Jump to content

Seat Leon 5F (2013)


Cristian
 Share

Postare recomandată

Vad ca deja o dam in balarii rau de tot. Nu stiu daca sa rad sau sa plang cand citesc ce ai scris mai sus. Nu pot decat sa te felicit daca ai urmat un asemenea curs, insa in acelasi timp vreau sa te rog sa nu conduci "sportiv" pe sosele. Dacai ai vrut sa te prezinti ca un sofer mai experimentat decat noi, din punctul meu de vedere n-ai facut decat sa dai cu bata in balta.

Ultima fraza e singurul lucru pentru care iti apreciez mesajul, tocmai din aceasta cauza ar trebui sa incetezi cu sustinerea la nesfarsit a argumentelor legate de suspensia independenta spate. 

Noi, soferii de rand, ne cumparam masina sa ne duca dintr-un loc in altul si daca se poate sa o faca cu ceva placere, nu avem pretentia de a conduce sportiv.

Ca sa inchei, tin minte un test facut de fifth gear acum cativa ani cu 3 hot hatch-uri, Opel Astra OPC, BMW Seria 1 M si Golf GTI, Astra OPC bineinteles cu suspensie semi-independenta spate. Ca sa vezi, OPC statea la fel de bine la stabilitatea in curbe, la limita, ca si celelelalte doua. Avand in vedere experienta personala, inclin sa cred ca suspensia spate are un rol mult mai putin important in mentinerea stabilitatii masinii decat vrei tu sa ne faci sa credem. 

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    183

  • Rave

    53

  • The_Ego

    48

  • florinrmn

    44

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asta pentru ca toti soferii de Golf 4, Megane, Astra, Fluence, Leon 1M etc.  merg fooooaaarrrteeee incet pe strada si fac accident la prima denivelare in curba pe care o intalnesc... :(

 

:ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Ca sa vezi, OPC statea la fel de bine la stabilitatea in curbe, la limita, ca si celelelalte doua. Avand in vedere experienta personala, inclin sa cred ca suspensia spate are un rol mult mai putin important in mentinerea stabilitatii masinii decat vrei tu sa ne faci sa credem. 

.

 

Test facut pe pista, nerelevant.

 

Cursul de pilotaj de baza nu se face ca sa fi "racer" pe sosea.

 

Am terminat OT-ul. O sa testez Leon-ul si o sa vad daca ma regasesc in impresiile voastre.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1,cristian si rave!imi era lene sa mai scriu odata!

Brgds

Toate cupra 1m sunt numai in sant!gizas!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin iti respect parerea dar imi permit sa fiu de acord cu cele spuse de Cristian.

Eu am facut cursul de defensive Driving de la Napoca Rally Team si

1. nu mi s-a parut o revelatie ci un exercitiu foarte scump (chiar daca am avut reducere "corporate") - este clar un demers comercial - deh e criza...

2. nu este un curs de pilotaj. Cursul de pilotaj sportiv este mai scump si este altceva.

Alta idee: vorbim de motoare normale si conditii de exploatare care nu au nimic in comun cu pilotajul sportiv. Sistemele electronice de siguranta asigura comportamentul neutru la limita si oricum iti taie si acceleratia sau franeaza pt tine tocmai ca sa nu depasesti limitele masinii. Am auzit aberatii de genul "decat sa-mi dea touchscreen mai bine imi montau suspensie multi-link sa nu ma duc in copaci" - Daca modul de exploatare este iresponsabil atunci, cu sau fara multi-link, alegerea de a se indrepta catre un grup de copaci apartine exclusiv soferului si nu producatorului :). Deci, sa ceri unui producator sa-ti puna suspensie dedicata unui comportament sportiv pe motorizari de baza mi se pare nerealist. Am vazut multi zmei pe forumuri care conduc "extrem" masini pe drumuri publice care nu sunt destinate circuitului.

Exemplul Opel Astra cu suspensie simpla WATTS si un comportament dinamic foarte bun (desi Astra J este printre cele mai grele masini din clasa compacta cu nu mai putin de 1390 kg) este si el relevant la fel cum este clasarea Noului Leon cu motorizarea de 122 cp in fata referintei clasei compacte in privinta trenului de rulare: Ford Focus (inclusiv cu test de obstacole in regim de viteza).

Repet - nu contest complexitatea si superioritatea suspensiei multi-link fata de cea clasica in general, ci UTILITATEA ei pe motorizari de baza si ABILITATEA unor persoane de a aprecia, cu adevarat, o diferenta de comportament REALA in conditiile de trafic REALE si NORMALE. Daca nu ma insel, asta spune si Cristian.

Pana una alta, un mic test cu gemenii univitelini ai grupului VAG - Leon 140 cp vs Golf 122 cp - poze si Google translate pt cine nu stie germana

http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/seat-leon-und-vw-golf-wackelt-der-leon-am-golf-thron-6180972.html

Si un review What Car Complet - foarte ok pt noul Seat Leon:

http://www.whatcar.com/car-news/2013-seat-leon-review/264494

Sa ne mai descretim fruntile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin, mergi si testeaza Leonul si lasa revistele auto, impresia ta e cea care conteaza. 

Am revazut ieri Leonul, la Alto Syncro in showroom. Ca impresie la rece, materialele sunt ceva mai bune, dar eu nu ma pot impaca cu gurile de ventilatie centrale. In rest, masina e clar o evolutie, daca nu chiar o revolutie, fata de 1P. Portbagajul pare mai lung si mai adanc, spatiul in spate e putin mai mare, cu 2-3 cm in plus pentru genunchi. Imi place mult cotiera, in sfarsit interiorul inspira calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defence Driving este 80€ la corporate, cred, eu ma refeream la pilotajul sportiv unde inveti lucrurile de baza, cum este cu tractiunea fata/spate/integrala, cum recuperezi spatele in diverse situatii, cum derapezi controlat, cum incarci puntile ca sa obtii maxim de aderenta, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin ,foarte bine ca ai invatat cum sa conduci,insa poti ca aici sa nu o iei pe ''aratura'' (a se citi off topic)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Portbagajul e mai mare cu siguranta - 380 L - mai mult decat la Focus.

Nu exista podeaua ajustabila ca la Golf (iar mocheta este foarte subtire si cam cheap-looking) dar e foarte incapator si regulata iar fata de 1P (care avea un portbagaj suprinzator de mare pt forma ei sport) este faptul ca gura de incarcare este mai joasa deci e mai practic la incarcare. Eu n-am observat o cotiera rabatabila pt bancheta spate pentru transportul obiectelor lungi. Poate este dar nu am verificat.

Cotiera vine standard pe Style si aduce si gurile ventilatie spate (nu existau la 1P parca). Insa pe Reference trebuie comandata separat, ca optional de vreo 180 EUR parca. Deci inca un argument pentru Style. Fara cotiera, Reference-ul in care am stat era usor ciudat (la 1P stateai mai jos fata de consola si parca absenta cotierei nu era asa evidenta).

Am observat ca masina vine echipata cu urmatoarele tipuri de anvelope:

Style jante 16 - Design - Bridgestone Turanza ER 300

Reference jante 15 - Capace - Michelin Energy

FR Jante 17 - Dynamic - Bridgestone Potenza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de 1P, varianta noua inca nu m-a convins.. Singurul lucru care m-a facut sa zic Wow, au fost farurile full led.

 

Legat de anvelope, nu este o regula cu ce vina masina echipata, depinde de producator si furnizorii lor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista cotiera spate la Leon 5F, eu cel putin n-am vazut nicaieri o referire la o asemenea cotiera. Nu a existat nici la 1P, stiu ca Golful si Octavia au avut si au in continuare. Eu ma bucur ca exista cotiera fata, care e chiar ok, reglabila pe toate directiile si cu un spatiu de depozitare suficient de mare. Cei cu 1P stiu mizeria de cotiera, care venea doar ca accesoriu, si care era incomoda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu niciodata nu am simtit la mine lipsa cotierei :-) Poate pt ca nu sunt inalt (1,72) si stau cu scaunul destul in fata si spatarul drept, nu in pozitia sezlong.. Si daca o aveam pe cea din oferta de accesorii, nu prea ajungeam la ea.

Mai utila vad cotiera spate cu posibiliate transport ski-uri de exemplu.. Pe Polo 9n3 o aveam :-)

Astept variantele sportive cu toate ca nu mi-as cumpara varianta noua de Leon..

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin au facut ceva in privinta bordului simplist de la anteriorul model!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1p si 1p1 asa zisa cotiera e mai mult de design...e mai mult un capac.Acopera cele doua suporturi de pahare.

Nasol e pt cei care au intrare audio pe consola,accesul nu mai e chiar facil.

Cotul il sprijini lejer pe consola.

 

Bebeee de acord cu tine.Ledurile din far sunt de vis.Vezi super bine cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mers cineva noaptea cu farurile full LED? Din cate am vazut nu mai sunt adaptive. Totusi vad ca este dezactivata functiona de cornering pentru masinile cu faruri full LED.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca sunt adaptive farurile cu LED, in sensul ca se misca fasciculul luminos stanga-dreapta, odata cu miscarea volanului in aceeasi directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers eu noaptea in oras,dar nu am sesizat ca fasciculul luminos sa se miste. Am avut leonul 2 zile pt test. Posibil sa fi fost prea incantat de vizibilitate :icon_bounce:

Asta chiar merita efortul financiar. Sunt curios ce se intampla daca un led pica,care ar fi costul .Pe viata nu sunt clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pica un led,schimbi tot farul.dupa ce termini garantia esti mancat.

Stiam ca la led nu au cum sa fie adaptive.la lupa merge,dar la leduri...tre sa miste toate.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pornesti motorul, daca va uitati cu atentie, o sa vedeti ca se misca toate ledurile, cu tot cu suport, stanga dreapta si sus jos, exact ca la farurile bixenon adaptive. E vorba de secventa de test.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu urmarisem asta,mi-a scapat.Repet ,eram prea incantat de luminozitatea oferita de aceste faruri.

Totusi e o premira pt clasa compacta,nu stiu sa mai fie o alta marca cu asa ceva.Opelul parca se chinuia sa scoata farurile inteligente, dar nu stiu daca au si reusit :))

 

@vali  Da,care sunt si costurile? Asta as fi vrut sa stiu.

Modificat de TIBI_84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand aflu,bag doliu aici!

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul pus mai sus n-am gasit nimic legat de AFS iar din niste filmulete de pe net cu secventa de initializare a farurilor LED arata ca sa misca numai sus-jos, nu si stanga dreapta. Astazi am vorbit cu cineva de la Metrotehnica, mi-a spus ca nu are AFS. Cei de la Porsche ziceau ca ar avea. Oricum, in ceea ce priveste sistemele de pe noul Seat Leon am vazut ca dealerii sunt cam prost informati.

In alta ordine de idei, m-am uitat si la niste filmari de la Audi cu faruri full LED, am vazut ca nici acelea nu se misca lateral la pornirea masinii. Poate ca la pornire face numai verificarea sus/jos?

 

Sper sa trec cat de curand pe la o reprezentata sa le vad cu ochii mei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa retin, la Leonul testat la Metrotehnica. Oricum ar fi, eu vad AFS ca pe o functie nefolositoare, nu pot spune ca ma ajuta prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

generatia trecuta era cea mai frumoasa din clasa ei.acum lucrurile s-au schimbat.designul  Leonului e mai frumos decat un golf sau audi a3 dar nu peste opel astra.in afara de mercedes A class care are un design superb si de opel astra care vine cu o forma mai rotunda leon,golf,audi a3 au adoptat un design sobru.aici mi se pare ca si-au dat cu stangul in dreptul cei de la VAG.din portofoliu lor a disparut masina care se adresa tinerilor si au practic acum 3 modele cu un design sobru ce difera doar prin calitatea materialelor.Leonul a pierdut un atu important in clasa sa(designul).mai ramane doar pretul dar aici se bate cu Focus si Astra iar lupta e stransa

Astra mi se pare bine dotat pentru banii platiti.VAG cere mai multi bani si ofera mai putin.nu mi se pare o diferenta foarte mare intre astra J si Leon 2013 in ceea ce priveste calitatea materialelor doar ca la aceeasi bani  astra/focus vine cu mult mai  multe dotari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Cristian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!