Jump to content

Passat 1.6 TDI Submotorizat?


dax
 Share

Recommended Posts

In mintea mea ciudata vreau sa stiu ca am caii aia sub capota cand am nevoie de ei.

bravo!sunt 100%de acord cu tine.dar cineva mai sus spunea ca e nevoie de minte si nu de caii putere atunci cand ai nevoie de ei.

sper sa nu ajunga vreodata in situatia de asi spune singur "cred ca acum aveam nevoie de cai,ca minte oricum nu am'' :dry:

Edited by bily77
Link to comment
Share on other sites

Haideti ca sunt destule situatii in trafic, cand tu n-ai destui cai sub capota si ala pe care il depasesti n-are destula minte, ca sa nu accelereze atunci cand este depasit.Cred ca toti am intalnit si specimene din astea in trafic, asta a fost unul din motive pentru care am apelat la serviciile TCM turbo.

Cat despre 1.6 tdi, am condus si nu prea mi-a placut pe Passat, pe Golf e altceva.

Link to comment
Share on other sites

"cred ca acum aveam nevoie de cai,ca minte oricum nu am'' :dry:

Elegant si inteligent spus. Multmumesc pentru aprecieri

Haideti ca sunt destule situatii in trafic, cand tu n-ai destui cai sub capota si ala pe care il depasesti n-are destula minte, ca sa nu accelereze atunci cand este depasit.Cred ca toti am intalnit si specimene din astea in trafic, asta a fost unul din motive pentru care am apelat la serviciile TCM turbo.

Cat despre 1.6 tdi, am condus si nu prea mi-a placut pe Passat, pe Golf e altceva.

Asta cu masina cat mai puternica pentru a-i depasi pe marlanii care accelereaza atunci cand sunt depasiti seamana cu demagogia politicienilor care isi doresc proliferarea armelor nucleare in scopul mentinerii pacii. Pai ce te faci daca ala care accelereaza cand este depasit o are "mai lunga decat a ta"? Continui sa-ti masori caii putere cu el pe un drum public sau iti iei o marja de siguranta de la inceput care sa-ti asigure chiar si renuntarea la depasire in cazul in care apar evenimente neprevazute?

Cum spuneam, mintea e mult mai importanta decat sutele de cai. Am condus o masina de 60 CP sute de mii de km printre acesti marlani despre care vorbesti si nu m-am simtit niciodata in pericol din pricina motorului. Daca am fost in pericol, am fost pentru ca eu am apreciat gresit, iar asta mi se poate intampla din nou, indiferent de cati cai am la masina.

Puterea nu inseamna siguranta, nu vad cum puteti sustine chestia asta

Edited by Valentin
Link to comment
Share on other sites

Ce zic eu si ce intelegi tu, in fine.Am afirmat cumva ca conteaza numai puterea ?Nu, dar ajuta. Ce zici tu e adevarat, dar nu-mi baga aia cu cine o are mai lunga, o zici tu nu eu.Am permis de ~21 de ani fara accidente.

Vad ca ai un motor pe cinste, de ce ai renuntat la cel de 60 CP, doar ai minte, la ce foloseste CR-ul? :)) Hai ca generatia noastra a plimbat suficient batrana Dacie de 64 CP, dar parca nu mai face fata si minte zic ca avem dar mai e nevoie si de ceva caluti in plus atunci cand depasesti un Tir.

Si inca ceva, eu nu raspund in trafic la provocari, nu ma intereseaza lungimea altuia si nu ma uit in curtea vecinului. :lol:

Link to comment
Share on other sites

''Daca am fost in pericol, am fost pentru ca eu am apreciat gresit, iar asta mi se poate intampla din nou, indiferent de cati cai am la masina''.

vezi,aici ai nevoie de cai si putere,sa te scoata dintr-o situatie in care te-a bagat inteligenta.(si asta fara sa jignesc).

Edited by bily77
Link to comment
Share on other sites

Ce zic eu si ce intelegi tu, in fine.Am afirmat cumva ca conteaza numai puterea ?Nu, dar ajuta. Ce zici tu e adevarat, dar nu-mi baga aia cu cine o are mai lunga, o zici tu nu eu.

Spuneai ca este nevoie de o masina mai puternica in situatiile in care cel depasit accelereaza. Probabil ca in unele situatii ajuta, dar nu in toate. Repet intrebarea (cu aluzia la aia "mai lunga"): ce te faci daca ala care accelereaza are o masina mai puternica?

Cu 60 CP am intalnit mii de indivizi care procedau astfel, majoritatea dintre ei cu masini mai puternice decat a mea. Pe cea mai mare partde dintre ei ii depaseam pentru ca erau nepregatiti, fiind intr-o treapta nepotrivita accelerarii, iar pe restul ii lasam in plata Domnului, renuntand la manevra. Cei 60 CP nu m-au facut sa ma simt in pericol, pentru ca aveam grija sa nu fac depasiri la limita.

Daca as fi avut 200 CP mi-as fi adaptat stilul de condus la acesti cai putere. Adica depasirile le-as fi facut mai din scurt, as fi avut nevoie de o lungime mai mica a soselei cu vizibilitate, etc. In final tot acolo eram. O manevra gresita, o neatentie, ar fi avut acelasi final

Pe nevasta-mea trebuie s-o implor sa depaseasca vreun tractor sau autobuz obosit care-si taraie rotile pe sosea, iar cand merge nu cred ca foloseste 30 CP. Inseamna ca e in pericol mai mare decat altul cu o masina cu 200 CP, pentru ca in situatia unei depasiri nu poate inchide ochii si infige piciorul in acceleratie sa poata sa treaca de TIR-ul de care s-a hotarat sa treaca mult prea aproape de curba?

Vad ca ai un motor pe cinste, de ce ai renuntat la cel de 60 CP, doar ai minte, la ce foloseste CR-ul? :))

Pentru ca am vrut mai mult confort, la drum lung sa fiu mai odihnit si mai putin incordat. Motorul puternic este mai sigur decat cel mai slab in masura in care o masina cu AC este mai sigura decat alta fara AC. Ok, pot fi de acord cu voi

vezi,aici ai nevoie de cai si putere,sa te scoata dintr-o situatie in care te-a bagat inteligenta.(si asta fara sa jignesc).

Am impresia ca cei care cred ca puterea si caii te scot din situatii dificile sunt cei fac depasirile "la mustata". Este adevarat?

Eu inchei oftopic-ul aici, nu inainte de a va ruga sa-mi aratati si mie un studiu ceva, care sa ajunga la concluzia ca bigger is better in ceea ce priveste siguranta rutiera.

Link to comment
Share on other sites

Valentin:

-Repet intrebarea (cu aluzia la aia "mai lunga"): ce te faci daca ala care accelereaza are o masina mai puternica?

-Cu 60 CP am intalnit mii de indivizi care procedau astfel, majoritatea dintre ei cu masini mai puternice decat a mea.Pe cea mai mare partde dintre ei ii depaseam pentru ca erau nepregatiti, fiind intr-o treapta nepotrivita accelerarii, iar pe restul ii lasam in plata Domnului, renuntand la manevra

-Daca as fi avut 200 CP mi-as fi adaptat stilul de condus la acesti cai putere. Adica depasirile le-as fi facut mai din scurt, as fi avut nevoie de o lungime mai mica a soselei cu vizibilitate, etc.

In mare ti-ai raspuns singur si sunt sigur ca ai inteles la ce m-am referit. Si nu cred ca ai nevoie de un anume studiu, dar in general accidentele sunt provocate in primul rand din neatentia la volan si viteza excesiva,teribilismul la volan si nu de puterea motorului,care in depasiri,dupa cum ai zis mai sus, scurteaza mult distanta si timpul unei depasiri. End off-topic

bily77:

punctul pe i. :emthup:

Edited by toni d
Link to comment
Share on other sites

''Eu inchei oftopic-ul aici, nu inainte de a va ruga sa-mi aratati si mie un studiu ceva, care sa ajunga la concluzia ca bigger is better in ceea ce priveste siguranta rutiera''

studiul de care spui tu se invata din km parcursi la volan si din experienta acumulata in tot acest timp.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca "experienta si herghelia de CP merg cel mai bine impreuna"!!!!!

Link to comment
Share on other sites

vreau sa va spun ca am facut un test drive cu un volvo V60 de 1600cc TDI,la 115 cp,si un cuplu de 270.pot sa spun ca am ramas uimit de cum mergea masina.era super ok,dar si astia de la reprezentanta mi-au dat in test drive masina cu totate dotarile posibile.si daca V60 1600cc,cu cei 115 cp m-a lasat placut impresionat,cred ca si passatul de 1600cc,cu cei 105 cp,face fata cu brio.

Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Interesant. Discutia asta arata de parca in Romania se circula numai cu pedala jos. Cand am fost in Romania de Paste, am citit o statistica a politie parca. Masinile implicate in cele mai multe accidente erau BMW-uri, urmate de Dacii.

Cred ca e simplu de tras concluzia: cei cu BMW-uri nu cred ca duceau lipsa de cai putere. Probabil ca asta ii face sa intre aiurea in depasiri, au impresia ca puterea suplimentara ii poate salva in orice situatie, dar nu e chiar asa. Cei cu Dacii sunt probabil pe lista din cauza ca le-a iesit in fata de pa banda cealalta un BMW :)) Acum lasand gluma la o parte, traficul e mai periculos tocmai din cauza celor cu masini puternice.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca sunt foarte multi cretini care se cred la formula 1 fara sa fie constienti de ceea ce fac,si unde?in Romania unde infrastructura este la pamant!

Link to comment
Share on other sites

da ,asa este,cele mai multe accidente sunt cu bmw-uri,dar si cei care le conduc majoritatea sunt copii care abia au luat permisul,care nu au un pic de experienta,care se mai urca si bauti la volan,si vor sa si impresioneze ca au masina puternica.Asta e alta poveste.si eu cand eram mai tanar alergam ca nebunu,si faceam contre cu altii in trafic,dar cel putin aveam unde,si nu am facut niciodata o zgarietura la masina,insa am avut accidente cu 40-50 km/h,si nu doar zgarieturi.acum m-am mai linistit.-offtopic

Edited by bily77
Link to comment
Share on other sites

Sincer daca aveam numai autostrazi, sau hai sa zicem drumuri nationale cu 2 benzi pe sens, atunci chiar nu mai era nicio smecherie sa ai masina puternica, insa in conditiile din tara noastra unde la un drum bucuresti - arad trebuie sa faci 50 de depasiri intrand pe contrasens, atunci chiar poate fi frustrant sa ai o masina puturoasa. Bine, depinde de stilul de condus, ca sunt unii care si daca le dai o masina cu 200cp sau una cu 80 pt ei nu e nicio diferenta. Exista si o astfel de clasa de oameni, in general pt astfel de oameni se adreseaza variantele cu motorizare slaba. Mai nasol e cand nu faci parte dintr o astfel de clasa, bugetul te forteaza sa iei un motor slab si te trezesti dupa achizitie ca in loc sa fii super incantat de noua masina ai mereu un mic regret ca nu se misca cum te-ai fi asteptat.

Multi din pacate gandesc ca daca e passat, golf, vectra etc aia 105cai sunt altceva fata de 105 cai la un logan spre exemplu. Adica se asteapta sa mearga bine masina, doar ca e straina, ce mai conteaza motorul :)). Poate o sa radeti, dar sunt n astfel de exemple.

Aaa, sa nu mai zic de soferii care nu stiu sa conduca, si nu depasesc niciodata 4000rpm la benzina si maxim 3000la diesel, ca "se strica".

Link to comment
Share on other sites

micuzzu_marius

pai multi cu tdi la 3000 rpm au cu vit a 6 a 170 km pe ora :lol: astea mai noi ma refer

Link to comment
Share on other sites

asa ai si tu la jetta dar in depasire tot dai uneori cu treapta a2a sau a3a pana in 4000rot/min...

Link to comment
Share on other sites

micuzzu_marius

da, la depasiri sau in rampa o turez chiar bine

Link to comment
Share on other sites

Hai sa fim putin realisti. Ce mare jmecherie e sa conduci cu 60 cp sub capota si 4 oameni in masina ? Ce mare creier iti trebuie pentru asta ? Stai la cutie, depasesti doar carutele si mergi mereu pe banda 1. Ca se avanseaza teoria ca e mare inginerie si consum de neuroni sa mergi cu cai putini.

Cand ai ceva mai multi cai ai optiuni.

Azi pe A1 era unul cu Sandero si m-a depasit, eu mergeam la limita legala ca se apropia Bucurestiul. Aveam optiunea sa ma duc mai tare sau sa-l las sa se duca.

Link to comment
Share on other sites

iulian_1976

Nu este adevarat. La efectuarea unei depasiri este nevoie de mai multa minte, nu de o masina mai puternica. Iar masina puternica NU salveaza vieti, doar soferul poate face asta.

Valentin a spus o chestie care a deranjat multe persoane insa imi pare corecta 100% :)

Ok ai un 2.0 tdi 140 sau 170 cp intri in depasire din fata iti vine un Subaru Impreza dopat ...banuiai ca este un Ford :)

nu este aceasi diferenta ca dintre un Passat 1.6 tdi submotorizat si un de ex. 2.0 tdi vad ca sunt multe pe forum?! :)

Tot expierenta voastra este pusa la incercare " pestele mare inghite pestele mic'' intodeauna oricat de mare te-ai crede exista ceva si mai mare ca tine care ar putea ...sa te inghita.

Numai bine :)

Edited by iulian_1976
Link to comment
Share on other sites

se pare ca experienta voastra se rezuma doar la depasitul carutelor,la care nu ai nevoie de mai mult de 3 cai,in cazul in care depasesti o caruta cu 2 cai.

asta cu ''e nevoie de mai multa minte'' e deja iritanta.eu o sa incerc de acum incolo sa conduc cu mai multa minte,deci cand o sa ma ''manance'' sa fac o depasire ,o sa ma gandesc ca eu, am minte, si nu ma pot baga in depasire ,ca daca caruta care o vad eu in zare e un bugatti veyron care alearga cu 400 la ora si ma face piftie!!!!e nevoie si de minte,dar sa nu punem accentul pe asta.cred ca mai mult asta cu mintea ar trebui sa-i vizeze pe pietonii care traverseaza mereu fara sa se asigure,crezand ca daca au pus piciorul pe zebra toate masinile au inghetat.

Edited by bily77
Link to comment
Share on other sites

Gata, am inteles ideea topicului (NOT !!!). :tuktuk: Bazat pe toate cel spuse mai sus se pot trage urmatoarele concluzii:

Cel mai bine e sa conduci o masina care taraste cu greu la deal cele 1600 kg, totul asezonat cu un kil de creier la purtator.

Fereasca Sfantul sa ai vreo masina mai puternica ca se pot intampla urmatoarele:

1. din fata iti vin numai masini de 300+ HP si te fac pilaf

2. oricat de mare ai avea motorul vine altul cu motor si mai mare sa te inghita

3. simti "pericolul" mai mult decat intr-un Matiz

4. masina ta este egala unui Matiz, din moment ce tot 3 ore faci pana la Predeal

5. ajungi sa cumperi copilului scaune isofix si alte lucruri second hand

6. din senin realizezi ca traiesti in Africa (adica intr-o tara bananiera)

7. .... :zzzzz: :zzzzz: :zzzzz:

Las pe colegii care au facut aprecierile citate mai sus sa se regaseasca in ele.

Edited by iepumare
Link to comment
Share on other sites

Paparazzi

:biggrin: Eu cred ca tot nu ai inteles la ce se refera topicul!!!!!!!

Edited by Paparazzi
Link to comment
Share on other sites

explica-i la om nu fi ironic.dar cred ca vroia sa spuna le ce se referea discutia din acest topic,care este cu siguranta off.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca superficialitatea si bascalia sunt sporturi nationale pe la noi...

Draga bily,

N-a sustinut nimeni ca nu ar fi de preferat sa existe motoare potente, continui sa-mi pui vorbe-n gura si sa intelegi gresit. Nu am pus la indoiala confortul unui motor mai puternic, ci doar siguranta in plus pe care, susti tu, ca o aduce puterea. Sper ca intelegi (macar acum) diferenta intre cele doua idei.

Am sa-ti explic cat pot de simplu. Pentru asta pornesc de la cele spuse de colegu':

sunt unii care si daca le dai o masina cu 200cp sau una cu 80 pt ei nu e nicio diferenta.

Majoritatea soferilor nu se incadreaza in descrierea colegului. Adica, dupa un timp de acomodare, majoritatea soferilor se adapteaza la masina pe care o conduce.

Daca pentru a depasi un TIR care merge cu 100 km/h ai nevoie 20" cu o masina de 60 CP, pentru a depasi acelasi TIR este nevoie de, sa zicem, 5" cu alta de 200 CP.

Cum spuneam, omul se adapteaza. Pentru masina de 60 CP soferul se va asigura ca in 20-25" nimic neprevazut nu se poate intampla (masina pe contrasens, pietoni care traverseaza, carutele de care pomeneai, etc), pentru cea de 200 CP se va asigura ca in 7" totul este normal, ca doar nu si-a luat masina de 200 CP sa faca depasirile ca cu cea de 60 CP.

Inchipuie-ti acum ca ceva nepravazut se intampla (apreciere gresita distanta pana la curba, urmata de masina pe contrasens care tocmai a iesit din curba - cazul cel mai frecvent si mai periculos... etc). Stiu, e greu de crezut ca ni se poate intampla chiar noua, dar se intampla, stii bine. Cu ce e mai sigura masina de 200 CP? In masina de 60 CP e posibil sa aiba mai mult timp la dispozitie sa se gandeasca la prostia facuta, poate incerca o manevra alternativa, care-i poate salva viata, sau nu, cine stie, Ce poti face TU in 7 secunde? Masina de 200 CP este mai SIGURA? Vezi sa nu...

Ei, eu chiar imi doresc mai multa minte decat am in acest moment, poate nu ti-ar strica nici tie...

Edited by Valentin
Link to comment
Share on other sites

pe mine ma deranjeaza ca o tii mereu asta cu''mai multa minte''.sigur, fiecare dintre noi avem de mai multa minte,dar sa fim sinceri ca in a conduce o masina pe drumurile noastre,si nu numai,nu ai nevoie doar de minte.

eu conduc de 10 ani afara,si crede-ma,cand vin in tara,imi este foarte greu sa ma adaptez la conditiile din tara,si la regulile care sunt,dar asta e alta poveste.de aceea mi-am luat o masina mai buna ,nu zic puternica,altfel eu m-as fi multumit foarte bine si cu un motor de 1400 la 122cp,in tara in care ma aflu.

si ca sa-ti raspund din nou; putere+minte+experienta=siguranta cu plus,iar motor mai slab+experienta+minte=doar siguranta,sa adaugam in ambele situatii si putin noroc.

si cred ca ti-ai raspuns si singur,mult mai multe se pot intampla in 25 sec,decat in 7 sec,iar masina de 200cp poate te va scoate dintr-o situatie neprevazuta,dar cea de 60 cp cu siguranta nu.

Edited by bily77
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!