Jump to content

Suspensie pneumatica - Probleme; Retrofit & Mod de funcționare (Touareg 7P)


stofarius
 Share

Postare recomandată

Buna ziua. M-am hotrat sa achizitionez anul asta un Touareg 7P si am o nelamurire legata de suspensii, iar Google-ul nu mi-a fost de tare mare ajutor. 

 

Concret: cu suspensia normala pe arcuri, conform mai multor site-uri masina ar avea garda la sol de 201 mm.

 

La suspensia pneumatica ce garda la sol are in functie de setari: offroad, normal, sport?

 

Intreb intrucat nu sunt convins daca pentru ce o sa utilizez eu masina (drumuri normale, asfaltate si cateodata ceva forestiere usoare) chiar merita suspensia pneumatica.

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastyan. G

Cu siguranta merita chiar daca nu folosesti masina in off road.... deoarece confortul pe care ti-l ofera suspensia pe perne e net superior celei pe arc, iar la drumurile din tara noastra ajuta mult.

Totodata in mod offroad e mai inalta decat suspensia pe arc are 233mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins ca nu se compara ca si confort si tinuta de drum. Practic la suspensia pneumatica ai 3 masini intr-una. Doar ca bugetul meu imi permite o masina pana prin 2012-2013, si la varsta asta nu stiu in ce stare sunt pernele respective. Imi e un pic frica sa nu am probleme cu suspensia avand in vedere varsta masinii. De aia vroiam sa vad ca garda la sol ce avantaje ofera suspensia pe aer fata de cea standard.

 

Am citit acest topic cap-coada, si in afara de problemele cu apa care ingheata in compresor si senzorii de nivel, nu am prea vazut sa fie probleme pe la perne, dar totusi... ramanenesiguranta :).

 

Apropo: avand in vedere ca 7P-ul nu mai este o masina chiar noua, nu s-a gasit o solutie de reconditionare a compresorului, sau de a elimina problema  apei din compresor? 

 

Modificat de m_3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REGULAMENTUL VW FORUM INTERZICE CITAREA POSTARII ANTERIOARE!

 

Compresorul se recodintioneaza, se schimba granulele, se schimba oringuri si se face test. Am facut zilele trecute și ca și presiune duce undeva în 19bari. Cred ca umezeala se poate rezolva prin schimbul acestor granule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai gaseste o masina corecta si apoi in functie de pret si buget iti faci calculele

Pernele sunt pentru confort , nu pentru drumuri forestiere

Fara perne cu jante de 17 e ok , cu jante mai mari e dura

In orice masina vei baga ceva bani la inceput si apoi , daca vrei sa o ai ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebastyan. G

Orice masina odata cu trecerea timpului îi sunt necesare anumite operatiuni de mentenanta care au rol de a previne anumite probleme. Te asigur ca 80-90% nu fac aceste operatiuni din lipsa de specialisti sau bani. Personal avem in familie 2 Touareg-uri 7P si te asigur ca pernele nu sunt singura problema ce apar. Daca bugetul tau este mic te sfatuiesc sa te orientezi spre alta masina deoarece Touareg-ul nu este ieftin de intretinut. Si are ceva bube la motoare, deja apar din ce in ce mai multe cu garniturile de chiulase arse din causa unor probleme din fabrica si costa min 10 - 15 mii lei sa repari. Distributia de schimbat minim 10 mii lei....  O perna SH este 1500-2000 lei.... Impozitul (daca nu ai scutiri) e 2500-2700 lei pe an.. si lista continua.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara discutie ca orice as lua va necesita o investitie suplimentara dupa achizitie. Tocmai de asta imi fac calculele dinainte. Cam orice masina am luat pana acum a beneficiat de la bun inceput de revizii complete, indiferent de istoric, aici inclusiv inlocuire lichide (antigel, frana, uleiuri cutie, etc.), plus remedierea problemelor care le-au mai avut. Am invatat din proprie experienta ca daca investesti in ele de la bun inceput, dupa aia stai linistit o perioada si inca nu am intalnit o masina second-hand care sa nu necesite macar un minim de investitie la inceput.

 

@Sebastyan. G  

 

Sunt perfect constient de cheltuielile de mentenanta, tocmai de aia incerc sa vad daca anumite dotari cu potentiale probleme de mentenanta merita sau nu. Intrebam stric de suspensia pe aer, intrucat suntem pe topicul respectiv. Pt. alte nelamuriri, o sa intreb pe alte topic-uri. :)

 

Modificat de m_3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, unui 7P nu trebuie sa-i lipseasca suspensia pneumatica. Legat de eventuale cheltuieli, ia in calcul ca raportat la pretul sh, intretinerea unui 7P este scumpa, chiar si cu piese AM si va trebui sa-ti asumi asta. Anual, ca persoana fizica, vreo 1000euro se vor duce in RCA, impozit si revizie, iar un 7P din 2011-2014 il iei in maxim 15000 euro. Dar una peste alta, ca posesor de 12 ani, iti spun ca merita. Si inca e o masina actuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
viorel 4motion

Salut,am schimbat si eu pernele pe spate,am avut un amortizor defect si am decis sa schimb ambele perne stanga dreapta si acum o gasesc lasata de spate dreapta la maxim indiferent de modul in care o las,sport,confort,normal,am verificat perna cu spuma dar nu am identificat pierderi de aer.Pernele sunt noi Arnott.Masina se ridica din perne un pic sacadat pe spate.Am gasit aceste erori.Ceva sugestii? Multumesc

WhatsApp Image 2024-02-10 at 11.07.16(1).jpeg

WhatsApp Image 2024-02-10 at 11.07.16.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut adaptarea pernelor ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viorel 4motion

Nu am făcut adaptarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viorel 4motion

O să încerc, mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cablajul ce iese din perna sa nu fie ciupit, verifica mufa mama sa nu fie murdara/corodata si aplica-i spray de contacte. Mai verifica inca o daca nu ai pierderi de aer pe la pernele schimbate si verifica si senzorii de nivel (parghiile alea, vezi daca culiseaza cu usurinta).

Readaptarea pernelor se face in mod diferit fata de clipul de mai sus.

Dar in principiu, verifica cablajul ala.

Modificat de adidas00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viorel 4motion

Procedura asta e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. După ce am schimbat o parte a compresorukui(cea cu cablul), după 2-3 săptămâni am început să aud compresorul des să meargă. Mă uit la valori și văd cu ochii ca îmi scade presiune până pe. La 5.5 bar. Pernele nu se mai lasă, am remediat acea problemă. Am verificat ieri toate ieșirile din bloc și compresor pe lock mode. La butelie nu m-am uitat acum, dar de 2 luni nu scapă. Ceva sfaturi? Corpul de compresor sh să fie cu bai?

IMG_0688.jpeg

IMG_0689.jpeg

Modificat de oldtimer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, daca era compresorul nu baga destula presiune in sistem. Daca zici ca pernele nu pierd inseamna ca si blocul de valve e ok. Mai ramane conexiunea intre blocul de valve si butelie sau butelia in sine, compresorul merge mai des pentru a reumple butelia.

Verifica conexiunea neagra (bloc valve-butelie) dar si pe cea albastra (compresor-bloc valve). Butelia are si aia 2 valve, una care duce prin conducta neagra la blocul de valve si inca una pe unde se umple cu Azot din fabrica. Verifica si pe acolo daca scapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Bună ziua. Cum pot afla codul piesei ce e echipată pe mașină fără să demontez piesa și evident unde nu e accesibilă,in cazul de față mă interesează compresorul și blocul valve. Mulțumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Dupa seria sasiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,imi poate spune cineva unde este localizat releul compresorului? as avea intentia sa il schimb...multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub volan, deasupra pedalei de frana.

 

 

image.thumb.png.ff00aee6c01ed115446b5d75122bfae2.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc...👍

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!