Jump to content

Dunlop SP WinterSport M3


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Razdan are dreptate. Am gresit eu: la dimensiunile 195/65/15, ADAC a testat Dunlop WinterSport 3D. M3 au fost doar cele de pe locul 4, 175/65/14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 285
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • razdan

    24

  • msn2

    15

  • alexrosiu

    11

  • X-Ecutor

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

am testat si azi dimineata aderenta pe zapada si pe portiuni ingehetate si impresia e in general buna.

a patinat de cateva ori la plecarea de pe loc, dar poate am abuzat eu putin :P

si o intrebare:

la ce presiune se umfla pneurile de iarna? e ca si la cele vara sau e vreo diferenta?

Foarte important - referitor la presiune la anvelopele de iarna: Cu cat ai presiunea mai mare in ele cu atat iti patineaza mai frumos pe zapada sau orice.

Presiune mai mica (dar nu f mica) gen 2.0 pe toate rotile sau 1,9 pe fata e super bine si ai aderenta mai mare. Lucru testat de mine pe zapada/gheata/polei/noroi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si in cartea masinii e precizata ca iarna presiunea sa fie mai mica cu 0.1 atm decat vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea mai mare este sigur daunatoare din motivul expus de X-Ecutor.

Presiunea mai mica cu 0,1 atm., daca e recomandata de producator, si masurata la temperatura de toamna ... e desigur cea corecta, dar in practica e ceva mai complicat.

Astfel, practic, o anvelopa cu presiunea de 2,4 atm la 20 grade C are 2,05 atm la -8 grade C (conform http://www.tirerack.com/winter/tech/techpage.jsp?techid=121).

Pe acest site gasim recomandarea ca ar trebui sa compensam prin umflare o astfel de scadere de presiune.

La fel pe site-ul Nokian: http://www.nokiantyres.com/tyrepressuretable

Aici http://www.michelin.co.uk/uk/auto/auto_con...gof_pne_hvr.jsp, gasim ca o scadere de presiune de 0,1 atm datorata scaderii temperaturii de la +20 grade C la +8 grade C nu trebuie sa ne faca sa umflam mai mult anvelopele iarna.

Nimic mai mult si cam ambiguu pentru Michelin.

Mai gasim si informatia ca anvelopele de iarna trebuie sa aiba profilul cat mai “evident” si ca presiunea redusa “inchide” acest profil si anvelopele nu-si mai fac treaba …

In aceste conditii ma intreb daca mai are rost sa mai scadem presiunea … si cum masuram … daca nu avem garaj incalzit …

Un sfat competent ne poare ajuta daca vrem sa ne spunem parerea despre anvelopele Dunlop SP WinterSport M3 pornind de la premize comparabile. :P

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai este foarte simplu.

Eu, cand imi pun cauciucurile de iarna bag masina la un service/vulcanizare( unde imi ridica masina si imi inlocuiesc toate cauciucurile).

Fiind inchisa si incalzita cu o temperatura de in jur de 20 de grade iti pui aer sau azot in roti.

Eu prefer aerul. de asemenea verific presiunea la fiecare 2 saptamani sau inainte de orice drum lung.

Inca o chestie referitor la Dunlop Winter Sport: am facut de 2 ori pana cu gumele astea.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va suparati pe mine ca va spun, dar sunteti :P

Nu se pune problema ca nu ar fi interesant, sau ca nu veniti cu argumente convingatoare, dar aici e vorba de pareri despre cum se comporta anvelopa, si nu despre cum trebuie umflata :P

Ar fi foarte folositor un alt topic

Inca o data va rog sa nu va suparati ca vi-am spus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au intrat deosebit de puternic pe piata Dunlop M3. In urma cu 3 ani erau raritati... acuma la 3 maisni din 5 vezi M3 :D

Calitate la un pret f. bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Ai dreptate Golf TDI, imi cer scuze pentru OT, inclusiv fata de initiatorul topicului, si cred ca pot sa sper ca nimeni nu e suparat, dar:

1. OT-ul meu era secundar, nu ... per primam,

2. ca sa putem veni cu "pareri despre cum se comporta anvelopa" M3 trebuie sa plecam de la premize comparabile, deci de la presiuni corecte, cum spuneam in finalul postului 54.

Si ca sa revin On Topic, sunt aproape de sfarsitul rodajului cu Dunlop WS M3.

In absenta completa a zapezii pe aici pot spune ca fata de afirmatiile mele anterioare privind comportamentul pe uscat, singura modificare priveste franarea.

Nu o mai consider "usor deficitara" cum spuneam in postul 34 ci "destul de slaba" cum spunea alexrosiu in postul 2.

Deci atentie marita, pe uscat, mai ales pentru cei invatati cu anvelope de vara performante !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este a 3-a zi in care "ma dau" pe zapada... in sensul ca e a treia zi in care cu inca 2 prieteni (adrianciocalau si un ne-forumist) tragem franele de mana pe stradute :(

Masina trage de rupe pe zapada.... devine chiar enervanta la un moment dat ca nu ii fuge fundul :D

Eu sunt super multumit, am avut pe G3-ul vechi Fulda Rotego si pot spune ca astea trag mai bine.

Eu unul sunt incantat ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai mi-am pus rotile de iarna, cu aceste anvelope (195/65 R15) SH (7mm pe fata. 5mm pe spate) se manevreaza un pic mai anevoios pe teren uscat (aveam Michelin Energy aceasi dimensiune, pe jante de aliaj). pe zapada mica (2cm cat e la Iasi acum) se comporta f bine ca si stabilitate, ABS-ul nu prea mai intra, ESP nici urma.

Ceea ce mi-a placut in mod deosebit a fost modul in care am urcat si coborat o panta cand am lasat rotile de vara la casa (panta de cca 30grade, cam 500m acoperita cu zapada) - s-a comportat exemplar. Mai mult m-am speriat de o Dacie si un Matiz in fata mea care dansau "Lacul lebedelor".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut astazi ocazia sa testez cauciucurile pe mai multe tipuri de zapada:

  • afanata, 5-6 cm: plecare din loc fara a vedea martorul ASR; control foarte bun intr-un derapaj provocat
  • inghetata: sanie :) ...era intr-adevar "sticla".
  • strat subtire (~ 1 cm) depus pe asfalt: talpa fara a vedea ASR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu ti-ai schimbat parerea nici dupa ce a dat prima zapada?

... adica esti multumit de comportarea lor.

Cat despre comportarea cauciucurilor pe gheata (cu toate ca ne dorim sa fie minuni) era de asteptat sa alunece "sanie"

Azi le voi incerca si eu, revin cu detalii dupa drumul de maine dimineata la servici ... sau daca gasesc pe cineva la intalnirea saptamanala, este in drumul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[*]strat subtire (~ 1 cm) depus pe asfalt: talpa fara a vedea ASR

Am fost in masura aseara sa confirm 100%.

... la fel pentru "afanata, ~2 cm, plecare din loc"

Mai adaug, tractiune buna pe strat subtire (2 cm) batatorit la - 3 grade si in panta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dezamagit ... un pic

am 1500 km cu ele ...

pe uscat - f f zgomotoase

pe zapada - la fel ca SP 01 noi

probabil in timp o sa vad eu ce si cum ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mira ce spui, nu pentru ca nu as avea incredere in intentie, ci pentru ca nu stiu ce tipodimensiune folosesti si de la ce tipodimensiune ai plecat.

Eu sunt in general multumit pana acum de M3 195/65R15.

Cu SP 01 ...A ce e drept, mergeam "sanie" cand au fost noi.

E drept ca profilul e mai simplu ca la SP01.

Dar comparand comportamentul pe zapada al D SP WS M3 noi cu niste anvelope de vara (tot noi) cu profil aparent bun si pentru teren moale (Gy Eagle Ventura) de pe Opel (mult mai bune la randul lor pe zapada ca SP01A), pot spune cu certitudine ca exista o mare diferenta in favoarea M3.

Si dat fiind cresterea cu 1" a talonului in cazul meu, zgomotul la rulare sigur nu a crescut fata de SP01A 225/45R17.

Ar fi util ca fiecare sa spunem si dimensiunea M3 pe care le folosim, si tipodimensiunea si marca de la care am plecat, pentru ca sa putem face comparatii mai valabile.

Si sa nu uitam de presiune, pentru ca daca o scadem prea mult (cum recomanda unii), fata de recomandarile din manual (0,1 atm), comportamentul pe zapada se inrautateste brusc atunci cand componentele profilului se lipesc unele de altele ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa spun ca sunt multumit de M3, am fost la sat, si acolo era ceva zapada (in unele locuri 6-8 cm) si, dupa cum era de asteptat, daca vrei sa pleci normal, pleci fara interventia ASR-ului. In derapajele cu frana de mana se poate controla extraordinar. Si singura concluzie pe care pot sa o trag este: "Las' sa ninga"...dar sa nu se faca sticla :D

Off-topic 1: Razdan revin la intrebarea mea cu capacele, ai gasit ceva? :D

Off-topic 2: Va doresc un 2006 plin de impliniri, cu multa sanatate, fericire si ce masini va doriti :D

LA MULTI ANI!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In foarte putina zapada pe care am prins-o pana acum M3 au facut fata bine. Mai astept ...

@Golf TDI: azi am gasit niste capace aratoase cu emblema Skoda stantata ... Mai incerc maine. :blink:

@all: Multi Ani cu sanatate si cat mai multe impliniri pentru 2006

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers pe 01.01 prin Cheile Bicazului pe lungi portiuni cu zapada inghetata (grunjoasa), pana la Lacul Rosu. Nu am avut gheata.

M3 s-au comportat mai bine dacat m-am asteptat, chiar in cele mai abrupte ace de par, si la urcare si la coborare. Pentru cei care nu stiu, mentionez ca cel putin 2 ace de par sunt mai abrupte ca oricare dintre acele de par dinspre Brasov spre Predeal.

In restul calatoriei, am avut doar tronsoane cu asfalt ud si uscat am putut merge bine, poate cu 10% mai incet decat cu anvelopele de vara, dar a fost acceptabil.

"Limitele" virajelor apar mai repede, dar masina se comporta bine in derapaje discrete si nu si-a modificat deloc caracterul usor supravirator la limita. Daca ai grija sa franezi mai devreme si putin mai mult timp comparativ cu anvelopele de vara, se poate merge rapid si iarna pe asfalt uscat si pe ud cu Dunlop Wintersport M3 195/65R15.

Am mers cu presiunea de 2,4 atm. pe fata si cu 2.4 atm pe spate, cu trei persoane in masina (~ 240 kg).

Temperatura exterioara a variat intre -1,5 grade si - 4 grade in Chei, si intre 0 si 6 grade in rest.

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razdan stiu acele alea de par... criminale, intr-adevar!

In alta ordine de idei.. ieri, la intoarcerea din concediu, am oprit in Sinaia si pt. ca in oras era lapovita, am dat o fuga pana la cota1400 pt ca banuiam ca acolo ninge frumos.. si asa a fost! O sa atasez si 2 poze, sa vedeti cam cum era drumul... anvelopele s-au comportat exemplar.. ASR decat de vreo 3-4 ori, iar la coborare, ABS si ESP deloc! Foarte multumit sunt de alegerea facuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu un update despre comportamentul anvelopelor.

Le-am testat astazi in Busteni, in zapada afanata de aprox 8 cm. Am fost de-a dreptul uimit de aderenta. Nu s-a aprins martorul ASR, nici macar in cazul urcarii unei parcari ce presupunea urcarea unei borduri.

Drept comparatie, in fata mea se chinuia de zor un Hyunday sa urce aceeasi bordura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dunlop SP Winter Sport M3 Score 1.8

Toyo SNOWPROX S 940 Score 1.8

Yokohama AVS Winter

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@godoroja Despre ce clasament vorbesti?

@alexrosiu Ce model de Hyundai era? Ce anvelope avea? Nu ai cum sa faci comparatie... Si despre acest topic, multe pareri sunt inutile datorita faptului ca nu exista factor de comparatie. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erau niste note de pe tyretest.com. Nu e clasament. Note pentru anvelopele de iarna. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!