Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti


tehnics
 Share

Postare recomandată

Salutare! Posed un Polo 6n din 97, 999 cc motor AER si am cateva intrebari :

1. unde este senzorul de temperatura despre care s-a tot vorbit aici si cum se schimba el,daca puteti detalia, e sooper..

2. cum se schimba cablul de acceleratie? l-a mai achimbat cineva pana acum?

De ce spun de cablu...acum vreo 3 luni imediat cum a venit frigul,incepusem sa dau cel putin 5 chei la prima pornire si dupa ce pornea,puteam sa opresc motorul de 100 de ori si nu mai facea asa.Chestia era aleatorie si devenise din ce in ce mai enervanta iar cand era un pic de soare si batea pe capota pleca la sfert de cheie...Sfaturile "meseriasilor" au fost sa verific baterie,bujii,capac delco,bobina inductie,filtru benzina,aer...astea le-am verificat sau schimbat,dar degeaba,tot asa facea cand era frig si umezeala...Mai demult,in vara,cand am curatat clapeta observasem la cablu de acceleratie ca nu prea statea tensionat si cand trageam de el in sus acolo unde era prins de clapeta,dura cca 2-3 secunde pana se accelera...la pedala parca se simtea la fel...am decis sa repet operatiunea de curatare si adaptare cu borna a clapetei (nu am pe nimeni cu VagCom sa ma ajute iar ca sa ma duc la service prefer cu banii aia sa pun ceva nou pe masina) iar noutatea a fost ca am mai tensionat si cablul de acceleratie cu vreo 5-6 spire si vreau sa spun ca timp de cca 2 luni n-am mai avut probleme deloc si oricat de mare era gerul afara, pornea la sfert de cheie si asta da,a fost o realizare mare...Daca ma duceam la service imi schimba tot,dar ramaneam cu problema...deci flerul meu nu ma inselase ca era cam slab cablul de acceleratie...chiar si colegii mei erau neincrezatori ca de aici porneau problemele...Toate bune si frumoase pana acum 2 saptamani cand au inceput iar problemele,iar dau 5-6 chei pana porneste iar partea proasta e ca imi da in nas si la plecarea de pe loc,semafor,treceri pietoni tinde sa-mi moara motorul iar cand o accelerez brusc imi merge in suturi...am adaptat iar clapeta cu borna,merge o zi,doua si iar face la fel,ma fac de cacao in intersectii...tot aleator...Vreau in prima faza sa mai intind cablul,poate reusesc s-o resuscitez ( mentionez ca prima oara dupa intinderea cablului,turatia imi statea normal la relanti pe la 1100-1200 iar cand se incalzea la 700-800 deci nu aveam motive de ingrijorare) iar daca acum va sta prea turata la pornire si dupa aia scade la normal,nu-i bai...daca sta asa si in mers atunci e o pb... e posibil ca el sa se lungeasca in timp si sa trebuiasca reglat? daca schimb cablul de acceleratie,cum se ajusteaza de nou? tot din aproape in aproape? daca ma poate ajuta cineva cu un tutotial despre schimbarea cablului raman dator....Imainte de a mai schimba ceva pe masina la voi va sugerez sa incercati si voi sa mai tensionati cablul,poate fi una dintre probleme,la mine a mers,de ce nu mai merge acum,nu stiu....Bafta!

Modificat de ireedeejay2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa iti verifici cablul,scoate filtrul de aer, pune pe cineva la volan si cu motorul oprit cere-i sa apese pe pedala pina la fund de multe ori si vezi ce se petrece,daca clapeta se deschide firesc sau daca apar fenomene aiurea cu camasa cablului etc... eu nu cred ca problema ta e cablul in sine, mai degraba ai o clapeta murdara sau cu defectiuni. |Nu uita,faza cu borna bateriei nu face adaptarea clapetei,nu te amagi.

E ciudat sa spui ca nu doresti sa platesti o diagnoza, din pacate trebuie sa aflica diagnozele sunt primul lucru care se face la o masina cu injectie care are probleme, altfel nu vei sti de unde e buba.

Sensorul de temperatura apei se afla pe carcasa temostatului de apa,in dreapta chiulasei,sub delcou, unde e furtunul gros de apa care duce la radiator.Ies 4 fire din el.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

o problema cat de asemanatoare ca a colegilor ,polo 6n motor de 1.0 ramane turata la 2000-3000 turatii

Pe vag com am eroarea de mai jos :

00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)

03-00 - No Signal

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

03-10 - No Signal - Intermittent

mi-a aparut si eroatea de la clapeta tot cu no signal pe care nu am putut sa o sterg.

Voi ce parere aveti sa fie senzorul de la calpeta?

temperatuta e ok,motorasul pas cu pas schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba cabluri intrerupte sau mufe oxidate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ! sunt posesorul unui vw polo n6 1.0 50 cp din 98 si am si eu o problem care ma streseaza de ceva vreme ! dupa ce se incalzeste motorul (90 g) stand pe loc la relanti , cand iau viraj in loc sau aprind farurile relantiul scade la 500 apoi creste la normal (800) !! am fost de am curatat clapeta si tot asa imi face. ma-m gandit ca poate din cauza casetei de directie face asa ca am facut completarea la uleiul de servo si ma gandesc ca nu e uleiul adecvat si forteaza servo. dar cad aprind farurile de ce face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când aprinzi farurile creşte sarcina motorului (alternatorul trebuie să debiteze mai mult curent deci opune o rezistenţă mai mare motorului) ca şi atunci când virezi (atunci pompa de servo face figura asta). Creşterea sarcinii va provoca scăderea ralanti-ului dacă vor rămâne constante cantitatea de aer şi de combustibil. Aici intervin mecanismele din corpul clapetă şi în mod special Throttle position sensor (este în fapt un potenţiometru legat de corpul clapetă care prin valoarea dată către ECU, îi spune acestuia în ce poziţie se află clapeta la un moment dat) şi Idel speed control actuator, denumit în mod popular motoraş pas cu pas, care are rolul de a corecta poziţia clapetei în funcţie de informaţiile primite de la ECU (practic fără ca tu să te atingi de pedala de acceleraţie clapeta se mişcă în funcţie de sarcina motorului astfel încât turaţia să fie cât mai constantă). Şi mai este acolo un senzor de clapetă închisă.

Acum ce se întâmplă la tine este următorul fenomen: clapeta nu reacţionează suficient de repede atunci când apare o sarcină suplimentară din următoarele cauze posibile:

  • ECU nu primeşte cum trebuie informaţiile corespunzătoare de la senzorii prin care determină sarcina motorului (senzor presiune aer admisie, senzor poziţie clapetă acceleraţie, sonda lambda, or mai fi şi altii)
  • motoraşul pas cu pas nu face suficient de repede corecţia
  • clapeta nu este adaptată (apropos, după curăţare s-a făcut şi adaptarea care este obligatorie în astfel de cazuri?)

Deci în situaţia ta nu cred că este vreo problemă la servo sau la faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da configurare la clapete a fost facut apoidupa ce am curatat clapeta! ma gandeam ca poate din cauza uleiului la servo face figurile satea! multumesc mult pentru informatie , ai fost de mare ajutor ! o sa verific si ceilanti senzori ! RESPECT !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara tuturor!Eu am PLO 2001 benzina 999cm3, tip motor AUC si poate sa-mi spuna cineva sau o poza ar fi si mai bine pentru senzorul

Engine coolant temperature senzor G2 unde se afla? cate fire are?ca mi-a dat intermitent la testare.Si inca o intrebare la adaptarea clapetei de acceleratie conteaza temperatura motorului?Va multumesc.

 

 

Si acest Engine ccolant temperature senzor care este de fapt:Senzor de temperatura  sau senzor  temperatura habitaclu  sau senzor temperatura apa?

Modificat de attilaaa0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea se face la 90 grd. Am atasat si o imagine cu pozitia senzorului de temperatura

post-53719-0-02007100-1360602369_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor!!!am si eu o problema mareee de tot!!!...am achizitionat de curand un polo de 1043 cmc din '96....am un consum enorm(cred eu) pentru o asa masina...adica vreau sa spun ca e masurat si verificat de multe ori...cu 3 litri fac 30 km cu 5 litri fac 50 samd...care sunt posibilele cauze???

Din ce zici ai un consum de 10% ,daca e numai urban si pe distante mici pe gerurile astea nu e cu foarte mult peste normal. in timpul incalzirii,pina ajunge apa la 80 de grade,consuma de rupe chiar si motorul de 1.0

Oricum da fuga la diagnoza intai.

am pus masina pe tester...mi-a dat o singura eroare....00515 camshaft position sensor G41 no signal....imi puteti traduce si mie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

salutare tuturor!!!am si eu o problema mareee de tot!!!...am achizitionat de curand un polo de 1043 cmc din '96....am un consum enorm(cred eu) pentru o asa masina...adica vreau sa spun ca e masurat si verificat de multe ori...cu 3 litri fac 30 km cu 5 litri fac 50 samd...care sunt posibilele cauze???

Din ce zici ai un consum de 10% ,daca e numai urban si pe distante mici pe gerurile astea nu e cu foarte mult peste normal. in timpul incalzirii,pina ajunge apa la 80 de grade,consuma de rupe chiar si motorul de 1.0

Oricum da fuga la diagnoza intai.

am pus masina pe tester...mi-a dat o singura eroare....00515 camshaft position sensor G41 no signal....imi puteti traduce si mie?

imi puteti spune unde se afla senzorul acesta(camshaft position sensor)la un 6n 1043cmc cod motor aev?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul Hall iti poate da eroare daca se face scanarea cu motorul oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scanarea s-a facut cu motorul oprit....decat contactul a fost pus!

Modificat de joevulpoi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai probleme cu senzorul Hall masina nu mai pleaca deloc. Incearca sa ii faci o scanare cu motorul oprit dupa ce stergi erorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a facut scanare,apoi s-au sters erorile si apoi s-a facut scanare din nou,toate astea cu motorul oprit,decat contactul pus...masina porneste frumos,problema este consumul...

cand ai probleme cu senzorul Hall masina nu mai pleaca deloc. Incearca sa ii faci o scanare cu motorul oprit dupa ce stergi erorile.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am luat vcds...am scanat masina....g2 coolant temp senzor  a dat intermitent...mai mult ca sigur treaba cu relantiul de acolo se trage..:)...il schimb si vad cum sta treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! De cand am achizitionat masina, de pe data de 08.01.2013, un Vw Polo 6N2 1.0 AUC, ma confrunt cu doua probleme :

1. Mi se aprinde aleatoriu martorul din bord pentru ulei (rosu); Am schimbat senzor de presiune, verificat sa nu fie infundata pompa de ulei din baia de ulei. Va rog sa-mi spuneti care sunt simptomele unei pompe de ulei defecte.

2. Mi s-a spus ca s-ar putea sa fie legatura intre aprinderea martorului de ulei si urmatoarea : Masina merge in 3 pistoane,zgomot (bataie) relantiul oscileaza intre 700-900, tremura bordul cu totul. Am schimbat bujiile, fisele, uleiul,filtrul de ulei. Am curatat clapeta de acceleratie, schimbat filtrul de aer,dar nimic.

Am zis ca este de la bobina; astazi am demontat-o si am constatat ca este toata crapata (partea din plastic, pe care se prind fisele), prin urmare, am cumparat alta de la dezmembrari (partea electronica nu s-a potrivit, cu mufa aceea,nu imi pornea masina, asa ca am lasat-o pe cea veche). Am sperat ca bobina era cauza, dar vad ca nu este asa. Este posibil sa fie ramasa o eroare de la vechea bobina si sa nu imi functioneze corect pana cand nu sunt sterse erorile?

Cat despre martorul de bord, mi s-a spus ca ar fi din cauza turatiilor scazute, dar nu stiu cat este de adevarat.

Daca ati mai intalnit simptomele acestea, va rog sa raspundeti. Multumesc!

Trebuie sa mentionez ca mi s-a intamplat sa mi se opreasca in mers masina la 10km/h, dar si la 80km/h si mai mult de atat, dupa ce se oprea, pornea din a-3a, a4-a cheie.

Modificat de thenewdny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu o chestie asemanatoare la Polo-ul sotiei cu acelasi motor.Masina mergea in 3 pistoane , tremura , nu mai avea putere , nu mai tragea cum trebuie dar la mine problema fusese de la o fisa care nu facea contact cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! De cand am achizitionat masina, de pe data de 08.01.2013, un Vw Polo 6N2 1.0 AUC, ma confrunt cu doua probleme :

1. Mi se aprinde aleatoriu martorul din bord pentru ulei (rosu); Am schimbat senzor de presiune, verificat sa nu fie infundata pompa de ulei din baia de ulei. Va rog sa-mi spuneti care sunt simptomele unei pompe de ulei defecte.

2. Mi s-a spus ca s-ar putea sa fie legatura intre aprinderea martorului de ulei si urmatoarea : Masina merge in 3 pistoane,zgomot (bataie) relantiul oscileaza intre 700-900, tremura bordul cu totul. Am schimbat bujiile, fisele, uleiul,filtrul de ulei. Am curatat clapeta de acceleratie, schimbat filtrul de aer,dar nimic.

Am zis ca este de la bobina; astazi am demontat-o si am constatat ca este toata crapata (partea din plastic, pe care se prind fisele), prin urmare, am cumparat alta de la dezmembrari (partea electronica nu s-a potrivit, cu mufa aceea,nu imi pornea masina, asa ca am lasat-o pe cea veche). Am sperat ca bobina era cauza, dar vad ca nu este asa. Este posibil sa fie ramasa o eroare de la vechea bobina si sa nu imi functioneze corect pana cand nu sunt sterse erorile?

Cat despre martorul de bord, mi s-a spus ca ar fi din cauza turatiilor scazute, dar nu stiu cat este de adevarat.

Daca ati mai intalnit simptomele acestea, va rog sa raspundeti. Multumesc!

Trebuie sa mentionez ca mi s-a intamplat sa mi se opreasca in mers masina la 10km/h, dar si la 80km/h si mai mult de atat, dupa ce se oprea, pornea din a-3a, a4-a cheie.

Vezi ca nu e de glumit cu becul de ulei,mergi la un service bun si cere sa iti verifice presiunea uleiului cu un manometru care se infileteaza in locul martorului de presiune.

legat de mersul neuniform, trebuie identificat cilindrul care nu merge bine prin metoda scoaterii fiselor pe rind, prim metoda deconectarii injectoarelor pe rind, a schimbarii intre ele daca tot e ambigua treaba (fise,bujii,injectoare).

Asta daca au fost curatate si adaptate clapeta de acceleratie si EGR-ul,operatiune care trebuie facuta prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa nenumaratele constatari si concluzii trase de diferiti mecanici, s-a ajuns la urmatoarea "reteta" : Trebuie : 1x garnitura chiulasa, 1x garnitura galerie evacuare, 1x supapa evacuare, 1x supapa admisie, 2 semeringuri supape, 1 semering ax came,1 curea distributie, 4x tacheti, 4x bujii (45 lei bucata). Total : 588 lei + 150 lei manopera. I'm going to kill myself. 

Totusi sper sa fie asta problema si sa nu ma trezesc peste 2000 km ca imi pica altceva. Multumesc pentru raspunsurile voastre! Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Ma puteti ajuta cu vreun service / mecanic bun din iasi? Vreau sa imi inspecteze masina, pentru ca in ciuda celor schimbate mai sus, tot am probleme cu masina. Am sunat la reprezentanta si au spus ca nu ma pot ajuta pentru ca nu au interfata necesara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,

 

am si eu o problema cu polonezul meu...e 1995, 1043cmc, 45CP motor AEV, si anume cu mersul la relantii. turatia motorului fluctueaza (nu sunt bujile sau fisele, am verificat). am obs aceasta problema la mersul in relanti si cand vreau sa plec cu el de pe loc, trebuie sa il turez un pic la plecare si parca nu trage, parca il tine ceva,  in mers la turatii mari nu se simte. am vorbit cu un prieten posesor de ibiza "99 cu motor de 999cmc dar se pare ca avem motoare diferite si el mi-a spus ca sunt mari sanse sa fie supapa de relgaj mers in gol, care ar trebui sa fie sub filtru de aer (intreb?). 

as vrea sa ajung cu masina la un mecanic sa am parte si de o parere de profesionist dar cum eu sunt din Valcea si stau in Bucuresti nu prea stiu unde sa merg...as vrea sa pun masina pe un tester si sa vad ce e de schimbat la ea. voi ce imi recomandati, ce parere aveti, poate v-ati mai confruntat cu asemenea problema. 

daca e cineva din bucuresti care o poate pune pe tester va rog anuntati-ma.

astept pareri....ciao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am mai documentat un pic si cred ca e o problema cu clapeta de acceleratie....o sa incerc sa o curat cand o sa am timp si o sa revin cu info`s, poate asta e problema si e destul de posibil.masina am luat`o anul trecut din austria si avea 77 mii de km si ultima revizie la ea fusese cu  5000km de km in urma dar era cu un an inainte deci a cam stat 1an , am mers eu cu ea 1 luna anul trecut si acum dupa 6 luni de stat pe dreapta parca face mai rau. deci e posibil clapeta sa faca probleme.

 

 

 

Nu mai da quote postului anterior, aglomereaza inutil ecranul, si in niciun caz nu dai quote postului tau, OK?

Modificat de Bwwlan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari,puteti sa ma ajutati si pe mine?

Poate voi ii dati de cap ca eu unul deja nu mai stiu ce sa ii fac. Am un VW Polo 6n, af 1996 999 cmc, motor AER 37KW cu 143000km la bord.

De un timp incoace vibreaza, tremura la relanti, se misca schimbatorul iar turatia variaza intre 650-950 rpm. Se aude ca si cum ar intrerupe(merge in 3).

Am schimbat bujiile, fisele si capacul de delcou la service dar problema nu s-a rezolvat. Au spus ca pana la urma trebuie desfacut motorul, rectificat chiulasa, schimbate valve, supape si alte semeringuri si costul ar fi 200 ron piesele si 700 ron manopera.

Avand in vedere ca cu banii aia imi iau alt motor am fost un la un prieten cu scaner si mi-a dat erorile de mai jos:

        
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 030 906 027 E
Component and/or Version: MOTRONIC MP 9.0 2126
Software Coding: 0261203932
Work Shop Code: 1037355854
VCID: 102F0E715089FB98B1C
8 Faults Found:

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
00530 - Throttle Position Sensor (G88)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached

01087 - Basic Setting Not Performed
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Readiness: N/A

 

El i-a sters erorile si i-a reglat clapeta de acceleratie dupa ce a curatat-o cu un spray si in interior. Am masurat compresia si are 12 pe toate 4.

Avand in vedere eroarea la G62 i-am schimbat si senzorul.Cand pornesc se simte miros de benzina in masina si fumul e albastru.

Dupa ce se incalzeste motorul merge mai bine, dar tot intrerupe. La viteze mari masina merge fara probleme, prinde 140-150 usor si inca mai are vana cu demaraj foarte bun.

 

Ati mai patit careva? Aveti ceva idei? Ca am schimbat cam tot ce am stiut la aprindere si tot intrerupe. I-am pus si aditiv de curatat injectoarele in benzina...

Din cate am vazut in erori nu da cilinder missfire pe niciunul...Nu stiu ce sa ma mai fac cu ea ca tot pe cap imi sta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!