Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti


tehnics
 Share

Postare recomandată

Compresia am verificat_o acum 1 an și era ok. Rămân restul de verificat. Mulțumesc frumos de răspuns.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am fost la mecanic si a reveritficat compresia : 14 pe fiecare cilindru.A verificat si fisele si indica ca sunt ok.Mi-a recomandat sa schimb intai fisele si apoi bobina.Cand am verificat si noi si mecanicul fisele erau ok dar fisa de pe cilindrul 2 curenta.Am decis sa o schimb doar pe ea si masina si-a revenit complet :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo 3 luni am o problema cu polo al meu si nu ii dau de cap.Se tureaza singur in relanti de la 800 la 1000 si deja a devenit ceva deranjant.Am facut scanari peste scanari absolut nimic.Verificat buji fise ok.Ar mai ramane de schimbat filtru de benzina si de aer care nu au fost schimbate niciodata de cand am eu masina de vro 2 ani.Ce mai ramane sa fie oare clapeta de acceleratie de curatat?Aveti vreo idee vreun sfat?Parca masina nu mai trage cum tragea pana se sa intample

!motor auc 1.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare in legatura cu consumul la polo ul din semnatura
consumul este de 10-12%,mentionand ca fac drumuri scurte,de 2-3 km dus si la fel si la intoarcere!

este normal sau are vre o problema?

la drum lung a consumat 6% cu 3 pesoane in ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu acelasi probleme cu consum

consumul este 10-12 litri /100 km, si eu fac drumuri mai vreo 2-5 km si la intoarcere

la drum lung inca nu am testat dar catodata ma duc 20-30 km, si nu se simte consum mai mic

aveti vreo ideie de ce consuma atat de mult?

1.3 benzin cod motor adx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut in primul rand tuturor,am si eu un polo 1.6 benzina din '98 cod motor ARM.L-am cumparat cu o problema de relanti,nu functioneaza clapeta de aer care regleaza relantiul electric asa ca de moment i-am reglat relantiul din cablu dar asta nu e rezolvarea problemeii pt ca dimineata motorul da sa porneasca dar se opreste,asa ca trebuie sa o tin accelerata pana urca un pic temperatura apoi daca o las usor din acceleratie sta la relanti dar foarte scazut undeva la 500,600 de turatii.Am schimbat corpul clapeteii dar fara nici un rezutat,am facut diagnoza si nu are nici o avarie am curatat clapeta dar degeaba,tin sa precizez ca motorul merge foarte si nu consuma foarte mult,singura pb e relantiu care nu stiu cum sa-l rezolv.V-as fi recunoscator daca m-ar ajuta si pe mine cineva,va multumesc anticipat si astept parerile si sfaturile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca 4 din 5 reply-uri sunt "am si eu o problema"... insa cum cineva rezolva problema sau cel putin gaseste o solutie partiala, se duce pe taramuri magice si nu ofera nimic de ajutor.

 

Din categoria "am si eu o problema": turatie variabila la relanti, rough idle uneori sau high idle alteori (in mers, pe liber, pana sa opreasca masina de tot).

Am tot dat vina pe senzorul de temperatura si am o colectie frumoasa in casa. Unul singur si-a facut treaba, am dat in jur de 65 de lei pe el dar l-am amestecat cu restul si nu mai stiu care e - ergo, o posibila solutie e inlocuirea senzorului de temperatura cu unul foarte bun. Nu dati bani aiurea pe chestii de 30 de lei, e leul si minutul de functionare (adica or sa moara dula 30 de secunde).

 

Curatarea clapetei + readaptare. Foarte importanta readaptarea, eu nu am facut-o niciodata dupa ce am curatat clapeta pentru ca nu am avut vagcom. Dupa ce mi-am cumparat, am facut adaptare la rece - nu bun.

Pentru curatare - se da jos complet, se curata bine si cu atentie (sa nu ramana bucati din materialul cu care se curata, carpa, etc). ATENTIE, inainte de a da jos clapeta lasati motorul sa se incalzeasca la 80-90 grade, pentru a fi inca cald cand se face adaptarea, Obligatoriu folosit vagcom pentru adaptare, nu chestia cu bateria, nu functioneaza/nu are efect.

 

Pentru userii din iasi pot da o mana de ajutor la curatare + adaptare (am VCDS 12.12). Anyways, nici asta nu a rezolvat problema turatiilor la relanti (pen' ca probabil am facut adaptarea la rece rece, iarna, motorul bocna). O sa incerc la cald si revin cu un rezultat.

 

Multa lume spune ca turatiile variabile pot fi cauzate de un vacuum spart. Cum se gaseste? Motorul pornit la relanti si dat cu spray de curatat carburator pe la toate furtunele vizibile. ATENTIE, dat usor si putin, in limita bunului simt. Altfel cineva trebuie sa stea cu extinctorul in spate. Daca exista o fisura, spray-ul va fi tras inauntru si va arde, crescand/coborand turatia drastic in momentul ala. De aici se deduce unde este furtunul spart.

 

Ce te faci cand totusi nu ai un furtun spart si variatiile mari de turatie iti scot peri albi si pe unde nu iti creste par? Eu am problema asta din 2011 si am sa va spun ce am incercat si ce a mers.

 

1. Senzor de temperatura - nop. La unii rezolva, la altii nu. Problema poate fi si un senzor de 30 de lei care se defecteaza/e defect deja.

2. Curatare clapeta de acceleratie - poate, insa la mine nu a dat rezultate prea bune. S-a imbunatatit situatia un pic, insa fara readaptare am facut frectie la picior de lemn.

3. Cautare vacuum spart - am zis sa mai fac o frectie la piciorul de lemn...

4. Reglare avans ochiometric - da, a rezolvat fluctuatia mare de relanti si aproape ca s-a dus problema. Cred ca un an am  uitat de belea, dar a aparut din nou. E o solutie temporara, insa recomandarea mea e sa faceti reglatia de avans ca la carte (nu "ia vezi, mai joaca turometrul?").

 

Ce urmeaza: scos bateria, curatat clapeta, pus clapeta, pus baterie, adaptare la cald.

Daca nu merge, schimbat (din nou) senzorul de temperatura cu unul OEM (daca gasesc), sau unul foarte foarte bun (renunt la tigari o saptamana).

 

Sonda lambda e schimbata de curand, insa am eroare in vagcom, semnal intermitent.

Eroare 0525 + un bonus de 0533 (Idle Speed Regulation).

 

Repet, pentru cei din iasi cu probleme similare, intind o mana de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine sta problema cam asa:

00533 - Idle Speed Regulation

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

00561 - Mixture Adaptation

12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded

00561 - Mixture Adaptation

15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

01087 - Basic Setting Not Performed

20-10 - Malfunction in Basic Setting - Intermittent

00530 - Throttle Position Sensor (G88)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Am observat ca atunci cand este rece motorul si este si racoare afara, merge foarte bine. Dupa ce se incalzeste...incep accelerarile cu intreruperi, lipsa de putere si relantiul instabil.

 

Eu am rezolvat zilele trecute toate problemele [exceptand 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation] prin schimbarea unei fise. Am verificat bujiile [care au ~4500km] si una avea capul care intra in contact cu fisa oxidat. Am curatat toate bujiile si am schimbat fisa respectiva si masina acum trage constant si nu mai oscileaza turatia. Reapare eroarea sondei Lambda dar nu am observat momentan nici o problema [poate este la consum dar nu imi dau seama, imi ia cam 8% in Bucuresti].

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceleasi probleme cu relantiul , 700-1200 rpm la pornire , isi revenea in 20-30 de secunde. Am rezolvat prin curatarea clapetei de acceleratie , fara nici o adaptare a clapetei dupa curatare, acum masina merge ok. Singura eroare pe care o am este missfire pe cilindrul 1 dar inca nu am ajuns sa fac un test de compresie sau sa cumpar alte fise. Legat de consum , 1.4 aud 54 cp ... 10 l/100 in oras, toba sport ,mai schimb si la 3000-3500 ca de , odata esti tanar si nelinistit, 5/100 extraurban (100 km/h constant) , sper sa mai scada consumul in oras dupa ce rezolv cu acest missfire ptr ca de multe ori mi se aprinde check enegine in bord si masina se simte cum merge doar in 3 pistoane dupa care isi revine. Nici nu merg zi de zi cu ea , este mai mult ptr plimbari.

mihai0304 sonda lambda cel putin la mine nu a avut nici un efect asupra consumului , am cumparat-o noua, 550 de lei acum vreun an pentru ca cea veche era dusa.

Modificat de catamblin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are un efect destul de mare asupra consumului, insa daca stilul tau de condus duce la un consum destul de marisor, nu o sa-ti dai seama de diferente :)

Si eu am schimbat sonda lambda si am aceeasi eroare, probabil e cablajul de vina. Acum, cum e asa de "curat si frumos" afara nici sa o spal (masina) nu-mi vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stilul meu de condus... merg normal cu masina, schimb intre 2500 si 3000rpm, nu accelerez brusc, merg oarecum constant cu 60km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,crezi ca ar putea fi senzorul de temperatura defect si sa nu-ti dea nici o eroare?

La al meu am 2 senzori,unul cu 4 pini si altul cu 2 pini.

Pe cel cu 4 l-am schimbat cu altul pt a proba si nici o schimbare.

Senzorul de proba nu era nici nou si nici aceeasi culoare,al meu are un inel albastru iar cel de proba era cu inel galben.

Am un prieten care are un VAGCOM dar nu stiu cum sa readaptez clapeta,crezi ca ai putea sa-mi dai un sfat?


Am observat ca 4 din 5 reply-uri sunt "am si eu o problema"... insa cum cineva rezolva problema sau cel putin gaseste o solutie partiala, se duce pe taramuri magice si nu ofera nimic de ajutor.

 

Din categoria "am si eu o problema": turatie variabila la relanti, rough idle uneori sau high idle alteori (in mers, pe liber, pana sa opreasca masina de tot).

Am tot dat vina pe senzorul de temperatura si am o colectie frumoasa in casa. Unul singur si-a facut treaba, am dat in jur de 65 de lei pe el dar l-am amestecat cu restul si nu mai stiu care e - ergo, o posibila solutie e inlocuirea senzorului de temperatura cu unul foarte bun. Nu dati bani aiurea pe chestii de 30 de lei, e leul si minutul de functionare (adica or sa moara dula 30 de secunde).

 

Curatarea clapetei + readaptare. Foarte importanta readaptarea, eu nu am facut-o niciodata dupa ce am curatat clapeta pentru ca nu am avut vagcom. Dupa ce mi-am cumparat, am facut adaptare la rece - nu bun.

Pentru curatare - se da jos complet, se curata bine si cu atentie (sa nu ramana bucati din materialul cu care se curata, carpa, etc). ATENTIE, inainte de a da jos clapeta lasati motorul sa se incalzeasca la 80-90 grade, pentru a fi inca cald cand se face adaptarea, Obligatoriu folosit vagcom pentru adaptare, nu chestia cu bateria, nu functioneaza/nu are efect.

 

Pentru userii din iasi pot da o mana de ajutor la curatare + adaptare (am VCDS 12.12). Anyways, nici asta nu a rezolvat problema turatiilor la relanti (pen' ca probabil am facut adaptarea la rece rece, iarna, motorul bocna). O sa incerc la cald si revin cu un rezultat.

 

Multa lume spune ca turatiile variabile pot fi cauzate de un vacuum spart. Cum se gaseste? Motorul pornit la relanti si dat cu spray de curatat carburator pe la toate furtunele vizibile. ATENTIE, dat usor si putin, in limita bunului simt. Altfel cineva trebuie sa stea cu extinctorul in spate. Daca exista o fisura, spray-ul va fi tras inauntru si va arde, crescand/coborand turatia drastic in momentul ala. De aici se deduce unde este furtunul spart.

 

Ce te faci cand totusi nu ai un furtun spart si variatiile mari de turatie iti scot peri albi si pe unde nu iti creste par? Eu am problema asta din 2011 si am sa va spun ce am incercat si ce a mers.

 

1. Senzor de temperatura - nop. La unii rezolva, la altii nu. Problema poate fi si un senzor de 30 de lei care se defecteaza/e defect deja.

2. Curatare clapeta de acceleratie - poate, insa la mine nu a dat rezultate prea bune. S-a imbunatatit situatia un pic, insa fara readaptare am facut frectie la picior de lemn.

3. Cautare vacuum spart - am zis sa mai fac o frectie la piciorul de lemn...

4. Reglare avans ochiometric - da, a rezolvat fluctuatia mare de relanti si aproape ca s-a dus problema. Cred ca un an am  uitat de belea, dar a aparut din nou. E o solutie temporara, insa recomandarea mea e sa faceti reglatia de avans ca la carte (nu "ia vezi, mai joaca turometrul?").

 

Ce urmeaza: scos bateria, curatat clapeta, pus clapeta, pus baterie, adaptare la cald.

Daca nu merge, schimbat (din nou) senzorul de temperatura cu unul OEM (daca gasesc), sau unul foarte foarte bun (renunt la tigari o saptamana).

 

Sonda lambda e schimbata de curand, insa am eroare in vagcom, semnal intermitent.

Eroare 0525 + un bonus de 0533 (Idle Speed Regulation).

 

Repet, pentru cei din iasi cu probleme similare, intind o mana de ajutor.

Salut,crezi ca ar putea fi senzorul de temperatura defect si sa nu-ti dea nici o eroare?

La al meu am 2 senzori,unul cu 4 pini si altul cu 2 pini.

Pe cel cu 4 l-am schimbat cu altul pt a proba si nici o schimbare.

Senzorul de proba nu era nici nou si nici aceeasi culoare,al meu are un inel albastru iar cel de proba era cu inel galben.

Am un prieten care are un VAGCOM dar nu stiu cum sa readaptez clapeta,crezi ca ai putea sa-mi dai un sfat?

Modificat de AndreiGA99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sigur ca te pot ajuta.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_%28TBA%29

 

Aici ai procedurile, sunt extrem de simple de urmat. Te sfatui sa faci cu motorul la cald (nu ca mine la -10 grade afara) - pornesti masina, lasi sa se incalzeasca, opresti, scoti bateria si faci readaptarea.

Culoarea inelului nu are importanta, depinde de producator. Pana acum am folosit si eu ba cu albastru, ba cu galben, e aceeasi poveste. E posibil sa fie ok senzorul si sa nu ai eroare pe  vagcom, nici eu nu am avut eroare si senzorul nu mergea.

 

Scuze pentru raspunsul intarziat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut

am si eu o nedumerire cu polo al meu,motor d 999cmc am 1997

la rece relantiu e ridicat ceva genu 1100

dupa 2-3 km temp apei ajunge la 90 grade

daca o scot pe liber,sa zicem la 60km/h,relantiu e la 1500

daca e pe liber la semafor coboara cam greu la 800

care ar fi problema?

Faza a fost ca miam bagat mana pe la clapeta de acceleratie si filtru de aer.

Un mecanic mia zis ceva vacuum,ca trage aer fals.

Ma dispera,va rog mult dati mi si mie o solutie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Readapteaza clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aer fals dupa clapeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare stie cineva daca , clapeta de acceleratie de la un polo 6n1 din 1996 de 1.6 se potriveste la un polo din `98 1.0 ALL ?

Multumesc !

Modificat de alehandro128
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa ma sfatuiasca cineva daca clapeta de acceleratie de la un polo 6n1 din 1996 de 1.6 se potriveste la un polo din `98 1.0 ALL ? astept un mesaj in privat .

Modificat de alehandro128
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca are acelasi cod se potriveste, daca nu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara,am si eu o problema cu un Vw Polo 6N motor de 999cm3 50 CP din 1997.Dimineata la prima cheie porneste dar moarte,a doua cheie porneste si e totul ok.Pornind la drum,cand motorul incepe sa se incalzeasca nu mai prea sta la relanti(de ex daca schimb treapta de viteza trebuie sa fac acest lucru foarte repede ca daca nu moare).Acest lucru este pana ce motorul se incalzeste.A doua problema este ca temperatura sta doar la 70-75 grade(in relanti urca la 90 dar cand porneste termocupla scade automat la 70).Precizez ca am schimbat 2 senzori de temperatura,termostat,sonda,filtre.Astept raspuns din partea voastra care s-a mai intalnit cu aceste probleme.


Buna seara,am si eu o problema cu un Vw Polo 6N motor de 999cm3 50 CP din 1997.Dimineata la prima cheie porneste dar moarte,a doua cheie porneste si e totul ok.Pornind la drum,cand motorul incepe sa se incalzeasca nu mai prea sta la relanti(de ex daca schimb treapta de viteza trebuie sa fac acest lucru foarte repede ca daca nu moare).Acest lucru este pana ce motorul se incalzeste.A doua problema este ca temperatura sta doar la 70-75 grade(in relanti urca la 90 dar cand porneste termocupla scade automat la 70).Precizez ca am schimbat 2 senzori de temperatura,termostat,sonda,filtre.Astept raspuns din partea voastra care s-a mai intalnit cu aceste probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flavius05, nu stiu cum e la tine, dar la mine la golf4 termostatul este incorporat intr-o flansa de plastic in care face parghie. Eu pana nu am schimbat si acea flansa de plastic, nici termostatul nou nu si-a facut datoria.

 

Verifica dupa ce pornesti motorul, in timp ce se incalzeste, furtunele prin care trece apa. Cel dinaintea termostatului trebuie sa fie fierbinte iar cel de dupa termostat trebuie sa fie rece pana in clipa cand apa ajunge la 87-89 grade, abea atunci termostatul deschide si lasa apa sa treaca catre radiator.

 

Fluctuatiile de temperatura de care vorbesti pot sa-ti dea peste cap si relantiul si socul automat, iar din acest motiv calculatorul nu stie in cate turatii sa tina motorul si de aici tendinta de oprire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cipikao007,te referi la aceea piesa din plastic care este in fata termostatului unde intra cuiul,sau acel corp unde sta termostatul?Cand l-am schimbat nu s-a vazut nimic rupt acolo unde intra cuiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipikao 007

Citeste si aici...vwforum.ro/topic/115966-polo-14-mpi-fluctuatii-temperatura/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare am si eu un Lupo 2002 1.0 AUC achiziționat de curând. Are o mică problema :) daca accelerezi ușor merge ok ... Dar daca bagi brusc piciorul in accelerației brusc da in nas 1-2 secunde apoi se turează sau moare. La relanti merge rotund la 800-900 ture. Nu scoate fum de nici o culoare. Am schimbat filtru aer si benzina .. Am curățat corp clapeta. Nu am pus-o pe tester încă. Daca m-a poate ajuta cineva . Mulțumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sry ca am postat la polo dar am înțeles ca si polo are același motor. Si in completare la ce am scris mai sus ... In bord rămâne aprins martorul CheckEngine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!