Jump to content
LauCalin

Sistemul start-stop

Recommended Posts

livescu

pentru cutii manuale nu stie nimeni niciun secret pentru a controla oprirea inutila a motorului? treaba cu frana nu prea merge...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jiji2008

A scris cineva mai demult ca este un conector pe baterie pe care il scoti si gata ...a si anexat o poza ...aici pe topic

Ideea e ca il scoti de tot ...adica daca vrei sa functioneze iar start stop deschizi capota , pui conectorul etc ...

Eu daca as avea acest sistem l-as scoate definitiv

La fel mai era cineva care spunea ca a cumparat masina cu acel conector si fir taiat pur si simplu :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
livescu

pai eu nu vreau sa-l dezactivez de tot. am scris mai sus, mi se pare decent sistemul, doar ca as vrea la unele opriri (foarte scurte) sa evit si oprirea motorului. nu ma deranjeaza ca se opreste motorul la un semafor care tocmai s-a schimbat pe culoarea rosu. in schimb ma deranjeaza sa se opreasca la o trecere de pietoni ... sau un semafor care stiu ca se va schimba pe verde in 2-3 secunde...

momentan incerc sa nu "inghet" masina pe loc cand stiu ca plec repede...si o las sa se scurga cat mai mult pe liber sau daca opresc intr-un final, dezactivez din buton sistemul pe moment. dar as prefera totusi sa pot controla altfel treaba asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex83

Stai cu piciorul pe ambreiaj si nu se mai opreste motorul :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

O varianta ar fi sa franezi usor si sa nu apesi pana la capat pedala cand te opresti. 

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
livescu

@alex83: dupa cum am zis mai sus, iese din discutie faza cu tinut piciorul pe ambreiaj, mai bine actionez butonul ala de dezactivare.

@The_Ego: cam asta e ce fac acum, apas usor frana si o las sa curga cat mai mult...ma gandeam ca totusi au luat si astia in calcul situatia asta cand nu e necesara oprirea motorului, da' se pare ca nu s-au gandit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
postedan

Ce baterie start stop recomandati? Nu de alta, dar mie start stop ul nu imi mai merge de vreun an ( de fapt, doar daca imi moare motorul, apas doar ambreiajul si imi apare pe bc ca ar fi functionat :)) ) si acum, cu gerul asta, astazi mai mai ca nu a pornit motorul, a trebuit sa inchid toti consumatorii sa porneasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Exide AGM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
postedan

Multam! Eu ma gandeam la varta start stop plus, insa, am citit ingrijorator de multe recenzii negative, probleme de fabricatie, retur etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.voicu

Salutare !

Am schimbat volant si kitul de ambreiaj la un service . Asa de bine au lucrat meseriasii ca nu mai functioneaza optiune star and stop . A fost pus tester pe masina si da o eroare la starter modul 50 . Daca a avut cineva problema asta va rog sa lasati un mesaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Azi am vazut pentru prima oara in 4 ani cum sistemul start stop nu mai functioneaza atunci cand turbina trece de o anumita temperatura.

Iar azi saraca a fost putin alergata din motiv de extrema urgenta

Share this post


Link to post
Share on other sites
nucu_as

Parerea mea este ca germanii nu au bagat optiunea asta de start/stop doar asa ca sa se afle in treaba. Optiunea asta reduce clar consumul de combustibil cand e activa, acum depinde de fiecare cum accepta optiunea. Sacaitoare este atunci cand prinzi semafoare si mai sunt cateva secunde, asta e un dezavantaj ca se opreste masina acum iar peste 4 secunde trebuie sa pornesti iarasi.

Parerea mea este ca uzarea abreiajului nu intervine cu acest sistem decat intr-o singura situatie, atunci cand  optiunea este activa si nu vrei sa se opreasca masina, deci apesi pedala de ambreiaj si o tii la podea...aici mi se pare ca nu e OK...

Ganditi-va ca in orice situatie, dupa ce ati oprit o masina trebuie sa o si bagati in viteza pentru a merge iar inainte nu? deci uzura este ok, cea normala...

Edited by nucu_as

Share this post


Link to post
Share on other sites
srulz

Mie unul mi se pare cam aiurea sa opresc la trecere de pietoni 5 sec, stop motor, opresc la intrare pe bulevard 10 sec, stop motor, opresc la sensul giratoriu 2 sec, stop motor... pe bune... si ce economie ? 100 ml. motorina... am mers vreo 2 saptamani cu sitemul activat, si nu am vazut nicio diferenta la consum. Nici pe CB si nici intre plinuri. In mod obisnuit, mi se pare o chestie enervanta, dovada ca, mi s-a format un reflex ca la pornire sa apas butonul de dezactivare start/stop. Evident ca, neamtul nu a pus acest sistem degeaba, dar, mie unul mi se pare ca, nu la economie s-a gandit el asa de mult, ci mai degraba la poluare... pentru ca, ar fi ceva daca locuiesti intr-o intersectie aglomerata, unde se sta la coada la semafor si toate masinile ar sta cu motorul oprit...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Pai nu au bagat-o debeaga, trebuiau sa justifice cumva scaderea consumului si a noxelor :)

Poate intr-o tara civilizata sistemul chiar ajuta la scaderea consumului, dar in Romania unde semafoarele tin 15 secunde, mi se complet inutil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
matcat

Se poate modifica activarea start-stop la apasarea mai tare a pedalei de frana? ...pentru a nu mai intra atat de usor... Cu un control mai bun din pedala poate ar deveni ok si pentru traficul de la noi. Eu nu prea am gasit nimic prin VCDS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
HoriaRAV

Am si eu o intrebare vis-a-vis de optiunea start/stop, nu uzeaza prematur alternator/electromotor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
robi_zet

Nu, iti dai seama ca sunt special concepute pe acest sistem. Nu sunt ca cele care le ai tu pe masina ta (b5)

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Eu m-am uitat la mine si electromotorul este enorm la start stop fata de cel normal

Alternatorul e altul. Mai scump din ce am vazut eu. Dar in 70.000 km nu s-a uzat nimic. Si il folosesc 100% din timp

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaiweb

Ca si informatie ce imi aduc aminte dintr-o prezentare a celor de la renault este faptul ca ei spuneau despre electromotor si pompa de inalta presiune la diesel sunt componentele cele mai solicitate de sistemul start-stop. Tot ei spuneau ca acestea sunt garantate 280.000, respectiv 320.000 porniri. Probabil si la VW cifrele sunt asemanatoare.

Alternatorul la VW cele cu bluemotion technology este diferit pentru ca are franare regenerativa. Cu alte cuvinte in momentul franei de motor tensiunea pe baterie este crescuta putin pentru a o incarca mai mult in aceste conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strangerx

Salutare am citi acest topic pentru ca se pare ca si eu am o problema cu sistemul start - stop. Masina pe care o am este un VW Passat B6 BlueMotion 07.2009 cu cod motor ACCB.

 

Ce problema am eu, suna cam asa.

Incepand de astazi de dimineata nu imi mai merge sistemul Start-Stop si asta nu ar fi o problema numai ca se pare ca si motorul merge mai turat la relanti, adica daca la relanti cu functia start stop oprita de la buton statea undeva pe la 890 turatii acum sta undeva la 990 turatii.

Nu am nici un martor aprins in bord.

Tin sa mentionez ca ca am mers cam 10 km cu masina in traficul din bucuresti deci pot exclude din start ca nu ar fi intrunite toate conditiile optime pentru a se porni sistemul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Bateria a ajuns sub un anume nivel cu incarcarea. Pune o noapte pe redresor. Si a doua zi sa ne zici dacs merge start stop

Share this post


Link to post
Share on other sites
megamotoreta

Daca e originala si are 4 ani vechime incepe sa cedeze, redresorul e doar solutie temporara, trebuie alta baterie. Sau o tura drum lung in afara orasului,sa se incarce bateria...

Share this post


Link to post
Share on other sites
strangerx

Salut, multumesc pentru sfaturi colin si megamotoreta, numai ca nu am redresor si nici nu am avut unde sa o pun aseara. Am zis sa fac astazi dimineata ce scrie prin acest topic asa ca am scos borna de start/stop de la baterie ca m-am gandit ca poate asa imi scade in turatie motorul si nu mai merge putin turat.

Am constatat ca motorul merge la fel de turat la relanti. Pe la jumatea drumului spre munca am oprit motorul si am conectat borna aia de start/stop la baterie inapoi apoi am dat drumul la masina, in acest moment la relanti avea iara 890 turatii, am pornit mai departe la drum si la primul semafor am constatat ca iara la relanti crescuse in turatii pe la 990 si din cand in cand imi pare ca da in motor un fel de suturi ca si cum electromotorul incearca sa invarta mai repede o chestie de genul asta. Start stopul tot nu merge.

 

Acum intrebarea mea este daca pe VAG COM se pot vedea toate astea atat voltajul in baterie cat si puseele acelea de pe masina de ce sunt cauzate .... in bord nu am nici un martor aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strangerx

Gata problema rezolvata. In timp ce DPF-ul se regenereaza sistemul start-stop nu mai porneste. Multumesc inca o data pentru ajutorul voastru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

post-24246-13999691449738_thumb.jpg

Consum de vara in Bucuresti. Start stop functioneaza si face economie vizibila indiferent de motor sau marca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri