Jump to content

Schimbare placute frana spate


herko_cristi
 Share

Postare recomandată

@detinator In poza 1 (versiunea noua) și a doua sunt aratate diferențele între cele doua modele de placute de ghidaj.

Im acest video la minutul 1:15 se poate vedea cum arata noua varianta. Clipul e de la un service auto ce tot avea probleme cu passat si tiguan.

thumb.jpeg

thumb (1).jpeg

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă pregătesc de schimbat plăcuțele și discurile spate, așa că tot caut informații.

Un lucru interesant pe care l-am descoperit în Elsa, și nu am mai auzit de el, este că după ce se pune înapoi pe poziție pistonul (cu VAG-COM), trebuie efectuat și un basic settings la instalația de frână.

Până acum nu am mai auzit pe cineva sa pomenească de procedura asta.

20200721_145019.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Este normala si necesara aceasta procedura de calibrare.

Motorasul de unde sa stie cat mai e grosimea placutei+disc(zona de contact)?

Orice service/mecanic care stie cu ce se mananca schimbul de placute/discuri la tipul acesta de frane, o sa-ti spuna de aceasta procedura.

 

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi pare normal sa știe, întrebarea e oare cati stiu? Pentru ca nu am auzit pana acum de ea. Ba multi se lauda ca nu au nevoie de vag-com, ca retrag pistonasul dând tensiune de la o baterie. 

Am scris tocmai ca să atrag atenția celor care merg la service, sa întrebe ce proceduri folosesc. 

Sa nu mai vorbim ca mulți "mecanici" nu știu ca trebuie amorsata instalația de alimentare (cu vag-com, si nu prin punerea contactului) după ce schimbi filtrul de motorina la motoarele cr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, DiLivio said:

@detinator In poza 1 (versiunea noua) și a doua sunt aratate diferențele între cele doua modele de placute de ghidaj.

Im acest video la minutul 1:15 se poate vedea cum arata noua varianta. Clipul e de la un service auto ce tot avea probleme cu passat si tiguan.

Esti o legenda, multumim mult, ajuta pe multi cred eu aceasta postare a ta. Nu as fi crezut posibil sa vad un arc montat pe acele ghidaje :) Totusi, LATER EDIT: in pozele postate de tine e acelasi cod? Adica au schimbat ceva dar nu au modificat codul absolut deloc?

Nu am inteles de ce a dat cu Plastilube si sub ele? Poate ca preventie rugina... nu vad sensul. 

Legat de procedura de adaptare placute, e ceva logic si normal. Evident nu te astepta sa dai peste vreun mecanic care sa stie de ex despre aceste variante de placute postate de tine... Oricum nu recomand sa mergi la mecanic pt aceasta procedura.

Placutele pe spate ti le poti schimba singur. E de preferat. Iti dai jos in liniste toate si cureti, ei nu au rabdare. O sa fii incantat de satisfactia lucrului facut cu mana ta. 

4 hours ago, Dominic said:

Motorasul de unde sa stie cat mai e grosimea placutei+disc(zona de contact)?

motorasul nu are cum sa stie ceva. E prost. Doar ECU aferent EPB e cel ce invata in urma adaptarii.

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul e același. Pozele sunt cele de la prezentarea produsului și sunt luate din link-ul pus de tine.

In general meșteresc singur la mașină ?

Probabil logica acelui Plastilube sub lamele este sa nu rugineasca. Dar nici eu nu-l vad neapărat necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de ceea ce nu fac mecanicii: nu am vazut sa inlocuiasca suruburile alea 4 care vin cu placutele niciodata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 7/21/2020 at 11:40 AM, DiLivio said:

@detinator In poza 1 (versiunea noua) și a doua sunt aratate diferențele între cele doua modele de placute de ghidaj.

Im acest video la minutul 1:15 se poate vedea cum arata noua varianta. Clipul e de la un service auto ce tot avea probleme cu passat si tiguan.

thumb.jpeg

thumb (1).jpeg

A schimbat cineva plăcuțele cu varianta noua, se potrivesc pe vw passat cbab 2010?. Nu reușesc sa le găsesc la magazinele din oraș cu noua versiune pt ca au același cod. De plăcutele originale vw eco la 300 de lei ce părere aveți? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
andreicioranu

Salut! Am si eu o problema cu un scartait al rotilor spate in mers (cat sunt placutele reci se aude doar ca un huruit, cand se incalzesc se aude un scartait in functie de viteza). Se vede si dupa discuri ca placuta calca pe disc in mers, probabil pistonasul nu retrage in totalitate. Problema poate fi de ordin software (nu au fost calibrate corect motorasele de la frana de mana) sau sa fie o problema de etrieri/pistonase. Precizez ca pe ambele parti se intampla exact acelasi lucru, discurile arata identic, deci nu incalzeste mai tare pe o parte sau alta - o face pe ambele parti la fel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 6/1/2018 at 6:14 PM, DiLivio said:

Stiu ca nu exista, doar ca acele placute se potrivesc mai multor masini, spre exemplu seat exeo, skoda octavia, modele care sunt fara frana de mana electrica. Nu stiu de ce sunt trecute ca se potrivesc la passat b6, deoarece toate au frana de mana electrica. Sunt multi care nu citesc acest detaliu, acolo unde scrie, pentru ca sunt si site-uri unde nu este trecut. Plus ca am observat ca sunt ceva mai ieftine decat 13.0460-2749.2, si probabil multi le recomanda pe cele mai ieftine. E greseala celor de la ATE in selectarea masinilor compatibile, si a celor care vand fara sa aiba habar care e diferenta intre cele doua modele de placute.

Si colegul de mai sus a pus pozele cu modelul gresit 13.0460-2880.2 cu acele urechiuse, pe care 13.0460-2749.2 nu le are. Dati search pe google si o sa vedeti diferenta dintre cele doua modele! Sunt codurile pentru 1KU/1KW.

 

 

Se vede ca urechile de ghidare in culise sunt diferite. Acum imi explic de ce unii recomandau polizarea acelor urechi exact in acel model.

Placute gresite.jpg

Placute bune.jpg

Salut. Intrebare: tablitele /distantierii astia in care se incastreaza placutele nu sunt si ele diferite, in functie de urechea fiecarei placute? daca noi polizam urechea placutei suntem siguri k o sa culiseze bine in distantierul ei? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/3/2013 at 9:31 PM, Al Bundy said:

Au softuri, dar cine sa stie sa le foloseasca?

Salut. Imi spui si mie te rog procedura de aerisire instalatie frani pe spate cu vcds-ul si cum se face alinierea pistonaselor dupa schimbarea placutelor.  Mi se incalzeste roata stanga spate, care si mananca dublu placutele. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plăcuțele de frână vin împreuna cu acele plăcuțe de ghidare. Nu trebuie polizat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut.

Pentru înlocuire plăcuțe de frâna spate, retragerea pistoanele se face numai cu VCDS, sau mai trebuie utilizata și presa? 

Dacă dau retragere cu VCDS, se aud motorasele, dar pistonul nu este tras. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai trebuie si presa uneori. Baga fara grija, nu inseamna ca daca se foloseste si vcds, nu merge sau nu e nevoie si de presa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pui vcds si dai comanda pentru deschidere pistonase etrier. Vei auzi motorasele cum bazaie si la un moment dat se opresc si se aprind becurile de "eroare" frana mana in bord.  Dupa ce desfaci etrierul,vei vedea ca pistonasul lui este iesit ca pentru placutele uzate. Ca sa-l impingi poti folosi o presa ptr asa ceva sau poti face parghie cu corpul etrierului si cu pistonasul,ca sa-l impingi la locul lui.

Dupa ce s-au schimbat placutele,se da comanda din vcds ca sa se inchida pistonasele la etrieri. Veti auzi motorasele cum bazaie pana cand zgomotul va fi exact ca atunci cand tragi frana de mana. Vedeti ca uneori becurile vor ramane palpai in bord ca si cum veti avea o eroare,dar se vor stinge dupa ce apasati o data sau de doua ori butonul la frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus, se mai efectueaza si secventa de test dupa inlocuire placute-parca 3 cicluri de tragere/eliberare placute pe disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut . 

Am un passat B6 si mi se incing foarte tare rotile de pe spate , chiar si jantele ard .  De mentionat ca am pus etrieri noi cu motoras inclus , placute de farana noi , lichid de frana schimbat . Cei de la service-ul unde le-am schimbat au spus ca ei nu stiu ce sa mai faca .  Pe tester nu apare nici un mesaj de eroare , masina nu merge infranata , la cea mai mica panta daca nu e trasa frana pleaca de pe loc .  Daca a mai avut careva o problema asemanatoare si a rezolvat-o mi-ar prinde bine sa imi spuna cum.  Multumesc frumos  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vreo diferenta de dimensiuni intre placutele OE si aftermarket?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,uneori ,+/- 2mm ,masoara OE si AM 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt mai mari, raman pe disc si de aici rotile calde.

e nasol daca sunt diferente... din pacate nu am o placuta OE sa pot sa compar cu una AM (TRW)

la toti producatorii ai intalnit diferente sau doar la unii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fac astfel de lucrari ,dar am descoperit din greseala comparand/masurand placute noi, AM si OE (passat B6/CC)

Le poti comanda la un magazin si le compari/masori cu un subler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul în care se demontează etrierul din spate numai pentru curatarea si gresarea culiselor și a locului unde plăcuțele se fixeaza de etrier mai este necesara retragerea la montaj a pistonasului? Plăcuțele nu se inlocuiesc. Va multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
RadulescuRomulus

buna ziua,
Am schimbat recent discuri si placute spate la masina din semnatura, am pus trw.
Dupa vreo... 100-200km au inceput sa scartie ceva horror, atat la rulare, cat si la franare.
Aveti vreo solutie la aceasta problema? Cu cat viteza creste, sunetul devine din ce in ce mai ascutit si enervant.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!