Jump to content

Modificari VW Polo 6R (Tuning)


Lvu
 Share

Postare recomandată

si ca sa intelegi ideea, a doua masina a fost un ibiza SDI de 64 de cai. nu sustin ca nu avea nevoie de mai multa putere, (avea si cutia putin mai scurta, care o ajuta) dar 150 000km cat l-am avut am stiut sa-l dozez asa incat sa nu ma gandesc la soft. ce poti face cu 100, poti face si cu 80 de cai. sigur..poate vei depasi mai in scurt..dar de ce sa existe riscul? nu pot depasi..astept :)

nu am murit sa vin din Barcelona in Ploiesti in ~40h cu 120-130km/h viteza constanta. era mai interesant cu 150-160...si cu 280 de cai, de exemplu...dar asta am avut..cu asta m-am multumit.

si asta, fara sa existe riscul sa trag de turbina (de pe 1.2).

cand vine vb de S3 e alta poveste. acolo trag de fiecare parghie pt a castiga cai, tinuta de drum..etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius Neblea, dupa ce conduci un polo de 75 cp, mai vorbim. In plus, la dieselul de 1.6 difera softul intre variantele de putere, deci nu il fortezi prea tare. Eu saptamana asta sper sa imi pun softul la 140 CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qwk - din cate stiu eu motorizarea de 75 cp are 3 cilindri la diesel ca si cele pe benzina de 60 respectiv 70 de cai. Teoretic, 2 motoare exploatate corespunzator, unul de 3 cilindrii si altul de 4 ar trebuii sa rezulte in (o idee) o durata mai lunga de viata. Aceeasi comparatie e valabila si pentru alte motorizari.

Teoretic, motorizarile mai mari tind sa reziste mai mult...din putinele mele cunostinte.

Oricum de la 75 la 140 de cai e un pas aproape dublu :) Pai si dealer-ul ce a zis? Sau nu i-ai intrebat? Cum ramane cu garantia masinii.

Sa postezi dupa ce iti faci upgrade-ul, chiar sunt foarte curios de cum se va misca masina :) Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius Neblea, la inceput s-a facut 1.6 tdi cu 75 cp. Motorul are 4 cilindri, exact ca si cel de 90 si 105 cp :) Diferenta intre aceste puteri este doar de soft, toba finala (un pic mai mare la 90 si 105) si puntea spate care e cu discuri la motorzari mai mari de 90 cp.

Asadar, cel de 105 cp se poate duce din soft la 140 CP, deci si cel de 75 CP se duce la fel :)

La fel este pt toate 1.6 tdi ce sunt pe VAG-uri.

Cat despre garantie, am "scapat" de ea asta iarna..ca mie nu mi-au oferit sansa de a o prelungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

qwk - Acum m-am uitat mai atent si eu nu vad motorizare de 75 de cai la 1.6 TDI. Exista doar 1.2 TDI cu 75 de CP si aia are 3 cilindri. Stiam ca asa e, drept dovada uite-te pe Wikipedia la VW Polo:

Diesel engine Model Displacement Power Torque Top speed Transmission CO2emission

(g/km) Fuel Consumption

(L/100km) 1.2L TDI

BlueMotion 3 cylinders 1,199cc 75 PS (55 kW; 74 hp)

@4,200rpm 180 N·m (133 lb·ft)

@2,000rpm 173 km/h (107 mph) 5-Speed Manual 89 3.4 1.6L TDI

BlueMotion 4cylinders 1,598cc 90 PS (66 kW; 89 hp)

@4,200rpm 230 N·m (170 lb·ft)

@1500-2500rpm 180 km/h (110 mph) 5-Speed Manual 96 3.7 1.6L TDI 4cylinders 1598cc 105 PS (77 kW; 104 hp)

@4,400rpm 250 N·m (184 lb·ft)

@1,500-2,500rpm 190 km/h (120 mph) 5-speed Manual 109 4.2

De-asta zic, daca zici ca ai 1.6 TDI nu ai cum sa ai doar 75 de cai. Sau poate e cum ai zis tu, ca s-a facut 1.6 TDI cu 75 de cai, ceea ce e foarte bine, ca banuiesc ca e un motor mai solid decat ala de 1.2 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius Neblea, mai cauta un pic ca doar stiu ce conduc :) Uitate pe mobile.de sau carfolio si cauta polo 2009 1.6 tdi 55 kw si ai sa te convingi :) In plus mai gasesti pe multe alte site-uri. Motorul asta, cu puterea de 75 CP, nu s-a mai pus in vanzare de prin 2011, fiind inlocuit de 1.2 tdi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni, insa in spiritul unei bune informari macar a colegilor de pe forum, va rog sa recititi cele scrie in topicul celor de la NVT.

Din cele scrise acolo eu am inteles ca sunt mari sanse ca, in Romania, garantia ABT sa fie apa de ploaie.

Legat de cele afirmate mai sus despre motivele pentru care posesorul unei masini face modificari sub numele de tuning la o masina ... parerea mea este urmatoarea: nu vad diferenta dintre justetea modificarii unei masini cu un motor de 3 litri sau a uneia cu un motor de 1 litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogan, eu vad lucrurile exact invers. Un motor mic, lipsit de putere ar avea nevoie de un imbold pt mai multa siguranta in depasiri (rareori apas pedala la maxim in depasiri, dar mai exista situatii neprevazute cand in mijlocul depasirii mai ai nevoie de restul de pedala; poate ala pe care il depasesti accelareaza, poate cel care vine de pe contrasens accelareaza, sau pur si simplu nu apreciezi bine distanta/viteza celui de pe contrasens din varii motive, gen ploaie si ghiolbanu merge fara lumini sau doar pozitii..etc) pe cand la una puternica din fabrica nu prea mai ai nevoie de asa ceva..decat daca esti chiar adeptul vitezei si tii mortis sa depasesti orice, aproape oricand.

Ideea e ca la o masina slaba faci resoftare pt timp mai bun pe 80-120 km/h, pt un timp mai scurt. In schimb la una mai puternica o faci si pt viteze mai mari.

Nu stiu daca are vreo noima ce incerc eu sa explic aici, dar sper sa intelegeti :) Am avut o zi plina si ma chinui sa scriu de pe telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu Vmax si puterea e discutabila.

softul nu (prea) modifica viteza maxima a unei masini. ii poate scoate limitarea de la 250 km/h, mai poate impinge sus de tot mai bine, dar cutia de viteze seteaza Vmax. ca ajunge mai repede acolo, clar, dar cresterea Vmax dupa soft este cam nesemnificativa.

sunt cazuri cand ultima treapta face ca puterea motorului sa nu fie de ajuns ca el ajunga la turatia maxima, dar softul influenteaza turatia.

si cand ai 300 de cai sub picior, uneori nu sunt de ajuns...in situatiile descrise de tine. ca poate iti faci calculul depasirii la limita, si ala accelereaza. si atunci ti-ai dori 350 de cai...sau 100 de kg in minus.

dar poti face invers. ai 100 de cai, dar iti faci calculul depasirii ca si cum ai avea 90. daca o poti face cu 90..o faci...daca nu...nu. e si mai safe asa.

asta e parerea mea, dupa 3 masini cu soft :) ca urmatoarea masina, daca va fi ceva mai de familie sau mai linistit, nu va primi soft.

plus ca scap de minutul ala la pornire cand stau sa se incalzeasca, si la oprire dupa o alergatura, cand trebuie sa lasi turbina sa se raceasca. dupa soft la mine turbina se incinge/inroseste mai usor cand e alergata (e si normal, facand presiune mai mare)...si trebuie ingrijita mai atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost doua afirmatii ale lui Bogdan la care am comentat:

1. la Polo nu voi face. pt ca nu o voi folosi eu, si chiar daca as folosi-o ..pentru ca nu cred ca merita. adica nu este o masina sport, unde sa conteze 30 de cai in plus.

2. daca faci la o firma agreata de producator (gen ABT) atunci garantia nu e afectata.

Eu nu vorbeam despre motivatia in sine pentru care se fac modificari la o masina, ci despre faptul ca nu vad de ce niste argumente in favoarea modificarii unei masini mai potente sunt mai puternice decat unele in favoarea modificari unei masini mai anemice. Pana la urma ... daca cel care o detine isi pune mintea poate sa bata orice exista pe piata, indiferent ca pleaca de la 100 sau de la 500 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca eu sunt de parere ca daca iti iei masina sport, atunci conteaza fiecare cal putere, conteaza fiecare detaliu al tinutei de drum.

cand iti iei un Veyron, conteaza daca face suta in 3.2 sau 3.5s.

cand iti iei un Logan (no offence..era un exemplu opus) nu conteaza daca face suta in 13.2 sau 13.5.

pt mine cel putin. pt ca are alt target. si la ultimele 3 masini am facut soft. la Audi, vreo 4 cred ca am incercat si am chiar stage 2+. la fosta masina a femilie, Ibiza de 64 de cai, nu am vrut sa fac...tocmai din principiul asta.

si am facut soft de la 90 la 120, de la 110 la 140. deci si de la puteri mici.

cand am zis ABT, m-am referit la ABT Germania. si eu stiam ca pastreaza garantia. si pe forumuri prin UK vad ca scrie la fel, desi ei pe site vad ca au pagina blank cand ajungi pe linkul ala.

acum...cum spuneai si tu, DUN, fiecare alege ce crede, si fiecare face ce crede cu masina...dar e mult mai usor sa ajungi la performanta maxima a unei masini, plecand de la 500 de cai, decat de la 100 ;) si nu vorbesc doar de puterea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vi se pare ca, pana la urma, este un aspect foarte subiectiv? Sunt perfect de acord ca la puteri mari adrenalina data de plusul de caluti e mai mare, insa nu trebuie sa generalizam. Nu toti ne permitem masini sport, sau necesitatile de zi cu zi nu justifica cumpararea unui motor de 300 de cai...Insa si noi, cei din aceasta categorie, putem fi la fel de incantati de 30 CP in plus, care uneori te pot scoate din situatii limita. Difera poate doar motivatia fiecaruia, asa cum sublinia si Dun. Eu personal nu am intentia ca, in eventualitatea in care voi apela la resoftare, sa particip la raliu, astfel incat sa conteze 0,3 secunde in plus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb de ce toba la 1.2 TSI este patratoasa, paralelipipedica, iar la 1.4 aspirat este rotunda, cilindrica. Ambele au aceeasi dimensiune si volum. Iar 1.2 aspirat are o toba cilindrica mica, cam 2/3 din dimensiunile de la 1.4

iar 1.4 TSI ( GTI ) are toba tot ca la TSI, patratoasa , dar cu 2 iesiri. Asa mare sa fie diferenta de absorbtie a sunetului intre cele doua modele ? Ma intreb cum ar suna TSI cu o finala cilindrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre 1.2 aspirat si 1.2TSI e o diferenta MARE de colum de aer, cel putin la intrare, deci trebuie si la iesire. diametru tevii si volumul tobei SIGUR nu au cum sa fie la fel. daca la exterior PAR de aceasi marime, vezi ca la interior sunt ff multe site, si de multe ori tevile nici nu se termina la intrarea in toba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta zisesem si eu, intrebarea era de ce difera forma intre 1.2 TSI si 1.4 , toba avand aceeasi lungime, dimensiune. Evident e un raspuns ce nu il stiu decat inginerii tobelor din germania, insa putem presupune ca se vrea un sunet diferit. Este foarte silentioasa toba de la 1.2 TSI,prea silentioasa , la 1.4 in schimb am mai auzit unele "eruptii" sonore placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferentele pot fi la interior. Am vazut multe tobe care desi erau patrare, tevile se continuau in interior, si deci aerul nu era influentat cu nimic de marimea tobei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, deci, naspa :( ca sa zic asa...

Am fost la astia ieri si i-am intrebat daca pot monta pe Polo volan multifunctional de Golf GTI cu comenzi de DSG, instrument de bord de Polo GT/GTI si faruri cu xenon.

M-am dezumflat complet: nu, nu, da, 3.000 euro. Deci, tot nu.

Oamenii au fost mai mult decat convingatori: va vindem piesele originale, va facem si 20% reducere, dar nu vi le putem monta si activa fiindca pur si simplu nu se poate.

Daca ma poate contrazice cineva cu argumente, fac cinste, fiindca chiar as vrea un volan de GTI si instrument de bord de pe GT/GTI, da' mno, daca nu se poate, nu se poate, ce sa-i fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nici pe forumurile germane nu ai gasit nicio informatie? ca astia sunt mai nebuni asa :P sau prin UK?

vezi ca mai icercase DUN cred, daca am retinut bine..sa-si puna un volan de Polo GTI (sau R?!) si nu a reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bwwlan: modificarile dorite de tine se pot face. Din cate am vazut, volanul multifunctional cu padele pt dsg presupune si schimbarea unitatii airbag, si iese pe undeva pe la 500 Euro la Bricarauto. Farurile xenon OEM de asemenea se pot instala, daca nu ai BlueMotion, undeva sub 1200-1500 Euro...Cat despre instrument cluster de GTI, am vazut ca se poate schimba, insa nu am suficiente informatii. Daca am astazi timp, o sa-ti dau mai multe detalii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca exista instrument cluster de GTI facut pentru diesel ( turatii pana la 5 000 rpm) la 230 euro, atunci sigur si pe benzinar se poate pune. Chiar aseara am vorbit cu kirkus despre asta si mi-a aratat clusterul de GTI facut pentru diesel, gata de comandat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca am vazut ca s-a vorbit de mine cateva posturi mai inainte iata informatiile pe care le detin eu legat de volanul sport (ceva mai gros si mai profilat decat ce standard si cu o minunata tesitura in partea de jos).

Pe masina mea este urmatoarea combinatie de volan si airbag: 6R0 419 091 E + 6R0880201G 81U.

Pe baza VIN-ului WVWZZZ6RZCY538317 am primit de la PBV1 informatia conform careia volanului sport fara comenzi si padele pe el cu PR-ul 1K8419091P GOL i se poate imperechea fara probleme airbag-ul meu. Din pacate informatia nu a fost valida si prin urmare volanul sta in continuare in cutie panca cand imi voi face rost de un airbag cu PR-ul 5K0 880 201 Q 81U.

Cei de la PBV1 mi-au dat informatia conform cu urmatoarea inregistrare din ETKA.

Coduri Airbag ETKA Polo 6R RLine .fpi.pdf

Se pricepe careva sa imi spuna daca aceasta unitate de airbag vine cu tot ce ii trebuie pentru a fi montata sau dupa ce o sa am airbag-ul o sa trebuiasca sa mai transpir si pentru cine stie ce fire, mufe sau mai stiu eu ce alte chitibusarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai bagat la o cheltuiala uriasa d.p.m.d.v. Nu te inteleg de ce te incapatanezi sa lucrezi numai cu reprezentanta...

De banii aia realizai un lucru mult mai important pe care-l resimteai cu adevarat si iti ramaneau si bani: Bilstein

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!