Jump to content
LauCalin

Sistemul start-stop

Recommended Posts

Cristian

Mie sistemul start stop mi se pare foarte util, mai ales in Bucuresti, unde de multe ori mai mult stai decat te misti. Singurul inconvenient e ca daca masina e cu DSG, trebuie sa stai mereu cu piciorul pe frana, altfel porneste motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Sistemul start stop este eficient daca stai un anumit numar de secunde fara sa te misti, mi se pare ca peste 30. Parca a pus Bwwlan un material informativ in acest sens.

In Bucuresti in functie de trafic poate sa nu fie deloc eficient. S&S nu economiseste mai mult de 0,5l/100km in conditiile de aglomeratie.

Am condus 2.0TDI Multitronic cu S&S si nu-mi place sa simt mereu motorul la pornire (deh diesel, fie el si pe Audi). Plus ca are o usoara latenta, cum e de asteptat.

 

Apoi eu am o curiozitate, sa zicem ca ai mers ceva km tare, la turatii mari, iar cand stai la semafor s-a oprit motorul. Racirea turbinei se mai produce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Nu se opreste motorul daca mergi in blana masina. Cel putin la mine la kia are sonda de temp pe turbina. Si cand merg agresiv previne oprirea motorului

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

Sunt mai multe conditii necesare pentru ca start stop sa opreasca motorul, n-am condus decat cateva mii de km, nu mi-am dat seama exact care sunt toate conditiile, insa iti pot spune ca, in functie de trafic, 1.2 TSI 110 CP scoate un consum de 8.5% in Bucuresti, pe un plin de benzina. Poate ajuta si DSG7 sau platforma noua MQB, insa cu platforma veche pe 1.4 TSI scot in aceleasi conditii si mers similar 10%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
livescu

sistemul este intr-adevar util in Bucuresti, dar nu in timpul saptamanii cand e foarte aglomerat si faci 50-60 de opriri/porniri in 2-3 km ... caz in care il dezactivez din start :) , in schimb, intr-o zi de weekend in Bucuresti, e foarte ok. daca ar fi avut posibilitatea sa poti alege cand vrei sa opreasca motorul si cand nu (fara activarea/dezactivarea sistemului din buton) ar fi fost chiar perfect. dar, merge si asa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Da. Si cui ii merge start stop sub 5 grade? Adica cam 5-6 luni pe an. E pa :)

Edited by colin

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Poti sa faci asta. O apasare a pedalei de frana pana la capat opreste motorul, insa daca e apasata mai putin nu se opreste. Nu stiu daca la toate se comporta la fel.

 

@Cristian, daca iei in calcul cilindreea mai mica, faptul ca e mai usoara, dsg7 cred ca procentul din economisire cat i-ar reveni S&S e mic.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
livescu

la mine nu tine cont de cat apas pedala de frana... o fi vreun secret la DSG cu pedala de frana, dar eu nu am DSG.

in schimb am observat ca pot preveni oprirea motorului (functioneaza cam 90% din timp miscarea asta) daca las masina sa se opreasca din inertie, adica franez pana aproape de inghetarea rotilor si ridic apoi piciorul de pe frana, si o las sa se opreasca singura, si atunci nu se opreste motorul. dar nu poti sa faci asta cand e aglomerat, si mai ales in bucuresti, unde daca nu stai lipit de cel din fata, ti se mai baga 3-4 cocalari de pe linia de tramvai in fata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
saibot

Cateva motive pentru care nu se activeaza SS

 

Most of the start/stop systems will not work if:

- The motor temperature is below 90 degree (or other normal running temperature)

- The out door temperature is below 5 or above 30 degrees

- The Aircon is using to much current

- The aircon blower is on 3 or higher

- The seatbelt on the driverside is not buckled

- Driver's door is open

- The bonnet is open

- The battery is low on charge

- Car hasn't been above ~10mph on the last motion

- You've just been driving in reverse

- Indoor temperature is far lower what you've set it to be

- Heating of the rear/front windscreen is on

- System is disabled by the on/off button (with the wierd A+arrow around it symbol)
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

S-o luam pe rand: cilindreea nu are nici o legatura cu modul in care se circula in Bucuresti, cand stai in trafic sau te tarasti 1.2 sau 1.4 TSI au acelasi consum, nu vorbim de motoare mari, gen 2.0 TSI ca sa fie vreo diferenta.

Culmea, mie mi se opreste motorul iarna, la sub 5 grade, cu temperatura lichidului de racire la sub 90 de grade. Bineinteles, daca pornesti dezaburirea lunetei sau aerul conditionat, nu se mai intampla asta, asa cum a spus deja saibot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
junioralex
@gaborvad . Pentru drumurile pe care le fac cu masina aceasta, mie mi se pare inutil,mai ales ca nu prea prind trafic (deobicei ma feresc de orele aglomerate ...) in care sa stau multe minute pe loc...dar daca inaintez tot cate putin se tot porneste/opreste de foarte multe ori.. il opresc din buton oricum, doar ca as prefera sa nu mai functioneze.

 

Deci,daca as dezactiva acel senzor de la centura , atunci sistemul S&S nu ar mai functiona?  A testat cineva acest lucru?

Edited by junioralex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Scoate mufa mica de la borna plus a bateriei si nu mai functioneaza SS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
godoroja

Ca un utilizator al acestui sistem ( pe BMW ce-i drept), din 2008 pana cand am vandut masina (seria 3 - E90 - benzina) in ianuarie 2014, nu am avut probleme cu el. Nici electromotor, nici baterie, nimic....Asa ca sa mai lasam carcotelile romanesti ca se strica tot. In 6 ani de zile, 0 probleme. Economie nesemnificativa la 2000 cmc benzina, 0,5 maxim 1 l/100 km, desi aceasta diferenta poate fi influentata de temperatura de afara, de aglomeratia mai mare sau de un picior mai greu sau mai usor. Ei spun ca pentru poluare este sistemul, dar ma simt aiurea ca eu am efficient dynamics cu start&stop ca "reducem emisiile si noxele" si un tzaran cu o duba veche scoate fum intr-o zi cat scot eu in 6 luni. Si toate astea pentru ca RAR nu-si face treaba... Am deviat de la subiect.

Din ce am citit in 2008 cand am luat masina, inginerii BMW calculasera, pentru motoarele lor, ca daca stai mai mult de 4 secunde pe loc, e mai eficient sa opreasca motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
postedan

am si eu o intrebare mai de rookie asa, daca sunteti amabili sa imi raspundeti :D am folosit functia search, insa nu am inteles complet care e procedura de schimbare a bateriei la masinile cu startstop. Daca am acum baterie de 70ah iar bateria noua e tot de 70ah, mai trebuie sa schimb seria din vcds? Intreb deoarece, la magazinul de unde am comandat-o, mi-au zis ca nu stiu exact de aceasta procedura si daca e, imi dau garantia sa ma duc sa o montez in alt service. Multumesc de raspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

Vezi aici si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

Da. Si cui ii merge start stop sub 5 grade? Adica cam 5-6 luni pe an. E pa :)

 

Start-stop opreste motorul si sub 5 grade, chiar si cu motorul rece. Dovada:

 

post-4754-0-49001200-1417028547_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
postedan

Vezi aici si aici.

multumesc de raspuns! Sa inteleg ca daca schimbi producatorul, trebuie schimbata si valoarea acolo. Chestia e ca deja am montat bateria, nu am erori, functioneaza cum trebuie...nu prea vad care e ratiunea acestei proceduri

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaborvad

Daca functioneaza deja start/stopul, nu trebuie sa mai faci nimic.

Inseamna ca deja este un cod acceptat de masina si managementul bateriei iai face treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
postedan

nu am putut sa verific, nu erau intrunite toate conditiile, erau -3 grade, motorul nu era incalzit etc. Daca singura problema e ca nu va functiona startstop, nu e un capat de lume, mai tare ma temeam sa nu se arda vreo ceva. Oricum, ca si concluzie, de cand am masina, e ca start stop ul nu numai ca e inutil dar face ca toate piesele si manopera sa fie mult mai scumpe (volant, ambreiaj, baterie etc.).   

Share this post


Link to post
Share on other sites
aurashhh

Salut,

Detin un Seat ibiza ST 6j8 fabricat 03.2011 cu sistem start and stop si m-a lasat ambreiajul. Trebuie sa schimb tot kitul din pacate...destul de costisitor dar asta e ...

As vrea totusi sa inlocuiesc ambreiajul cu masa dubla cu unul cu masa simpla. Am gasit un set de la KM Germany cod 069 1079 dar nu stiu daca nu cumva aceasta modificare imi va afecta S/S-ul. Bine, sincer acum am si ceva indoieli de compatibilitate dar cei de la magazin au zis ca merge...daca nu mi le primesc inapoi.

Cod motor CFWA, cutie MNY

Cumva vreo parare? A auzit cineva de o astfel de modificars pe acest motor? Este legat in vreun fel S/Sul la volant/pompa hidraulica?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Intre timp...defapt anul trecut, am testat si eu acest sistem pe o alfa romeo mito. Motorul se opreste singur si porneste cand calci ambreiajul. Din cate am inteles alternatorul, electromotorul si bateria sunt de capacitati mai mari comparativ cu modelele fara acest sistem. Eu nu am simtit nici o diferenta la consum si nici proprietarul nu a simtit. In momentul in care motorul este oprit sunt anumite functii care merg fara probleme (gen aer conditionat, radio, geamuri electrice).

In acelasi timp sistemul poate fi decuplat de la un buton. Din pacate nu stiu cum este gandit la VW pentru ca nu am testat. Mie mi se pare ok... adica nu ma deranjeaza prezenta lui. Si atata timp cat se poate decupla, poate ca inginerii stiu ca poate fi si... enervant sau inutil?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlad10

Salut,

 

Am si eu o nelamurire in legatura cu acest sistem. Am un Polo 6c, 1.2 TSI BMT. Am observat ca atunci cand sunt in oras si opresc la semafor, motorul se opreste, dar porneste singur in vreo 20 si ceva de secunde. Daca mai e si AC pornit, atunci porneste in 10-15 secunde. Care esste cauza care il determina sa porneasca singur?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

trebuie sa intruneasca diverse cerinte - in functie de consumatori, confort/temperatura AC, incarcare, etc.... si in functie de ce simte, porneste motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlad10

Pai am incercat sa inchid AC, temperatura exterioara era de 34 grade, si tocmai ce venisem de pe autostrada.

Edited by vlad10

Share this post


Link to post
Share on other sites
Not_used_calin

Ma intreb cum se comporta acest Start-Stop in situatia unei baterii pe duca. Oare are comportamentul de mai sus sau pur si simplu nu se mai activeaza si sta tot timpul cu motorul pornit pentru a o incarca si/sau pentru a face fata consumatorilor?

 

PS. Aveti curiozitatea si mergeti - cei care folositi din plin acest SS - cu bateriile la verificat, la electrician.

Edited by Not_used_calin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri