Jump to content

De ce NU... RCA ieftin?


Laurentiu_LWR
 Share

Postare recomandată

Nu m-am speriat ca voi plati ceva. E vb de timpul pierdut in instanta.

Rca aveam amandoi la fel. Casco era diferit. Ar fi fost culmea ca rca astra sa refuze plata casco astra :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi am fost lovit de un asigurat la Euroins...deja a inceput distractia, m-au programat la constatare deabia vinerea viitoare.Sa ma astept oare la probleme cu plata?

Am facut amiabila(chestionarul completat este la mine) deci cu politia nu mai am treaba,dar in caz ca ma opreste cineva sa ma intrebe de sanatate, sa tin chestionarul cu mine?

Modificat de MojoGaby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cei loviti recent de asigurati Carpatica:

-1. unde se face constatarea daunelor, doar in baraca aia obosita de la capatul Bucurestiului sau mai au si alte centre?

-2. cum se misca, cat despagubesc? mai ales in situatia de fata subreda pt ei

-3. a reparat cinea intr-un service ce are decontare directa cu ei (daca mai exista asa ceva), sunteti multumiti de rezultat/piese?

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1. au mai multe locatii spre bucuria celor loviti. programare este obligatorie.

2. raspunsul in 10-15 zile. 

3. astept mail cu lista de service-uri...in continuare as vrea o parere, cum lucreaza cum vopsesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Service-urile care au contract cu Carpatica sunt nevoite sa faca treaba de mantuiala pentru ca li se acorda prea putini bani de catre asigurator. Daca nu este dauna mare e de preferat sa iti platesti tu reparatia si sa recuperezi ulterior de la firma de asigurari. Daca se intarzie plata mai mult de doua saptamani se face o simpla sesizare la ASF si vor baga banii repede. Bineinteles daca nu sunt alte probleme la dosar sau sa nu isi fi rezervat dreptul de a face propriile cercetari timp de maxim 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt alte probleme, ei au aprobat dosarul dar suma primita pt regie proprie mi se pare cam mica, 1200 lei.

avarii: far - clema rupta, aripa si bara fata.

la aripa au decis reparatie si la bara si far inlocuire. mi-a spus ca daca exista piese AM agreate de RAR alea le primesc, nu conteaza ca eu am pe masina piese originale.

probabil daca repar eu si le cer banii vor refuza pe motiv ca am platit prea mult alegand piese originale si manopera mai scumpa.

 

daca aleg un service agreat de carpatica ( vad ca sunt zeci acum, acum cativa ani le numaram pe degete) si face treaba de mantuiala cum spui, pt ca primeste putini bani...si nu sunt multumit ca nu au nimerit nuanta vopselei sau nu au montat la linie un element nu pot sa refuz reparatia, sa o faca din nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten tot cu un golf IV, cu aceleasi avarii ca si tine, cu dauna la City. Tot asa, vrea s-o repare in regie proprie, dar nu va accepta mai putin de 2000 de euro.

Ei au obligatia sa-ti aduca masina la stadiul la care se afla inainte de accident. Ai bara si far OEM? OEM trebuie sa-ti puna pe masina. O bara AM nu va pica niciodata bine pe masina. Am avut 3 bare din acestea pe masina veche, unele mai scumpe si altele mai ieftine. Nici una nu s-a aliniat cu masina si nu ma refer la modul perfect, din avion se vedeau dezaliniate, plus ca spre deosebire de o bara originala, sunt doar pt decor pt ca chiar si in cazul unui accident la 20-30 km/h se fac praf. In cazul farurilor AM este si mai rau. Au sticla fara lupa, care se matuieste rapid. Am avut semnalizatoare fata AM (la passatul B5 erau independente de far, nu ca ulterior la B5.5) si ambele s-au fisurat pe verticala singure chiar in primele luni de la montare. Du-te la un service agreat de ei si cere un deviz de reparatie si pozeaza bara si farul afectat astfel incat sa fie vizibile codurile. Dupa ce ai demonstrat ca aceste componente OEM echipau masina la momentul accidentului, solicita sa fie schimbate cu unele asemanatoare. Costul devizului va creste semnificativ si-ti vor accepta o suma mai mare pt reparatia in regim propriu. Apoi, cu banii respectivi iei la puricat parcurile de dezmembrari. 

Daca ai nevoie de lamuriri suplimentare, da-mi un pm si-l voi suna pe amicul asta al meu. El are deja un deviz estimativ cu daunele respective - am uitat, la el se adauga si tragerul, fara radiatoare - si-mi poate spune si suma obtinuta in final de la asigurator. De asemenea, am un mesaj compus pt un alt coleg de forum cu cateva parcuri de dezmembrari aflate in jurul Bucurestiului.

 

1. Nu mai incheiati amiabila cu asiguratori "problematici". Aceasta bunavointa se va rasfrange asupra voastra.

Altfel se va pune problema cand te vei prezenta la asigurator cu o constatare de la politie.

2. Nu mai acceptati pe masina voastra piese AM in locul celor OEM in cazul unei daune.

Ce dracu! Dupa ce ca sunteti nevoiti sa pierdeti timpul prin toate service-urile dubioase, prin birourile asiguratorului, prin magazinele de piese si parcurile de dezmbembrari fara vina voastra (plus stresul provocat de eveniment in sine si supararea ca-ti vezi masina lovita) va mai puneti problema daca sa acceptati astfel de oferte nesimtite din partea unor basinosi in camasa alba care va fura zambind? 12 milioane este salariul lunar al unui sofer pe masina de gunoi si sigur sunt ingaduitor cu aceasta estimare. Pai numai un vopsit bun costa 5 - 6 milioane/ reper, iar tu ai doua.

Modificat de BubuBeshi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Am vorbit cu un inspector de la Carpatica despre faptul ca trebuie adusa masina in starea de dinainte de accident. El a spus: -Ai avut bara originala, da? Bara originala avea varsta de 10 ani, da? Pai atunci ca sa aduc masina in starea de dinainte de accident iti pun tot o bara originala, veche de 10 ani de la cimitirul de masini, nu? De ce originala si noua, tu pe masina ai avut bara noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care e problema? Se degradeaza plasticul in acei 10 ani? Daca bara nu a fost avariata anterior, care e problema lui? Repet, nici o bara noua AM nu se compara cu cea mai veche bara OEM provenita din dezmembrari. Si daca e asa nemultumuit de pretul unei bare OEM noi, sa se duca el sa caute una second hand, sa vedem daca-i mai convine.

Asa si vopseaua de pe masina este veche de 10 ani... n-o vrea s-o vopseasca ca atare, sa-i dea si o patina speciala, sa fie putin retro? ...ori sa foloseasca vopsea veche de 10 ani? Chiar ar fi benefic, avand in vedere ca acum se foloseste numai vopsea pe baza de apa si lacuri de rahat, comparativ cu acum 10 ani.

Iar simt nevoia sa ma repet: Nu va mai lasati prostiti pe timpul si banii vostri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde ce spune legislatia, cum trebuie sa despagubeasca.

daca ai bara de 10 ani zgariata inaintea accidentului, cum te despagubeste? o vopseste si ii trage cateva zgarieturi la final pt a aduce auto in starea de dinainte de accident?

daca am far original dar matuit si nu accept AM il freaca cu niste smirghel pe sticla?

 

atata timp cat ei sunt acoperiti (nimeni nu e prostit), ofera piese AM cu 350 lei pun bara si aripa si 150 lei un far TYC.

postarea asta pare ca tine partea asiguratorului dar in cazul meu ce e de facut?! din dezmembrari iau cu 400 lei bara si aripa, sa zicem. (desi pot fi reparate cele actuale dar nu stiu cat ar fi manopera...), vopsit 2 elemente 6 milioane si s-a cam facut devizul. raman sa repar singur farul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BubuBeshi cu ce ma ajuta pe mine ca fac rca la cel mai scump asigurator si ma tranteste unul cu rca la euroins sau chiar fara asigurare (aveti grija la dacii vechi gasite pe drumuri prin sate, peste 70% din ele nu au asigurari, itp etc...)

 

eu deja mi-am propus, daca e sa ma tranteasca careva, imi caut piesele din dezmembrari si pun OEM, chiar daca inseamna sa le vopsesc, decat sa pun AM

 

si chiar daca imi da asiguratorul vinovatului si 3000 lei sa-mi pun piese AM, tot nu-mi pun, o fac in regie proprie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta spun si eu... ca bara sa nu fii fost afectata inainte de accident (prinderi rupte, bandouri sau grile lipsa/ deteriorate, zgarieturi profunde etc). In cazul farului este foarte simplu: daca al tau este matuit, alegi sa-l schimbi si pe celalalt cu unul nou, ori il polishezi pe cel vechi. Cel mai corect in astfel de situatii ar fi sa-ti plateasca piesele afectate la pret de catalog si vopsitul, iar cu restul manoperei te descurci tu, tinand cont de timpul pierdut sa cauti piesele dorite, timp care pentru asigurator se traduce in bani pierduti.

Sau, asa cum au o baza de date cu furnizori si preturi de piese AM, sa aiba si o colectie de parcuri de dezmembrari colaboratoare care sa le furnizeze piese OEM second hand la preturi decente. Ar fi in interesul tuturor partilor implicate: asiguratorul nu despagubeste o piesa veche la pretul unei piese noi, pagubitul se alege cu o piesa conforma, iar parcul isi asigura un client constat pt toata gama de piese, plus un aflux suplimentar de clienti.

Later Edit: @soila: Nu are legatura polita ta RCA cu masina ta in cauza unei daune. Pentru situatia descrisa de tine exista polita CASCO, ori sa-l dai in judecata pe cel cu junghiul de Dacie care ti-a produs dauna. Desigur, ultima cale este anevoioasa, implica cheltuieli suplimentare imediate si nici nu ai certitudinea ca ai avea ce sa recuperezi de la vinovat. Dar nu jungiul de Dacie fara RCA este problema cea mare, ci cazanele cu numere de Bulgaria sau cele cu numere de Spania, Franta, GB sau Italia luate de acolo direct din parcul de dezmbembrari, tarate pe roti pana in tara si tinute de bune pe ulitele patriei.

In privinta reparatiei masinii, sunt de aceeasi parere: Dati-mi banii si ma descurc sa mi-o repar asa cum doresc, decat sa mi-o ciocaneasca vreun service anonim dintr-un fund de curte. Sau, imi cumpar piesele si-mi platesc manopera din banii proprii si-mi decontati ulterior facturile... in 30 de zile, nu 30 ani. Atata timp cat nu depasesc valoarea de dauna totala convenita anterior, n-ar avea ce sa comenteze.

Modificat de BubuBeshi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Am vorbit cu un inspector de la Carpatica despre faptul ca trebuie adusa masina in starea de dinainte de accident. El a spus: -Ai avut bara originala, da? Bara originala avea varsta de 10 ani, da? Pai atunci ca sa aduc masina in starea de dinainte de accident iti pun tot o bara originala, veche de 10 ani de la cimitirul de masini, nu? De ce originala si noua, tu pe masina ai avut bara noua?

Aceste discutii devin inutile daca pagubitul se implica financiar si isi repara dauna initial din banii lui. Daca avaria este reparata, devizata conform notei de constatare , facturata si platita asiguratorul nu mai are nicio posibilitate ca sa diminueze despagubirea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costul poate sa varieze...daca o repar din banii mei (evident cu factura pe piese) si pun piese originale fata de AM sau merg undeva unde costul de vopsire/element este de 700 lei fata de alte locuri unde se cere 300-400 lei....

nu poate sa spuna ca un far se poate inlocui cu 120 lei+manopera fata de 380 lei + manoepra ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Later Edit: @soila: Nu are legatura polita ta RCA cu masina ta in cauza unei daune. Pentru situatia descrisa de tine exista polita CASCO, ori sa-l dai in judecata pe cel cu junghiul de Dacie care ti-a produs dauna. Desigur, ultima cale este anevoioasa, implica cheltuieli suplimentare imediate si nici nu ai certitudinea ca ai avea ce sa recuperezi de la vinovat. Dar nu jungiul de Dacie fara RCA este problema cea mare, ci cazanele cu numere de Bulgaria 

 

Daca te loveste o masina inmatriculata in Romania si nu are RCA te despagubeste FPVS-ul . 

Leagt de masinile de BG nu stiu daca pe forumul asta era un coleg la care despagubirea a durat mai putin de o luna. Bine, isi platise singur dauna, nu a asteptat  oferta sau accepte de la asigurator.  A primit toti banii !

costul poate sa varieze...daca o repar din banii mei (evident cu factura pe piese) si pun piese originale fata de AM sau merg undeva unde costul de vopsire/element este de 700 lei fata de alte locuri unde se cere 300-400 lei....

nu poate sa spuna ca un far se poate inlocui cu 120 lei+manopera fata de 380 lei + manoepra ?

Daca reparatia este facuta la service autorizat factura nu poate fi contestata din punctul de vedere al preturilor pieselor sau al tarifului orei de manopera daca aceasta factura a fost PLATITA de catre pagubit. In termen juridic asta constituie CUANTIFICAREA PAGUBEI si nu poate fi diminuata.

 

Va pot spune ca sunt service-uri care atunci cand prind o lucrare pe asigurare la cate un apropiat factureaza si cu peste 100 euro ora de manopera sau cu piese la pret dublu fata de audatex. Fiind in "colaborare " cu pagubitii acesti le taie si chitanta insinuand ca lucrarea ar fi fost platita.

Asiguratorii sunt obligati sa le plateasca iar faptul ca aceste cazuri se inmultesc constituie unul din motivele pentru care si politele de asigurare se scumpesc.

Modificat de kosfunny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul asta toti ar merge la porsche sa repare o julitura.

sau toate service-urile nu te-ar refuza cand aud ca e vb de carpatica/euroins/etc stiind ca vor primi o suma putin "umflata".

 

nici nu sunt dispus sa dau din buzunar 30mil cu speranta ca ii voi recupera candva de la carpatica

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coret dar un exemplu ca nu este asa poti fi si tu. :)

Nu toti sunt dispusi sa riste niste bani. Unii considera ca riscul este mare , altii ca mine considera ca nu este mare . Banii se recupereaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Va pot spune ca sunt service-uri care atunci cand prind o lucrare pe asigurare la cate un apropiat factureaza si cu peste 100 euro ora de manopera sau cu piese la pret dublu fata de audatex. ...

 

Consider ca nu-i corect 100% ceea ce afirmi, deoarece:

 

1. nu poti factura cu tarif orar de "peste 100 euro" din moment ce ai afisat un at tarif (nici macar la reprezentantele din Romanica nu sunt aceste tarife - asta doar presupun, nu cunosc tarifele reprezentantelor). Daca totusi se practica aceasta, este clar o tentativa de frauda , iar societatile de asigurari pot fi indreptatite sa nu plateasca despagubirea.

 

2. Audatex-ul este recunoscut de toate sociatatile de asigurare, atat din Romania cat si din Europa, iar daca se ajunge in instanta este (aproape) sigur ca se va despagubi integral, Audatex-ul da pretul de original si de fabrica al pieselor (uneori se cumpara piese OE la pret mai mic decat pretul din Audatex.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ca trebuie sa lucrezi cu orarul afisat este foarte corect. Dar daca nu faci asta cine te sanctioneaza, mai ales ca cel care plateste nu depune reclamatie ?

 

2. Audatexul este un program de intocmit si calculat devize . Preturile pot fi modificate in acest program . Nu te impiedica nimic sa pui un pret mai mare decat cel oferit de importatorii care colaboreaza la updatarea programului. Plus de asta nu poate obliga nimeni un service sa foloseasca acest program. Cand am inceput eu sa lucrez in daune devizele se faceau cu pixul pe coala alba, scris de mana . 

 

In general afirmatiile pe care le fac in domeniul asta au in spate experienta mea si se bazeaza pe cazuri concrete. 

Legat de instanta , aceasta judeca in principal dupa codul civil nu dupa protocoalele din piata asigurarilor privind folosirea Audatexului . Exista chiar si alte programe , DAT, Eurotax, etc . Audatexul nu este lege !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa intru in polemica, nu tin cu asiguratorii, chiar nu-i am la sufletel, dar:

 

1."mai ales ca cel care plateste nu depune reclamatie" -eee, in cazul asta sa plateasca, idiotii.

2."Audatexul este un program de intocmit si calculat devize . Preturile pot fi modificate in acest program"  -- da, dar apare o steluta si  ghici ce le sare-n ochi lichidatorilor?

 

"Legat de instanta",   un judecator habar nu are ce este "DAT, Eurotax, Audatex, etc" si e normal, dar avocatii asiguratorilor da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, steluta apare cand pretul este modificat, mai mic sau mai mare . Steluta aia nu are nicio valoare in instanta . 

Judecatorul judeca astfel, 

Asigurator, ai aprobat la inlocuit reperul x si reperul y ? 

DA

Pagubit ai adus masina la starea de dinaintea acidentului ?

DA, uitati factura si chitanta cu aceste doua repere!

 

Atunci judecatorul spune :

Asigurator de ce nu ai decontat cheltuiala pagubitului ? Mai plateste in plus si cheltuielile de judecata si penalizarile de 0.2 % pe zi !

 

Crezi ca poate spune asiguratorul judecatorului "nu am platit deoarece au costat mult acele doua repere ?" Nu poate , pentru ca legal exista piata libera iar o factura si o chitanta in mod normal atesta faptul ca prestatorul s-a incarcat cu TVA si impozit de platit LA STAT ! Pagubitul a fost la reparator autorizat , acesta i-a cerut  contravaloarea reparatiei iar acesta a platit-o . Nu este vina pagubitului daca reparatorul practica tarife exagerate !

Iar daca preturile nu au fost afisate este problema service-ului , problema pe care pagubitul o poate semnala SAU NU autoritatilor abilitate. 

Plus ca poate spune si : "Da, avea tarifele afisate , sunt ilegale ? "

 

Aici nu este vorba de polemica , este vorba de lege si de jurisprudenta . Multe lucruri care pe lumea asta multora par anormale legea le considera normale.  

Modificat de kosfunny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Dacă e vb de RCA, cum adică "merita"? Ce beneficii ai, sa merite? Ai găsit în alta parte mai ieftin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vb de rca...de ex la euroins pe un an e 570 si la inca vreo 5 firme 700, 1000 1300, ..ceva de genu...daca vrei postez vreo 2-3 poze sa vezi diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gandestete doar daca ti-ar fi tie ok sa primesti o asigurare, in caz ca te loveste cineva, la una din companiile alea si dupa aia cantareste-ti raspunsul. Simplu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!