Jump to content

Frane Octavia 2. Probleme aparute


BLUE ONE
 Share

Postare recomandată

merge la curse? de ce vrea perforate?

Sa pune ATE power disk si placute ceramice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

E posibil ca din cauza discurilor de frână spate să se oprească mașina în hopuri? Cazul meu : la apropierea de o intersecție sau semafor, când pedala de frână se apasă ușor, de la viteze de aproximativ 40km/h până când se oprește mașina, se simte ca și cum aceasta se frânează în hopuri, de spate zic eu. Am verificat și răsverificat anvelopele (Hankook, care sunt noi de altfel) și jantele, toate sunt în regulă, nu au bătaie de nici un fel. La viteze mai mari de 50km/h nu se simte nimic, mai ales în volan. De asta înclin că ar fi ceva pe spate. Am mai avut un simptom asemănător anul trecut, dar atunci aveam și joc/vibrație în volan pe frânare, mai ales pe viteză mare; am schimbat discurile frână și plăcuțele față și totul a revenit la normal.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si e greu sa incerci ? scoti pe liber, tragi frana de mana progresiv si vezi daca de pe spate vine problema. Frana de mana actioneaza pe aceleasi discuri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drept să spun, nu m-am gândit la verificarea cu frâna de mână. Good point! Verific și revin cu "impresii".

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat pontul cu frâna de mână și mi s-a adeverit că "joacă" de spate pe frânare. Asta e. Am dat comandă de discuri ATE (120 lei buc.) și placuțe tot ATE (100 lei setul). Mulțumesc de sprijin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. Atentie la inlocuire  : verificare culise etrieri, pistonas sa mearga usor, garnitura de protectie sa fie ok, butucul sa fie bine curatat inainte de montajul discului nou. Daca s-au deformat discurile pe spate, a mers una sau ambele roti franate si s-au incins... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu o manifestare ciudata la frane. Cand sunt in trafic, in aglomeratie si tot merg 50 m, iar frana, iar 50 metri dupa vreo 10-15 franari din astea incep sa se simta vibratii usoare in pedala de frana. Acestea dispar de la sine dupa alte cateva franari. Odata cand s-a manifestat asa mi s-a aprins si martorul cu spirala. Ulterior am facut o scanare cu VCDS si aveam o eroare la switch-ul de la frana (nu mai stiu exact ce zicea) pe care am sters-o si de atunci nu a mai aparut. In schimb vibratia o simt aproape in fiecare zi.

Uneori vibratia se simte si dupa ce opresc motorul si se aude si un zgomot usor, ca un zumzait asa, care tine vreo 30 de secunde si apoi dispare.

Am masina de aproape 5 ani, dar chestia asta am observat-o doar de vreo cateva luni. In rest la drum lung si la viteze mai mari nu am observat nicio manifestare ciudata.

Are cineva vreo idee ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu octavia 2 cea din semnatura probleme franare adica pedala cam tare si se aude un fasait pierdere aer ce credeti ca ar fi servofrana sau furtun vacum. 

Precizez ca zgomotul cu aerul il aud sub pedala de frana

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/20/2017 at 2:36 PM, xfg8 said:

Cand sunt in trafic, in aglomeratie si tot merg 50 m, iar frana, iar 50 metri dupa vreo 10-15 franari din astea incep sa se simta vibratii usoare in pedala de frana. Acestea dispar de la sine dupa alte cateva franari. Odata cand s-a manifestat asa mi s-a aprins si martorul cu spirala. Ulterior am facut o scanare cu VCDS si aveam o eroare la switch-ul de la frana (nu mai stiu exact ce zicea) pe care am sters-o si de atunci nu a mai aparut. In schimb vibratia o simt aproape in fiecare zi.

schimba switch-ul de frana. Inseamna ca tu ai prima generatie de switch, la pedala. Iar astea se mai si strica si ABS nu lucreaza corect.

31 minutes ago, nicureddogsflo said:

se aude un fasait pierdere aer ce credeti ca ar fi servofrana sau furtun vacum. 

Precizez ca zgomotul cu aerul il aud sub pedala de frana

tulumba de servofrana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cu siguranta din cauza switch-ului era. De asemenea de vreo 2 ani, pana nici nu a aparut vreo eroare la switch tot aveam probleme cu tempomatul, care cateodata nu vroia sa se activeze nici cum. Am schimbat switch-ul si nu au mai aparut problemele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare, acum 4 zile am inlocuit si eu placutele de frana de pe spate. Fara sa stiu prea multe am schimbat placutele si gata fara sa controlez daca culisele la etrieri merg sau nu... Ce am observat a fost ca pistonul spate dreapta a mers foarte greu. Cand am plecat luni cu masina am verificat roata dupa 20 km si am vazut ca roata dreapta spate avea un miros si janta de tabla frigea! Cu chin cu vai am ajuns la bucuresti (2 ore Ploiesti-Bucuresti) unde am schimbat etrierul si verificat culise. Acum nu se incinge janta dar doar in mijloc unde vine butucul de la disc in roata. Posibil sa fie disc ovalizat? Posibil sa fie afectat rulmentul? Ce parere aveti? Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat nu simti nimic la franare si nici zgomote de la rulment, ai scapat.

Etrierul se putea reconditiona cu un kit de reparatie pe la 50-60 lei si putina pricepere

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ridicat masina pe cric si nu aud nici un fel de zgomot....totul pare normal. Azi cand m-am intors de la bucuresti din militari pana in Tancabesti (35km) frigeau ambele roti?! Cum explicati fenomenul? Jur ca nu m-am atins de frana de mana! Ce poti sa imi recomanzi pentru kit-ul de raparatie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut schimbul singur sau la mecanic? A fost folosita presa speciala pentru etrierii din spate inainte de a monta placutele noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am facut singur schimbul si da am folosit presa ca sa imping pistinasul de la etrier inapoi. Cred ca sambata ca tot este frumos afara dau din nou etrieri jos si curat culisantele. Un sfat pentru ce vasilina sa folosesc, stiu ca este din aceea speciala de frane dar ce marca. A mai reconditionat cineva un etrier? Ce tip de brand a folosit pentru kitul de reparatie? Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper ca stii ca presa pentru pistonasele de pe spate  impinge si in acelasi timp roteste ?

Seinsa sau Quick Brake 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca stiu. La etrierul meu vechi abia puteam sa rotesc cilindru!!! din cauza asta l-am schimbat. Si cel nou merge lin, totul este ok zic eu! Cand l-am testat la dezmembrari am verificat sa mearga usor. Multumesc mult andrei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat ai dat la dezmembrari? Ca unul nou este vreo 300 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in jur de 150 lei se vand la dezmembari. Decat sa iau de la dezmembrari sau nou reconditionat ( toate sunt asa) , mai bine il reconditionezi pe cel vechi la masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu stii ce sa cauti, Andrei.

Zilele trecute un coleg a comandat pe cod de caroserie, si garniturile de cauciuc ale etrierului nu s-au potrivit.

Se grabea, si a cumparat TRW nou cu 300 de lei. Nu i s-a cerut piesa la schimb.  Pentru ATE insa, i se cerea piesa la schimb si exista mentiunea ca sunt reconditionati.Sa inteleg ca si acesta TRW e reconditionat, chiar daca nu i s-a cerut piesa veche? sa inteleg ca , chiar daca ne dorim, nu avem de unde cumpara etrieri noi?

Scuze de off, dar as aprecia tare raspunsul..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca TRW nu cere etrier la schimb, dar la nivelul de preturi  ale etrierilor noi, nu cred ca se ofera etrieri noi.  Nu au cum. FTE-TExtar, Bosch, la pretul ala abia ofera reconditionati.

Faptul ca nu s-au potrivit garniturile, e problema celui care a comandat piesele. 

Nu stiu daca gasesti sau nu etrieri noi, probabil ca gasesti. Dar preturile nu justifica asa ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1K0615423J  etrier spate octavia 2 cu PR 1KD.

In jur de 800 lei nou.In reprezentanta, codul pe ate 480 lei,trw 300.Fara nici un fel de piesa la schimb.Asta e pretul de productie.Nu se incurca nici un producator de sisteme de franare sa remanufactureze(sa reconditioneze pe intelesul tuturor).Americanul are o vorba.Ce-i sub 100 de dolari nu se repara.Cheltuielile sa colectezi sa transporti sa le refaci si sa le comercializezi sunt mult prea mari ca sa fie rentabila aceasta operatiune.Nu vorbim de piese scumpe gen casete de directie .Piesa la schimb tine foarte mult de politica statului unde este fabrica.Pentru reciclare.Nu vrei sa reciclezi platesti mult mai mult.

Modificat de Sorin OEM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi unele firme iti vand etrier doar cu piesa la schimb, pentru care iti percep o garantie de cca 180-200 lei.

Iti dai seama ca nu strang etrierele vechi pentru ca sunt ecologisti.

In schimb, cele care nu cer, banuiesc ca nu se ocupa cu asa ceva.

TRW e mai ieftin ca poate e fabricat in Romania, la Roman, unde fac discuri de frana, piese de suspensie, etc.

Scuze de off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti ce culise sa iau si eu? ale mele nu prea se misca lin, mai agata si as vrea sa le schimb. 

Zilele trecute cand am vrut sa iau etrier nou am sunat un prieten la un magazin de piese auto si pretul era de 330ron cu piesa la schimb. Marca etrierului era ceva de genu: danmarc ceva, daca va suna cunoscut....si bineinteles cu piesa la schimb!! Am optat insa pentru cel luat la mana a doua pentru pret si pentru faptul ca aveam urgent nevoie de masina. Stiti ce culise sa iau si eu? ale mele nu prea se misca lin, mai agata si as vrea sa le schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!