Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti


tehnics
 Share

Postare recomandată

Salut,

Pe langa masina din semnatura, mai posed si un VW Polo 6N 1,4 benzina din 1997.

Motorul are o problema in care se regasesc o serie de simptome: turatia de relanti la temp 90 de grade este de aprox 1000 rpm, comsum mare de benzina, fum albastru. Cand pornesc miroase a benzina in habitaclu la inceput iar fumul are miros de gaze nearse.

In rest motorul nu are nici o problema...functioneaza foarte bine.

Am scanat si cu vag-com-ul si mi-a dat urmatoarea eroare:

1 Fault Found:

- 00533 - Idle Speed Regulation

--- 09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Atasez si cateva 3 poze cu parametrii masinii la 90 de grade ( pentru ca e ciudat ca pe vag-com temperatura era in jur de 4-11 grade, iar in bord era 90 de grade ( nu avea cum sa indice gresit ca am circulat cu masina vreo juma de ora ).

Eu banuiesc ca ar fi o problema la clapeta de aer ( motorul sau potentiometrul din interior ). Voi ce parere aveti ?

post-84028-0-61331400-1332878684_thumb.j

post-84028-0-56771200-1332878695_thumb.j

post-84028-0-27084700-1332878706_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor de temperatura? ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul G62 parca e la golf iv, nu stiu sigur daca asa se numeste la polo, dar sunt convins ca ai senzor de temperatura defect, in bord iti spune temperatura corecta, dar la ECU ii spune gresit. Schimba-l, e vreo 50 de lei si se rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu votez pentru senzor. Datorita temperaturii mici comunicate de catre el, pacaleste Ecu sa tina ralanti-ul mai mare ca sa se incalzeasca motorul-la fel ca la prima cheie sau la fel ca pe timp rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai ca nu inteleg altceva. In bord am 90 si in ECU am 4 grade...nu ECU coamnda ceasul din bord ? Eu din cate am vazut la golf3 ( ca am avut si de ala si i-am desfacut bordul ) indicatorul de benzina este un motoras de tip stepper comandat de un electronic. Totusi de ce mi-a dat eroare la clapeta de aer, si nu la senzorul de temp.

Totusi mai are 2 simptome care nu le-am precizat si anume: 1.daca cobor o panta si scot pe liber, motorul se acceleraza singur pana la 1800 rpm ( indiferent de viteza de deplasare...chiar daca am si 5km/h ) iar daca masina se opreste din miscare, revine singur la 1000 rpm. 2. Daca pornesc cand e motorul rece...porneste ok....daca merg 10 m si presc motorul....cand dau sa pornesc din nou, porneste f greu...trebuie sa apas pedala de acceleratie de multe ori pana porneste....si daca nu il tin accelerat, parca se ineaca motorul si la fel se simte miros de benzina in habitaclu. Benzina nu curge pe niecaieri, ca am verificat.

Totusi parca gazele sunt mult prea mari cand e motorul rece ( miroase a benzina )...oricum o sa schimb si senzorul ala de temperatura. Aveti idee cam pe unde e localizat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de apa e dublu,de-aia re 4 fire, 2 pt ceasul din bord si doua pt ECU.

E clar ca ori e dus ori are mufa oxidata daca arata 4 grade apa, 25 de grade aerul, 10 grade clapeta deschisa !!

Iti baga o gramada de benzina, sonda lambda e afumata, catalizatorul dus.. repara ala si vezi apoi ce mai zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oki, multumesc pentru idee, nu am stiut ca are 4 fire ( e masina nevestei :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am incercat sa adaptez clapeta de acceleratie la Polo. Am setat clapeta pentru Basic settings...clapeta incepe sa se miste...dar nu se mai opreste.

Am facut un mic video ( scuze de calitate dar e facut la repezeaza cu telefonul mobil ) ca sa vedeti: http://www.youtube.com/watch?v=MS7bNXwFmZ8&context=C4863108ADvjVQa1PpcFMxrGdfWfIB8yU-FSRczXQUmxaEFcOw5Qw=

Intrebare: Acea secventa de de calibrare dureaza mult ? Eu am lasat-o si un minut si nu s-a oprit din ...adaptare

Am incercat sa o calibrez si in varianta clasica( baterie scoasa, lasat 5 minute, conectare baterie, contact pus si lasat cam 40 de minute ) ...nu a functionat.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu borna scoasa nu functioneaza niciodata.

Nu stiu cu ce instrument ai facut treaba,eu am pe un laptop VCDS 10.1 si dupa ce apesi Switch to basic setings clapeta blipaie odata,apoi mai face cateva miscari foarte mici si mai trebuie lasata 30 descunde. apoi Switch to measuring blocks si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparatul este un memoscan U600 ( VAG5053+CAN OBDII ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu isi gaseste pozitia de relanti, nu asa ar trebui sa faca in momentul cand se adapteaza. Scoate toata clapeta, desfa capacul ala negru care ii etanseaza placa de circuite si da un spray intreg de curatat discuri de frana acolo. In momentul in care faci asta sa misti si de axul clapetei sa se curete bine cele doua benzi de grafit pe care culiseaza 2 contacte. Atentie: sa nu modifici nimic pe acolo si sa nu bagi surubelnite sau alte obiecte dure pe acolo, nici macar o carpa pentru curatat. Clapeta ta nu mai vede contactul de relanti ca sa il ia ca baza de adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut si curatat cu un betisor de ureche inmuiat in terpinol( ca sa nu afecteze grafitul de pe acele 2 potentiometre ).De distrus nu am distrus nimic pe acolo, pentru ca am lucrat cu atentie. Am verificat si pozitia de relanti ( are un contact care se deschide cand apesi acceleratia ) si valorile celor 2 potentiometre ( conform Autodata ) si acelea sunt bune ca valori.

Daca pun contactul si ii dau sa imi stearga eroarea, mi-o sterge....si daca pornesc motorul nu mai apare oricat as merge cu masina...in schimb daca opresc motorul si pun contactul apare din nou.

Ma gandesc ca ar fi ceva si cu senzorul de temperatura ( am scos mufa de la senzorul de temperatura deoarece e defect si imi duce ECU in balarii+ consum enorm )...l-am comnadat si astept sa vina comanda.

Ma gandesc acum ca sa nu fie vreo problema cu acel cablu care duce la clapeta ( mufa e curatata si e ok ). Trebuie sa verific daca ajunge tensiune la acel contact de relanti.

Am atasat poza conform Autodata....si e ok.

post-84028-0-23481600-1334408107_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce schimbi si senzorul mai vedem ce mai face. Oricum si ala era bushit la tine. Ciudat este comportamentul clapetei la adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

am si eu aceeasi problema ca a lui technics si nu ii dau de capat

am curatit+readaptat clapeta la acceleratie dar degeaba....am verificat sa nu ia aer fals dar nu am gasit nimic in neregula...

problema cu temperatura lichidului o am si eu....la bord arata 90 iar pe vag arata ndeva la 45

mi.a zis un mecanic ca ar putea fi senzorul de turatie la arborele cotit

voi ce ziceti ca ar putea avea?

respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca pe vag e posibil sa iti arate -45 grd. Asa arata senzorii defecti.

Tehnics, readaptarea clapetei se face cu motorul cald, daca ECU nu vede de la senzor ca motorul e cald e posibil sa nu se faca adaptarea cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ar trebui sa schimb sonda de temperatura dupa care sa ii fac readaptarea? sau senzorul acela la arborele cotit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o problema similara am asi eu cu polo-ul meu....la inceput imi scadea turatia cand stateam la semafor pana imi murea motorul...am dus-o la un prieten "meserias" care mi-a curatat clapeta de acceleratie dar nu a si adaptat-o....am mers asa cu ea (evident turatia de relanti era undeva la 1000-1200) pana cand a inceput sa mearga in suturi, sa tremure..am dus-o la tester si acolo mi-a dat eroare la regulatorul de relanti si ca nu e adaptata clapeta....apoi a mers ok cateva zile ....si de ieri tremuratul a inceput mai puternic...azi am dus-o la "doctor" si mi-a zis ca merge in 3 pistoane, ca trebuie schimbat un injector, rectificata chiulasa sau supapa (numai tin minte exact) si ca o sa ma coste o gramada de bani (1200-1500 lei fara mana de lucru). problema e ca mecanicul mi-a spus ca si dupa ce o sa rezolve problema motorului tot s-ar putea sa am probleme cu ea. Intrebarea este...e posibil ca din cauza nefunctionarii corespunzatoare a clapetei sa fi ajuns in situatia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi.a zis un mecanic ca ar putea fi senzorul de turatie arbore cotit....ceea ce nu cred pt ca din ce am citit pe forumuri senzorul ala se duce greu de tot....

nici senzorul de temperatura nu imi functioneaza bine... treaba e ca nu vreau sa schimb la senzori si draci asa mereu pt ca nuprea dispun de asa muti bani :|...

deci rog un coleg care se pricepe sa ma ajute in vreun fel

respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! am si eu o intrebare,detin un polo 1.0 cod motor AER din 1997,si de un an de zile turatia motorului(numai la cald!!) nu mai sta fix la relanti,scade brusc la 500 rotatii pe minut ,dupa care creste brusc peste o mie cand activez un consumator electric cum ar fi geamurile etc.si nu numai,spre exemplu daca turez putin motorul pana la 1200-1300 si-i dau drumul brusc sau pur si simplu cand stau la semafor dintr-o data imi scade din senin turatia dupa cum spuneam mai sus.

Masuri luate:

-curatat clapeta acceleratie

-am facut test,care afisa 0 sonda lambda si schimbata binenteles.

CE MAI POT FACE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.si de ieri tremuratul a inceput mai puternic...azi am dus-o la "doctor" si mi-a zis ca merge in 3 pistoane, ca trebuie schimbat un injector, rectificata chiulasa sau supapa (numai tin minte exact) si ca o sa ma coste o gramada de bani (1200-1500 lei fara mana de lucru).

nu cred asa ceva...daca masina avea problemele alea...nu mai pornea. Verifica daca ai scanteie la toate pistoanele...eventual schimba bujiile.

nici senzorul de temperatura nu imi functioneaza bine..

schimba senzorul de temperatura...vei fi surprins cat de mult va schimba.

Ca sa vin cu completari...dupa ce am schimbat senzorul de temperatura motorul merge foarte bine si fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea mai apare tehnics?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mai apare, dar totul merge f bine acum. Consumul e ok cat si turatia asa ca nici nu imi mai bat capul cu acea eroare...chiar nu am idee de ce imi apare mereu. O sa incerc sa fac adaptarea la cald ( pana acum am facut-o cu motorul rece ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am un polo 6N din 1995 motor 1043 !La consum sare peste 7 in oras...e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul depinde foarte mult de stilul de condus, nu neaparat de cilindree.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

posesor de vw polo 6n cu motor de 1.6. am masina de aproape o luna si i-am schimbat deja cam tot electromotorul(platou cu perii plus cuplaj reductor). ideea este ca imi ia cam 10 la suta in oras...nu sunt un impatimit al vitezei...e normal consumul asta? sugestii de verificare consum marit? multumesc anticipat!

pe cineva cu tester din craiova mai cunoscut? poate chiar un membru al acestui forum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme turatie-consum-relanti

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!