Jump to content
Sign in to follow this  
Gip

3-400'000 km - minciuna sau adevar?

Recommended Posts

TEHNO

Octavia 1 break 08.2001 1,9 TDI 110CP (AHF) 258.000 km (dintre care mai mult de jumatate in primii 4 ani).

Schimbate (mai importante): ambreiaj (150.000), amortizoare fata (135.000), caseta de directie (130.000 si 210.000), EGR (210.000), cuplajul electromagnetic de la compresorul de AC-climatronic (230.000), calculator usa fata dreapta (180.000).

Mentenata: ca la carte (aproape),pana la 180.000km numai la reprezentanta; inca nu am schimbat pompa de apa (o s-o fac la 270.000).

Cum se prezinta acum: f. bine, avand in vedere varsta si nr. de km; consum ulei: 0,7l/7500km; consum motorina: cam cu 0,5/100km mai mult decat la 50.000km; caracteristici motor (cuplu mai ales, caci nu prea o duc eu in zona de putere maxima): au scazut dar nu cu mai mult de 10% (este totusi o apreciere subiectiva, un dyno ar fi mult mai relevant).

In concluzie: nu stiu daca ar putea ajunge la 500.000km dar, sigur la 300.000km se va prezenta f. bine (s-ar putea s-o tin chiar si pana atunci, dar asta numai din motive financiare).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Exemplul de mai sus este un exemplu negativ. Cam multe piese schimbate si scumpe. Comparand cu un Ford Mondeo diesel de 2L al fratelui meu cu exact atatia Km, 250.000, Fordul este castigator. Telescoape, turbina,caseta directie, AC, ambreiaj,toba esapament totul original neschimbat. Defect doar o data un furtun de turbo spart si o pompa de motorina reparata + discuri frana schimbate.

Eu cu Seat Leon benzina 1,4 am la 180.000 Km totul original in afara de alternator reparat, baterie, curea distributie schimbata odata, filtre, macarale geamuri fata amandoua, sonda lambda 2. Neschimbate niciodata sunt telescoape, ambreiaj, caseta directie, cutie viteze, timonerie, elemente suspensie, discuri frana, toba esapament ,EGR, etc. Sunt neschimbate si merg perfect. In ultimii 5 ani o singura vizita la reprezentanta Seat, Todorut Timisoara pt. o eroare si vibratii relanti si am platit doar manopera fara piese. Au stins eroarea si nu stiu ce a fost ca nu am avut cu cine vorbi ca am luat masina inainte de ora inchiderii. Oricum sunt cinstiti ca nu am stat acolo, puteau sa spuna ca au schimbat n piese si au lucrat n ore. Aveam pregatiti in geanta 1000 lei si am platit 80. Au zis platiti 1 ora de manopera.

Intradevar un motor cu cilindree mare este mai longeviv, dar am auzit si eu de la prima mana ca V6 2,5 de la Audi este super prost si se strica des arborele cu came.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

problema arborelul cu, came de la 2.5 TDI este de la gradul de exploatare

mai multi mecanici mi-au zis ca la aceste motoare daca se merge mult la drum lung si temperaturi mari, pur si simplu se usuca pelicula de ulei de pe arbore si in timp se duce, sau se mai sparg si tachetii

eu am avut noroc ca am schimbat oringurile de la pompa duse pe la 250.000km, ca din 10 tacheti 2 erau aproape sparti

Share this post


Link to post
Share on other sites
qqq

Referitor la ce scrie in acest topic - nu am citit chiar tot - am un prieten care desfasoara de ceva vreme, ani buni, activitati Spania - Romania. A vandut o Supernova la 380 mii km, un Sharan la vreo 800 mii si are acum un Vito caruia la 999.999 km i s-a blocat bordul si a fost nevoit sa merga la reprezentanta sa il reseteze. Deci se poate ca masinile sa tina sute de mii de km dar bineinteles cu schimbarea consumabilelor, care la cateva sute de mii pot fi turbo, egr, intercoolere, planetare, arcuri etc, lucruri destul de costisitoare. Unui strain nu-i mai vine sa bage atatia bani intr-o masina, ca-i e mai la indemana sa cumpere alta noua, cu toate ca si in Germania am vazut o groaza de vechituri in circulatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

Mercedes-Benz 300 TD EZ 04/1987 618.000 km,Mercedes-Benz E 200 EZ 11/1992 570.000 km,Mercedes-Benz E 200 D EZ 10/1994 610.000 km,Mercedes-Benz E 200 D EZ 02/1993 700.000 km,Mercedes-Benz C 180 Esprit EZ 02/1995 1.315.419 km 999 EUR :blink: ,

Anunturi de pe mobile scoase la repezeala;1.315.419km..masina e de vanzare.Oare e greseala in anunt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

Am avut un Audi 100 din 1986 1.8/75 cai benzina pe care l-am vandut la 320,000 km.

Desi motorul era mic, turat (avea 4 trepte) totusi nu am umblat la el sau la cutie (cu exceptia ambreiajului).

Ca probleme pot sa mentionez intreruperea fiselor bujii, placa presiune fisurata (cred ca de la o trecere printr-un rau cu apa rece) + disc ambreiaj (am schimbat doar discul si am vandut-o asa deoarece mergea ok iar placa de presiune costa 35% din masina :blink: ), pompa apa + radiator schimbate de 2 ori (din cauza a 2 accidente frontale), senzor combustibil rezervor a cedat pe la 280000 km, kilometrajul a cedat tot la 280000.

Ca performanta vmax a scazut de la 160 km/h la 140 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcos28

Tin foarte mult mai ales motoarele VAG si cele Mercedes,eu am un T4 2.5 TDI R5 care are 460.000 in momentu asta si eu nu am schimbat aproape nimic,lucruri minore,nu stiu ce au schimbat nemtii ca nu are carte service,turbina inca merge cea originala pentru ca a trebuit sa o curat ca era imbacsita de funigine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tilik

gof3 aproape 300 cand am schimbat bucsele fata erau din fabrica asa ca 100 mii sant facuti in romania

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Varul meu are Passat variant 1.9 131 CP, fabricat in 2001 si tocmai a depasit 300000 de km. In afara de curatat turbina o data pe la 210-220000 de km nu a avut absolut nici o problema. A cumparat-o la 90000 de km in 2004 si a fost cumparata si intretinuta "cu suflet". De-asta a si rezistat atat de bine si sigur va mai rezista mult. Anul trecut ar fi vrut sa-l vanda dar s-a razgandit repede cand si-a dat seama ca nu ar lua mare lucru pe el. Pentru ca, asa cum stiti masina cea mai buna e "cea mai tanara, cu cei mai putini km, cele mai multe dotari si in acelasi timp cea mai ieftina".

Share this post


Link to post
Share on other sites
florin03

Eu am bmw 525D din 2000 cu 430.000 de km, recent s-au spart 2 pistoane in motor, 2 bujii indoite, 8 supape, in total toata distractia a costat 5.000 de lei, am mai schimbat eu niste filtre, filtru epurator, ulei, filtru de motorina, filtru de aer, garnitura de chiulasa (aia oricum trebuia sa o cumpar pentru ca s-a umblat in motor)pana la km aia nu am umblat niciodata in motor si nici macar turbina nu a picat niciodata, motorul asta a fost exploatat incorect, adica s-a mers tot timpul cu el subturat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
THE ROCK

Al meu passat (AVF) are 285k de km si la motor nu am schimbat decat turbo care a cedat la 270k de km!

Asa motorul merge f bine, trage bine, porneste bine dar in schimb ma intoxic daca stau langa el cand e la relantii...

Nu stiu de ce miroase atat de tare a ars dar cred totusi ca de la km ce i are...

Eu zic ca un TDI PD duce pana la 450k-500k fara pb majore dupa acesti km trebuie segmentat sau schimbat...

Edited by THE ROCK

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT91MOC

Masina din semnatura 287kkm..!consumabile si motorina ! volant ar cam da semne de oboseala si suportii de la cutie ! in rest nimic !

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Din cate am vazut pe-aici mai toate motoarele care au fost mentionate sunt 1.9 TDI. As fi interesant sa ne spuna cate ceva si cei cu 1,6 TDI sau 2.0 TDI, TSI, TFSI... Eu unu' as vrea sa stiu si parerea lor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
120 L

Poti sa aflii de la service daca ai vreun amic pe acolo...sau citeste topicurile dedicate ale acestor motoare. O sa vezi o galeata de probleme.

Si daca aici s-a discutat preponderent despre diesel iti spun ca benzinarele aspirate din anii 1992-2008 sunt si mai fiabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
THE ROCK

Din cate am vazut pe-aici mai toate motoarele care au fost mentionate sunt 1.9 TDI. As fi interesant sa ne spuna cate ceva si cei cu 1,6 TDI sau 2.0 TDI, TSI, TFSI... Eu unu' as vrea sa stiu si parerea lor :)

1,6 TDI sau TSI, TFSI, sunt motoare noi...inca nu au intampinat pb!

Cat despre 2.0 TDI citeste la sectiunea Passat B6 si o sa te ingrozesti cand o sa vezi cate pb au...de la injectoare cazute pana la pompe de motorina care au cedat in nici 150k de km...

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

scuze de off: pai in cazul asta m-am mai linistit. Mie la Beetle tocmai mi-a picat sonda Lambda la 35000 de km. In conditiile in care VW zice ca "tine" cam 150000... (motor "clasic" 1.4 benzina 75CP..)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jmf

1.8T-uri stiu mai multe cu 230k+ fara reparatii majore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

230.000 de km nu sunt chiar asa de "admirat" la un motor exploatat in proportie de 70% din timp in mod normal. Parerea mea...

Eu am pe o masina un 1,6 16V care are 181.000 de km si nu stie gustul uleiului. Pur si simplu nu se pierd decat maxim 200 de mililitri intre schimburi si asta cu conditia sa o alerg bine cel putin 1 data pe saptamana...

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Azi am mers cu un prieten cu un Leon 1.9 TDI (90CP cred)... 345 000. Motorul si cutia erau perfecte, directia la fel, volanul "mancat" pe interior vreo 10 cm, tapiseria cam scorojita si cam atat.

Am uitat sa spun de una din masinile sefului meu: un Toledo 2003, TDI 280000 de km. Poate veti spune ca exagerez, dar merge impecabil Este cat se poate de adevarat ca e o masina tinuta din scurt iar turbina a fost schimbata la Porsche Bucuresti desi nu era nevoie. Insa asa au recomandat "mecanicii", cea veche trebuia doar curatata si mai tinea cel putin 100 000 de km. Inca o mai are pe cea veche, o tine pentru "zile negre". Si el a vrut sa o vanda insa s-a razgandit repede. Nu merita sa o dea ca oricum nu ia cine stie ce pe ea... anii si km aia ii sperie pe multi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian 80

Am observat ca majoritatea masinilor care trec de 500.000km au cutie automata.

Am avut si eu un Passat din 98' 1.9TDI 110CP automat, si avea 480.000km.

Oare cutia automata protejeaza mai bine motorul, astfel acesta ajunge sa functioneze corect mai mult timp?

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

Cutia automata "protejeaza" motorul de soferii care nu stiu cu ce se mananca un motor Tdi si nu stiu cum si cand sa schimbe treptele de viteza.

Nu mi se pare ca s-ar datora neaparat cutiei automate acesti km, insa gandeste-te ca voi spuneti de masini din '98-2000 si masinile alea au deja peste 12 ani si e mai normal sa vezi acesti km la o masina atat de veche decat la o masina din 2007-2008. Oricum, pana-n 2004 stiu ca mai toate modelele Vag sunt foarte "tzapene" din punctul de vedere al fiabilitatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
polotsi

duce peste 300.000 de km un motor diesel , cutie automata, distributie pe lant originala, injectoare neschimbate, turbina reconditionata la 250.000 preventiv

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Un calcul simplu, minim 50.000 pe an si ai km astia

post-61251-0-82929300-1340270722_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Ieri am facut o diagnoza la o jetta din 2008 si avea in jur de 480000 km la bord. Masina mergea ok si arata foarte bine. Omul face in fiecare luna schimbul de ulei

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri