Jump to content
Sign in to follow this  
Gip

3-400'000 km - minciuna sau adevar?

Recommended Posts

hremus

Cred si sustin ca fiabilitatea ar trebui raportata nu la Km parcursi ci la cicluri motor. Nu poti compara o masina cu 200K care face drumuri lungi cu una de 200K la care sta 1/2ora in parcare cu motorul pornit si merge 5 km. Un benzinar turat la 6000rpm ar fi echivalent cu 3000rpm la diesel, si diferenta creste cu cresterea turtiei. De aici diferenta majora intre fiabilitatea unui benzinar si un diesel.

@Ebi: Motorina este folosita ca lubrifiant la anumite piese gen pompe, injectoare, etc. Benzina/motorina nu ar trebui sa intalneasca uleiul in cilindru, doar daca ai segmentii dusi. Singura diferenta este la temperatura de ardere care este mai scazuta la motorina.

Edited by hremus

Share this post


Link to post
Share on other sites
clau_75

...Singura diferenta este la temperatura de ardere care este mai scazuta la motorina.

Eu stiam ca temperatura gazelor de ardere e mai mare la motorina decat la benzina. Sau faceai referire la altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Nici vorba, la diesel temperatura gazelor este de 400 oC, pe cand la benzina este de 700 oC. Din cauza acestor temperaturi foarte ridicate la benzina s-a intarziat atat de mult cu aparitia pe piata a turbo-benzinarelor si tot din aceasta cauza este mai scumpa o turbina de benzina decat una pt diesel.

Si poate ma insel, dar parca am citit pe undeva ca turbinele pt benzinare nu au geometrie variabila, deoarece nu ar rezista la asemenea temperaturi imense.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei1980

Va spun sincer nu stiu cum este la diesel, dar intr-adevar o benzinara turbo produce o caldura infernala. De exemplu eu avand 1.4TSI, daca va uitati la un motor din aceasta, se vede ca turbina este foarte sus aproape de capota. Nici nu este capitonaj pe capota, in timp ce la 1.8TSI la care este undeva mult mai jos turbina este antifonare. Prima data am crezut ca nu au pus din cauze financiare cei de la Skoda dar mi s-a explicat ca la aceasta motorizare la nici o masina nu se pune fiindca ar exista posibilitatea ca pe timp de vara sa aprinda, sa-l arde acel material fonoabsorbant. Si pot sa va spun ca vara poti sa frigi un gratar pe capota motorului, dar macar poti face ochi. Deci clar ca sunt temperaturi foarte mari la benzinare turbo. Eu spun ca o benzinara nu suporta atatia kilometrii ca si dieselele fiindca sunt folosite la turatii mult mai mari si asta pe timp lung se aduna + alte motive care au fost prezentate in posturile anterioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dizy

Pe asta nu am inteles-o cu turatiile. Benzinarele pot fi mai turate dar la o utilizare de zi cu zi nu sunt turate cam la fel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Eu sunt de parere ca materialele din care sunt fabricate motoarele pe benzina si cele pe motorina sunt foarte diferite. Si asta pentru ca, din start modul cum arde benzina si motorina sunt diferite. Nu cred ca ii este bine unui diesel sa mearga constant cu 4000rpm, asa cum nici unui benzinar nu ii este bine sa mearga mai mereu la 6000, 6500, 7000 rpm chiar. Si din cauza asta nu cred ca se poate spune cu exactitate care e mai fiabil. Evident ca la mijloc sunt o multime de varibile, printre care calitatea combustibilului si stilul de condus. La astea as mai adauga si cui i se adreseaza motorul. Diesel este si pe Lupo si pe Octavia, dar si pe VW Transporter si Audi A8. Ca sa nu mai zicem de camioane.

Cred ca motorele care ating cel mai usor 400000 de km sunt cele aspirate si cilindree mai mare decat cea "acceptata" azi. Ma gandesc in primul rand la SDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi_bm

cunosc multe vw atat benzina cat si diesel si constat ca la acelasi nr de km benzinarele au probleme serioase pe cand un diesel ii in floarea varstei

comparatia de regula o facem intre 1,4 si 1,6 benzina cu 1,9D sau TD, care duc aceleasi kg. Cred ca un 1,8 -2L o duce cat un diesel pe aceasi caroserie, ma refer strict la componentele interne ale motorului, nu turbo, injectoare, egr sau altele!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jurasik

Nu se pune problema cat poate duce un motor ci cat esti dispus sa investesti intr-un motor uzat pentru a functiona in parametri corecti. Daca esti un "kamikaze financiar" si nu poti sa percepi faptul ca din banii bagati peste un anumit rulaj in ansamblu propulsor poti sa iti cumperi o alta masina , mai noua , mai putin rulata , atunci poti sa tragi de un motor milioane de km. Il mai lipesti , il mai sudezi , il mai segmentezi ...schimbi 100 de turbine si 200 de distributii. Te priveste " ca si proprietar" cat de legat si de pasionat esti de modelul tau de masina. Oamenii gandesc diferit. Unii sustin ca prefera sa serviseze masina lor rulata decat sa puna banii aia langa pretul masinii ( daca ar vinde-o ) si sa mai caute o finantare , pentru o masina noua , in garantie . Altii vand masinile imediat ce ies din perioada de garantie , pentru a nu avea batai de cap cu servisarea. Fiecare in functie de buget.

Sa va dau un exemplu la utilitare intrucat acestea fac rulaje mari. Busurile de 1.5 Tone, indiferent de producator , care fac externul, la 250.000 km sunt vandute. Nici un sofer cu mintea intreaga nu se mai bazeaza pe o masina care are un rulaj peste aceasta cifra. Nu neaparat ca nu mai merge motorul , cat din cauza celorlalte repere ce formeaza ansamblul propulsor care se pot defecta . Cum o tractare pe autostrada si o reparatie in servis in UE , costa cat masina , oamenii ( rationali) prefera sa nu riste. Vand masinile pe piata interna , banii ii dau avans la leasing si cumpara una noua cu care mai merg inca 200 -250.000 km.

Acum trebuie sa avem clar in minte urmatorul adavar: VAG nu este o marca premium. Cand cumperi o masina de buget , nu te astepti sa te tina 500.000 km fara reparatii majore . Pentru asta iti cumperi Land Cruiser 100 sau Land Rover Defender si incepi sa bati deserturi cu ele . VAG face masini pentru zone populate , unde un telefon rezolva problema tractarii pana acasa sau pana la un servis .

Conceptul asta de " fara moarte " apartine parintilor nostri care s-au dat in Dacii 1300 ce necesitau segmentare la fiecare 45.000 km ...pe vremea cand 45.000 km faceai in 10 ani , nu in 6 luni ca in unele cazuri din prezent .

Deci , sa revenim cu picioarele pe pamant cand vorbim de jumatati de milion de km si sa realizam ca aceste numere nu au fost gandite pentru masinile VAG.

Edited by Jurasik

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Eu ma astept sa tina cat s-au laudat ca tine si atat. Nu am nici o pb sa le dau banii pe un produs laudat care este si cinstit. Aici este de fapt marea pb. Ma indoiesc ca daca VW nu e o masina premium in zilele de azi mai exista masini premium. Cred ca de fapt au trecut acele timpuri cand existau diferente. Totul este nivelat si am senzatia unui comunism general care se apropie si singurele diferente mai tin doar de pretentiile fabricantilor. Probabil ca cel mai folositor o sa fie curand o masina de aceeasi marime si forma pentru toti. Am auzit pe cineva care se pricepe la alta marca, una de care rad multi de pe aici, ca le tine benzinarele 500k de km. Nu am personal o alta modalitate sa vad cat tine o masina decat comunicand cu altii despre ele.

Intr-devar trebuie comparate motoare cu capacitati egale la benzina si la diesel. Deocamdata consider dieselul o tehnologie superioara tocmai datorita numarului de km pe care il vad in bordul masinilor. Cu cat tine mai mult cu atat inseamna ca se potriveste conditiilor si tehnologiei la care s-a putut ajunge. Daca era de 2 ori mai scump un motor diesel atunci era ok dar este comparabil cu un benzinar si totusi duce mult mai mult.

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites
dbk

In teorie dieselul "tine" mai mult decat un benzinar. In realitate, nu e chiar 100% adevarata aceasta teorie. Intr-adevar, in 80% din viata unui motor diesel, acesta ruleaza la turatii relativ joase (2000-3000 rpm), e construit mai solid etc deci viata sa e mai lunga. Dar dieselul modern are o gramada de subansamle care pica invariabil (turbina, intercooler, furtune de presiune etc). Iar aceste subansambluri se defecteaza cel mai des. Bineinteles, asta nu inseamna ca motorul este terminat si subansamblele nu pot fi inlocuite foarte usor. Dar necesita niste costuri. Pe cand un benzinar nu prea intalneste astfel de probleme, chiar daca per total viata sa este ceva mai scurta.

Mai depinde foarte mult si de cine conduce masina respectiva si unde o conduce. Exista o probabilitate mult mai mare ca un diesel condus de un incepator, exclusiv in oras, sa necesite schimbul subansamblelor mai sus amintite. Comparativ, un benzinar aspirat, condus de un sofer in varsta, in preponderenta in afara orasului, va avea o viata mai lipsita de cheltuieli, si posibil chiar mai lunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali zak

Cred,mai bine spus sunt convins ca vw nu este o marca premium-am tot citit pe acest forum si din experienta proprie am observat ca aproape fiecare model are o chestie a lui(''boala ei'')care poate fi rezolvata sau nu decat prin schimbare de piese care costa foarte mult pt. ca de,e VW si totul e cu 20% mai scump....am avut inainte opel de care am fost foarte multumit,piesele erau mai ieftine,ea era mai taraneasca dar muncea fara sa faca figuri...

Referitor la km -sunt sofer profesionist si am condus multe masini .O masina cu peste 200tkm(ma refer la turisme) nu e de aruncat,mai ales daca are schimbate turbina,egr,parti de injectie,frane,amortizoare-adica parti esentiale-dar o masina peste 300tkm e deja uzata moral,nici pe roti nu mai sta lafel,usile atarna,ea merge inainte dar pentru unii mai conteaza si cum.Sa nu imi spuneti ca 3-400tkm facuti in DE sunt altii decat in Ro pt. ca au si ei taranii si turcii lor care fac servisarea dupa colt sau deloc iar uleiul e long life purtat 50000km iar filtrul de combustibil la benzinare nu il schimba niciodata iar la diesel la doua revizii!!!Am un G3 1,6 ABU cu 198tkm pe bord (pot fi mai multi pt. ca am cumparat masina din Ro iar in DE a avut 3 proprietari)la care am gasit filtru de benzina or. 11/1993(de altfel asa am gasit si la primul meu golf 3 1,4 abd,si la 1,6 fsi bad al sotiei) .Cu toate astea motorul merge foarte bine,nu consuma ulei si e plin de viata.3-400tkm cred ca tine blocul in sine fara anexe.Neamtul considera lifetime la masini 200tkm pt. ca are putere financiara,noi ,evident mai saraci le mai putem purta ceva timp sau 100tkm chiar daca mai reparam pe la ele-in definitiv ne si place sa mai surubarim.

Edited by vali zak

Share this post


Link to post
Share on other sites
anged

te contrazic un pic. iti arat masini cu peste 300k care nu sunt tradate nici de aspectul caroseriei si nici de uzura motorului.

cat despre inlocuirea filtrelor iti dau un copy-paste din elsa pt masina mea:

filtru combustibil: motorină conformă cu EN 590 - la fiecare 120.000 km

motorină neconformă cu EN 590 - la fiecare 60.000 km

motorină biodiesel (RME) 1 - la fiecare 30.000 km

filtru aer: toate variantele de motorizare cu excepţia V6 TDI ►2006 - la fiecare 120.000 km sau la fiecare 4 ani

La noi datorita "stealership-urilor" si a altor comercianti de piese auto care se gandesc cu mare grija la masinile noastre si nicidecum la profiturile lor ne conving sa inlocuim aiurea diferite consumabile. Chiar citeam undeva acum ceva timp ca este chiar nerecomandata inlocuirea filtrului de aer atat de des cum se obisnuieste la noi la fiecare schimb de ulei. scuze pt oftopic

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

In teorie dieselul "tine" mai mult decat un benzinar. In realitate, nu e chiar 100% adevarata aceasta teorie. Intr-adevar, in 80% din viata unui motor diesel, acesta ruleaza la turatii relativ joase (2000-3000 rpm), e construit mai solid etc deci viata sa e mai lunga.

Dar, da omiti un amanunt important: un diesel este turat destul de serios la 3000 rpm, asta pentru ca in general limita ii este undeva la 4000... 4000 si ceva rpm. Deci 3000 rpm pentru un diesel nu e tocmai o turatie joasa. Ori un benzinar se simte foarte bine tinut intre 3000-4000... poate si 5000 rmp multi km. Si asta pentru ca limita lui este undeva peste 6000 rpm. Dar asa cum am zis, comparea diesel vs benzina e ca si cum ai compara mere cu pere.

"Sa nu imi spuneti ca 3-400tkm facuti in DE sunt altii decat in Ro pt. ca au si ei taranii si turcii lor care fac servisarea dupa colt sau deloc iar uleiul e long life purtat 50000km iar filtrul de combustibil la benzinare nu il schimba niciodata iar la diesel la doua revizii!!!"

Vali, eu unu' stiu ce spui. Anul trecut la munca am avut Octavia 2 1.9 TDI 105CP, 3 ani 90000 de km careia nu i-a fost schimbat niciodata uleiul. Mergea saracul motor cu ce gasea pe fundul baii de ulei probabil. Cu toate astea nu scotea fum (defapt nici nu mai avea de unde) si tragea la fel ca in prima zi. Eu zic ca e ceva.

Edited by LauCalin

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali zak

Eu imi fac singur schimburile de ulei ,filtre ,mecanica curenta...La 10tkm filtrele sunt foarte negre,nu cred ca e o greseala sa fie schimbate anual.Un filtru nou nu cred sa fie mai daunator pt. motor decat unul care a fost montat 10tkm,care deja a capatat alta culoare pe partea dinspre motor.

@anged-sunt masini intre masini,eu generalizam.Marea majoritate a comerciantilor in DE nici nu mai afiseaza km daca se apropie de 400 sau specifica -"numai pt. export". Nu imi place sa ma contrazic,ce am scris sunt pareri personale asa ca nu dati cu pietre ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
radugordon

salutare am un audi a4 1.9tdi 90 cp din 96 de cca un an si am urmatoarea problema de cand am luat-o,adica porneste cam greu la rece,cand motoru e cald nu am absolut nici o problema o ia la sfert.Acuma ca afara s-a ma incalzit o ia destu de bine adica invate max 2 secunde,insa asta iarna o lua si la 9 -10 secunde de dat la automat dar intotdeauna la prima cheie.Masina a fost adusa anul trecut din germania cu 185 000 km ,acuma avand 203000,insa luna trecuta am descoperit accidental contractul de vanzare cumparare dintre neamt si tipul de la care am luat-o si am constatat cu stupoare ca masina a fost vanduta cu 746000 km la bord.Singura problema pe care o am cu ea e cea cu pornitul la rece in rest masina merge ok trage bine.Dupa ce am aflat asta i-am facut un test de compresie si au iesit urm valori 21 22 23 21.vreau sa stiu daca o segmentare m-ar ajuta cu problema pe care o am adica cu pornitul la rece.ulei am completat 1.5 l in 10000 de km dar nu stiu cat din acesta imi consuma motorul deoarece am vazut ca picura pe la intercooler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristilr

salut

am un w golf 3 din 1995, mtor 1z 1,9 TDI 450.000 km merge super consum 4,5 - 5\100km

toate bune

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Nu cred ca industria auto a luat-o pe o cale buna. La masinile de pana acum nu era o problema 500.000 Km. Dar la astea noi nu prea vad cum le poti aduce la 500.000 Km decat cu cheltuieli enorme. Atatia zeci de senzori, actuatoare, turbine cate 2, DSG, volant bimasic... O cutie de viteze manuala te poate tine pe veci, dar un DSG in nici un caz. Cu un ambreiaj treceai de 200.000 Km sau 100.000 la daciile vechi, dar un ambreiaj cu volant bimasic in nici un caz. La fel, suspensia spate cu osie de caruta gen Golf 4 este fara moarte, dar la astea noi cu suspensie independenta cam vizitezi serviceurile. As cumpara o masina moderna cu motor TSI sau CR, dar numai noua. Daca nu o sa am bani de noua, second hand nu o sa am curajul asa ca ma fac patriot si iau Logan la care nu prea are ce sa se strice. Masina pe care o am, o vad ajungand la 500.000 Km dar o consider clasica- nu tu turbo, nu suspensie independenta spate, nu DSG, nu climatronic, nu filtru particole, nu pompe, rezervoare bluemotion, nu xenoane cu autoleveling. Atat au complicat masinile, de parca sunt navete spatiale. Cred ca in curand daca intri intr-o masina imbracat in ceva sintetic o sa o strici de la electricitatea statica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
magnet

fostul passat pe ca l-am avut -1,8 benzinar 1992-avea la bord 460000 km,nu am avut probleme cu motorul deloc,cu altele da,dar la motor nu s-a umblat niciodata,l-am vindut si pot sa spun ca m-am intilnit cu proprietarul dupa 2 ani si era multumit de el.cu actualul passat am 210000km si sper sa nu am probleme majore,asa ca bafta la toti si sa fiti feriti de probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites
kicker

Passat B5 din 2000 TDI PD, tip motor ATJ

fara probleme!

post-14148-0-63410200-1309093857_thumb.j

Edited by Kicker

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaxas

Salut,

A6 avant 2001, cod motor AJM, achizitionata la 140k km in 2005 din Germania...tunata de Voinea (115CP-150CP) la 145k km.

In prezent maisna are 295.000 km.

Nu am umblat la turbina si motor.

Am schimbat arcurile si amortizoarele, set brate fata, discurile fata/spate, radiator racire/clima,termostat,sonda litometrica.

Nu pun placutele,ulei,burdufe plantara, filtre si distributia pt ca astea se schimba in mod curent.

Am mai avut probleme cu relele de smenalizare (am schimbat 2 relee- se arde cel de semnalizare, cel de avarii functionaeza..nu stiu de ce..).

Masina arata si merge excelent.

Am vopsit-o integral anul trecut pt ca era julita pe la colturi..si sarise din vopsea chiar deauspra parbrizului in 3 locuri.

Ambreiajul tine destul de sus, dar inca nu patineaza...posibil la anu sa ceara o schimbare.

Sunt de acord cu voi, ca daca ai bani..este f ok sa o schimbi...

dar, daca nu ai bani...prefer sa investesc 1000 eur anual pe piese si consumabile..

In medie fac cam 30k km pe an cu ea, din care 11-12k km in Buc (cam 900km in Buc lunar)

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

depinde si in ce regim faci 400.000km

una e sa faci multi km singur intr-o masinuta mica, si alta e sa faci la drum lung cu sarcina pe ea :)

al meu T5 saracul are 330.000km si deja are turbina noua, cutia de viteze reconditionata complet, vreo 2 pompe de apa, vreo 3-4 cuplaje la AC, unul la alternator, si consumabile :D

cand zic "saracul" ma refer la faptul ca din 330.000km, 250.000km i-a facut incarcat la maxim si cu remorca dupa el, si la viteze nu tocmai ortodoxe

Share this post


Link to post
Share on other sites
P o p i c a

Salutari,

Caut sa achizitionez o noua masina si am dat de asta [800000.th.jpg

Zice ca motorul si cutia de viteze functioneaza OK...

Deci se poate.. :icon_thumright:

Edited by Konfabulator

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

poate functioneaza OK

dar intrebarea este daca sunt originale :D ceea ce nu cred, mai ales ca vorbim de motorasul 1.9

daca era cel 2.5 V6 TDI pus pe A4 si A6, poate mai ziceam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eto

Eu zic ca e fix invers, cel e 1,9 e mai longeviv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

din experienta mea, cilindreea mare rezista mult mai mult la abuzuri, si la un mers mult in sarcina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri