Jump to content
LauCalin

Sistemul start-stop

Recommended Posts

LauCalin

Curiozitate: as vrea sa-i intreb pe cei care au un astfel de sistem pe masina daca diferenta de consum se simte. Am citit in numarul trecut al unei reviste cum ca nu ar fi mare lucru, iar in cazul asta as vrea sa-i intreb pe cei care folosesc sistemul asta daca asa e. merita sa il alegi ca dotare al masinii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Megatron

Sper sa nu spun vreo prostie, dar cred ca sistemul are mai mult legatura cu gazele emise la semafor sau in ambuteiaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Si eu sunt curios in legatura cu acest sistem. Am un coleg la facultate, cu aceasta dotare pe un 2.0TDi si zice ca i-ar fi scazut consumul cu 0.2-0.3l, dar mi-a spus ca nu merita. Mai ales in bucuresti cand la ore de varf opresti si pornesti de vreo 6 ori intr-un minut, devine deranjant, pentru ca trebuie tinut piciorul pe ambreiaj ca sa nu se opreasca motorul.

Eu vin si pun urmatoarea intrebare, pe termen lung, avand in vedere ciclurile start-stop foarte multe in caz de folosire preponderent urbana, nu se uzeaza prematur motorul, pompa de combustibil?

Avand in vedere ca in mod normal, poate s-a modificat tehnologia, pentru a porni motorul e nevoie de o cantitate putin mai mare de combustibil decat dupa pornire, la o medie de vreo 20 de opriri pentru nici 10 secunde se mai merita? Asa daca este stopul lung, 30sec-1minut este evidenta economia de combustibil. Stiu ca sistemul intra in functiune dupa ce s-a incalzit motorul.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

La singura masina cu care am mers si avea asa ceva se oprea AC-ul la fiecare semafor si se si deblocau usile mereu. Nu cred ca merita inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

@Rave: Nu stiu cu ce masina ai mers, dar iti garantez ca cel putin pe Audi (premium ce-i drept) nu se intampla asta, iar pe Golf din cate am inteles scade AC la minim fara a se opri. Depinde de la masina la masina.

Pe benzina eu zic ca ar merita, in schimb pe diesel nu cred.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Megatron

Consumul si emisiile de CO2 scad cu 15% la condusul in oras, iar vibratiile motorului se fac cu 35% mai putin simtite tot in oras, probabil 35% este timpul pierdut in ambuteiaje si la semafor, din tot timpul pierdut in calatorie... :lol:

Edit: Sursa este Wikipedia

Edited by victorash_cvv

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali_devill

ai citit in revista aia care zicea ca pe golf 1.6 tdi nu isi are rostul,iar pe masini cu motoare mari ,da.

care e faza ca trebuie tinut piciorul pe ambreiaj?asta e folclor din ala naspa.sistemul este decuplabil de la buton,nu tre sa faci carcei la semafor.

este un sistem bine gandit,care iti explica in revista ca,componentele sunt pt durata de viata mai mare,etc.

per total merita,depinde de masina si de motorizare.

parerea mea.

brgds

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Da se poate dezactiva din buton si functioneaza apoi ca un motor normal. Eu ziceam ca daca se circula cu el activat si se merge in ambuteiaje cu multe porniri si opriri per minut, devine stresant si te face fie sa stai cu piciorul pe ambreiaj (bad thing) sau sa il scoti din functiune.

Ce merita cu adevarat este mersul in 2 din 4/6/8 cilindrii in functie de necesitate, asta e cu adevarat ceva bun, ce ajuta mult mai mult economia de combustibil http://www.autoguide.com/auto-news/2011/09/volkswagen-brings-cylinder-deactivation-technology-to-the-4-cylinder-engine.html

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Tocmai citesc intr-o revista auto ieftina cu 4,99 lei un articol lung pe 5 pag " Cat de util este sistemul start-stop?".,Se explica si functionarea lui si sunt teste comparative facute in oras cu diverse masini. De ex. Audi A6 3,0 TFSI economiseste 1,73L, Mazda 5=0.62L, Peugeot 308 HDI = 0,59L, Golf 1,6 TDI blueMotion = 0,03L fata de avantajul declarat de 0,4L. In articol se spune ca motorul este atat de eficient in cazul acesta incat sistemul nu aduce nici un beneficiu. Cica acest sistem nu uzeaza suplimentar acumulatorul sau demarorul pentru ca demarorul de ex. este modificat: lagarele sunt mai robuste, componentele au durata de viata marita.( probabil au alti carbuni, alt colector fata de masinile obisnuite). Sistemul se dezactiveaza daca bateria nu este incarcata sau daca ai multi consumatori electrici, sau apesi mult pe frana-sa nu dispara servo.

Concluzia, nu merita. Cu cat mai multe dispozitive in plus, cu atat mai multe posibilitati de defectare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali_devill

daca ai sa mergi pe premiza asta,o sa ajungi sa conduci dacia 1100,ca nu prea are multe lucruri complicate.

este folositor pt cine are masina pt acest sistem.ai dat exemplul cu a6,si nu ti se pare folositor??

brgds

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Omul care are Audi A6 si a dat zeci de mii de euro pe ea nu se va uita la o economie de 1,73L /100 Km in oras, ca afara nu face nici o economie. Numai din motive ecologice, dar atunci nu isi cumpara motor de 3L.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali_devill

ideea nu este de cat consuma sau cat a fost masina,ci tocmai tu ai dat exemplu ca este eficient...nu ma refeream la economie.

iti dau un exemplu,cayenne-ul nou este cu 20% mai eficient ca cel vechi cu acest sistem.asta inseamna ca functioneaza,nu ca a economisit 1litru paispe grame.

sper ca intelegi ideea...

brgds

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

La benzinare cu motoare mari merita, la diesel, mai ales cu capacitati mici este cvasiinutil.

Pana si Porsche Panamera Turbo are Start&Stop :D

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jurasik

Sa nu confundam utilitatea si randamentul cu interesul producatorilor de a "inova" cate ceva inutil la orice generatie de masini. Orice noua dotare reprezinta un ban in plus platit de cumparator si o posibilitate noua de defectare. Cum ce este defect trebuie reparat , tot producatorul incaseaza banii pentru mentenanta. Poate scade consumul , dar cu siguranta omoara in timp record demarorul. Interesati-va la firmele de taximetrie ce inseamna pentru ele repararea demaroarelor defecte . In plus, la omologare , aceasta "inovatie" le permite sa incadreze masina intr-un interval mai generos al noxelor.

Deja masinile au o multime de dotari inutile , costisitoare, tot mai putin fiabile ( ca si masinile pe care sunt puse dealtfel ) . Un habarnist care nu are nimic in comun cu fenomenul auto si vrea masina va gasi aceasta ciudatenie normala. Habar nu are cat costa demarorul ala care se va defecta intr-un timp de zeci de ori mai scurt . Dar se va lauda la prieteni : " a ta are start-stop ? Cum , nu are ...te-au prostit .

Initial am intentionat sa folosesc cuvinte mai putin elegante pentru a-i defini pe cei care , in ignoranta lor , cred ca ajunge sa citesti o oferta de producator pentru a cunoaste totul despre o masina . Dupa aia mai cauta pe net sa vada ce-i ala filtru de particule si sistem de tractiune "xdrive" sau vascocuplaj , desi nu au desfacut un surub toata viata lor , dar pozele de pe net si "explicatiile " celor care vand aceste masini ( de obicei fete cu sani mari care au terminat ASE sau IL ) ii transforma peste noapte in specialisti ai domeniului auto.

Cati din acestia stiu (de exemplu ) ca tot ce e mufa la masina lor trebuie sa fie biodegradabila ? Dupa o noua norma Europeana in domeniu este chiar obligatoriu. sitit ce inseamna asta intr-o masina electronizata la maxim ? Ca la un moment dat, cand va ploua cu galeata , sau in mijlocul unei autostrazi , sau intr-o furtuna de zapada, sau cand te grebnesti sa duci pe cineva la spital , o mufa ( care in 6-7 ani se macina si se face nisip ( ce-i drept , biodegradabil ) se va misca de la locul ei si bordul masinii tale se va aprinde ca un pom de craciun ...si o sa tot apesi , cumparatorule , pe butonul ala "START " , dar minunea tehnica nu va mai porni. Atunci o sa iti doresti sa fi avut un Tico sau un Trabant , care sa nu stie de mufe "bio" si nici de clima tribizonica ...dar care sa te duca unde ai nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Asa am zis si eu, cu cat mai multe dispozitive in plus, cu atat mai multe posibilitati de defectare, dar m-a trimis unul sa-mi cumpar dacia 1100 ca este simpla. Dispozitivul start-stop este eficient dar nu merita. Nu se va amortiza niciodata. Masina este mai scumpa cu cateva sute de euro, plus vizitele, banii si nervii in service pentru depanare. Ca si frana de mana electrica de Passat de parca nu poti trage de maneta. Complicatii inutile care se defecteaza des.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali_devill

eu te-am trimis.stii ce zicea lumea cand mi-am luat masina din semnatura?frate e misto dar o sa se f_ _ a repede..are si compresor,si turbo,prea multe angrenaje in miscare,ce e aia 1.4 170 cai?o sa explodeze dracu,uite al 1.6 mpi are spate,de 20 de ani(no offence posesorilor).asa trebuie sa gandim?

si uite ca am peste 110k km,doar cu revizie.

nu este asa ca si tempomatul este useless,si se poate si strica/sau vreun senzor de ...orice?

nu este asa ca masina tre sa aiba volan si pedale?

sa fim seriosi,sunt unele lucruri care evolueaza,si de cele mai multe ori,oamenii raman la fel.

nu poti spune ca nokia 5110 e mai bun domne,robust etc...aifonu,se strica repede de la atata butonat.ffaaaaasssss.

brgds

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabyte00

Total de acord Jurasik. Noi ca si cumparatori ar trebui sa facem diferenta intre ceea ce avem nevoie si marketing.

Dupa mine acest sistem face parte din o serie intreaga de gadget-uri facute sa-ti ia ochii cand cumperi o masina. Tot aici as pune si smecheria aia care iti aprinde cate un proiector cand tragi de volan, cred ca comig home sau asa ceva. Sa fim seriosi, eu n-am nici macar proiectoare si nu am simtit ca nu pot trai fara asa ceva. Tot aici e si auto-hold-ul, pornitul motorului din buton, etc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Sunt intr-adevar gadgeturi si nu ai nevoie de ele ca sa conduci o masina. Dar iti fac viata mult mai usoara la bord. Asa cum o fac si geamurile electrice, servodirectia, aerul conditionat...

Avem multe gadgeturi pe masini pe care le luam de-a gata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_crisan

Eu am fost doar cu un A5 2.0 TDI care avea sistemul start/stop engine..inca de la inceput nu am fost impresionat de acest sistem,personal chiar nu sunt pentru...cu toate ca in momentul in care opreai la semafor si se oprea motorul nu ramaneai fara AC,nu se deblocau usile sau ramaneai fara alte functii,cum spuneau alti colegi.....acum sa argumentez de ce nu sunt eu de acord cu acest sistem..ce se intampla in momentul in care vi de la un drum lung,motorul incalzit bine,la fel si turbina...si pac,ai intrat in oras...semafoare,ambuteiaje si toate alea..motorul se tot opreste,turbina aia se mai raceste asa cum trebuie in cazul asta? :D ..dar bine ca exista si un buton pentru dezactivarea acestui sistem!

Share this post


Link to post
Share on other sites
golf3ale

sorin tind sa cred ca la motoarele astea mai noi,nu este nevoie ca turbina sa fie racita!Sunt alte "aliaje".

Start & Stop este util daca locuiesti intr un oras Mare.Altfel nu i vad rostu'.Oricum in timp unele componente se vor duce..bine ca exista piese de schimb!

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

deci eu am vazut in actiune sistemul blue motion, adica cu start/stop la mai multe Craftere de oras

ce sa mai, dupa 40.000km s-au stricat aproape toate :)) au avut probleme pe la ecu, turbina se bloca foarte des, fiind cu geometrie variabila

la alte craftere normale fara sistemul blue motion, n-au fost probleme de genul, bine ca dupa 100.000km deja a aparut ulei in vasul de expansiune, la 150.000km s-au blocat cutiile... si tot asa, dar asta e cand faci masini de "unica folosinta"

cel putin pe segmentul de comerciale, VW nici nu se straduieste... ei au impresia ca trebuie sa faca masini de 100.000km cum sunt si cele mici... dar uita ca pe acest segment, o masina se cumpara pentru fiabilitate.. nu pentru dotari, nu pentru design, nu pentru vopseaua metalizata :D

pai crafterele sunt niste rebuturi cu sistemul start/stop

Edited by alios

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Si mie imi pare o porcarie sistemul asta. Zilele trecute, am vazut o emisiune Top Gear, si la unmoment dat se faceau tururi de circuit cu un M3 - la un moment dat a facut un spin si cand s-a oprit din invarteala, s-a oprit si motorul - i-a luat contactul...... a crezut sa s-a oprit la semafor. Foarte funny.

Doamne fereste ca din cauza unui bug de soft, sa-ti opreasca motorul in mers.....

Edited by F l o r i n

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Sistemul blue-motion nu inseamna sistem start-stop. Blue-motion inseamna ca are aditiv blue (uree) care se injecteaza in evacuare. Asa ca exemplul cu Craftere care sunt stricate nu are legatura cu acest topic, eventual cu topicul blue-motion. In carte scrie ca acest sistem se dezactiveaza automat daca motorul este prea rece sau prea cald, sau sunt prea multi consumatori electrici.Poate vrem, nu vrem, sistemul va fi obligatoriu peste cativa ani. Intr-un fel este reconfortant totusi sa stii ca daca stai blocat in trafic, stai pe gratis si consumi doar timp, nu si bani de combustibil.

In legatura cu exemplul de la Top gear, este clar ca daca faceau figuri trebuiau sa dezactiveze sistemul, dar scopul a fost sa-l denigreze.

La Mazda motorul porneste si fara aportul demarorului, injectand benzina in cilindrul oprit cel mai convenabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Ebi, eu nu vad nimic legat de uree, la noul Passat ... http://www.volkswage...n_technologies/

Blue motion se refera la noi tehnologii, implementate ca masina sa consume mai putin. Parca toate Touareg - modelul nou - au asa ceva pe ele....si include si sistemul Start-Stop.

Legat de sistemul Start-Stop, pe mine cel putin, m-ar enerva la culme sa opreasca si sa pornesca masina, de 20-30 de ori, in cei 10 km care ii fac zilnic pana la serviciu. Oricum, functia se poate dezactiva usor, deci nu e mare chin cu ea.....

Edited by F l o r i n

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrew2

Utilizez un passat B7 2.0 TDI 140 CP cu DSG care are si start-stop. Cateva precizari pe scurt:

- acest sistem este intr-adevar util, asa cum s-a mai spus, numai daca circuli zilnic in trafic aglomerat minim 30-40 min

- nu se opreste nici un consumator la oprirea motorului; daca sunt motive sa mearga motorul atunci nu se opreste deloc sau porneste singur mai devreme

- start-stop vine ca dotare standard la mai toate modelele noi, deci nu este un optional, dar se poate dezactiva din buton la fiecare plecare cu masina

- consumul scade cu ~ 1-1.5 l /100 la un drum de ~1 ora prin trafic de varf - cu conditia sa folosesti start-stopul

- legat de repornirea motorului este clar diferit decat pornirea normala ( se cheama start-stop cu recuperare)

- cat de fiabila e chestia asta in timp nu stiu, am doar 4000 km cu masina

- la mine functioneaza asa: dac dupa oprirea definitiva a masinii intarzii 1 sec cu piciorul pe frana se opreste motorul ( presupunand ca start-stop nu e dezactivat si ca motorul este cald deja); motorul reporneste cand eliberez pedala de frana; in practica, am optiunea sa aleg daca vreau sa se opreasca motorul sau nu si prin aceea ca pot ridica piciorul de pe frana imediat dupa oprirea completa a rotilor (sau dimpotriva)

In concluzie, daca privim situatia in ansamblu ar fi o chestie ca intr-un oras ca Bucuresti la orele de varf sa tina motorul oprit cate un minut cateva sute/mii de masini , la fiecare semafor la care se opresc. In acest caz eu mi-as asuma eventualele costuri generate de fiabilitatea mai scazuta a masinii mele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri