Jump to content

Passat 1.6 TDI Submotorizat?


dax
 Share

Recommended Posts

2.0TDI a aparut pe Passat prima data pe B5.5!in legatura cu succesul lui 1.9 TDI este datorat ,in primul rand,fiabilitatii indiscutabile apoi si datorita celebrelor BKP-uri de 2.0 care nu confirmau asa ca majoritatea alegea fiabilitatea!Acum este cel de 1.6 care este succesorul sa zic asa.

Link to comment
Share on other sites

.

Asta e culmea, acum 30 de ani cand drumurile erau in Romania pline de dacii 1300 identice cum s-or fi descurcat soferii la depasiri? Sa nu spuna cineva ca atunci se circula cu viteza mai mici, ca incep cu contra-exemplele! ;)

ei si tu acuma..!nu erau atatea masini acum 30 de ani.

Link to comment
Share on other sites

Exista vreun coleg cu Passat B7 cu motorizare 1.4 TSi care sa ne ofere o parere pertinenta ? Comparatiile Logan vs. Passat nu prea isi au locul.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca avem, totusi putem viziona un filmulet destul de interesant si plauzibil aici:

Edited by Razvan_SPD
Link to comment
Share on other sites

Exista profile diferite de utilizator de Passat.

Un motor de 2.0 TDI merge cu pachetul sport - suspensii sport + jante de 17.

Un motor de 1.9 TDI e numai bun pentru o familie care vrea spatiu, confort si marca.

Eu unul, mai ales pentru ca fac drumuri lungi de weekend in tara, as renunta oricand la alte optionale pentru motorizarea de 2.0

Link to comment
Share on other sites

DSG rules in zone de accelerare unde trebuie sa urci cateva trepte in cateva secunde cat si pe serpentine unde trebuie sa iesi corect din curbe.

Mai citeste odata pentru ca nu e nimic corect in ce ai scris:)

In accelerare se face retrogradare, nu urcare in trepte, iar pe serpentine un dsg in afara faptului ca se balbaie nu te ajuta cu nimic daca vrei sa mergi tare. Pe serpentine merg in mod secvential, iar iesirea corecta nu are nimic de-a face cu modelul de cutie.

Va spuneam de 1.8 TSI ca e dezechilibrat: pe acelasi traseu 1.8TSI DSG consuma cca 13l/100km pe cand 2.0 TDI e drept manual se multumeste cu 6l/100km ambele masini avand cca 2000km. E enorm.

Link to comment
Share on other sites

dcpavelescu

Nu sunt nici pe departe expert dar explic ce am observat eu ca sa nu ramana lumea cu impresia ca am scris doar de dragul aberatiei :)

DSG-ul nu retrogradeaza pe accelerare decat daca este in kick-down (pedala fund), mai ales daca esti in modul sport si masina este oricum turata... dar nu la toate depasirele ai nevoie de kick-down.

Mai mult de atat daca vrei sa accelerezi de la 50 km la 140 km el urca treptele chiar daca initial dai kick-down si retrogradeaza. Tocmai aici e ideea: intr-o depasire lunga poate sa-mi schimbe 2-3 viteze in sus.

La manuala nu m-am simtit niciodata in siguranta sa schimb in timpul depasirii.

Am condus numai diesel si ma gandesc ca o parte din comentariu tau vine din experienta cu TSI unde motorul este mai elastic, are cuplu pe o plaja mai intinsa de turatii.

Retrogradare din modul kick-down este strict pt demaraj.

Indiscutabil modul in care se abordeaza curbele tine in mare parte de modul in care conduci.

DSG-ul ajuta in modul sport deoarece tine masina turata chiar si atunci cand retrogradeaza pe perioada de franare.

Asta iti asigura o iesire corecta din curbe.

Cu manuala este mai greu, deoarece oricat de multa expeirenta ai nu retrogradezi corect de fiecare data cand intri in curba prin urmare nici iesirea din curba nu o sa fie prea reusita.

Oricat am condus inainte cu manuala nu am reusit sa abordez curbele la fel de ok cum o fac acum cu DSG-ul in modul sport.

Asta nu inseamna ca nu exista persoane care nu reusesc performante mai bune cu o manuala.

Dar in afara de cei care se lauda ca merg sport atunci cand au 200 km/h, depasesc pe linie continua si franeaza haotic in curbe sunt putini cei care reusesc asta :)

Link to comment
Share on other sites

iar pe serpentine un dsg in afara faptului ca se balbaie nu te ajuta cu nimic daca vrei sa mergi tare.

Impresia ta imi confirma parerea ca DSG-ul are valoare maxima numai cuplat la anumite motorizari.

Pe mine la 2.0 TDI ma ajuta inclusiv pe serpentine.

Link to comment
Share on other sites

La manuala retrogradezi corect atunci cand stii cu ce viteza vei aborda virajul si asta se invata. DSG nu stie niciodata cu ce viteza voi trece pe acolo.

Categoric DSG este de preferat in conducere in cele mai multe situatii exceptand pentru mine drumurile de munte si depasirile, la ultimul capitol manuala ma ajuta mai mult pentru ca tasnesc mai repede preselectand treapta de depasire si nu am nevoie sa schimb viteza avand suficiente turatii pentru a mentine treapta selectata.

Revenind la 1.6 TDI ceea ce i se poate reprosa acestui motor este antifonarea mai slaba si raspunsul in conditii de sarcina, altfel nu exista motive de critica. Partea de antifonare se rezolva dupa cateva zeci de mii de km pentru ca toate diesel-urile devin mai aspre, iar cea de raspuns se poate invata.

Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Parca DSG-ul are si un mod manual, nu? Fix pentru cazul serpentine...urcare...etc.

Link to comment
Share on other sites

dcpavelescu

Da are mod manual. Se pot folosi si padele pe volan ca sa fie mai practic de schimbat.

Se foloseste pe pantele foarte inclinate cand modul sport nu iti franaeaza motorul suficient.

Se poate folosi in depasiri ca sa fortezi retrogradarea peste cutia automata. Eu prefer kick-down care imi retrogradeaza automat.

Se poate interveni si la condusul pe serpentine daca nu esti multumit de performantele cutiei automate. Eu in modul sport nu simt nevoia sa ma bag peste.

Ma deranjeaza mai mult faptul ca mi se plimba curu prin masina :)

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu folosesc modul manual. Oricum, mi se pare ca are un delay pe manual.

Treaba cu plimbatul prin masina necesita scaune sport cu sustinere laterala :lol:

Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Da are mod manual. Se pot folosi si padele pe volan ca sa fie mai practic de schimbat.

Se foloseste pe pantele foarte inclinate cand modul sport nu iti franaeaza motorul suficient.

Se poate folosi in depasiri ca sa fortezi retrogradarea peste cutia automata. Eu prefer kick-down care imi retrogradeaza automat.

Se poate interveni si la condusul pe serpentine daca nu esti multumit de performantele cutiei automate. Eu in modul sport nu simt nevoia sa ma bag peste.

Ma deranjeaza mai mult faptul ca mi se plimba curu prin masina :)

Pentru mine DSG e buna in oras si atat. La mers intins pe autostrada, oricum dau a 6-a si pace lui. Modul manual pe DSG e o chestie artificiala, pentru cazurile in care DSG nu are cum sa aproximeze corect in ce viteza sa schimbe.

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu este deloc o chestia artificiala modul manual.

El iti ofera posibilitatea sa controlezi tu ce vrei sa faca masina si CAND vrei sa o faca.

ps. nu ignorati modul manual, el chiar face treaba atunci cand ai nevoie. Frana de motor de exemplu...

Plus ca pe serpentine si urcus este aur curat.

Edited by theo
Link to comment
Share on other sites

Manualul de DSG are un delay demn de un tiptronic de pe vremea bunicii.

Link to comment
Share on other sites

Da, insa poti sa "faci" ce vrei cu el.

Depinde de a cui bunica...

Repet, o masina poate fi condusa cum vrei tu doar in modul manual. Punct.

ps cand soferul nu va mai putea interveni asupra masinii, se va numi pasager...

Edited by theo
Link to comment
Share on other sites

dcpavelescu

Pentru cei care nu au condus DSG si isi dau cu parerea cateva informatii suplimentare :)

Modul manual nu este singura varianta de a controla modul in care reactioneaza masina in ceea ce priveste schimbarea vitezelor (demaraj, accelerare, frana de motor).

Cateva exemple legate de modul de manipulare al pedalei de acceleratie:

- apasarea blana a pedalei de acceleratie (kick-down): masina retrogradeaza cateva viteze in asa fel incat masina sa se afle intr-o plaja confortabila de turatii, peste cuplul maxim

- apasarea lenta a pedalei la 50% cursa... accelerare continua: masina urca in trepte subturat se poate ajunge sa fii in modul drive sa fii in treapta 6 la 80km si 1500 turatii

- apasarea pedalei la 90% cursa... accelerare continua: masina urca in trepte dar trecerea se intampla la turatii peste cuplului maxim

In plus:

- Cutia are o componenta mecatronic care invata stilul de condus si tinde sa reactioneze pe masura necesitatilor (de exemplu daca mergi majoritatea timpului cu cursa pedalei de acceleratie peste 60% incepe sa reactioneze ca la 60%+ si in cazurile mai putine in care sa zicem ca ai cursa de 40%-50%)

- Posibilitatea selectarii modului drive (D) si sport (S) (la care nu-i zice sport ca baga viteza :)) ... se refera la modul de trecere dintr-o viteza in alta prin conservarea cuplului maxim, adica demaraj in depasiri, iesire corecta din viraje si frana de motor)

Link to comment
Share on other sites

In D se merge economic, dupa cateva secunde de viteza constanta cutia schimba in viteza cea mai mare posibil pt consum, in sus schimba standard la 1800 rpm

In S se merge agresiv, cutia tine turatia cat mai sus posibil si schimba standard la 2500

Cand dai talpa, la mine de ex schimba si pe rosu in ambele moduri

Link to comment
Share on other sites

iulian_1976

1,4 si 1,6 nu merita pe Passat. Daca va uitati la motor luati Jetta sau Golf. Nu va faceti griji de consum, un 2.0 diesel de 170cp consuma 9 la aglomeratie in oras si 5 in afara la 90-120. Un Passat submotorizat nu va scoate un consum bun si oricum nu merita, abia se taraie. Daca nu aveti bani de un motor de 140-170cp mai bine luati o Skoda cu un motor mai puternic sau o masina de categorie mai mica.

Serios?

Inseamna ca inginerii de la VW sunt tampiti si nu-si dau seama de asta, altfel nu s-ar explica de ce pun astfel de motoare pe Passat.

De ce se pun astfel de motoare?

-pentru ca se cumpara datorita pretului de vanzare si costului de productie este mai mic

-pentru consumul declarat care ia ochii cumparatorului

-pentru ca sa mai cumparati volante&ambreiaje mai des

Din acelasi motiv pentru care a existat 1.6i pe Audi pana in 2006.

Nu este adevarat. La efectuarea unei depasiri este nevoie de mai multa minte, nu de o masina mai puternica. Iar masina puternica NU salveaza vieti, doar soferul poate face asta. Stiu, poate parea absurd ce spun, dar asta este adevarul gol-golut. O masina puternica ofera un confort mai mare, dar nu este mai sigura decat una mai putin puternica. Nici un om normal la cap nu se baga intr-o depasire cu ultimii cai pe care-i are la motor. Din pacate, aici, in Romania, soferii inca cred ca o masina mai puternica este mai sigura...

Bine gandit.

Edited by iulian_1976
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care nu au condus DSG si isi dau cu parerea.....

Mi-am dat cu parerea despre DSG in cunostinta de cauza, daca aluzia de mai sus era pentru mine. Am detinut aproape 3 ani o masina cu DSG. Frumos din partea ta ca ne-ai impartasit parerile personale, mai bine o faceai in topicul dedicat http://vwforum.vwfor...al-dsg-6trepte/

pentru ca aici esti offtopic. DSG-ul este intr-adevar evoluat, de acord cu toata lumea, dar pe manual schimba mult prea lent.

LE: si ca sa devin ontopic. B7-le 1.6 TDI este rusinos de lenes pentru o limuzina cu pretentiile Passatului. Practic este un motor entry level, care nu spune decat ca nu ai avut bani de 2.0 TDI.

Edited by iepumare
Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Si care-s "pretentiile Passatului"? Am impresia ca e inca perceputa in Romania ca o masina cu pretentii, si nu ca masina absolut normala, pentru oameni normali. VW vinde masini pentru mase, si nu pentru elite. Sigur, exista anumite marci care tin de VAG si care sunt destinate unor nevoi ma speciale, dar VW este in Germania cea mai normala masina.

Sigur ca daca compari 2 motoare (oricere ar fi ele!) se vor comporta diferit. De aia si vine Passatul cu mai multe motorizari, ca sa se potriveasca cator mai multi potentiali cumparatori. Sunt convins ca 1.6TDI pe B7 are clientii lui si ma gandesc in primul rand la oamenii cu familii mari, care circula pe drumuri normale si nu simt nevoia sa sara in depasiri gen Huidu.

Offtopic, cateva date zic eu interesante:

1. Pe autostrada in Germania ai voie cu orice masina care poate sa dezvolte o viteza de cel putin 60km/h

2. Media de putere a masinilor inmatriculate in 2011 in Germania a fost de vreo 120CP, in 2010 era de numai 100CP (an de criza deh :D)

Link to comment
Share on other sites

Si care-s "pretentiile Passatului"? Am impresia ca e inca perceputa in Romania ca o masina cu pretentii, si nu ca masina absolut normala, pentru oameni normali.

Passatul aspira catre gama premium, este un wannabe premium care costa 30k pentru o echipare decenta (in RO)

VW vinde masini pentru mase, si nu pentru elite. Sigur, exista anumite marci care tin de VAG si care sunt destinate unor nevoi ma speciale, dar VW este in Germania cea mai normala masina.

Asa este insa puterea de cumparare din RO este mult mai mica decat in DE. In RO, potentialul client de Passat nou are venituri mult peste media tarii.

Sunt convins ca 1.6TDI pe B7 are clientii lui

Si eu cred ca va avea clientii lui, insa in RO o masina "se simte" submotorizata mai des decat in DE. O parte din motive le-ai enuntat chiar tu.

Edited by iepumare
Link to comment
Share on other sites

1,4 si 1,6 nu merita pe Passat. Daca va uitati la motor luati Jetta sau Golf. Nu va faceti griji de consum, un 2.0 diesel de 170cp consuma 9 la aglomeratie in oras si 5 in afara la 90-120. Un Passat submotorizat nu va scoate un consum bun si oricum nu merita, abia se taraie. Daca nu aveti bani de un motor de 140-170cp mai bine luati o Skoda cu un motor mai puternic sau o masina de categorie mai mica.

Serios?

Inseamna ca inginerii de la VW sunt tampiti si nu-si dau seama de asta, altfel nu s-ar explica de ce pun astfel de motoare pe Passat.

De ce se pun astfel de motoare?

-pentru ca se cumpara datorita pretului de vanzare si costului de productie este mai mic

-pentru consumul declarat care ia ochii cumparatorului

-pentru ca sa mai cumparati volante&ambreiaje mai des

Din acelasi motiv pentru care a existat 1.6i pe Audi pana in 2006.

Nu este adevarat. La efectuarea unei depasiri este nevoie de mai multa minte, nu de o masina mai puternica. Iar masina puternica NU salveaza vieti, doar soferul poate face asta. Stiu, poate parea absurd ce spun, dar asta este adevarul gol-golut. O masina puternica ofera un confort mai mare, dar nu este mai sigura decat una mai putin puternica. Nici un om normal la cap nu se baga intr-o depasire cu ultimii cai pe care-i are la motor. Din pacate, aici, in Romania, soferii inca cred ca o masina mai puternica este mai sigura...

Bine gandit.

ok,e nevoie de minte,deci nu mai avem nevoie de masini puternice.explica-mi atunci de ce majoritatea romanilor cauta masini puternice,ca drumuri nu avem unde sa mergi cu mai mult de 120 km/h.(eu nu spun ca cine isi ia masina puternica o ia doar pentru depasiri,insa sunt momente cand ai nevoie de acel sprint care sa te scoata dintr-o situatie dificila).

eu locuiesc in grecia,si aici o masina de 1600cc e chiar prea mult pentru multi.passatul de 1400cc tsi aici se vinde foarte bine,si lumea este multumita de el.deci fiecare masina are clientul sau,asa cum spunea si dinu-s

Edited by bily77
Link to comment
Share on other sites

Romanii vor masini puternice pentru ca in tarile bananiere masina este un factor de potenta financiara, o declaratie directa, aproape un alter ego.

Nu conteaza ca, de pilda dai 30.000 euro pe un Passat si copilul tau sta intr-un scaun second hand jerpelit sau in cel mai ieftin carut de pe piata. Sau ca pana la Predeal faci tot 3 ore ca si vecinul cu Matizul.

Aici exista notiunea de masina cu pretentii chiar si la modelele de genul Passat-ului. Masina nu este un bun de folosinta indelungata, precum un frigider, ci este un membru al familiei.

Prin tarile cu apa calda masinile se cumpara strict pentru mobilitate, cei care au pretentii isi iau masini pe masura.

Si ca sa revenim la subiect, din Roma pana in Paris, daca are sens sa mergi cu masina pe autostrazi atata drum 1.6 TDI nu va fi cu nimic inferior lui 2.0 TDI.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca e demonizat motorul de 2.0 pentru ca sunt gropi in autostrazile din RO.

Eu unul prefer sa platesc un premium ca sa am un raprt corect putere/ greutate.

In mintea mea ciudata vreau sa stiu ca am caii aia sub capota cand am nevoie de ei.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!