema este de obicei servo frana. Si mai exact la Octavia este o problema la furtunul de vacuum care se duce la servofrana, el mai crapa. Deci mai intai verifica-l pe ala ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si unde este localizat?

Am avut un accident saptamana trecuta, m-a lovit un taxi din spate, si ma gandesc sa nu fie acest lucru factorul declansator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai intrat pe forum, dar sper ca intre timp ai gasit furtunul cu pricina ... Totusi daca inca nu stii unde este pozitionat ti-am atasat mai jos o poza. Este vorba de furtnulul mai gros marcat cu cifra 6 ...

post-39995-0-42142200-1334567776_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Sambata, dupa un drum de vreo 300 km s-a aprins in bord senzorul de placute de frana si cred ca e timpul sa le schimb dar nu stiu care din ele, cele de pe fata sau de pe spate. m-am uitat la discuri iar cele de pe spate nu sunt la fel de "lucioase" ca cele de pe fata si au un fel de rugina ca atunci cand nu mergi un timp cu masina. nu ar trebui sa se uzeze uniform discurile sau placutele de frana de pe spate sunt foarte uzate si nu mai ajung la discuri ? masina are 162k de km si nu stiu sa se fi schimbat placutele. o sa merg la service sa vad ce e cu ele.

nu am probleme cu franarea. merg precaut si incerc sa folosesc frana foarte putin. daca schimb placutele trebuie sa schimb si lichidul de frana?

mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu ai cartea service a masinii ? Senzorul de uzura este doar pe una din placutele (cea interioara) de pe partea dreapta. Daca nu le-ai schimbat niciodata cred ca trebuie sa schimbi tot, adica placute + discuri pe ambele punti. Eu am 165 000 de km si nu am schimbat niciodata placutele de pe spate (sunt cele stock) ...

PS: Lichidul de frana se schimba din 2 in 2 ani ... eu personal il schimba din 4 in 4 ani. Le-am schimbat cand avea masina 4 ani si o sa il mai schimb acum cand schimb si placutele + eventual discurile de pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placuta cu cu fir (senzor) este pe partea stanga fata, cea de pe interiorul rotii. Nu se umbla la lichidul de frana la schimbul de placute, Etrierul se comprima cu o presa speciala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gresit eu mai sus :mop: . Senzorul este unde zice KimDiesel, eu nu stiu la ce ma gandeam cand am scris mai sus ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am schimbat si placutele de pe spate. Mai jos aveti si o poza cu ele (sunt marca Ferodo). Placutele au 8 ani si putin peste 165 000 km, dar la cum arata cred ca mai tineau inca atat :exclaim:. Cu siguranta materialul din care sunt facute e ceva mai dur de m-au tinuat atat de mult, dar discurile de pe spate nu au trebuit schimbate, deci si stilul meu de condus e unul dintre factorii principali pentru care au tinut atat de mult. Noile placute sunt OEM si au codul 1K0-698-451-G (Made in France) iar franarea cu ele pare ceva mai violenta decat cu vechile placute ...

PS: Deci stock masina mea a avut pe fata ATE si pe spate Ferodo.

post-39995-0-54502100-1341158392_thumb.j

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placute care sa tina 165000km...... fara suparare dar asta este Sci Fi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce vrei sa zici cu asta, ca nu spun adevarul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa spun ca masina are 165 mii nu contest, dar ca nu au fost schimbate placutele pina acum asta da, sint sigur ca au fost schimbate cred ca de doua ori... faptul ca tu nu stii de acest lucru poate fi o cauza pentru care afirmi ca au rezistat placutele atit, dar fizic este imposibil acest lucru... fara suparare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!