Jump to content

Schimbare placute frana spate


herko_cristi
 Share

Postare recomandată

Sunt la fel de calde doar dacă e mașina încărcată. Altfel trebuie să fie mai reci (cca. trei sferturi din forța de frânare e pe față).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie luat in considerare si faptul ca pe fata discurile sunt mai mari si ventilate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut.

Am un Passat CC si tocmai ce am comandat discuri si placute noi pe fata/spate firma ATE. Citind pe aici, am vazut ca sunt 2 coduri la placute. 

La Autototal, dupa seria de sasiu, mi au dat placute pe spate ATE cod 13.0460-2880.2. Am intrebat la reprezentanta, zic ca e OK codul si ca placutele sunt bune pentru masina, desi pe siteul ATE, dupa cod, intradevar scrie ca sunt pentru masini fara frana eletronica.

Sa mi fac oare griji ca se vor incinge? Ce se poate intampla cel mai "grav" de la acea incingere? Vineri urmeaza sa plec spre Germania, un drum de 2000km si sper sa nu raman pe drum :)

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..

Revin cu un mic update: placutele vechi incalzeau discul pe spate mai tare ca cel de pe fata. Pe cel de pe fata puteai pune mana, pe spate te frigeai.. asa ca am mai luat un kit de placute Textar (echivalentul la placutele ATE pentru frana electrica) si le am montat. Am aproximativ 300 km si se infierbanta la fel. Oare de la ce sa fie? Mentionez ca am mers inclusiv pe autostrada si am incercat sa utilizez frana cat mai putin.. inutil.

Pana sa schimb discurile si placutele n am avut probleme de genul asta, desi placutele vechi calcau pe discuri doar jumatate, jumatatea exterioara fiind mai mereu ruginita.

Mai am de parcurs 1400km si o sa incerc sa fac cat mai multe pauze pentru a permite discurilor sa se raceasca (mi e frica sa nu se topeasca vasilina de la rulmenti de la temperatura discurilor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuirea placutelor nu inseamna doar demontat placute vechi si montat placute noi .

Se curata si greseaza culisantii ,se curata canalele unde culiseaza placutele ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te cred, insa astia sunt mecanicii in ziua de azi. Sa ajung cu bine la destinatie si o ridic eu pe crip, am vagcomul la mine si incerc sa curat eu etrierii. Sper totusi sa nu mi creeze alte probleme aceasta incalzire a discurilor. Jantele nu se incalzesc..

 

Stii cumva ce suruburi sunt in spate, sa pot da jos etrierii? stiu ca sunt 2 suruburi acolo..

Apropo, am ramas pe "stock" cu un set de placute noi ATE pentru spate , ptr passat fara frana electronica... daca e careva interesat.

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost înlocuiet si culisele metalice pe care culiseaza plăcuțele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danny, nu se va topi vaselina si chiar daca o face nu conteaza. Rulmentii sunt etansi. Nu intra apa si praf nu iese vaselina. 

Nu mai schimba placute degeaba, mergi la service, probabil va trebui sa schimbi etrierii sau sa ii reconditionezi.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DiLivio da.

 

Valioglu nu mai schimb, am schimbat prima oara ca am zis ca poate asta o fi buba, ca s placutele "rele", insa se pare ca nu e asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
mariusiuliann

Am inlocuit placutele spate cu cele bune de la ATE, initial nu am mai auzit niciun zgomot dar dupa un drum de vreo 200 de km am inceput sa aud iar scartait fara sa apas pedala de frana (cand apas foarte putin pedala numai scartaie). Jantele de pe spate se incing destul de tare in conditiile in care am mers fara prea multe frane si se vede cum iese caldura din discuri.

Ieri am spalat masina si azi dupa un drum de 200km am jantele de pe spate negre de la materialul placutelor.

Ma poate ajuta cineva din Bucuresti cu reconditionare etrierilor? (Sau ce e de facut) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am și eu aceeași problemă. La un drum mai lung de 100 km. încep să scârțâie destul de rău. Toate astea după ce am schimbat plăcuțele... Folosesc permanent frâna de staționare și autohold... Să mă pregătesc de investiție în etrieri noi...? 

Modificat de KISSSKY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Pana la urma poate zice cineva daca schimbarea placutelor 2880 cu 2749 a rezolvat problema? Am schimbat si eu discuri+placute spate si bineinteles ca de la service mi-au pus 2880. Discurile se incing tare iar jantele pe spate la fel. Dupa 50km extern se vede urma pe ele de la placutele care au frecat continuu. La o ridicare pe cric, rotile spate agata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema a persistat si dupa inlocuirea placutelor 2880 cu 2749...Am plecat de acasa  cu 2880 noi.. dupa aproximativ 450 km am oprit la un service in Oradea si le-am schimbat cu 2749. Dupa inca 1400km... discurile (in special cel de pe dreapta) se incalzeau pe spate destul de tare (mult mai tare ca pe fata). Probabil problema vine de la etrier, unde s-a pus rugina si pistonasul nu mai culiseaza cum trebuie, ramanand blocat. O sa vad cand ajung acasa, peste aproximativ 3 saptamani, ce e de facut.

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in plus e mai concludent ca discurile sa fie verificate cand e mai rece afara decat vara cand asfaltul e destul de fierbinte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu cu placute originale. Pistonasele culiseaza cum trebuie, culiseaza si etrierul pe suportul lui. Rotile se incalzesc doar in momentul franarii. Am oprit dupa 10 km fara sa franez si erau reci, in schimb daca franez de la 100kmh la 0 se incalzesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La frânare e normal să se încălzească. La noi se încălzesc fără a frâna. La mine se și aude un scârțâit în mers atunci când se încălzesc un pic discurile... Nici la mine nu se încălzesc foarte tare dar la atingerea jantei de aliaj se simte foarte cald... Aproape să nu pot să o ating dar nu încinsă. Discul probabil atinge o temperatură foarte mare dar încă nu am sesizat schimbări de culoare... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit in service, unde, mi-au schimbat din nou placutele cu altele noi de la ATE, acelasi cod deoarece au zis ca 2749 a fost inlocuit cu 2880 si ca doar astea le-au folosit la n masini. Problema ar fi fost din cauza ca sub culise nu s-a curatat cum trebuie,erau urme de rugina pe langa spray-ul de ceramica aplicat la prima inlocuire. S-au verificat pistoanele si totul e ok. Urmeaza sa fac un drum extern in weekend si sa vad daca problema a disparut.

Modificat de Manuel N.
Citeste regulamentul forumului. First/last warning. Nu discuta acelasi subiect in arii diferite. Ce masina ai B6 sau B7?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Raulbogdan sa ne spui si noua daca ai rezolvat. Eu am schimbat 2880 cu 2749 si tot degeaba, parca scartaie din ce in ce mai rau.

In seara asta dupa un drum de 20km extern fara prea multe frane am mers la spalatorie si cand apa a atins discurile spate au inceput sa sfaraie foarte rau si sa iasa abur din ele..ceea ce e clar ca erau foarte incinse...o sa incerc sa merg la service.

Ori placutele ATE nu sunt facute pentru Passat ori au ceva etrierii.

Observ ca majoritatea care au probleme cu scartaitul au ATE.

Modificat de mariusiuliann
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat etrierii spate. Mașina are 190000 de kilometri. Am pus TRW cu garanție 2 ani. Adică măcar 2 ani am pace cu ei.

Costul total, cu tot cu schimb lichid (era cam praf), a ajuns la 1600 de lei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa i cand sunt scumpe etrierele,dam vina pe placute...si eu am schimbat etrierele acum 5 ani/100kkm si cam incep sa faca figuri iar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/21/2018 at 9:52 AM, KISSSKY said:

Eu am schimbat etrierii spate. Mașina are 190000 de kilometri. Am pus TRW cu garanție 2 ani. Adică măcar 2 ani am pace cu ei.

Costul total, cu tot cu schimb lichid (era cam praf), a ajuns la 1600 de lei.

 

Am schimbat etrierii dar destul de târziu. Adică am făcut aproximativ 5000 km cu acel scârțâit la roțile spate verificând tot pe traseu cât de tare se încing jantele. Am crezut că nu am probleme însă acum când am schimbat etrierii am constatat că acei kilometri mi-au stricat suporții etrierilor (călăreții) în sensul că au joc puternic și se aud deranjant de tare la denivelări. 

Nu ar fi problemă dacă acei suporți nu ar veni decât pe original cu preț de 450 lei unul. Codul 3AA615425B. Oricum am găsit pe la dezmembrări acești suporți și am luat și două kituri de reparație 8K0698470A. 

Joi sper să rezolv problema. 

(P. S. La constatarea mecanicului, eronată de fapt, inițial am schimbat și amortizoarele spate).

Așa da cheltuieli... 

Modificat de KISSSKY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/21/2018 at 4:21 PM, ionut10a said:

asa i cand sunt scumpe etrierele,dam vina pe placute...si eu am schimbat etrierele acum 5 ani/100kkm si cam incep sa faca figuri iar

Si etrierii sunt mai nou consumabili? Cam rusinos pentru VW daca trebuie schimbati odata cu schimbul placutelor.. pana mea, nici la Dacia 1310 nu i schimbam asa.

Eu am schimbat discuri fata spate ATE, placute ATE, cod 2880, probleme. Am pus apoi 2749 (insa firma Textar) si la fel, probleme. In weekend vin acasa, un drum de 2000 km, sper sa ajung cu bine si o sa merg sa curat etrierii si sa vedem, daca ajungem la inlocuirea lor.

 

Aveti un cod pentru etrieri?

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios dacă reușești să-i faci funcționali. Eu nu aveam nici când și nici unde să mă mai joc cu ei. Cei de  la service nu văd activitatea asta ca rentabilă... sincer nici eu. Adică dacă aș munci eu pentru mine aș încerca dar dacă aș fi mecanic angajat aș rezolva tot prin înlocuire și nu as pierde vremea cu posibilitatea aceleiași soluții, înlocuirea. Au 200k... asta este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, traim in secolul in care totul se inlocuieste.. nu se mai repara nimic. De aici si atatea divorturi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am codul cu probleme la plăcuțe pe spate,nu se încălzesc tare rotile,dar se murdaresc repede.Am facut vreo 5000Km de la montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!