Jump to content

Passat 1.6 TDI Submotorizat?


dax
 Share

Recommended Posts

silviufelician

Cristi511, m-ai nimerit aici. Masina mea anterioara a fost un Duster 1.5 dci 110CP 4x4 (da, la 1.458 kg). Fara misto, dar masina aia chiar tragea bine, cel putin la capitolul motoare Renault sunt buni. Bine, motorul era ajutat foarte mult de cutia de viteze foarte scurta, de unde la fiecare schimbare de viteza (in regim normal) turatia motorului pica tot timpul pe cuplu. Da-mi voie sa iti spun ca Passat 1.6 este superior acelui grup motor+cutie (nu in rampe abrupte, of course). Diferenta nu prea e de putere suplimentara (in fond cat e diferenta dintre 1.6 si 1.5), desi se simte putin, cat mai mult de confortul cutie de viteze. Nu stiu ce sa spun, nu stiu de ce motorul de pe Jetta s-a comportat asa de prost; am patit si eu la un drive test cu Avensis 2.0d (modelul precedent), motorul parca nu raspundea la calcarea acceleratiei pana la podea, avea un decalaj de 0,5-1 secunda. Mai letargic 1.6 comparativ cu 2.0? Bineinteles. Dar nu submotorizat. La fel de bine putem sa spunem ca si 140CP este submotorizat comparativ cu cel de 170CP, daca e sa ne luam dupa aprecierile subiective ale fiecaruia. La fel de bine cum cei de la Mercedes considera poate ca tot ce e sub 2.0 e submotorizat pentru nivelul lor de lux, altfel nu vad de ce ei ofera cel putin 2.1 in gama incepand cu clasa C.

Edited by silviufelician
Link to comment
Share on other sites

Aceiasi Mercedes Benz care au vandut E Klasse cu 136cp? :)

Altfel, eu stiu ca vand si 1.8 (<2.0) benzina, 160cp. Cifrele le redau din memorie. Si cred ca pe A Klasse au 1.5d luat de la Renault :d

Link to comment
Share on other sites

Nu contest ca este superior grupul motopropulsor al passatului luat separat ( fara sa luam masina in calcul) dar pe masina aia...personal cred ca e trasa de par. Si am putea sa divagam in 1.6dci vs 1.6 tdi..unde nu exista de fapt o comparatie.

Iar legat de 2.0 eu am asa ceva si e oricum dar numai submotorizat nu. Jetta are 1468 kg si fugea de manca pamantul, fapt ce poate fi confirmat de cativa useri de pe forum. Din experienta pot spune ca 1.9 90 cp era un motor mai potent decat acest 1.6 cr 105 cai. ( am avut o bora cu alh).

Link to comment
Share on other sites

silviufelician

Da, 1.9 pe Jetta am condus si eu si e mai bun, e corect. Se simte diferenta de cilindree. Tras de par 1.6 nu e, am deja 15.000 km cu masina si nu il gasesc o investitie proasta, pentru consum si taxe mici e ok, dar se poate si mai bine.

Link to comment
Share on other sites

micuzzu_marius

pai Bora nu cred ca are 1468kg cum zici care are jetta 2.0 tdi care o detii si e normal sa fie mai sprintena la 90 cp

Edited by micuzzu_marius
Link to comment
Share on other sites

Micuzzu, avea 1360 kg si am vrut sa spun ca era mai sprintena decat jetta mk6 1.6 tdi.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa recunosc ca pe jetta pot sa vad avantajele motorului de 1.6 dar mai sus nu. Spre exemplu, Superb 1.6 tdi mi se pare o gluma proasta.

Link to comment
Share on other sites

Depinde fiecare ce urmareste dar nu putem vorbi de performante deosebite la un Passat cu motorizare 1.6 tdi . 0-100 km/h se face in 12,2 secunde,viteza maxima 195 km/h . La vechea mea masina Reanault Megane 2 motor 1.5 dci 100 cp aveam 0-100 km/h in 12,7 secunde si viteza maxima 187 km/h pe care am condus-o 130000 de km . A fost o masina ok , pe autostrada pana la 130 km accelera decent dar peste valorile astea gafaia sa cresti de la 130 la 160 viteza nu era prea simplu si nu era de aruncat cu ea in depasiri din scurt. Din punctul meu de vedere cred ca un Passat cu un motor de 1.6 tdi si 105 cp este cam submotorizat . Ca atare acuma am comandat o Skoda Ocatvia 3 tdi cu 150 Cp care are are alte performante, desigur cu un alt consum totul se plateste in lumea asta.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg cum de Passat B4 sau B5 de 90 cai din anii 90 si B5.5 de 101 cai erau considerate masini OK, puternice, dorite de foarte multi.

Acum 105 cai sunt insuficienti... Ba mai mult am citit mai sus ca 1.9/105 cai trage mai bine ca 1.6 tot de 105 cai... Asta e hilar deoarece caii sunt aceiasi, cuplul maxim la fel. acceleratia 0-100 e tot acolo. E o pura senzatie, rezultata din explozia scurta de cuplu de la PD si etajarea cutiei de viteze. CR urile sunt mult mai liniare si mai silentioase, din acest motiv vine si senzatia de "lene". Dar asta e ceva pur subiectiv.

Nu am o statistica de vanzari, dar din ce am observat pe strada, majoritatea Passaturilor vin cu 1.6 TDI care se pot recunoaste dupa i rosu si o singura teava de sapament.

Link to comment
Share on other sites

silviufelician

Nsm, eu personal am condus 1.9 tdi Audi a4 105cp (cred ca tot 250 nm) si 1.6 tdi Vw. Nu prea e comparatie intre ele, nu am stat sa studiez curba cuplului, dar 1.9 e net superior. Eu sustin ca 1.6 nu e submotorizat, dar de slab e cel mai slab comparativ cu 1.9 105.

Link to comment
Share on other sites

In anii '90 erau masini O.K. dar in 2014 ? 105 CP si 12,2 secunde 0-100 km/h nu este decat decent, desigur suficient pentru unii ! Si eu am avut aproape 8 ani o masina diesel cu 100 CP a fost o masina decenta cu un consum foarte bun dar acuma vreau altceva .

Edited by Teodoreanu
Link to comment
Share on other sites

Fratilor, eu vin de pe 160 remapat astra h, apoi am avut insignia 160 auto, prima era sport clar, a doua, se simteau cei 160, cu explozie cum ziceti voi, dar de curand am condus un a3 1.6 tdi, si era dragutel. Banuiesc ca in oras passatul va scoate consum ok, iar afara intre 5-6...sunt multumit, legat de consum. Legat de reprize, asta tine de talpa vs calcularea timpilor a fiecaruia. Prima masina a mea trea sa aibe cai tata, acu daca stii sa calculezi bine te obisnuiesti cu orice;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eu detin un passat b7 din 2011 motor 1.6 si nu il simt deloc submotorizat... recent i-am facut o resoftare pana la 145 CP si va asigur ca merge mult mai bine decat unul cu 2.0 tdi si are si cuplu mai mare...consumul a scazut, cu aproape 1 l/100 km...

Link to comment
Share on other sites

:)) felicitari tie ca esti multumit de masina. resoftare fac maxim 10% dintre posesori asa ca nu prea mai are relevanta..

Link to comment
Share on other sites

He he, ce simpatic a fost colegul de mai sus :))). Nu e asa ca nu il simteai submotorizat cu 105 cai dar i ai facut resoftare pt ca si vecinu cu logan 1.6 16v are tot 105?:p . lasand ironia de-o parte, ai putea sa ne spui cum era masina cu 105 cai, nu ca trage super bine cu 145. Stima.

Link to comment
Share on other sites

eu detin un passat b7 din 2011 motor 1.6 si nu il simt deloc submotorizat... recent i-am facut o resoftare pana la 145 CP si va asigur ca merge mult mai bine decat unul cu 2.0 tdi si are si cuplu mai mare...consumul a scazut, cu aproape 1 l/100 km...

 1.6 cu "steroizi" chiar si la 145 Cp poate sa traga mai bine ca ala de 2.0 de 110 Cp, poate 120 Cp... dar, fata de un 2.0 tdi 140 Cp nu are cum sa fie asa mare diferenta... In plus, poate acum cu resoftare nu il simti submotorizat.

 

 Cat despre Passat, 1.6 , depinde fiecare ce vrea de la masina. Personal, intentionez sa cumpar un Passat B7 pentru concedii si drumuri lungi, ca si masina de familie. Asa ca, am mers si cu 1.6/105 cp si cu 2.0/140 cp. Ca si fost posesor de Altea 1.9 PD 105 cp, pot spune ca Passat-ul de 1.6 nu m-a incantat deloc. Si asta intr-un test cu 2 persoane la bord mi s-a parut un benzinar aspirat si zgomotos. Motiv pentru care caut neaparat 2.0 cr 140 Cp.

Link to comment
Share on other sites

In general, dintre 2 masini cu aceeasi putere, daca una dintre ele este resoftata la puterea respectiva, va trage mai bine decat cea stock. Prin remapare se modifica si curbele de cuplu si putere, nu doar valorile maxime ale acestora, asa ca da, 1.6 TDi resoftat la 140+ cp va trage mai bine decat 2.0 TDi 140co stock. Discutiile incep in alte parti, precum fiabilitate, consum, etc.

Link to comment
Share on other sites

eu nu am simtit masina submotorizata, dar am facut resoftare fiindca am un stil de condus mai sportiv...sincer daca vrei impozite si asigurari mici si ai un stil de condus mai normal, si sti ca un tdi se duce pana in 3000 rpm pt a schimba intr-o treapta superioara merita masina

Link to comment
Share on other sites

De ce doar pana la 3000 rpm? Eu cu 2.0 TDI nu ma feresc sa ajung in jurul a 4000 rpm atunci cand spatiul avut la dispozitie pentru depasire este mai scurt.

In cazul asta orice masina poate parea "submotorizata" daca se abordeaza o depasire stransa de la 1500-2000 rpm

Link to comment
Share on other sites

De ce doar pana la 3000 rpm? Eu cu 2.0 TDI nu ma feresc sa ajung in jurul a 4000 rpm atunci cand spatiul avut la dispozitie pentru depasire este mai scurt.

In cazul asta orice masina poate parea "submotorizata" daca se abordeaza o depasire stransa de la 1500-2000 rpm

ma refeream la faptul de a nu schimba treptele intr-o turatie inferioare celei de 3000 rpm.nici  eu nu ma feresc de a schimba chiar si la 4000 fiindca 1L combustibil in plus tot acolo esti!

Link to comment
Share on other sites

15. Butoanele Reply si Multiquote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil. Folosirea nejustificata a quote/citatului, va fi sanctionata cu avertisment verbal, iar in cazul repetarii cu warning;

Link to comment
Share on other sites

Salut, cand m-am hotarat la achizitia unui Passat B7, am constatat ca majoritatea ofertelor de la noi sunt 1.6, pentru versiunea pe care o cautam eu... asa ca, primul post citit aici in aria lui B7 a fost acesta. Si cum parerile sunt impartite mai mult sau mai putin subiectiv... am fost nevoit sa testez ambele variante. Diferenta intre cele doua propulsoare nu este atat de evidenta in oras, pe autostrada si mai ales cu masina goala. Dar, considerand o masina de dimensiunile Passatului ca nefiind una de oras, ci una de familie, in care pui nevasta, copii, bagaje, catel, purcel, etc... si apoi apuci pe drumurile patriei, lucrurile se schimba radical, cand stai in coada unui camion si nu poti sa faci o depasire cativa zeci de km... atunci da, 1.6 este submotorizat, pentru ca este min. necesar sa misti de pe loc Passatul, dar nu si suficient in orice situatie. Personal, nici 2.0 CR nu ma impresioneaza, dar, mi se pare o varianta mai echilibrata, si suficienta in orice situatie fara a fi necesar sa urc in turatie ca sa compensez lipsa de cuplu...

Edited by srulz
Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Nu cred ca 1.6 e insuficient in depasire....dar cum tu zici ca nici 2.0 nu e suficient, as zice sa incerci sa te joci cu schimbatorul de viteze inainte sa iesi din spatele camionului, sa cobori o treapta-doua. Face minuni... ;)

Edited by Geisterfahrer
Link to comment
Share on other sites

Pai, tocmai chestia asta as avea pretentia sa nu o fac la un motor diesel... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!