Jump to content

Schimbare placute frana spate


herko_cristi
 Share

Postare recomandată

Salutare, cu aceeasi problema ma confrunt si eu la roata dreapta spate la un b6. Am un scartait in mers si cand ridic masina pe elevator roata agata mai tare decat cea stanga. Am schimbat discuri si placute dar fara folos. (Ate ambele)

Am cumparat un kit reparatie pentru etrier si as vrea sa il repar singur, dar fiind cu frana de mana electronica am nevoie de niste sfaturi.

Am vag com, deci pot retrage motorasele de la frana de mana, insa cum scot pistonasul afara pentru a il inlocuii?

 

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca a schimbat dar se abtine sa iti raspunda asa ca insisti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Sor1neL said:

Chiar nu a mai schimbat nimeni acest pistonas?

nu trebuie schimbat pistonul etrierului decat daca e gripat si are rugine pe el

ii poti schimba burduful si sa ii pui ceva veselina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat pistonas nou si garnituri sa fiu sigur ca le am , sa nu desfac degeaba. 

Intrebarea mea este, cum scot pistonasul afara? Care este procedura? Nu as vrea sa stric vrun motoras de la EPB.

multumesc.

Modificat de Manuel N.
Citeste regulamentul forumului. Asteapta raspunsurile! Nu polua forumul!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, Sor1neL said:

Care este procedura?

eu am facut fara ,ca nu mai vrea vcds ul  basing seting pe gr 6 si 7 sa imi deschida etrierii...bizar ca inainte mergea din vcds

decuplezi frana de mana,dai jos etrierul,cu un torx desfaci motorasul de pe etrier ...si te ocupi de etrier,pui o cheie torx pe o filetanta si invarti usor stanga-dreapta si urmaresti cursa pistonului

daca invarti cu filetanta pistonul iese singur din etrier

 

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tragi placutele din tester. Scoti mufa.conducta. si dai la crichet sa iasaa pistonasul.

Apoi reiei prrocedura de unde ai ramas cu testerul.

Faci aerisire clasica si din tester apoi pe toate rotile.

 

Vezi ca sunt pistonase de diametru 38mm si 41mm.

In afara de pistonas garnitura de etansare si de praf se potrivesc intre marci daca au acelasi diametru.

Modificat de flavyus1987
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri, foarte folositoare.

Am luat pistonas de 38mm cum era pe vin-ul masinii.

Revin cu update dup weekend.

O seara buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa vin am luat si eu dar mi--au dat de 41mm, total eronat.

Daca masina este <2008 este 38mm.a mea e 2007 dar dupa VIN este 2008.

Noroc ca aveam inca un kit de passat b5 si era de 38mm de la care am luat doar 2 garnituri.

 

Modificat de flavyus1987
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu cateva poze pe care le-am facut in urma operatiunii de schimbare a pistonasului+garniturile aferente etrier spate dreapta.

E o treaba migaloasa si sper ca a meritat.

Momentan inca nu am aerisit frana cum trebuie pentru ca nu am avut lichid de frana , am sperat sa nu pierd asa mult. In weekend o sa incerc aerisirea clasica dupa care daca nu vrea, o duc la un service sa schimb tot lichidul.

 

Motorasul de la EPB avea o ureche rupta asa ca a trebuit sa o lipesc.

 

atasez si cateva poze.

multumesc tuturor pentru sfaturi, in special lui Flavius cu care m-am consultat pe whatsapp.

 

 

30670F44-C779-4ADE-B5B4-70FFF921ECAF.jpeg

A7BD09B3-68C7-4665-AD9A-6235F3F3F8FD.jpeg

DC3BC7EF-62E7-403B-8309-C305419A330D.jpeg

DCBAC6B9-FA0F-4682-AF72-57673101CCCA.jpeg

26F3923C-2628-4A93-AF4D-610E9869CFAD.jpeg

43378C3A-C537-4112-8336-C486F014D03D.jpeg

4E20CD2E-AF4C-4779-B7FA-78FA81B32E3D.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin multumesc pentru poze.

Anunt colegii sa nu sara peste preumplere.Folositi o seringa de 20ml si un furtunas.Vor intra in etrier cam 40ml+.

Prima data am sarit peste preumplere si am fost nevoit sa aerisesc si ABS cu testerul.Era pedala moale.La procedura cu testerul neaparat 2 persoane si macar rotile de pe spate date jos.

Ieri am schimbat tot kitul si am aerisit clasic doar etrierul cu pricina.Pedala era normala fara senzatii ciudate.Inca 40-60ml pt completare.

Iar pe seara am schimbat lichidul de frana in totalitate deoarece era vechi.

Schimbati lichidul doar cu pompa de presiune pe sus pe la vas.Astfel nu mai e nevoie sa chinuiti pompa de ABS.

Evitati procedura prin absortie pe la etrieri sau inlocuirea la pedala.

Lichid : Ate , Mannol, etc... Dot 4 sa fie, toate au acelasi punct de fierbere, cu cateva exceptii pe care nu are rost sa aruncati banii.

1L costa 20-25lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aerisit frana in stilul clasic cu pedale doar la roata la care am umblat. Totul ok acum. Pedala nu mai este elastica deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am intalnit si eu o problema pe puntea spate, la componentele de franare, pentru passat-ul din semnatura.

Problema: incalzirea jantelor din spate. AM schimbat placute spate, care s-au dus in 10k, am schimbat discurile si placutele pe ATE. Dupa alti 10K de km, s-au dus si astea noi.

Am schimbat kit de etriere, culisanti, unse tablitele cu cupru, etc, acceeasi problema. Probe pe standuri de frana - aproape impecabil, fara rezistenta la franare.

Azi ,7.02.2019 am schimbat etrier spate stg, cu unul nou (care e tot sh defapt, reconditionat) de la magazin, la care trebuie sa dau piesa la schimb. Am pus placute de origine (200 ROn) pe spate si voi observa comportamentul. Ma astept sa nu se mai incalzeasca decat pe dreapta, si sa ma duc sa.l cumpar si pe acela.

Eu o intrebare, mai ciudatica am: cat ar costa manopera pentru inlocuit niste "amarate" de placute spate la un passat, cu frana electrica?

Eu am dat asa:

Pe deviz  - manopera schimbat etrier 90 Ron, Manopera schimbat placute spate 200 ROn. Am intrebat si mi-au spus ca e un cost mai mare cu piesele clientului.

La afisier - 90 ROn / manopera pentru partile mecanice.

Cat a durat - 1h 15 min - tot. Dar se ia manopera ca si timp, de pe o grila, din cate am inteles.

 

 

Modificat de Manuel N.
OFFTOPIC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat placutele frana spate la Euro Bosch Car Service Craiova in Decembrie si m-a costat 240 lei cu placutele lor.

Placutele sunt ATE.

Modificat de Manuel N.
OFFTOPIC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

A rezolvat cineva problema cu încălzitul roților pe spate? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/7/2019 at 11:52 AM, ciprian686 said:

Azi ,7.02.2019 am schimbat etrier spate stg, cu unul nou (care e tot sh defapt, reconditionat) de la magazin, la care trebuie sa dau piesa la schimb. Am pus placute de origine (200 ROn) pe spate si voi observa comportamentul. Ma astept sa nu se mai incalzeasca decat pe dreapta, si sa ma duc sa.l cumpar si pe acela.

Ce s-a mai intamplat? s-a confirmat banuiala ta? 

in semnatura vad ca ai B7, dar aici e topic pe aria de B6, ai avut B6 inainte?

am vazut pe cineva spunand ca a persistat problema cu incalzirea pe spate (si consumarea in ritm accelerat a placutelor) si dupa inlocuirea etrierilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumpărat kit recondiționare etrier și tot încălzește, nu la fel de tare. Înainte de schimbare a consumat un set de plăcuțe TRW în 3000 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am curatat interiorul la etrier cu smirghel de 1500 pentru ca avea o buza si nu mai incalzeste de 5 mii km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sarbu Mihai doar un etrier din cei 2? incalzea doar pe o parte? 

ai facut ceva poze? 

cand ai desfacut sa cureti, ai inlocuit si garniturile, ai avut kit de reparatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut operatia la amandoi. Nu am poze, am inlocuit tot kitul de reparatie, inclusiv piston.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Stiu ca vor fi pareri pro si contra ... eu am avut probleme cu incalzirea si am fost in service-uri, mecanici diferiti , probleme diferite .... si solutii diferite. Am fost dat si afara ...

In fine, dupa ce am incercat variantele simple (kit de etriere, culisori, ungeri, etc) am schimbat etrierele. Pus pe stand totul ok la franare ...dar iar au inceput sa se incalzeasca.

Mai era un sg pas - lichidul de frana. Am avut o chinezarie - aliexpress - care testa apa in lichidul de frana. Surpriza. Dupa schimbul de lichid, all good

Nu mai am probleme! Ura! Sper sa fie de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am aparatul de test respectiv dar la mine aparatul spune ca e ok continutul de apa... 

aveam si o hartie lipita pe la motor care zicea ca a fost schimbat lichidul acum vreo 3 ani, stiu ca se recomanda schimbul la 2 ani, dar oricum...

 

brake3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Problema cu franele spate e foarte intalnita la passat si tiguan, asa ca cei de la ate au scos un model nou de ghidaje, cu un arc care trage putin placutele de frana. Codul este 13.0460-2749.2. Cauza problemei nu se stie foarte exact. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!