Jump to content
Sign in to follow this  
Gip

3-400'000 km - minciuna sau adevar?

Recommended Posts

Gip

Oameni buni,

Am tot auzit povesti ca motoarele din ultimii 10-15 ani merg 3-400'000 km fara probleme.

Sincer eu ma cam indoiesc ca se pot ajunge km acestia "fara probleme".

Carcotelile mele se bazeaza pe urmatoarele observatii:

1. De ce majoritatea masinilor SH care vin din afara sunt in jur de 150'000 km? Daca sunt atat de fiabile DE CE nu le tin pana la 300'000 km? Din cate stiu eu vesticii sunt niste oameni care nu arunca banii ca noi romanii (atunci cand ii avem) si daca au un lucru bun il folosesc si nu baga neaparat banii in unul nou.

2. Am lucrat peste 5 ani la Honeywell Garrett, firma americana care produce jumatate din turbosuflantele pentru TDI-urile grupului VW si mai produce si pentru altii (aici in Romania, ca la nivel mondial au peste 50% din piata de turbo). Am vazut nenumarate studii facute si majoritatea aratau ca turbosuflanta merge f. bine primii 50'000 km, bine pana pe la 100'000 km, satisfacator dupa ... si aici studiile nu aratau pana cand satisfacator, dar "feeling"-ul meu imi spune ca nu mai mult de 200'000. Inlocuirea unei turbosuflante inseamna minim 1000€, care incepe sa fie o cheltuiala sensibila pentru un motor. Cine are diesel-uri peste 200'000 de km fara probleme e liber sa-mi dea peste ochi.

3. In Europa s-a mers pe incarcare litrica mare (multi CP pe litru), ceea ce inseamna ca materialele motorului sunt mai solicitate decat la motoarele vechi. In State recunosc ca am mers cu masina care avea 200'000 de mile si mergea brici, dar avea aproape 200 de CP la peste 5 L de motor. Ideea ar fi ca solicitarile crescute reduc durata de viata. Gresesc?

4. Tot in Europa se merge pe motoare de litraj mic, ceea ce inseamna componente mici si precise. In plus cele 4 supape pe cilindru inseamna mai multe componente. Componente mai multe si mai mici inseamna, cel putin la bunul simt ingineresc, o probabilitate de defectare mai mare. Din cate stiu materialele si precizia pieselor nu s-au imbunatatit de circa 2 ori in ultimii 15 ani, asa cum s-a intamplat cu performantele.

Recunosc ca un diesel de peste 3L ar trebui sa fie "fara moarte", dar cu cat scad dimensiunile cu atat scade fiabilitatea (si nu e o scadere liniara). In ce priveste motoarele pe benzina cred ca se poate face si aici o paralela cu dieselul, dar fiabilitatea nu scade asa de repede cu litrajul.

Astept comentarii oricat de rautacioase, pentru ca nu ma deranjeaza sa invat de la cei mai cu experienta.

Bafta si sarbatori fericite!

PS: O ultima intrebare - ce inteleg prin "fara probleme" cei care sustin fiabilitatea de peste 300'000 km?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dorumarcatoru

Cei care zic ca motoarele tin fara probleme 300.000 km se refera strict la blocul motor zic eu ,adica motorul nu necesita segmentare pana la 3-400.000 km. E imposibil sa sustii ca in atatia kilometri nu pica nimic din compartimentul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanS
1. De ce majoritatea masinilor SH care vin din afara sunt in jur de 150'000 km? Daca sunt atat de fiabile DE CE nu le tin pana la 300'000 km? Din cate stiu eu vesticii sunt niste oameni care nu arunca banii ca noi romanii (atunci cand ii avem) si daca au un lucru bun il folosesc si nu baga neaparat banii in unul nou.

Nu stiu in ce masura e adevarat ca vesticii "nu arunca banii ca noi", cert e ca stiu ca unul din lucrurile in care investesc acei bani este masina. De ce o schimba la peste 150k ? Pentru simplu motiv ca a aparut un model nou al aceluiasi model pt care au o pasiune sau o noua generatie de motoare cu performante mai bune. Iar ei chiar isi permit sa faca acest lucru.

2. Cine are diesel-uri peste 200'000 de km fara probleme e liber sa-mi dea peste ochi.

Am un coleg (tot membru pe forum) care are un TDI care la achizitie avea peste 215k, acum nu stiu cat mai are si nu pot spune ca a avut probleme cu el, eu cu un motor mai tanar am avut mai multe probleme decat el. Tot in ideea asta, in autohas-ul de unde le-am cumparat amandoi am vazut masini VW si Audi de peste 300k si chiar de peste 400K km. Deci se poate.

Cei care zic ca motoarele tin fara probleme 300.000 km se refera strict la blocul motor zic eu ,adica motorul nu necesita segmentare pana la 3-400.000 km. E imposibil sa sustii ca in atatia kilometri nu pica nimic din compartimentul motor.

Mi se pare corecta interpretarea asta... Cu siguranta vor pica multe din comportimentul motor, iar chestia asta tine cred si de cat de bine ingrijit este motorul (revizii la timp si cu materiale de calitate).

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

1. Parera mea este ca masinile aduse din DE au in medie 3-4 ani vechime. Asa se explica nr de km aproximativ la fel (adica pe la 150kkm). Este o medie cam cat merg nemtii pe an. Bine-inteles, ca orice regula, are si exceptii.

2. no comment (sunt benzinar)

3 si 4. Este foarte adevarata teoria enuntata de tine. O posibila explicatie ar fi ca europenii sunt mult mai calculati la costul masinii per km. Deci la benzina/motorina. Pt o cilindree mai mica se obtine un consum mai mic. De asta producatorii opteaza pt cilindree mai mica in dauna unei fiabilitati. De obicei vesticii schimba masina la 2-3-4 ani, deci nu o sa fie afectati de o fiabilitate mai proasta. In schimb romanii au probleme din aceasta cauza.

4. O masina merge 300-400kkm cum s-a spus si mai sus: motorul tine. Ca se strica un senzor de presiune la ulei, senzor labda defect e inevitabil sa se strice. In trecut nu existau asemenea probleme pt ca masinile nu erau asa "destepte" ca acum. Fiecare inovatie sau imbunatire reprezinta un posibil defect in plus. Nu putem trai intr-o lume ideala, in care nici o componenta nu se poate defecta.

In concluzie, sa sepram ca masinile noastre sunt cat mai aproape de ideal ca sa ne tina cat mai mult :Driver:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

pai, hai sa-ti dau un exemplu simplu:

al meu G2 are 310.000km, si a schimbat la el doar consumabile, planetare, arcuri, cauciucuri, si cam atat. adevarat acum, cam trebuie facuta o segmenetare, dar doar pt ca in tinerete cam bagam piciorul in el, fara sa ma intereseze.

mai am un var cu un passt td de 80 cai (

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur

Foarte adevarat ce zice Gip. Ideea este ca la noi "fara probleme mergi 400.000." inseamna ca mai da din roti. Depinde enorm pe mina cui a cazut o masina. Am avut un B5 pe care l-am vindut la 365.000. km. Se intimpla cam acum doi ani. De atunci noul proprietar merge non stop cu ea si nu se plinge de nimic.

O asemenea masina nu a vazut viteza mai mare de 140 croaziera si turatii mai mari de 3500. Deci stilul mos face bine la motor (TDI). Am fost de mai multa ori in Olanda si am vazut masini la 300.000.km care ziceai ca nu au invirtit o data roata. Acolo se inlocuieste cam tot ce-ti poate deranja auzul sau vederea. In concluzie, daca ai grija de ea, ea are grija de buzunarul tau si poate ajunge o batrinica frmoasa care se tine f. bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
passat no1

am un prieten cu un vento 19 td si a trecut de 400000 km si merge de sparge, dar in schimb el si la adus cu mana lui din germanica cu vreo 120000 km si la tinut din scurt pana acum si in afara de filtre ulei la timp si cate un tratament din cand in cand nu a bagat nici macar un segment in el

eu sunt de parere ca un diesel intretinut si tinut din scurt poate duce si vreo 600000 km fara a se umba la dansul

sunt foarte multe diesel-uri in general cele din grupul VAG care sunt trase de ele intr-un stil barbar si inca mai duc multi km

cam atat am de zis si nu cred in cea ce ai zis tu ca un turbo din motoarele grupului VAG tin doar 50-100 de mii, nu stiu daca si alti colegi sunt de parerea mea!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AEZ
In ce priveste motoarele pe benzina cred ca se poate face si aici o paralela cu dieselul, dar fiabilitatea nu scade asa de repede cu litrajul.

Eu zic ca fiabilitatea scade si mai repede.Benzinarul trebuie tinut aproape dublu in ture ca sa se tina de diesel,ceea ce implica uzura.

_______

diesel

Edited by AEZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanS

La asta m-am gandit si eu... si la faptul ca din cate stiu eu un diesel este mai fiabil decat un benzinar (ca nr de km dusi de un motor)... Dar apoi m-am gandit mai atent la ce a spus Gip si anume "fiabilitatea nu scade asa de repede cu litrajul" (benzinar fata de diesel) ... ceea ce e altceva. Iar chestia asta nu stiu cum sta, poate cunoaste mai bine cineva ceva statistici in ceea ce priveste variatia fiabilitatii cu cilindreea... benzina vs. diesel. Anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NetFlow

Nu cumva cu cat e mai mic motorul ( litraj ) cu atat e mai fiabil. Cu cat "scoti" mai multi CP din motor mic ( CP/L ) cu atat e mai putin fiabil. Cat despre motoare turbo, pe langa faptul ca poate pica turbina, rolul turbo e sa bagi fortzat mai mult aer/carburant intr-un spatziu mai mic. Cu alte cuvinte e cam acelasi lucru cu litraj mai mare. Explozia e la fel ( daca nu mai ) puternica ca un motor fara turbo insa mult mai mare. Mashinile din vest vin la 150k in general pt ca atunci incep sa pice majoritatea elementelor scumpe. Ca amortizoare, turbo and so on. E clar ca ele nu pica mereu.. ci in procent relativ mic, chiar si dupa 150k, insa probabil nu vor sa riste. E clar ca intre timp apare si un nou model.. deci inca un motiv.

Si ca sa fiu on topic.. sunt ferm convis ca 3-400k e realist pt un motor mentzinut corect. Nu sunt convis insa ca restul componentelor mai sunt in stare la fel de buna ca motorul dupa atatia km...

Majoritatea firmelor dau garantie 2-3-4 ani fara limita de km ( la noi si afara ). am vazut mashini cu aproape 100k km/an. In 3-4ani mashina ar fi avut 300k km.. si acoperita de garantie.. Eu cred ca daca majoritatea ar pica in acest timp nu ai mai avea garantie asa mare...

Edited by NetFlow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gip

Imi primul rand imi place ca v-am trezit interesul.

In al doilea rand haideti sa-mi trag un mic rezumat a ceea ce am citit:

1. multe masini facute de VAG pot ajunge fara probleme semnificative la motor si la circa 400 kkm. Asta-i ceva care ma bucura. Uneori faptul ca ai gresit nu este chiar asa de rau. Ce remarc e ca sunt multe alte chestii care pica la o astfel de masina si ajung iar la intrebarea oare costurile justifica sa tii o masina pana ajunge la un astfel de kilometraj?

2. Vad ca au venit cu argumente mai ales cei care au diesel-uri. Probabil ca sa-mi sustina opinia ca diesel-urile "mai mari" sunt intradevar fiabile?

3. Aici as pune o intrebare. De ce credeti ca pana in 1,5 L nu prea se baga lumea sa faca diesel-uri? Eu cred ca, pe langa pretul sensibil mai mic al unui otto, este si o componenta de fiabilitate la cilindree mici. Eu cred in continuare ca la otto fiabilitatea scade mai putin cu cilindreea, decat la diesel si ma refer aici la motoare sub 2 litri. Daca in jur de 2 litri (1,7 - 2,3) cred ca fiabilitatea este aproximativ egala, la cele mici eu cred ca benzina este castigatoare, iar la cele mari diesel-ul. La cele mari nu stiu daca scade fiabilitatea otto, dar costul combustibilului nu prea justifica altceva in afara de diesel.

4. Spunea cineva ca la diesel mergi cu turatii mai mici si de aceia ar fi mai fiabil. Eu cred ca nu de aici vine fiabilitatea crescuta pentru ca diesel-ul avand compresia dubla, cursa pistonului este mai lunga, iar viteza acestuia este aceiasi, ceea ce inseamna aceleasi frecari. In plus la diesel datorita compresiei mai mari si presiunile vehiculate sunt mai mari, ceea ce inseamna ca ai nevoie de un bloc motor mai solid => greutate mai mare si probabil de aceia nu se omoara lumea cu diesel-uri mici care ar trebui sa fie si usoare, dar nu sunt.

Din ce mi-ati scris vad ca "mana propietarului" face diferenta, asa ca aveti grija de masinutele voastre.

Un coleg a intrebat daca are cineva niste studii despre fiabilitate cu cilindrea. Are cineva? Are cineva si alte studii legate de fiabilitate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Imi primul rand imi place ca v-am trezit interesul.

In al doilea rand haideti sa-mi trag un mic rezumat a ceea ce am citit:

1. multe masini facute de VAG pot ajunge fara probleme semnificative la motor si la circa 400 kkm. Asta-i ceva care ma bucura. Uneori faptul ca ai gresit nu este chiar asa de rau. Ce remarc e ca sunt multe alte chestii care pica la o astfel de masina si ajung iar la intrebarea oare costurile justifica sa tii o masina pana ajunge la un astfel de kilometraj?

Da, se justifica sa o tii. Depinde acuma si de masina evident. Eu am cumparat in 2001 un VW Passat Variant (vezi semnatura) care a fost fabricat in 1994 cu motor 1.9 TDI. Dupa 7 ani de Germania pe bordul lui scria 110.000 km. Evident ca nu am crezut kilometrajul. Estimez ca avea circa 200.000 km reali atunci. Intre timp am mai pus si eu vreo 63.000 km pana astazi si sunt foarte multumit.

Problemele pe care pot spune ca le-am avut sunt minore. Am avut niste semeringuri care au inceput sa curga pe la 9-11 ani vechime si au trebuit inlocuite. Am avut un senzor ABS defect... ce am mai avut..

O mica rectificare la vilbrochen (nu a fost decat o treaba de o zi si 2 mil. lei deci nu tragedie), un releu care a cedat (asta la reparatie m-a costat zero lei si zero bani dar era enervant ca imi oprea motorul deoarece taia ECU). In general nimicuri. Nu tu debitmetre, nu tu turbine rupte sau ce necesita curatare, nu probleme cu distributia, compresie excelenta. Consumbilele nu le pun (becuri, curele, ulei, filtre etc. ca astea le schimbi la absolut orice masina).

Masina am de gand sa o mai tin cel putin 6 ani de acum incolo pentru ca elementele importante sunt in stare buna si au viata in ele pentru cel putin perioada asta. De ce as lua alta masina? As vinde-o pe asta cu maxim 6000 EUR si as lua una cu 8000 EUR de o generatie mai recenta si as castiga ce? Nimic.

Apropos, in 4 ani jumate si 63.000 km din care 90% facuti in Bucuresti a cosnumat 6,92 L / 100 km (cam 4,36 tone motorina).

3. Aici as pune o intrebare. De ce credeti ca pana in 1,5 L nu prea se baga lumea sa faca diesel-uri? Eu cred ca, pe langa pretul sensibil mai mic al unui otto, este si o componenta de fiabilitate la cilindree mici. Eu cred in continuare ca la otto fiabilitatea scade mai putin cu cilindreea, decat la diesel si ma refer aici la motoare sub 2 litri. Daca in jur de 2 litri (1,7 - 2,3) cred ca fiabilitatea este aproximativ egala, la cele mici eu cred ca benzina este castigatoare, iar la cele mari diesel-ul. La cele mari nu stiu daca scade fiabilitatea otto, dar costul combustibilului nu prea justifica altceva in afara de diesel.

Pai cum sa nu se bage lumea sa faca motoare diesel pana in 1,5L??!

VW are 1,2L TDI-ul ce echipeaza Lupo 3L, masina de 3 litri de motorina la suta de kilometrii (masina de 4/5 locuri). Fiat are 1,3JTD-ul recent ce va echipa mi se pare si Mini One D. Renault are acel arhicunoscut 1,5dCI iar VW are binecunoscutul 1,4TDI. Toyota are 1.4 D4D-ul ce genereaza stock 90CP (!!!) samd.

Eu astept un 1.0 TDI sau 0.8 TDI pentru masinile mici gen Polo, Lupo care vor avea puteri satisfacatoare 55-75CP si consumuri microscopice probabil.

4. Spunea cineva ca la diesel mergi cu turatii mai mici si de aceia ar fi mai fiabil. Eu cred ca nu de aici vine fiabilitatea crescuta pentru ca diesel-ul avand compresia dubla, cursa pistonului este mai lunga, iar viteza acestuia este aceiasi, ceea ce inseamna aceleasi frecari. In plus la diesel datorita compresiei mai mari si presiunile vehiculate sunt mai mari, ceea ce inseamna ca ai nevoie de un bloc motor mai solid => greutate mai mare si probabil de aceia nu se omoara lumea cu diesel-uri mici care ar trebui sa fie si usoare, dar nu sunt.

Intr-adevar la Diesel ai presiuni si temperaturi interne mai mari decat la Otto. Dar de aceea motoarele Diesel sunt construite mai solid (si mai scump) si mai trainice in timp. Bineinteles ca si turatia medie de functionare are o influenta in fiabilitate.

Din ce mi-ati scris vad ca "mana propietarului" face diferenta, asa ca aveti grija de masinutele voastre.

Asta nu prea cred. Daca mana proprietarului nu este exagerata eu cred ca nu are mare influenta. Adica daca tii masina permanent la 4500-5000 RPM probabil ca o uzezi mai repede. Dar si daca o tii ca moshul in 1200-1400 rpm vei avea depuneri peste tot si lubricatie mai proasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanS
Asta nu prea cred. Daca mana proprietarului nu este exagerata eu cred ca nu are mare influenta. Adica daca tii masina permanent la 4500-5000 RPM probabil ca o uzezi mai repede. Dar si daca o tii ca moshul in 1200-1400 rpm vei avea depuneri peste tot si lubricatie mai proasta.

andREI, cred ca nu se referea atat la stilul de condus, cat mai ales la ce am sugerat si eu si anume la grija fata de masina, la ceea ce tine de revizii la timp, consumabile/piese de calitate... cu alte cuvinte "respectul" manifestat fata de acea masina (cred ca exista un astfel de respect, chiar daca multi vor spune ca e doar o "adunatura de table"... parerea mea :)) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viorel C

@off topic

Hai sa mai torn si eu putin gaz cu poza urmatoare. Din pacate nu mai tin minte de unde-o am ( poate-i chiar de pe aici de pe forum ), am retinut doar ca era numita "batrina doamna" si era vorba de un Passat B3 (?). M-a impresionat !

Chiar daca ar fi o exceptie, nu vad de ce actualele n-ar fi capabile de performante asemanatoare.

Prin fara probleme, eu inteleg fara inlocuirea componentelor ce sunt considerate consumabile.

Edited by Viorel C

Share this post


Link to post
Share on other sites
imircea

Am avut un VW Passat din 1999, 1.9 TDI - 110 CP. L-am cumparat in 2000 cu 65.000 km la bord. L-am vandut in 2002 cu aprox 200.000 km. Masina are acum peste 300.000 km iar actualul proprietar este foarte multumit. Nu a avut probleme cu masina (in afara de un debitmetru, un cap de plannetara, burdufurile de la planetara si de senzorii de la climatronic)

Masina a fost ingrijita inca de la inceput de aceeasi echipa de mecanici (actualul proprietar tot la ei o duce), are uleiul + filtrele schimbate la 7.500 km, curelele si rolele la 80.000 (nu la 90.000), piesele care se schimba (consumabilele - aici intra si piesele suspensiei ) au fost schimbate intotdeauna cu piese originale.

Daca este bine ingrijita, o masina diesel poate duce mult si bine. Este foarte important ca schimbul de ulei (+filtrele) sa fie facut la intervalele stabilite de producator (eu le fac la intervale mai scurte) pt ca in felul asta motorul este mai bine protejat.

Masinile aduse din Germania la 150K pleaca de acolo de multe ori la 350K iar aici sunt vandute de proaspete "cumparate de la o baba care a mers putin cu ea"

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristy_snacks

Poate ca e prea tarziu sa postez da asta e :( . Am avut un Vw Bora care avea in jur de 250k(real) insa pe bord avea 130k...daca te uitai la ea si pe exterior si prin interior puteai sa juri ca nu are mai mult de 100k. De cand am luat`o si pana am dat-o nu am bagat mare lucru in ea...decat consumabilele, in rest masina mergea perfect si ca sa trag concluziile o masina din grupul VAG ajunge lejer la 3-400k.

P.S. Un neamt sau un olandez niciodata nu o sa faca sub 50-60k pe an...asa ca o masina care are 2 ani si vine cu 40-50k pe bord si mai e Diesel pe desupra e umblata la kilometraj. Mai sunt si exceptii dar asta inseamna sa te duci tu sa-ti cumperi masina direct de la proprietar ceea ce nu este prea usor pt. unu care nu a fost niciodata peste granita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gip

Salutare si bine v-am regasit in noul an!

Multumesc de mesaje si ma-ti convins ca diesel-ul VAG merge pana peste 300kkm fara probleme.

As mai avea o intrebare pentru voi: ce parere aveti de benzina, duce pana peste 300kkm?

Sincer eu am vazut prin '97 un Mercedes pe benzina cu motor de 2,4 L care avea peste 600kkm. Era luata de noua in '90 si alergata ca hotii de cai in fiecare zi, in Romania. Motorul ii fusese segmentat in jur de 450kkm, si mergea inca foarte bine.

Ce experiente aveti, sau de care ati auzit, cu motoarele pe benzina ale grupului VAG?

Eu am o Fabia cu motor 1,2 HTP si in circa 13 luni am facut 28,5kkm si sunt foarte multumit. Ce ziceti tine peste 200kkm? Reviziile i le-am facut ca la carte cu exceptia faptului ca intervalul a fost de 12kkm si nu 15kkm.

Bafta si astept pareri despre benzina!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79

Ca sa ramanem in aria VAG, pot sa spun ca ajungi si cu un 1,8 T la 300.000km ... cunosc masini care au acuma undeva pe la 230.000 km, si merg impecabil, fara consum de ulei. Cred ca se poate cu putina grija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dorumarcatoru
Eu am o Fabia cu motor 1,2 HTP si in circa 13 luni am facut 28,5kkm si sunt foarte multumit. Ce ziceti tine peste 200kkm? Reviziile i le-am facut ca la carte cu exceptia faptului ca intervalul a fost de 12kkm si nu 15kkm.

Eu zic ca tin si motoarele pe benzina fara probleme ,din moment ce un motor de renault de pe supernova /solenza etc tine 2-300.000 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur

Am vazut multe masini in jur de 400.000. la vinzare in Olanda. Masini care aratau f.f.bine. Samsarii le cumparau si apareau cu ele in Vitan cu 60.000. de km .la bord. Asa ca sunt sigur ca multi avem masini cu f. multi km. si zicem ca se comporta super la 150.000. cind ea are 450.000. sau chiar mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
claudiu_83

Masina mea are 250 000 de km. Am luat-o din germania la 240 000. am fost personal dupa ea cu un fin de-al meu care aduce masini... deci e in tema si stie ce sa ia si ce nu. Primul lucru la care s-a uitat a fost sa nu aiba peste 200 000 km... iI acest fel zicea el ca nu voi avea probleme serioase la motor in viitorul apropiat. si nici nu am avut, ca in juma de an nu am bagat in ea decat ulei, filtre si curele. Bine acuma juma de an e putin da va spun ca masina chiar merge bine si nu cred ca voi avea probleme prea curand.

Samsarii nu castiga neaparat prin faptul ca aduc masini cu multi km si le dau in spate kilometrajul, ci mai degraba castiga la masinile lovite pa care le aduc la bani marunti si le fac in tara iar mai apoi le vand drept masini BETON. Ei bine dau ei km inapoi la masini care chiar arata bine si nu se vede dar la alea care arata nasol si sunt toate vraiste ce sa mai dai...

Si acuma ca sa intaresc pozitia motoarelor diesel din grupul VAG, tot respectivul (finul meu) avea un T4 cu care facea saptamanal Germania, cu traileru legat de el si a mers in jur de 700 000 km cu el. Nu sustin ca fara probleme dar fara interventii majore. Iar recent s-a descotorosit de un alt T4 pe la 400 si ceva de mii de km ca asa i-a venit lui si si-a luat un LT.

In concluzie cred ca 400 000 km poate sa duca un motor diesel de la VAG LINISTIT, deoarece am vazut aceste lucruri cu ochii mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dumiflorin

Subscriu pentru benzinar! Am 268.000km fara probleme la motor si fara consum de ulei.

Sa vedem cat o sa tina...

Edited by dumiflorin

Share this post


Link to post
Share on other sites
georgem

:D Ce ulei de motor folosesti (marca si tip de ex. Aral High Tronic 5W40, eu asta am acum in motor)? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aer Curat

Cel mai mult am mers cu un Golf 3 1,9Tdi model american (adus de cineva si apoi cumparat) pana la 207.000 - 210.000 km, apoi l-am vandut. Aceasta se intampla acum vreo 3-4 ani si fara a avea probleme de motor sau chestiuni majore.

Actualmente, 406-le are 191.000 km si nu are probleme de fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri